Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rock, pop, alternative »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: The Beatles
1 2 3 4 5198 199 200 201 202
kingdom
17.06.2003 00:55:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alan yhä enemmän nauttia tästä bändistä. Isän levyhyllystä löytyy Abbey Road, White Album, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band ja 1, mutta mikä olisi seuraava levy tämmöselle aloittelevalle Beatles-fanille? Loistavaa musiikkia kyllä.
 
See a gun is real easy, in this desperate part of town. Turns you from hunted into hunter, you go an' hunt somebody down. Wait a minute now! Somebody said "Fair Warning"?! Lord! Lord strike that poor boy DOWN!
1960-1980
17.06.2003 01:15:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rubber Soulista eteenpäin kaikki jotka puuttuu.
 
BluesKossi
17.06.2003 11:44:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä, että sinäkin olet sen löytänyt! Toi kokoelma "1" on aika hyvä läpileikkuu niiden hiteistä, mutta siinä ei ole Beatlesin tekemiä covereita jotka ainakin omasta mielestä on jotkin todella hyviä, esim. Rock and roll music, Everybody's tryin to be my baby ja vaikka Roll over Beethoven.
Beatlesin levyistä parhain omasta mielestäni on Abbey Road joka on siitä käsittämätön teos kuinka lähes hajonnut bändi on pystynyt tuollaisen mestariteoksen synnyttämään. Myös Kersantti pippurin yksinäisten sydänten klubi bändi on loistava tuotos.
 
ole kuningas - osta aurinkolasit
flimtrick
17.06.2003 12:55:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Magical mystery tour on loistava. Beatlesin parhaita levyjä ehdottomasti. Siinä alkaa ekan kerran kuulua kunnolla niiden psykedelia vaikutteet ja kokeellisuus niin sävellyksissä kuin sovituksissakin. KLASSIKKO!
 
absqua
17.06.2003 14:01:58 (muokattu 17.06.2003 14:02:50)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Magical mystery tour on loistava. Beatlesin parhaita levyjä ehdottomasti. Siinä alkaa ekan kerran kuulua kunnolla niiden psykedelia vaikutteet ja kokeellisuus niin sävellyksissä kuin sovituksissakin. KLASSIKKO!
 
Hmm. Olen samaa mieltä että Mystery TOur on loistava ja todellakin KLASSIKKO, mutta mitä tarkoitat sillä että alkaa psykedeliavaikutteet ekan kerran kuulumaan? Sgt.Peppers ilmestyi useita kuukausia ennen Mystery Touria. Ja Strawberry Fields Forever/Penny Lane-single tuli jo ihan alkuvuodesta 67, eli jo ennen Sgt.Peppersiä.
 
No joo, pilkunviilaustahan tämä on. The Beatles on paras kuitenkin. ;-)
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Isodee
17.06.2003 16:26:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alan yhä enemmän nauttia tästä bändistä. Isän levyhyllystä löytyy Abbey Road, White Album, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band ja 1, mutta mikä olisi seuraava levy tämmöselle aloittelevalle Beatles-fanille? Loistavaa musiikkia kyllä.
 
Punainen ja sininen tupla. Punainen on 63-66, sininen 67-70. Biisit on jokseenkin kronologisessa järjestyksessä joten kannattaa kuunnella järjestyksessä niin saa hyvän kuvan bändin musiikillisesta kehityskaaresta alusta loppuun.
 
Ja yksittäisistä levyistä Rubber Soul & Revolver
 
MrQ
17.06.2003 16:31:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Beatles on mielestäni ylihypetetty.
 
BluesKossi
17.06.2003 16:52:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

"Beatles on mielestäni ylihypetetty."
 
Miten niin? Bändihän loi itse juttunsa, teki biisinsä ja soitti kappaleensa asenteella eli rokkasi. Lisäksi biisien sanat ovat poikkeuksetta erinomaisia tunteita ja tarinoita. Sanoisinpa ettei populaarimusiikki tule koskaan näkemään samanlaista säveltjä/sanoittajakaksikkoa kuin Lennon/McCartney. Eikä Lennon ja Harrison ole kuolleet eikä McCartney ja Ringokaan tule koskaan kuolemaan.
 
ole kuningas - osta aurinkolasit
Le Haba
17.06.2003 21:29:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä sain itse Rubber Soulin ekana levynäni vuonna -66 ja se on edelleen mulla täällä kotona. Mutta jos kaikkein merkittävintä Beatles- levyä hakisin se vois olla HELP
 
diibadaaba
18.06.2003 00:37:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Rubber Soul ja Revolver on ihan ehdottomia kyllä ja Magical Mystery Tour on taattua tavaraa myös. A Hard Day's Night tarjoaa monta mainiota harvemmin kuultua kipaletta jos nuo aikaisemmat levytykset kolahtaa muttei jaksa näitä sata kertaa kuultuja hittejä aina kuunnella.
 
Kyllä se faijan levyhylly voi olla todellinen aarreaitta!
 
Jeggers
18.06.2003 10:05:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Revolveria minäkin seuraavaksi suosittelisin. Se on Beatlesin levyistä oma suosikkini heti Abbey Roadin ja White Albumin jälkeen. Tosin Magical Mystery Tourilta löytyy myös paljon helmiä...
 
Ylihypetyksestä: mitä tahansa näin paljon hypetettyä bändiä voi hyvällä syyllä sanoa ylihypetetyksi. Eivät ne nyt kuitenkaan mitään jumalia olleet. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiseikkaa, että on muuten poikkeuksellisen hyvä bändi, ja todennäköisesti 1900-luvun merkittävin.
 
jussiohman
18.06.2003 10:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitäs joskus tutustua bändiin kun se kerran on kaikkien mielestä niin hyvvää. Mistä levystä kannattas alottaa?
 
Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan.
jarkkkk
18.06.2003 10:48:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

a bore
 
roses are red, violets are blue, i'm a schitzophrenic and so am i.
ozz3
18.06.2003 11:51:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kai se on niin, että jokaiselta pitäis löytyä hyllystä ainakin:
Abbey Road
White Album
Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
 
Mutta aloittelijalle suosittlen 1:kköstä
 
"Live fast, die young I guess."
flimtrick
18.06.2003 13:27:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mutta mitä tarkoitat sillä että alkaa psykedeliavaikutteet ekan kerran kuulumaan? Sgt.Peppers ilmestyi useita kuukausia ennen Mystery Touria. Ja Strawberry Fields Forever/Penny Lane-single tuli jo ihan alkuvuodesta 67, eli jo ennen Sgt.Peppersiä
 
Olet aivan oikeassa. Tarkoitin lähinnä juuri strawberry fields foreverin sinkkua. Unohdin että levy tosiaan julkaistiin pepperin jälkeen vaikka sinkku tuli jo ennen sitä.
 
flimtrick
18.06.2003 13:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta eikös toi mystery tourin biisit ole kuitenkin sävelletty jo ennen kun ne alkoi tekemään sgt pepperiä?? Semmoinen muistikuva mulla ainakin on että ainakin juuri se strawberry fields forever oli se biisi missä ne ekaa kertaa rupes kunnolla kokeilemaan eri tapoja sovittaa ja alko leikkailemaan ja liimaamaan nauhanpätkiä toisiinsa. Ja vasta sen jälkeen alkoivat työstää pepperiä. Korjatkaa jos olen väärässä
 
saturnzreturn
18.06.2003 21:26:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten niin? Bändihän loi itse juttunsa, teki biisinsä ja soitti kappaleensa asenteella eli rokkasi. Lisäksi biisien sanat ovat poikkeuksetta erinomaisia tunteita ja tarinoita. Sanoisinpa ettei populaarimusiikki tule koskaan näkemään samanlaista säveltjä/sanoittajakaksikkoa kuin Lennon/McCartney. Eikä Lennon ja Harrison ole kuolleet eikä McCartney ja Ringokaan tule koskaan kuolemaan.
 
no joo "beatles ylihypetetty" oli kyllä siinä mielessä ihan oikea kommentti että sitä välillä tuntuu että beatlesiä väännetään joka tuutista jokaisessa mahdollisessa muodossa
 
itse en ole koskaan ruvennut perehtymään orkesterin musiikkiin koska niin kauan kuin muistan olen kuullut beatlesiä (tai pikemminkin heidän hitti sinkkujaan) aivan liikaa. sitä tulee panhuilulla soitettuna ja koulussa historian ja musiikin tunneilla...ei se aikanaan innnostanut kovinkaan paljoa kuuntelemaan love me do:ta kun sen oli jo kuullut 700 kertaa.
 
toinen syy on täysin epämusiikillinen;mielestäni beatlesit varastivat rock n rollin. ei se mitään jos he olisivat saavuttaneet suosiota, mutta rockilla he saavuttivat massahysteeristäkohellussuosiota. samalla musiikkityylillä mustat (jotka sen keksivät) eivät juurikaan saavuttaneet suosiota.tämä minua sapettaa........ vaikka eihän se beatlesien syytä ole vaan tyhmän länsimaalaisen kulttuurin..
 
Ossi
19.06.2003 00:03:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulle, saturnzreturn, sattunu jotain ikävää pienenä tms. vai mistä kumpuaa tuo yleisagressiivinen asenne?
 
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
BaariMikko
19.06.2003 03:32:18
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko sulle, saturnzreturn, sattunu jotain ikävää pienenä tms. vai mistä kumpuaa tuo yleisagressiivinen asenne?
 
Voisi käydä terveysasemalla, ehkä lääkärisetä saisi kurkkuun juuttuneen happaman sitruunan irrotettua.
 
"Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan"
absqua
19.06.2003 09:03:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voi olla että Beatles on "ylihypetetty", mutta vikahan ei ole Beatlesin itsensä vaan hypettäjien.
 
Itse olen kuunnellut Beatles-levyjä aivan natiaisesta saakka ja tunnen ne läpikotaisin, mutta siltikin niistä löytyy vuosien varrella uusia juttuja. Rubber Soul, Revoler, Sgt.Peppers, Mystery Tour, White Album ja Abbey Road - aika paha kuusikko kenenkään pistää paremmaksi (ja lisänä vielä vanhempien levyjen helmet).
 
Jos pitäisi valita 1900-l (ja tod.näk. myös 2000-l) merkittävin yhtye, niin valinta olisi minulle selvä. Ei ole eikä tule toista bändiä/lauluntekijää jonka tuotanto on niin laaja, vaihteleva/muuttuva ja kuitenkin kauttaaltaan tasokas kuin laulu- ja soitinyhtye The Beatlesilla. Kun miettii millaista scheissea hittilistat pursuavat tänäkin päivänä, niin ei voi muuta kuin nostaa hattua bändille jonka biiseistä melkein mikä hyvänsä peittoaa vuoden 2003 listahitit 6-0. Ainakin mitä melodisiin ja verbaalisiin ideoihin tulee. ;-)
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5198 199 200 201 202

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «