On käynyt nyt niin että kitaristi värvättiin basistiksi erääseen projektiin ja alkaisi pikkuhiljaa tekemään mieli omaa soitinta (lainabassolla menty tähän saakka). Budjettiluokassa mennään mutta pitäisi kuitenkin saada asiallinen peli. OLP mm2 -basso vaikuttaisi hyvältä. Olen testannut gunsmoke grey -värityksellä olevaa ja kiinnostaisi tietää onko siinä saundieroa flame natural -väritykseen? Runko on ilmeisesti samaa puuta (basswood) mutta naturalissa olisi sitten flame maple top eli kansi eri materiaalia. Ja mitäs nuo puut on suomeksi? Eli tuo mahdollinen saundi-ero kiinnostaisi ja mihin suuntaan eroaa jos eroaa? Alkoholi lyhentää ihmisen ikää, mutta toisaalta ehtii nähdä kaksin verroin. -K.Palsa- |
Lehmusrunko niissä on tosiaan kaikissa, ja tuo kansi on taatusti niin ohut kaistale, ettei se vaikuta soundiin millään lailla - jos se siis on edes viilua eikä ns. fotoflame. Seer-o - pelkkää säveletöntä nylkytystä! |
On käynyt nyt niin että kitaristi värvättiin basistiksi erääseen projektiin ja alkaisi pikkuhiljaa tekemään mieli omaa soitinta (lainabassolla menty tähän saakka). Budjettiluokassa mennään mutta pitäisi kuitenkin saada asiallinen peli. OLP mm2 -basso vaikuttaisi hyvältä. Olen testannut gunsmoke grey -värityksellä olevaa ja kiinnostaisi tietää onko siinä saundieroa flame natural -väritykseen? Runko on ilmeisesti samaa puuta (basswood) mutta naturalissa olisi sitten flame maple top eli kansi eri materiaalia. Ja mitäs nuo puut on suomeksi? Eli tuo mahdollinen saundi-ero kiinnostaisi ja mihin suuntaan eroaa jos eroaa? Jos soundissa eroa on, niin se on psykologista. Tietty vaikuttaahan se väritys, paitti sokeilla. OLP:in kanssa kannattaa tosi huolella tarkistaa että kaula on suora. Olen muutamaa käpistellyt kaupassa ja aina on ollut ropelilla kaula, enemmän tai vähemmän. Munsta. |