Gypsy 08.05.2004 18:25:04 (muokattu 08.05.2004 18:40:09) | |
---|
|
Kossu 09.05.2004 17:32:46 (muokattu 09.05.2004 17:35:24) | |
---|
Muistan vanhan NME:n jossa on Chareles Shaar Murrayn legendaarinen juttu NY:n rock-skenestä juuri ennen punkkia. Kuvassa lavalla on bändi jossa soitti Johny Thumders ja Richard Hell. Johnyllä on single cut Gretsch White Falcon ja Hellillä Gibsonin EB-viulubasso. Vähän tyylikkät kepit äijillä!! PS: Tokai taitaa olla ainut mahdollisuus jos haluaa Thunders look-a-like kitaran, Gibsonilta sitä ei taida tällä hetkellä saada. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Gypsy 09.05.2004 17:53:35 | |
---|
|
NYdoll 10.05.2004 15:31:14 | |
---|
Kyllä on muuten uskomattoman hieno kitara! Toihan vois olla projektiksikin ihan hyvä. Tasakantinenkin on niin ei tuu sen kanssa ongelmaa. Liimakaulakin varmasti onnistuu, kun huolella tekee... "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
RawknRawl 11.05.2004 13:35:05 | |
---|
Ei se soittotaito mitään, mutta ne laulut mitä se teki. Eve of destruction-nimisen biisin olen joskus warettanut muiden mukana, ja vaikka ei ollut edes kokonainen biisi niin tuli sitä biisiä soitettua moneen kertaan peräkkäin. Pistetään tähän nyt sellainen teinisydän. eli, Eve of Destruction on P.F Sloanen vanha rotestilaulu. JT väänsi usein livenä "Eve of Seduction". "Istu paikalles ja ota iharrauhallisesti..." Kuka tahansa voi hypätä järveen. |
Charger 27.12.2004 02:30:16 | |
---|
Tuosta vahvarista vielä sen verran, että Nomadsin kokiksella Showdown pt.1 on biisi "Beyond Valley of the Dolls", jossa Johnny vierailee. Sisäkannen tekstien mukaan oli ihan sama mitä vahvaria Johnny kokeili, niin se silti kuulosti aina ihan samalle, eli herran tavaramerkki soundille. Oli sitten lopulta kiukuteltuaan tyytynyt johonkin vanhaan pölyiseen Ampegiin... |
Steve McBeach 27.12.2004 18:55:01 | |
---|
Mutta jos hakee samaa soundia kannattaa ehkä etsiä sitä muilla vahvistimilla kuin Twinillä. Twini täysillä on aika railakkaan kova ääninen peli.
Eikä Thunders kyllä pelkästään Twinillä vetänytkään. Mulla on just edessäni joku bootlegi jonka kansikuvassa Johnnyn kitara on ihan Marshalleihin kytkettynä. Oli hänellä myös joku ranskalaisen tyypin käsintekemä kitara jossain vaiheessa. Oli Ranskassa semmoista testaillut, ja muistaakseni Que Sera Sera levyn äänityksissä kieltäytyi soittamasta nuottiakaan, jos ei hänelle levy-yhtiön toimesta tuota kitaraa toimitettu. Näin muistan jostain lukeneeni. Dee Dee muuten pisti paloiksi tuon TV yellow värisen doublecut Juniorin kun vittuuntui Johnnyyn.
I'm living on Chinese Rock , all my best things are in hock. |
Feggy 27.12.2004 22:01:04 | |
---|
Muuten eikös Make soittanut Music Manin combolla - sillä oli kyllä autenttinen Thunders soundi keikoilla. Pari tuttuakin aina hehkuttavat kuinka hyvän Thunders soundin saa Fenderin vahvistimella. Itse en ole siinä onnistunut, mutta olisiko vika siinä etten ole uskaltanut laittaa Fenderiä tarpeeksi kovalle? Kyllä Twinillä soundin aikaan saa. Jos sattuu olemaan mastervolkka kuten minulla, niin vähemmälläkin melulla se syntyy. Tosin en ole kokeillut Gibsoneilla. Less is more. |
Flash 28.12.2004 09:17:00 (muokattu 28.12.2004 09:17:14) | |
---|
Twini täysillä on aika railakkaan kova ääninen peli. No jaa... Mulla oli aikoinaan silverface twini blackface modilla. Ei se nyt niin sairaan kovaääninen ollut täysilläkään soitettuna (ei ainakaan verrattavissa esim. Marshalliin). Pari kertaa piti haeskella tota Thunders saundia. :) Kitara oli tosin Les Paul, notta ihan samaan ei päässyt. There Is A Light That Never Goes Out |
Artist 23.06.2005 22:29:50 | |
---|
Pakko nostaa, anteeksi vain. Nyt kun Johnnyn kitarakamoista kerran löytyi juttua, niin on pakko mainita, että tuon melko saman soundin sai muillakin kamoilla kuin sillä TV Yellow värisellä doublecut juniorilla. Äijällä oli lukuisia yhden illan kitaroita, jotka oli saanut tai lainannut jostain ja keikan jälkeen myynyt pois. Tässä taannoin tuli vastaan kuva, jossa Johnny veivaa semmoisella jännän hieman vaaleanpunaisella Firebird V:llä (liekö ollut Johnnyn vai Andyn skeba?) keikalla Hanoi Rocksin kanssa. Kyseistä keikkaa en tosin päässyt näkemään, mutta soundit kuulostavat aivan samoilta kuin Thundersilla yleensä. Tämä oli tietysti itselleni, melko tuoreena Firebirdin omistajana, melkoinen kuriositeetti. Doublecut Junioria on tullut harkittua pidempään, mutta hienovirittämisen mahdottomuus on ainakin toistaiseksi hirvittänyt... saa nähdä miten tulevaisuudessa. Tuolta saisi hienon kopion: http://www.kolumbus.fi/erkko.salonen/images/punkrock1.jpghttp://www.kolumbus.fi/erkko.salonen/I'm a never ever gonna be a nothin' but a reggae rocker!
*Bella Italia #10* |
Gypsy 23.06.2005 22:35:31 | |
---|
"Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin..." -pwallin |
Eikös noissa Tokain Junnuissa ole pulttikaula? liimakaula on...ainakin niissä joita olen nähnyt. |
Artist 28.10.2005 17:22:36 (muokattu 28.10.2005 17:24:24) | |
---|
Oli hänellä myös joku ranskalaisen tyypin käsintekemä kitara jossain vaiheessa. Oli Ranskassa semmoista testaillut, ja muistaakseni Que Sera Sera levyn äänityksissä kieltäytyi soittamasta nuottiakaan, jos ei hänelle levy-yhtiön toimesta tuota kitaraa toimitettu. Näin muistan jostain lukeneeni. Pakko nostaa taas, pahoitteluni. Kyseinen juttu pitää paikkaansa, ja kyseessä oli James Trussartin tekemä kitara. En muista minkä mallinen. Kyseiset kitarat ovat melkoisen high endiä, tosin. Trussartin kitaroita on yhä saatavilla, mutta hinnat ovat melko kovia. Lähimpänä vertailukohtana tulee mieleen Zemaitis, paitsi että nuo Trussartit ovat edullisempia. :) www.jamestrussart.com Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
kaljataiteilija 30.01.2012 20:36:21 | |
---|
Hieno kitara tuo Thundersin LP Junior doublecutti. Aina vuosi vuodelta ei himoitus helpota...ehkä sitten joskus tulee hankittua jahka rahatilanne sallii.... had a rough night, and I hate the fucking Eagles, man...
The Big Lebowski |