Aihe: Tokai ES-65
1
HulluSimo
17.06.2003 15:47:34
Eli onkos täältä kellään kokemusta tästä kitarasta tai kenties Tokain muista ES-sarjan kitaroista? Ajattelin nyt nimittäin hankkia tollasen kepin. Musiikkityylinä enimmäkseen blues ja rock.
...or still alive! Katsokaa Wanted!
HulluSimo
17.06.2003 19:10:32
Ei siis kellään vai?
HulluSimo
17.06.2003 19:28:07
Mulla on Tokai ES-60. Hyvä kitara. Paremmat mikit kuin esim. Epiphonen vastaavassa. Miinusta tuo huono virityskoneisto. Mutta ulkonäköhän on kitaran tärkein ominaisuus :)

Kiertääkö mikit herkästi kuten useissa Tokain kitaroissa?
Tinmo
17.06.2003 22:34:06
Kiertääkö mikit herkästi kuten useissa Tokain kitaroissa?

minun SG ei kierrä lähes ollenkaan, samat mikit siinä kuitenkin on kuin tuossa ES-65:ssa, kai. Olen kokeillut tuota tai sit se oli ES-60, mutta kyllä oli vaikea valita sen, Tokain LP:n ja tämän nykyisen SG:ni välillä. Kelpo peli.
Onko tuo alkoholi sinulle ongelma? -Ei ole, mutta akalla on paha alkoholiongelma. Mikä? -Minä
R M
17.06.2003 23:10:04
Eli onkos täältä kellään kokemusta tästä kitarasta tai kenties Tokain muista ES-sarjan kitaroista? Ajattelin nyt nimittäin hankkia tollasen kepin. Musiikkityylinä enimmäkseen blues ja rock.

Tosta ES-65 mallista ei ole kokemusta, mutta mulla oli puolitoista vuotta ES-60 malli (koreassa valmistettu). Toimiva peli, mulla ei mitään ongelmia mikrofonien kierron kanssa (setti Tech Trademark 60 tai Pod2 ja kitaran volumi ja tone säädöt on lähes aina tapissa). Toi etumikki kannattaa kallistaa pikkaisen etuviistoon niin etumikin soundi ei ole ns. "honottava" (jos ostat uutena Musamaailmasta niin tekevät sen automaattisesti, tämä ei ole mainos). Itse ajattelin tota ostaessani että vaihdan heti mikit , mutta eipä tullut vaihdettua (käyttökelpoiset, mutta noi menee tietenkin osastoon makuasiat ovat makuasiota).
Myös virityskoneisto toimi moitteettomasti (kitara oli säädetty 10 -setille).

Ihan käyttökelpoinen peli toi ES-60 oli, mutta annoin sen vaihdossa Nevalaisen Vintage Series Telecasteriin, kun halusin kitaran yksikelaisilla mikeilla Gibson Les Paul Studion kaveriksi.

Toi Blues/Rock osasto pitäisi taipua helposti ja kyllä tosta tallamikistä löytyi potkua myös hevin vääntöön (riippuu tietenkin myös vahvistimesta).

Käy käy kokeilemassa, jos se sua miellyttää niin osta pois. Mulle se ei ollut sellainen kitara jonka otan mukaan hautaan :)
HulluSimo
17.06.2003 23:19:35 (muokattu 17.06.2003 23:33:24)
Joo, kiitos vastauksista! Eihän noissa nyt kauheesti taida eroa ollakaan. Siis noissa 60 ja 65 malleissa, tykkään ite vaan enemmän, kun ne otelautamerkit on sellasia neliöitä. Täytyykin lähteä kokeilemaan tällä viikolla, kun en oo kuullu muuta kun vaan hyvää tosta kitarasta. Kiitos vielä kerran! Kirjotelkaa lisää vaan!
Ossi
18.06.2003 01:02:25

Et sitten kuitenkaan luottanut sedän sanaan :)
"..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?"
HulluSimo
18.06.2003 12:05:47
Et sitten kuitenkaan luottanut sedän sanaan :)

Heheh. Luotanhan mä, mutta ajattelin nyt kuitenkin vielä muilta M.nettiläisiltä kysyä, mitä mieltä ovat.
HulluSimo
21.06.2003 16:38:19
Taidanpa kuitenkin päätyä Tokai ES-60SR keppiin, kun näyttää olevan Deluxella aika edullisesti käytettynä.
R M
21.06.2003 20:05:43
Taidanpa kuitenkin päätyä Tokai ES-60SR keppiin, kun näyttää olevan Deluxella aika edullisesti käytettynä.

Jos ton käytetyn hinta on noin 600€ ja se on punainen, niin se taitaa olla toi mun vanha Tokai.
HulluSimo
21.06.2003 20:26:09
Jos ton käytetyn hinta on noin 600€ ja se on punainen, niin se taitaa olla toi mun vanha Tokai.
Sepä se. Mitäs pidit kitarasta? Miksi myit pois?
R M
22.06.2003 22:44:00
Sepä se. Mitäs pidit kitarasta? Miksi myit pois?

Kyllähän se ihan kelpo peli oli. Se oli mulle vähän sellanen ns. heräteostos. Piti saada ES-335 mallinen kitara ja toi oli sellanen hyvä kompromissi, kun ei oikeen viittinyt ostaa Gibsonin aitoa (heräteostoksena) ja Epiphonet ei tule kuuloonkaan, yksi sellainen on ollut ja onneksi olen päässyt siitä eroon. Toi Tokai jäi mulla loppujen lopuksi aika vähälle soitolle, koska olen mieltynyt tohon mun Gibson LesPaul Studioon huomattavasti enemmän. Eihän noita voi tietenkään verrata keskenään, aivan erilaisia kitaroita, mutta kun haen humppari soundia niin toi Gibson LesPaul on mun makuun enemmän. Sitten rupesin haikailemaan Telecasterin perään kun kaipalin kitaraa jossa on yksikelaiset mikit ja Deluxessa oli tollanen Nevalaisen Tele myynnissä niin pistin ton Tokain siihen väliin, koska mitä sitä kahdella humppari kitaralla tekee tai ainankaan minä en tee tällä hetkellä mitään. Eli sellanen tapaus. Mulla ei ollut kitaran kanssa mitään ongelmia (ostin sen uutena) ja kuten varmaan olet sitä tutkiessasi huomannut se on tosi vähän soitettu ja hyvin pidetty. Se oli mun jäljiltä ihan alkuperäis kunnossa onkä oo tehnyt siihen mitää fiksauksia, jollei noita perussäätöjä (oktaavit, kielten korkeus ja etumikin kallistus) lasketa mukaan, enkä usko että deluxen heputkaan sille mitään ovat tehneet. Jos sulle tulee jotain kysyttäävää niin heitä tänne kyssäreitä niin vastailen mielelläni.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)