Aihe: Rocktron Velocity 100 (SKB Rotorack myös)
1
fox
17.06.2003 21:54:04

Niin tuo on se uudempi Velocity, siitä ei ole juuri minkäänmoisia mutta sen sijaanhan meillä on bändissä kokonaista kaks vanhaa 150:stä. Niissä on kylläkin molemmissa siltaus-ei automaattinen vaan manuaalinen. Kyllä volat riittää, kestäviäkin ovat. Toinen kävi P-K:ssa huollossa kun oli vähän vaivaa siinä. Pekkapa löysi pari huonoo juotosta ja taas pelaa kuin uusi...
Rotorackista sitten ei ole muuta sanottavaa kuin että mielestäni hyvä räkki sarjassaan. Varmaan ajaa asiansa.
BlackD
18.06.2003 15:04:35
Eipäs anneta vielä tippua kun ei ole vastauksiakaan..
Kjukka
18.06.2003 15:18:07

Varmaan sadas kerta, usko jo BlackD :>

Thomannilla myytävässä Velocityssä on automaattinen siltaus ja omat volumesäädöt kummallekin kanavalle.

Liitännät:
-Kummallekin kanavalle oma input
-Outputit 2x8ohm per kanava

Mulla on 2x12" stereokaappi kahdella 8 ohmin inputilla. Piuhat olen vetänyt velocityn ykköskanavasta kumpaankin kaapin inputtiin; eli kuorma on 4ohm -> tehoa saan 110W.

Tehoa riittää mainiosti ainakin mulla. Bänditreeneissä volapotikka on about 1/4-asennossa, ja lähtee kova mökä.

-juki
Ostetaan delay-pedaali ja mahdollisesti edullinen multiefekti
BlackD
18.06.2003 16:07:36
Varmaan sadas kerta, usko jo BlackD :>

No hei, tää on vasta toinen kerta ku kyselin tehoista, kyllä mä tuon volumepotikka- ja siltausjutun oon tajunnu aikoja sitten :P Kiitokset varmistuksesta kuitenkin, nyt pitää sitten varmaan laittaa tilausta menemään.
BlackD
09.07.2003 02:07:40
Nonni. Hankin sitten Rocktron Velocity 150:sen käytettynä saksa-ebaystä. Tänään kaiken häslingin jälkeen se sitten saapuikin ja ensivaikutelma on todella positiivinen, varsinkin tuo reactance-säätö tuntuu toimivan maukkaasti. Lopulta hinnaksi tuli vähän vajaat 250e, vaikka huutokaupan loppusumma oli vain 207e. Postikulut olivat 30e ja pankin kanssa tuli ylimääräisiä kuluja kun tämä myyjä ei saanut pankistaan toimivaa IBAN-tilinumeroa. Sen avullahan pystyy tekemään EU-tilisiirron netissä ilmaiseksi. Kuitenkin avuliaan pankkitädin avustuksella tilisiirto saatiin tehtyä ilmeisesti nopeammalla ja laadukkaammalla tavalla, ainakin hän kommentoi EU-maksun olevan "kakkosluokan siirto". No, hintaahan tuli vähän lisää mutta eipä tuollainen enää paljoa tunnu. Pari-kolme tuoppia baarissa vähemmän vaan :)

Koitan kertoilla kokemuksia kunhan ensin saan niitä. Pitäs reenikämpille päästä luukuttelemaan ja kuulostelemaan. Kamanihan ovat kitara -> tubescreamer -> pod pro -> rocktron velocity 150 -> 2x12.
kunnasja
09.07.2003 07:53:50
Koitan kertoilla kokemuksia kunhan ensin saan niitä. Pitäs reenikämpille päästä luukuttelemaan ja kuulostelemaan. Kamanihan ovat kitara -> tubescreamer -> pod pro -> rocktron velocity 150 -> 2x12.

Onnittelut uudesta kikuttimesta. Mökää riittää ihan varmasti. Itselläni on Tech21:n 60-wattinen nuppina, mutta ajaessani sitä 8ohm lähdöstä 4ohm inputiin, vahvari on käytännössä 30-wattinen. 4x12" Marsu kuitenkin huutaa jo näillä tehoilla kuin hinaaja, eikä volumet ole kuin puolessa. Tulppien käyttö välttämätöntä, ellei halua päänsärkyä ja korviaan tukkoon loppupäiväksi. Että luulis riittävän toi 100w.

Siis pedaalisärö? Ja räkkietunen & -pääte? Kyl mää vaa hukkaasisin petaalit helevettiin, jos mul vaa ois fyrkka pistä räkkikamoihi...

Ei vaan, pääasia että olet tyytyväinen soundiisi.
Visit http://www.helionprog.com
BlackD
09.07.2003 15:39:37
Onnittelut uudesta kikuttimesta. Mökää riittää ihan varmasti. Itselläni on Tech21:n 60-wattinen nuppina, mutta ajaessani sitä 8ohm lähdöstä 4ohm inputiin, vahvari on käytännössä 30-wattinen. 4x12" Marsu kuitenkin huutaa jo näillä tehoilla kuin hinaaja, eikä volumet ole kuin puolessa. Tulppien käyttö välttämätöntä, ellei halua päänsärkyä ja korviaan tukkoon loppupäiväksi. Että luulis riittävän toi 100w.

Hmm, taisin käsittää väärin selityksen, mutta jos combosi on suunniteltu 8ohm kuormalle ja ajat sillä 4ohm kuormaa niin eikös tehon silloin pitäisi nousta?

Siis pedaalisärö? Ja räkkietunen & -pääte? Kyl mää vaa hukkaasisin petaalit helevettiin, jos mul vaa ois fyrkka pistä räkkikamoihi...

Tube Screamer on taivaan lahja boosterina ja soundin tiukentajana :) Sooloissa ehdoton lisävaruste. Metallia siis soittelen, ja vähän Podista säröjä pienemmälle ja tubescreamer päälle niin soundista tulee sopivan "räkäinen" ja äkäinen :P Nyt pitäis äkkiä väsätä se looppiboksi että saan tubescreamerin ohjauksen midilaudan relekytkimien taakse, ettei tarvitse sitten painaa kuin yhtä nappia soundia vaihtaessa. Laiska kun olen ;)

Ei vaan, pääasia että olet tyytyväinen soundiisi.

Nyt kyllä kieltämättä alkaa näyttää hyvältä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)