Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Native Instruments Kontakt
1 2
Juho L
15.06.2003 20:24:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Notta minkätasoisia mahtanevat olla tuon Kontaktin mukana tulevat samplet? Onko niissä millaiset multisamplaukset?
 
Olen tuossa ostamassa kyseistä softaa ja olisi hyvä tietää tarvitseeko lisäksi ostaa erilliset sample CD:t noille soundeille, mitä tuossa mukana tulee.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Mohla
16.06.2003 01:19:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Menettelee. Mutta sen sijaan kaikki muu onkin loistavaa, siis editointi mahdollisuudet yms.
Ja on niissä samleissa hyviäkin. Tosin läskibasso soundi on samplattu ihan ihmeellisesti. Botne puuttuu kokonaan, eikä kuulu kun kielien pauke. Tehtiin niin, että laitettiin toisesta samplesta botne, niin sitten sai ihan jees.
Tuossa näytettä kyseisestä:
 
http://www.mikseri.net/www/play.php?type=dl&id=20752
 
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
Juho L
16.06.2003 01:26:53 (muokattu 16.06.2003 01:28:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kehtaisitko laittaa jotain esimerkkipätkiä noista sampleista? Etenkin piano ja akustiset kitarat kiinnostaa. Tekaise vaikka sellainen hiljaa alkava ja vähitellen koveneva lyhyt pätkä kummastakin, että kuulee sen samplauksen tason.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
flimtrick
16.06.2003 17:51:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontakt on kyllä erittäin taktinen. suosittelen. Mutta miksi ostaa sample cd:itä kun voi samplaa itse levyiltä suoraan.
 
Juho L
16.06.2003 18:18:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

samplaa itse levyiltä suoraan.
 
Hyvä idea! Laitetaanpa vaikka tuosta tuo Pink Floydin kokoelma tulille... No tuossa on ihan jees piano soundi! Okei, eli aloitetaanpas samplaus. Eli siis kovalla ja selkeällä äänellä huudetaan: SAISINKO TUON PIANON TUOSTA VIIDEN OKTAAVIN ALALTA VIIDELLÄ ERI VOIMAKKUUDELLA, KIITOS! Odotetaan hetki. No pahus! Mitään ei tapahdu!
 
Olisiko jotain vinkkejä? Miksi tämä ei toimi?
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
flimtrick
17.06.2003 12:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kröhm, no en nyt ehkä ihan noin tarkoittanut. Taisin ilmaista itseni vähän huonosti. Tietenkin jos etsii jotain piano ja kitarasaoundeja niin sit kai ne sample cd:t on ihan hyviä. En ole niihin pahemmin tutustunut mutta (korjatkaa jos olen väärässä) en jaksa uskoa että ne samplet jossain kontaktin sample cd:ssä on mitään ihan sika hyviä. Itselläni on rolandin moduli ja siinä on ihan kiitettävän hyvä pianosoundi jolla pärjää. Itse en käytä sample cd:tä muuta kuin yhtä Akain cd:tä jossa on rumpusoundeja ja sitäkin harvoin. Samplaan itse kaiken levyiltä. Käytänkin sampleja enemmän sampleina eli samplaan vaikka jonkun pianoriffin tai kitarapätkän ja luuppaan sitä etc... Rummuistakin saa mielestäni paljon persoonallisemman kuuloisisa kun samplaa itse eri soundeja ja muokka niitä kun että ottaa kaikki samplet joltain cd:ltä. Tämä on vain minun näkemykseni. Riippuu mihin tarkoitukseen sampleja käyttää...
 
Juho L
17.06.2003 14:24:31 (muokattu 17.06.2003 14:26:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuon Kontaktin pianosoundin ei tarvitse mikään itmanttinen olla, sillä en sitä lultavasti kovinkaan usein käytä.
 
kröhm, no en nyt ehkä ihan noin tarkoittanut. Taisin ilmaista itseni vähän huonosti.
 
Ei. Olin vain sarkastinen ja osoitin mielipiteeni looppausta kohtaan.
 
Minusta looppaaminen rajoittaa ihan helkkaristi (varsinkin jos pelkät rummut ovat omaa) ja ei minusta ole juurikaan mistään kotoisin. Paremmin saa omaa musikaalisuuttaan esille tuotua tekemällä itse ns. tyhjästä. Minusta looppaamalla ei saa oikeastaan mitään persoonallista aikaan.
 
Looppaaminen on kaiken lisäksi vaarallista. Aina tasaisin väliajoin joku looppaa jotain klassikkokappaletta ja räppää sitten päälle. Se klassikkohan on heti pilalla! Hähähä.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
flimtrick
17.06.2003 15:31:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta looppaaminen rajoittaa ihan helkkaristi (varsinkin jos pelkät rummut ovat omaa) ja ei minusta ole juurikaan mistään kotoisin. Paremmin saa omaa musikaalisuuttaan esille tuotua tekemällä itse ns. tyhjästä. Minusta looppaamalla ei saa oikeastaan mitään persoonallista aikaan.
 
Olen täysin eri mieltä. Kuuntele huvikses DJ shadow:n "Entroducing....." ja Four tetin "Rounds" levyt ja väitä sen jälkeen että luuppaamisella ei saa mitään persoonallista aikaan.
On totta että jengi tekee v...sti tylsää musaa luuppaamalla koska ne ei osaa tehdä sitä hyvin. On vain harvat ja valitut jotka osaa sen hyvin kuten yllämainitut.
 
Juho L
17.06.2003 19:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen täysin eri mieltä. Kuuntele huvikses DJ shadow:n "Entroducing....." ja Four tetin "Rounds" levyt ja väitä sen jälkeen että luuppaamisella ei saa mitään persoonallista aikaan.
 
Joku tekee erittäin hienon tekeleen jostain tietystä loopista ja sitten huomaakin, että kuudella muulla artistilla on samaan looppiin pohjautuva kappale. Onko se persoonallista? Voihan kappale olla hyvinkin loppuun asti hiottu timantti, mutta ei se sitä personallisuutta tuo takaisin.
 
Parempi kun pysytellään vain omissa hengentuotteissa ja jätetään looppaaminen sikseen.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
flimtrick
17.06.2003 20:44:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öööh maailmassa on miljoonia levyjä joita voi samplaa ja kun kuuntelee jotain four tetin lrvyä niin vaikea kuvitella että kukaan olis samplannut juuri niitä samoja juttuja. Se kuuluu osana siihen taitoon että osaa samplaa hyviltä ja harvinaisilta levyiltä. En tiedä kuinka paljon kuuntelet samplattua musaa mutta puheesi perusteella vaikuttaa että oot kuullu jonkun Eminemin "dream on" samplen ja tuomitset homman saman tien. Kuten sanoin: kuuntetle noi pari levyä jotka sanoin(jos et ole vielä kuulllut , etkä varmaan ole) ja jutellaan sit lisää
 
krushing
17.06.2003 21:59:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

entroducing kuuluu muutenkin yleissivistykseen. itseäänhän siinä rajoittaa jos jonkin muusiikinluomistavan/välineen rajaa pois.
 
Juho L
17.06.2003 23:37:55 (muokattu 17.06.2003 23:38:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole noita levyjä kuullut, mutta jotenkin vain tuntuu siltä, että jos koko kappale on pelkkää loopitusta, niin ei se kyllä kovin paljoa anna artistille liikkumavaraa muussa kuin pohjaloopin valinnassa.
 
Kyllä loopitus on ihan jees, jos vaikka käyttää jotain yhtä looppia mausteena, mutta jos koko helkkarin kappale on looppia, niin eihän siitä tule kesää.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
flimtrick
18.06.2003 10:19:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

itseäänhän siinä rajoittaa jos jonkin muusiikinluomistavan/välineen rajaa pois.
 
Nimenomaan!!
 
Dj shadow ei sitä paitsi käytä mitään yhtä luuppia loputtomiin vaan hän käyttää sampleja nerokkaasti ja hyvällä maulla. Ei kaikki samplattu musa ole vain yhden loopin kierrätystä. Kuten jo sanoin se homma pitää osata tehdä tyylillä. Se on vain yksi musiikintekomuoto.
 
krushing
18.06.2003 11:55:22
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Herra Varjoon tutustumisen voi aloittaa vaikkapa vastikään uudistuneilta sivuiltansa:
 
www.djshadow.com
 
Sivuilta löytyy näppärä media player, josta löytyy uudempaa ja vanhempaa materiaalia kuunneltavaksi.
 
midimake
18.06.2003 21:17:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No, johan meni juttu pikkasen sivuraiteelle!
Multisampläys ja looppien blokkaaminen levyiltä
on ihan kaksi eri asiaa. Kontaktin samplet huonoja
vai hyviä? En itseasiassa ole kuullu hirveesti kehuja,
aika peruskamaa, ottaen huomioon että se
sisältää 5 cd:tä, niin aika kapeeta; yksi keskinkertainen
piano sample, skitat on kai ihan ok, basso ei oo muuteb
akustinen pystybasso vaan akustine bassokitara, kuulemma
naurattavan huono DX-7 tyyppinen sähköpiano joka on
kooltaan yli 200 megaa! Ja Nativen Best of Cd on aika
kökkö (sisältää samplejä Nativen omista virtuaalisynista
kuten Pro 52, Battery, B4 jne.) Toisaalta Kontakt on ihan
huippu softasampleri ja cd-t ovat lähinnä mauste joka
tulee kaupan päälle. Kontakt lukee Akai ja Giga soundi-
kirjastoja ja streemaapa uusin versio suoraan kovoltakin
(vertaa esim. HAlion ja Gigasampler/Studio). Haluutko
enemmänkin viimesen päälle editoitavaa samplerii jolla
duunata omat soundit vai ns. rompleria jossa on laaja
ja hyvä soundikirjasto (ala Sampletank ja SonicSynth,
Gigastudio)? Nativelta on muuten tulossa Kompakt joka
on enemmän rompleri- tyyppinen, hyviä soundeja
kuulemma Zero-G.ltä ja Eastwestiltä, mutta siitä puuttuu
Kontaktin editoitavuus (hinta tulee oleamaan vain noin
200 eur!). Tsekkaa arviot Kontaktista meikäläisen
suosikkisivulta www. sospubs.co.uk (muistaaakseni
arviossa on juttua Kontaktin sisältämästä sample-
materiaalista.)
 
Juho L
18.06.2003 21:21:31 (muokattu 18.06.2003 21:22:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Editoitavuus on se ykkösprioriteetti. Osasin jo odottaa, että nuo Kontaktin samplet eivät ole mitään timanttisia, kuten on tapana yleensä ollut tällaisilla "kylkiäisillä".
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
sami_sumea
23.06.2003 00:57:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Notta minkätasoisia mahtanevat olla tuon Kontaktin mukana tulevat samplet? Onko niissä millaiset multisamplaukset?
 
Olen tuossa ostamassa kyseistä softaa ja olisi hyvä tietää tarvitseeko lisäksi ostaa erilliset sample CD:t noille soundeille, mitä tuossa mukana tulee.

 
Sanoisin, että samplet ovat valitettavasti enemmän kylkiäisiä kuin helmiä.. :-(
 
Kuten Mohla jo totesikin, esim. bassot on sämplätty huonosti, ja piano/kitarasamplet ovat sellaista keskitasoa (eli päihittävät kyllä perus-synasamplet mutta eivät pärjää esim. Gigastudion vastaaville).
 
En ainakaan itse ostaisi Kontaktia mukana tulevien samplejen takia, vaan siksi, että se on muuten aivan uskomaton vehje samplejen ruuvaamiseen.
 
Jos nyt oikein haluaa kärjistää, Kontakt on ultimate teknolelu ja Gigastudio on varmempi valinta "oikeiden instrumenttien" kanssa kikkailuun.
 
Kontaktin DFD-streaming ja gigaimport ovat vähän vaiheessa (edelleen), mutta se päihittää Gigastudion 100-0 jos sitä käytetään sen omimmassa osa-alueessaan eli luovana työkaluna.
 
...
 
Juho L
23.06.2003 12:13:57 (muokattu 23.06.2003 12:16:04)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ainakaan itse ostaisi Kontaktia mukana tulevien samplejen takia, vaan siksi, että se on muuten aivan uskomaton vehje samplejen ruuvaamiseen.
 
Haluan edelleen painottaa, että ei ole aikomustakaan ostaa Kontaktia samplejen vuoksi, vaan tätä sample-aspektia kysyin siksi, jotta tiedostaisin mitä CD:tä täytynee ostaa siihen lisäksi. Nuo Kontaktin pianot varmaankin kelpanevat ihan hyvin, sillä käyttänen niitä harvoin ja silloinkin kovasti efektoituna.
 
Jos nyt oikein haluaa kärjistää, Kontakt on ultimate teknolelu
 
Kontakt on ultimaattinen lelu samplaukseen yleensä. Mitä ainakin olen lueskellut tuosta Kontaktista, niin ei ainakaan minulle tule mieleeni mitään, mitä siihen voisi vielä lisätä. Asiasta kolmanteen; eikös Kontaktissa ole lähes samat ominaisuudet kuin GS:ssa? Mitä eroja ylipäätään on?
 
sen omimmassa osa-alueessaan eli luovana työkaluna.
 
Tarkoituksena on juuri vääntää samplea, eikä pelkästään soittaa. No parin viikon päästähän se nähdään. Tänään varmaankin isken tilauksen T-kauppaan. Sitten on taas tili lähes tyhjä ja uusia leluja studiossa.
 
"You got exhilation, an' you got inhilation. But they're two different things, man. You screw up, you got mutilation." - Jackson Jeffrey Jackson, the trumpet player
Avelonz
27.06.2003 18:46:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

öööh maailmassa on miljoonia levyjä joita voi samplaa ja kun kuuntelee jotain four tetin lrvyä niin vaikea kuvitella että kukaan olis samplannut juuri niitä samoja juttuja. Se kuuluu osana siihen taitoon että osaa samplaa hyviltä ja harvinaisilta levyiltä. En tiedä kuinka paljon kuuntelet samplattua musaa mutta puheesi perusteella vaikuttaa että oot kuullu jonkun Eminemin "dream on" samplen ja tuomitset homman saman tien. Kuten sanoin: kuuntetle noi pari levyä jotka sanoin(jos et ole vielä kuulllut , etkä varmaan ole) ja jutellaan sit lisää
 
Toisen levyltä sämplääminen on tekijänoikeusrikos, ellei siihen ole kysytty lupaa levyn tekijältä.. Sämple CDissä on tekijänoikeusasiat kunnossa, jos se nyt ketään täällä kiinnostaa....
 
sami_sumea
27.06.2003 18:56:11 (muokattu 27.06.2003 19:02:22)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

minulle tule mieleeni mitään, mitä siihen voisi vielä lisätä.
 
Automaattinen beat slicer olisi mukava lisä, tosin sitä on lupailtu seuraavaan versioon (god only knows koska se tulee).. Muuten ei ole juuri ollut lisäfeatureihin tarvetta :)
 
Asiasta kolmanteen; eikös Kontaktissa ole lähes samat ominaisuudet kuin GS:ssa? Mitä eroja ylipäätään on?
 
Tjoo, periaatteessa kyllä. GS:ssa toimii yllättäen gigastudio-fileiden playback *huomattavasti* paremmin kuin Kontaktissa. Itse en ole saanut esim. gigan Sam Hornseja futaamaan kunnolla. Lisäksi olen löytänyt ainakin yhden akai-cd:n jolta importtaaminen ei toimi 100% oikein (samplejen alku/loppuoffsetit menevät vähän reisilleen).
 
1.2:sen direct from disc-playback on vähän vaiheessa, se ei valitettavasti toimi kunnolla. Itse käytän edelleen 1.1.1:stä joka toimii muutenkin vakaammin. Jotkut kehuvat 1.2:sta ilman direct from disciä vakaaksi, en ole uskaltanut päivittää vielä. Uuden updaten tosiaan PITÄISI tulla näinä päivinä, pidän sormet ristissä...
 
edit: näemmä 1.2.1 update on tullut muutama päivä sitten, pitääpä tsekata...
 

 
Tarkoituksena on juuri vääntää samplea, eikä pelkästään soittaa. No parin viikon päästähän se nähdään. Tänään varmaankin isken tilauksen T-kauppaan. Sitten on taas tili lähes tyhjä ja uusia leluja studiossa.
 
Hehe, tuttu tilanne :)
 
Jos valmiit samplekirjastot eivät ole "se juttu", niin ei muuta kuin Kontakt tilaukseen. En usko että tulet pettymään.
 
...
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «