Aihe: Käytöstavat
1 2 3 4
Sertzo S
03.10.2005 15:46:50
Sellaisia ne äitin pikkukullat ovat eli ei niitä räkänokkia pidä päästää metriä lähemmäksi soittolavaa.
jon lord
03.10.2005 15:48:39
Muutamia vuosia sitten oltiin velipojan kanssa keikalla eräässä nyt jo kaatuneessa ravintolassa keskisuomessa. Ravintolapäällikkö oli sellainen kaveri joka istui joka ilta ravintolassa vieraiden kanssa ,söi ,joi ja juhli.Ehkä siksi atuo paikka kaatuikin. Yhdessä vaiheessa iltaa päällikkö tanssi vaimonsa kanssa ja yhtäkkiä hän päätti olla vitsikäs ja löi kädellään symbaaleita. Velipoika löi välittömästi ravintolapäällikköä sormille ja täysillä. Ei tullut toista kertaa lähelle.
Aivotyöstä saadaan aivolisäke!
mack the knife
03.10.2005 17:20:39
Muutamia vuosia sitten oltiin velipojan kanssa keikalla eräässä nyt jo kaatuneessa ravintolassa keskisuomessa. Ravintolapäällikkö oli sellainen kaveri joka istui joka ilta ravintolassa vieraiden kanssa ,söi ,joi ja juhli.Ehkä siksi atuo paikka kaatuikin. Yhdessä vaiheessa iltaa päällikkö tanssi vaimonsa kanssa ja yhtäkkiä hän päätti olla vitsikäs ja löi kädellään symbaaleita. Velipoika löi välittömästi ravintolapäällikköä sormille ja täysillä. Ei tullut toista kertaa lähelle.

Jes, tiedän paikan. Odotettiin mekin koko ajan, milloin se kaatuu just tuosta syystä. Hyvä kun meni nurin.
pekkajau
04.10.2005 09:54:01
Suurinpiirtein kaameinta mitä tiedän, on oopperalaulaja tulkitsemassa jotain rokkia (tai oikeasti mitä vaan). Ja kappaleen loppuun vielä semmonen puolen minuutin Tarzan-huuto levitetyin käsin, niin se on siinä.

Härmän Kössi vainaa teki tätä touhua aikanaan hienosti silleen pilke silmäkulmassa! Sertzo varmaan muistaa ja ehkä komppaakin?
Kirjoitin mitä kirjoitin!
Sertzo S
04.10.2005 10:41:42
Härmän Kössi vainaa teki tätä touhua aikanaan hienosti silleen pilke silmäkulmassa! Sertzo varmaan muistaa ja ehkä komppaakin?

Toki Kössin muistan. Hiton lahjakas tyyppi oli ja jokunen kerta säestettiinkin häntä.
KoskPaavo
04.10.2005 10:55:49
Onkos Kössikin siirtynyt yläkerran kuoroon? Rest in Peace.Säestin miestä 70-luvulla ja vielä Bomba-talon avajaisissakin ,taisi olla 1980.. Huumormies.
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
PL
04.10.2005 11:00:13
Tuosta karmaisevuudesta oli loistava esimerkki Sysmän suvisoiton, vai mikä se nyt oli, aikana paikallisessa kapakassa järjestetty oopperakaraoke. Aikas merkillisiä esityksiä putkahti ilmoille oopperan osaajilta, vieläkin puistattaa.
isojussi
04.10.2005 11:00:20
...Turakainen makasi kaatuneiden soittokamojen keskellä saaden särjettyä basson....

Onni onnettomuudessa - HOHO!
Opettaja opettaa ja rahaa saa, ostaa viinaa ja oksentaa.
isojussi
04.10.2005 11:01:21
Juu, mut sitä puuta on märkänä eka pyöritetty hiekassa.

HOHO!

Naulan kantaan!
isojussi
04.10.2005 11:02:31
Poikkeuksen tekee mielestäni Pentti Hietanen, joka klaaraa muutakin musaa aivan ok., kuten Creedens-musaa.
Mitä mieltä olette?

Paremmin se sitä vetää, kun oopperaa.
jon lord
04.10.2005 12:59:49

Kompattiin muutaman kerran sitä Kuopiossa ainakin Kallassa. Se veti Granadan,onneksi käytiin biisi läpi iltapäivällä. Prk...se ei tarvinnut edes mikkiä, kun ääntä lähti niin paljon.
KoskPaavo
04.10.2005 14:31:03
Granada , Be my Love, Casanova bac bac( olikohan oikein?), kuitenkin tällaisia ravintelisoittajalle oudompia juttuja , iltapäiväharjoittelulla ja humoorilla meni kuitenkin läpi.
Kössihän oli kuulemma Antti Hyvärisenkin kanssa samassa bändissä, ja Kössi kertoi että Antin kanssa oli tullut jostain biisistä erimielisyyttä ja hän oli suutuspäissään puuskahtanut Antille että "ei susta koskaan soittajaa tuu".
Bändin nimi oli kuulemma "Metänpeot"
Viidenkympin jälkeen TALUt ei niin hirveästi kiinnosta...
jon lord
04.10.2005 17:37:45
Kössihän oli kuulemma Antti Hyvärisenkin kanssa samassa bändissä, ja Kössi kertoi että Antin kanssa oli tullut jostain biisistä erimielisyyttä ja hän oli suutuspäissään puuskahtanut Antille että "ei susta koskaan soittajaa tuu".
Bändin nimi oli kuulemma "Metänpeot"

Olin aikoinaan Hyvärisen lanseeraaman kilpailun Iskelmä prinssi ja prinsessa voittajien taustabändissä ja oltiin koko ajan Antin kanssa nokkapokalla. En tiedä mikä sitä riso mutta aina kun kysyin jotain niin en saanut vastausta. Isoin riita tuli kun treenattiin Mustan meren valssia ja soitin sitä sillä tavalla kaihoisasti niinkuin sanat ja koko biisin luonne on. Se hyppäs kiippareiden taa ja rupes soittamaan sitä niinkuin jotain ylinopeata valssia. Sanoin sille suoraan että ajatteletko yhtään biisin luonnetta vai mikä on kun et ymmärrä mistä tässä biisissä on kysymys. Välillä se rupes räyhäämään mulle miten Jäätelökesä soitetaan. Sanoin vastaan että kerro äläkä oleta mun lukevan sun ajatuksiasi. Se ilmeisesti oli jämähtänyt jonnekin Marionin ravintola show aikaan kun kaikki olisi pitänyt olla suurta showta turakansalle. Mutta sain siltä kyllä hyviäkin vinkkejä.
pekkajau
04.10.2005 21:23:40 (muokattu 04.10.2005 21:25:47)
Kössin "Pukki Kutjake" -shou oli aikoinaan niin "vakuuttava" että monessa baarissa kertoi Kössi portsarin tulen kesken shoun katsomaan ravintolan salin ovelle että kuka saatana siellä nyt kännissä oikein meuhuaa? Se oli siinä shoussa semmonen ylimeikattu hamppari-joulupukki joka heitti aika rajua juttua siinä välillä silleen falsetissa puhuen ja veteli ihan tosta "lonkalta vaan" jo aiemmin KoskPaavon mainitsemia hiukan vaativia kappaleita tosi upeasti semmosella "Placindo Domingo-soundilla"! Lämpimät muistot jäi Kössistä!
Kirjoitin mitä kirjoitin!
jenkkamies
05.10.2005 00:14:05
Tulipa mieleen Jone the Bonen vanhasta kirjoituksesta; "kamat kaikkien käytössä".
Siinäkin on jo tarpeeksi kestämistä mutta se, miten asia tullaan esittämään, on joskus jo liikaa.
Kerran oli joku pikkujoulukeikka ja muutakin ohjelmaa meidän lisäksi. Joku oikee missi oli siellä juontamassa ja tartti pa:ta omalle cd soittimelle. Ei sanonut päivää, ei esitellyt itseään, ei edes kysynyt onko tämä mahdollista. Sanoi vain mulle, että laita tuo mun cd kiinni sinne ja anna mulle mikki! Mullahan luonnollisesti paloi hihat ja sanoin: Tuoppa neiti mulle sopimus missä lukee tämmönen kohta ylimääräisestä äänentoisto hommasta. Blondi katto mua kuin halpaa makkaraa ja kysyi, että mistä sä puhut. Vastasin kertomalla; Ei mua oo infottu tästä enkä mä rupee sua passaamaan kun et osaa sanoa päivää, esitellä itseäsi ja asiaa, ja lähdin kahville. Kohta puuaivo kaunotar tulee itkun ja vihan sekaisessa mielentilassa mouhoomaan mulle jotain lisää mut päätin olla tiukkana. Sanoin; tää sun juttus on mitä epävirallisin. Siitä hyvästä sä korvaat sen mulle epävirallisesti ja sanoin että avaat mulle piikin tonne tiskille. Tiukkaa teki ja blondi lupasi tiedustella asiaa. No laitoin sen soittimen kiinni ja tsekkasin mikin, keikan loppuvaiheessa menin tiskille. Ei piikkiä. Hetken kuluttua ei enää missiäkään paikalla. Ei kiitoksen sanaa. Että tämmöstä.

Meidän orkesterilla on ollut muutamiakin keikkoja, joissa olemme lainanneet toisen orkesterin laitteita. Olemme mielellämme tarjonneet siitä hyvästä esim. kahvit. Kerran kyllä eräs nimeltämainitsematon orkesteri alkoi vaatimaan, että meidän olisi pitänyt myös roudata heidän kalustoaan. Kävimme melko pitkän keskustelun, jossa selvitin että jokainen kantaa tavaransa itse. Olkoonkin, että lainasimme heidän kamojaan. Onhan se jo laitteidenkin puolesta turvallisempaa ettei niitä ventovieraat heittele miten sattuu. Sitäpaitsi: Miksi toisenkin orkesterin pitäisi jäädä tällaisessa tapauksessa notkumaan tanssipaikalle kun voi lähteä jaloista pyörimästä kotiin?
jjussila
05.10.2005 08:43:46
Meidän orkesterilla on ollut muutamiakin keikkoja, joissa olemme lainanneet toisen orkesterin laitteita. Olemme mielellämme tarjonneet siitä hyvästä esim. kahvit. Kerran kyllä eräs nimeltämainitsematon orkesteri alkoi vaatimaan, että meidän olisi pitänyt myös roudata heidän kalustoaan. Kävimme melko pitkän keskustelun, jossa selvitin että jokainen kantaa tavaransa itse. Olkoonkin, että lainasimme heidän kamojaan. Onhan se jo laitteidenkin puolesta turvallisempaa ettei niitä ventovieraat heittele miten sattuu. Sitäpaitsi: Miksi toisenkin orkesterin pitäisi jäädä tällaisessa tapauksessa notkumaan tanssipaikalle kun voi lähteä jaloista pyörimästä kotiin?
Jatka vaan provoamista: alkeellisinkin kohteliaisuus olis vaatinut SUA kysymään/tarjoutumaan tohon roudaukseen korvaukseksi lainasta (ja piste.)...joo
Just niin... ja kyllä jämpti on näin!?...joo
Musiikkia korville
05.10.2005 09:03:21

Jatka vaan provoamista: alkeellisinkin kohteliaisuus olis vaatinut SUA kysymään/tarjoutumaan tohon roudaukseen korvaukseksi lainasta (ja piste.)...joo

Kyllä näin on.
Naura ongelmillesi, niin kaikki muutkin tekevät.
mr.muzak
05.10.2005 12:39:32
Kyllä näin on.

Näin on. KYLLÄ.
isojussi
05.10.2005 13:00:10
Näin on. KYLLÄ.

Toisaalta mieluummin ei
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)