Ozzman 17.06.2003 19:06:15 (muokattu 17.06.2003 19:07:57) | |
---|
tää kuuluis ehkä bändiosastolle mutta menköön.Eli laulan ja soitan kitaraa bändissä.Tällä hetkellä meillä ei ole kuin yksi kitaristi eli minä hoidan soolohommat siinä samalla mutta yritämme saada toisen kitaristin joka hoitelis varmaan soolohommat.Eli pulmana on se että kun täälä on puhuttu että jos pickaa pelkästään alas niin tulee jykevämpi soundi ja että vaan luuserit soittaa ylös alas.Tällä hetkellä minäkin kuulun niin luusereiden joukkoon koska sooloja on helvetin vaikee vetää pelkästään alaslyönneillä.Niin kannataisiko minun alkaa harjoittelemaan tulevana laulu/komppikitaristina pelkästään Hetfield tyyliä eli pickaisin vain alas vaiko jatkaisin samaa ylös alas linjaa?Ammattimiehet auttakaa! Edit:Tuli vähän sekaista. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Tietysti auttaa, kun hallitsee kaiken, mutta suosittelen helpointa/mukavinta soittotapaa. Knowledge is power, France is bacon. |
Hammer Of The Gods 17.06.2003 21:02:58 | |
---|
No onhan se kyllä totta, että pelkillä alas-lyönneillä soitettaessa sitä munaa on pikkusen enemmän, mutta älä lannistu jos se ei heti millään hypernopeudella onnistu. Juju on siinä, että aloitat harjoittelemaan niitä alaspäinlyöntejä riittävän hitaasti. Keksit itsellesi jonkin mukavankuuloisen riffin ja sitä soittelet pelkillä alaslyönneillä hitaasti nopeutta lisäten taitojen karttuessa. Homma menee ihan plörinäks siinä vaiheessa kun alat soittaa nopeammin kuin mitä saat hallittua. Ja pidä se plekukäsi rentona, muuten on luvassa ihania kramppeja ja tuskallisia jännetupintulehduksia... Kärsivällisyys on päivän sana! Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Cletus Awreetus 17.06.2003 21:08:41 | |
---|
Jos pelkästään komppaat, niin alas-lyönnit yleensä riittää, mutta on tietenkin hyvä hallita kummatkin tavat. Sooloissa kannattaa tietenkin soitta ylös-alas -liikkeellä, sillä muutenhan et saa oikeen mitään juoksutusta roiskastua "tilunopeudella". Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
Ozzman 17.06.2003 21:41:29 | |
---|
Jos pelkästään komppaat, niin alas-lyönnit yleensä riittää, mutta on tietenkin hyvä hallita kummatkin tavat. Sooloissa kannattaa tietenkin soitta ylös-alas -liikkeellä, sillä muutenhan et saa oikeen mitään juoksutusta roiskastua "tilunopeudella". Tota minäkin mietin mutta tietenkin haluan kehittyä mahdollisimman hyväksi kitarisitksi. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Cletus Awreetus 17.06.2003 22:22:44 | |
---|
Tota minäkin mietin mutta tietenkin haluan kehittyä mahdollisimman hyväksi kitarisitksi. No sitten opiskelet molemmat tekniikat. Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!! |
lxi 17.06.2003 22:51:31 | |
---|
Eli pulmana on se että kun täälä on puhuttu että jos pickaa pelkästään alas niin tulee jykevämpi soundi ja että vaan luuserit soittaa ylös alas. Tällä hetkellä minäkin kuulun niin luusereiden joukkoon koska sooloja on helvetin vaikee vetää pelkästään alaslyönneillä.Niin kannataisiko minun alkaa harjoittelemaan tulevana laulu/komppikitaristina pelkästään Hetfield tyyliä eli pickaisin vain alas vaiko jatkaisin samaa ylös alas linjaa?Ammattimiehet auttakaa! Ei hyvä isä. Kai sinä nyt kykenet tekemään sen verran eroa komppaamisen ja soolonsoiton välille, että ymmärrät niiden olevan kaksi ihan eri asiaa? Soittaako suuri idoli Hetfield soolotkin vain downstrokeilla? Järkkyykö maailma jos komppaa vahingossa ylöspäin pikkaamalla? Ovatko ska- ja reggaekitaristit luusereita? |
Ozzman 17.06.2003 23:31:59 (muokattu 17.06.2003 23:32:36) | |
---|
Ei hyvä isä. Kai sinä nyt kykenet tekemään sen verran eroa komppaamisen ja soolonsoiton välille, että ymmärrät niiden olevan kaksi ihan eri asiaa? Soittaako suuri idoli Hetfield soolotkin vain downstrokeilla? Järkkyykö maailma jos komppaa vahingossa ylöspäin pikkaamalla? Ovatko ska- ja reggaekitaristit luusereita? Kykenen tajuamaan kompaamisen ja sooloilun eron mutta kysymyksenihän tässä oli että kannattaako keskittyä vain toiseen ja tehdä se kunnolla.Ja eihän Hetfield soita sooloja paria lukuunottamatta.Eikä ska-ja reggaekitaristit ole luusereita.Tolla luuseri jutulla tarkoitin sitä kun metalli palstalla on painottettu alaslyöntien kannattavuutta komppaamisessa ja aliarvostettu ylös alas pickauksia.Anteeksi nyt jos kyselin neuvoa paremmilta kun ajattelin että muusikoiden.netissä voi kysyä neuvoa jos ei itse ole ihan varma asiasta.Jotkut eivät vain näköjään kykene siihen. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
funkypick 18.06.2003 09:02:53 | |
---|
Eikö me voitais kaikki olla vaan kitaristeja ja unohettais nuo komppaukset ja sooloilut. You can play anything on any chord as long as you phr^H^H^H play it fast enough. |
jussiohman 18.06.2003 10:51:11 | |
---|
Ei hyvä isä. Kai sinä nyt kykenet tekemään sen verran eroa komppaamisen ja soolonsoiton välille, että ymmärrät niiden olevan kaksi ihan eri asiaa? Soittaako suuri idoli Hetfield soolotkin vain downstrokeilla? Järkkyykö maailma jos komppaa vahingossa ylöspäin pikkaamalla? Ovatko ska- ja reggaekitaristit luusereita? Noin mäkin olen käsittäny. Kompissa pelkkiä down-stroukkeja muuten ylös-alas. Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan. |
Herra Rapu 18.06.2003 11:01:07 | |
---|
Noin mäkin olen käsittäny. Kompissa pelkkiä down-stroukkeja muuten ylös-alas. Mä oon käsittäny et introissa ja interludessa soitetaan alas-alas-ylös?? Oonko oikeessa? |
Boge 18.06.2003 11:27:43 | |
---|
Mä oon käsittäny et introissa ja interludessa soitetaan alas-alas-ylös?? Oonko oikeessa? Kyllä, nyt olet aivan oikeilla jäljillä, mutta kannattaa muistaa että kaikenlaiset combot ovat mahdollisia. Noitten käytöstä interludessa en ole aivan varma, itse käytän enemmän ylös-alas-ylös-ylös-alas-ylös-alas-alas tekniikkaa, kannattaa kokeilla. käsitekniikoiden ja sormivoimien treenaamisen suosittelen katsomaan Roccon filmejä, erittäin opettavaisia. |
Ozzman 18.06.2003 11:56:55 | |
---|
Noniin unohdetaan koko juttu pyydän anteeksi että aloitin tällaisen taistelun lähden nyt mökille ja tulen lauantaina takaisin eli heippa siihen asti! Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Herra Rapu 18.06.2003 12:11:49 | |
---|
Noniin unohdetaan koko juttu pyydän anteeksi että aloitin tällaisen taistelun lähden nyt mökille ja tulen lauantaina takaisin eli heippa siihen asti! Muista syödä makkaraa. |
mikko1 18.06.2003 16:24:57 | |
---|
Muista syödä makkaraa. ja juoda urhoa... |
pwallin 20.06.2003 23:12:24 | |
---|
Kyllä kompatessa on pakko hallita ylös/alas tekniikkakin. Riippuen soundista silläkin kyllä jytisee vaikka ei niin hyvin hyvin kuin pelkillä alaslyönneillä. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Ozzman 21.06.2003 16:44:49 | |
---|
Muista syödä makkaraa. Muistin syödä paljon makkaraa. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
Ozzman 21.06.2003 16:45:08 | |
---|
ja juoda urhoa... Olen alaikäinen muuten kyllä. Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta! |
vekku 26.06.2003 17:27:27 | |
---|
toihan on ihan naurettavaa että pitäs soittaa niinku joku hetfielddi pelkillä alaspäin-vedoilla.. typerintä mitä olen ikinä kuullu, se munakkuuskin näkyy vain joidenkin vitosten hakkaamisessa, ei esim sooloja soitellessa. Ibanez RG550BK
Epiphone Les Paul std
Laney TF200 |
Joees 28.06.2003 22:42:46 | |
---|
Kyllä ne kompitkin kannattaa upstrokeilla reenata, monet kompit missä käytetään 1/16 kuulostaa aika töksähteleviltä jos niitä yritetään repiä vain downstrokeilla. Mutta miten kukakin haluaa. Ei se uskottavuus ja muna, vaan se tunne ja sielu. Groooove is in heart! |