carnation 29.09.2005 13:15:31 | |
---|
miksi Dream Theater on jazz,fuusio,etno,proge-threadissa? Eihän tuo bändi ole muuta kuin tavan hevibändi :) Sehän on progemetallia. "Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother) |
McNulty 29.09.2005 13:24:49 | |
---|
Sehän on progemetallia. ei kai nyt sentään? :) Ei pari omituista tahtilajia siitä vielä progea tee, ja muutenkin tuo sana "metallia" viittaisi vahvasti raskaampaan musiikkiin. Pilkkua pitää aina viilata, mutta mielestäni Dream Theater ei ole lähelläkään sellaista progressiivisuutta kuin esim. Mr. Bungle tai Opeth. Silti näiden bändien threadit pysyy kiltisti rock ja hevi-threadeissa. "Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa) |
carnation 29.09.2005 13:42:58 | |
---|
ei kai nyt sentään? :) Ei pari omituista tahtilajia siitä vielä progea tee, ja muutenkin tuo sana "metallia" viittaisi vahvasti raskaampaan musiikkiin. No ei kai ne tahtilajit ole mikään itseisarvo. Ei niitä edes välttämättä pidä olla että se olisi progea. Kyllä DT:ssä on aivan selviä kaikuja jostain 70-luvun progressiivisesta rockista (no, ei ehkä enää, mutta I&W-aikoihin kyllä), turha sitä on kiistää sanomalla että "no ei se oo koskaan ollu progee vaan jotai tekniikkakikkailuheviä". Kyllä DT:ssä on paljon progepiirteitä ja sana "proge" viittaa vahvasti progeen yhtälailla kuin "metalli" viittaa raskaampaan musiikkiin. Pilkkua pitää aina viilata, mutta mielestäni Dream Theater ei ole lähelläkään sellaista progressiivisuutta kuin esim. Mr. Bungle tai Opeth. Silti näiden bändien threadit pysyy kiltisti rock ja hevi-threadeissa. En kai minä ole vastuussa siitä, minne porukka noita topiceja tekee. Varmasti täällä Jazz, fuusio, etno, proge, latin, reggae-osastolla on ollut samalla tavalla DT-topicceja kuin tuolla heviosastollakin. Absoluuttinen Nollapiste, Porcupine Tree, King's X... näistä on topicit rock/pop/alternative -alueella. Toolista ja Sigur Rósistakin tehty milloin minnekin topicceja. Jos bändi on progemetallia, niin samako se sille onko topic metalliosastolla vai progepuolella. Turhaa genrenipotusta taas koko touhu. "Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother) |
moottorisaha 29.09.2005 14:27:20 (muokattu 29.09.2005 14:30:02) | |
---|
ei kai nyt sentään? :) Ei pari omituista tahtilajia siitä vielä progea tee, ja muutenkin tuo sana "metallia" viittaisi vahvasti raskaampaan musiikkiin. Pilkkua pitää aina viilata, mutta mielestäni Dream Theater ei ole lähelläkään sellaista progressiivisuutta kuin esim. Mr. Bungle tai Opeth. Silti näiden bändien threadit pysyy kiltisti rock ja hevi-threadeissa. Kuunteleppa joku kerta niitä DT:n levyjä, oikeastaan suurta tuotannosta en menisi laittamaan edes metalli-nimikkeen alle. "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
moottorisaha 29.09.2005 14:30:49 (muokattu 29.09.2005 14:31:31) | |
---|
Siltä se toisinaan nykyään kuulostaakin. Mutta keikka oli hieno. Ja Miken nimmarit tietysti :) Hehheh kyllä, Octavarium on kieltämättä melkoista nu-metallia. Vinyylit vinkuu ja wannabe-Fred Dursti räppää pomppuriffien ja komppien säestäessä. :) "Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P. |
fidZi 29.09.2005 22:47:03 (muokattu 29.09.2005 22:48:08) | |
---|
Hehheh kyllä, Octavarium on kieltämättä melkoista nu-metallia. Vinyylit vinkuu ja wannabe-Fred Dursti räppää pomppuriffien ja komppien säestäessä. :) Eihän Octiksessa ole räppiä tai levareita. Oletko varma, ettet ole kuunnellut LaBrien sooloalbumia? Eikun äh, taisi olla sarkasmia tuo kirjoitus. Y on T kädet ilmassa. |
flowerpower 30.09.2005 02:16:49 | |
---|
DT ei ole ja ei tule olemaan mitään v.. Nuumetallia... Dream Theathre on aina kuullostanut omalta itseltään, on ollut aikansa edellä. Ei D.T tule ikinään soittamaan mitään Toton tyylistä, Take In Your Hand. Jos ette pidä deeteatterista kuunelkaa vaikka Limp gi... taik mikä sen pomppu poppibändin nimi oli? |
Lord of the strings 30.09.2005 14:05:08 | |
---|
ihan hyvä setti oli. Metallicat ja Pink Floyditkin kuultiin, hehee. Stream of Consicousinessia jäin kaipaamaan. "Who are you? How did you get in?" "Well, i'm the locksmith and.. I'm the locksmith." Pastilli? |
mannerheim666 02.10.2005 23:55:48 | |
---|
alkupään levyt kolisi joskus kovaakin, mutta nyt ainakin tämä viimeinen levy viimeistään vei maun koko bändiin. Laulajan honotus ja jotkut pakkomielteiset koukut mitä on viljellyt aina tuntuu vallanneen koko miehen. Sanat oli kuraa ja biisit ihan riffiä riffin perään, millä ei ole mitään tekoa sävellyksen kanssa. Mitään ei jäänyt mieleen oksennus levystä. miettii jotain images tai awake levyä ja millasia biisejä ne sisälsi niin melkoista rasistusta ja puudutusta ainakin tämän viimeisen tekeleen kuuntelu oli. Ja james labrien viimeisin soololevynkin sammutin 3 minuutin jälkeen kun ei iskeny. scenes levy toimi myös |
rakula 03.10.2005 10:11:17 | |
---|
alkupään levyt kolisi joskus kovaakin, mutta nyt ainakin tämä viimeinen levy viimeistään vei maun koko bändiin. Laulajan honotus ja jotkut pakkomielteiset koukut mitä on viljellyt aina tuntuu vallanneen koko miehen. Sanat oli kuraa ja biisit ihan riffiä riffin perään, millä ei ole mitään tekoa sävellyksen kanssa. Mitään ei jäänyt mieleen oksennus levystä. miettii jotain images tai awake levyä ja millasia biisejä ne sisälsi niin melkoista rasistusta ja puudutusta ainakin tämän viimeisen tekeleen kuuntelu oli. Ja james labrien viimeisin soololevynkin sammutin 3 minuutin jälkeen kun ei iskeny. scenes levy toimi myös Vakuuttava kaveri vakuuttavalla omakuvalla. Eat my ass and balls |
carnation 03.10.2005 15:05:54 (muokattu 03.10.2005 15:06:02) | |
---|
Ensin valitetaan että kun Dream Theater on pelkkää kikkailua ja sitten kun se bändi tekee uransa suoraviivaisimman levyn niin taas ollaan että mjää, njää, paska bändi, paskaa musaa. "Oon käyny Cindy Lauperin keikalla, mut se oli niin hyvä ettei tarvi enää koskaan mennä uudestaan." (Perttu, Big Brother) |
Soma city ward 03.10.2005 17:41:40 | |
---|
Ensin valitetaan että kun Dream Theater on pelkkää kikkailua ja sitten kun se bändi tekee uransa suoraviivaisimman levyn niin taas ollaan että mjää, njää, paska bändi, paskaa musaa. Näin se menee. Tosin ne jotka siitä kikkailusta valittaa ei mitään Dream Theater diggailijoita taida muutenkaan olla. Jännä juttu sinänsä, että vaikka tuo Octavarium on DT:n suoraviivaisin levy niin sekin vaati monia kuuntelukertoja (minulle ainaski) ennenkuin rupes toimimaan kunnolla. Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä. |
petrutsi 03.10.2005 18:08:07 | |
---|
Jännä juttu sinänsä, että vaikka tuo Octavarium on DT:n suoraviivaisin levy niin sekin vaati monia kuuntelukertoja (minulle ainaski) ennenkuin rupes toimimaan kunnolla. Mulla kävi toisinpäin. Heti ekoista kuuntelukerroista iski kuin mikä, mutta sitten alkoi hiipumaan, että ei tämä nyt niin hyvä ollutkaan. Hey baby scratch your number on my electric cucumber! |
Heh... on kyllä hassuja nämä Dreamteatteri/Ynkkä palstat... ihan kuin olisi synti sanoa että ne tekevät hyvää musiikkia. Välillä ainakin tuntuu tältä... No joka tapauksessa itse voin myöntää että hyvää musiikkia ovat molemmat artistit tehneet. Nyt en kuitenkaan sitä ruotsinmakkarahevisarjankuningasta tähän sotke, mutta mitä nyt dreamteatteriin tulee niin täytyy sanoa että pidän jokaisesta levystä eri tavalla, (tämä pätee toki moneen muuhunkin artistiin). On ihan turha vertailla levyjä ja vollottaa että: "äiti, äiti, miksei tämä uusi levy ole aivan samanlainen kuin pari vuotta sitten ilmestynyt, miksei miksei??" Itse pidän Octavariumista, tai sen verran mitä olen kuullut. Ensimmäisen kerran kun kuulin sitä niin kyllä se pieni ystävämme ennakkoluulo istui olkapäilläni. Mutta pikku hiljaa se joutui taas nöyränä kapuamaan alas. Ehkä oma lempikappale tällä hetkellä Octavariumilta on itse Octavarium... Aina ei voi voittaa |
fidZi 04.10.2005 15:47:34 (muokattu 04.10.2005 15:53:42) | |
---|
Siis, oma mielipiteeni tähän on, että Octavariumin ideattomuus lätistää koko albumin, mutta taasen Train Of Thought sortuu turhaan tilutteluun, musiikkiin musiikin vuoksi. Monia biisejä olisi voinut typistää ainakin viidellä minuutilla. Melodiat ja sointukulut sekä muuta mainiot ideat tekevät alkupään levyistä nannaa. Poikkeuksena albumien "huonontumiseen" tietenkin SDOIT. Itse listaisin näin, kouluarvosanojen kanssa: 1. Awake 10 2. Images and Words 10 3. Six Degrees Of Inner Turbulence 9 ½ 4. Scenes From A Memory 9+ 5. Falling Into Infinity 9 6. When Dream And Day Unite 8 7. Train Of Thought 8- 8. Octavarium 7 Eikä pidä unohtaa tällaisia kuin A Change Of Seasons (top3 lempibiiseissä), Eve, To Live Forever, Speak To Me... EDIT: Oikeastaan en varmaan olisi edes ostanut Octavariumia ellen olisi DT-fani. Y on T kädet ilmassa. |
LexaR 05.10.2005 17:09:17 | |
---|
äläpäs nyt santeri, SFAM o 10- |
petrutsi 05.10.2005 21:10:33 | |
---|
Santerillä kova lista. SFAMin rankkaisin ehkä vielä hippusen sdoitia korkeemmalle, ja noista kahesta ekasta hankala sanoa kumpi ykkönen, kumpi kakkonen mutta aika pitkälle samoilla linjoilla mennään. We have this thing in Finland called "taidehomoilu"
-Janne Timonen |
J. Cool 05.10.2005 21:17:07 | |
---|
onks tässä niinkun kouluasteikko (4-10?) siinä tapauksessa mun listalla kiitettävä tippuu I&W ja SFAM -lätyille, kasia Falling into Infinitylle. lopuille arvosanoja 5-7, en jaksa luetella. Hyvi ruuvaa! |
Sardonc 06.10.2005 09:07:32 | |
---|
Stream of consciousness on varmaankin hienoin. Helpoiksi voisin sanoa misunderstoodin ja solitary shellin. Tosin en ole noita kuunnellut vähään aikaan, että voivat olla vaikeitakin. |
alejale 06.10.2005 10:41:06 | |
---|
Falling into infinity on kyllä varmaan hienoimpia, siinä sentään hienot biisit kuten Trial of Tears ja Lines in the Sand! |