Aihe: Marshall vahvari
1
twist555
16.06.2003 22:46:07
Millanen on marshallin putki combo vanhavri 50w? mitä se putki combo tarkottaa?? Ja minkä kokonen vahvari kananttas ostaa kotiin..??
hjukke
16.06.2003 22:54:53

putki tarkoittaa putkitekniikkaa ja kombo sitä että vahvistin ja kaiutin ovat samassa paketissa.
Melkein kaikilla on allekirjoitus. Minulla ei. Ja olen siitä ylpeä!
Miikathebest
16.06.2003 23:07:40 (muokattu 16.06.2003 23:09:26)

Aloittelijat-palsta
Kotiin... yleisesti käytetään pieniä 10-15w pikkukomboja, mutta itse tykkään, että täytyy olla 12" kajari, että tykittää edes jotenkin. Onhan se hauskempi soitella kun on kunnon soundit.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … 15_cdr_egitarrencombo_prodinfo.html
joku tollanen.

http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-160135.html
osaakos joku tosta sanoa jotain?

Taikka sitten vampilla stereoihin...

Haku!?!?!
Tämä on varmaan yksi yleisimmistä aiheista...
Parempi sika säkissä, kuin possu kassissa!
Miika Rocks It
JuSu
17.06.2003 15:35:43 (muokattu 17.06.2003 15:36:17)
Siis kyllä ite ajattelin sellasta 50-60w kun minusta sieltä pitää tulla tehoa vähän enemmän kun hiljaa mitään osaa soittaa. ;D Ja tähän mennessä oon soittanut stereoiden läpi... Ja vähän kovempaa haluisin ja parempaa soundia ni olisko 60w likaa kotona vaiko 50w ihan hyvä?

Huijui. 10 wattiakin on liikaa kotona... =)

50 W putkikone huutaa jo niin kovaa, ettei sitä kärsi kuunnella naapurit tai samassa taloudessa asuvat. Putkilaitteiden ominaisuushan on, että ne pitää (yleensä) kääntää melkoisen lujalle, ennenkuin ne soivat parhaimmalla tavalla. 50 W:n putkiverme riittää oivasti bändikäyttöönkin, mutta kotikäyttöön se on aivan liian tehokas. Toki sillä voi hiljempaakin soittaa, mutta soundit eivät ole parhaat mahdolliset.

Kotikäyttöön joku pieni putkipeli tai sitten vaikkapa mallintavaa, esim. Line6 Flextone tms, joka sitten riittää bändikäyttöönkin, mutta transistoripelinä soi kivasti myös hiljaisemmilla volumeilla. Itseasiasssa trankkupelit alkavat kuullostaa pahalta, kun ne toimivat äärirajoillaan, juuri päinvastoin kuin putkivahvistimet.

Näin niinkuin yleisesti ottaen.

JuSu
"One of the great advantages of being a male is, that eventually you get to be a dirty old man."
Pekkatapio
17.06.2003 15:37:49 (muokattu 17.06.2003 15:38:19)
Siis kyllä ite ajattelin sellasta 50-60w kun minusta sieltä pitää tulla tehoa vähän enemmän kun hiljaa mitään osaa soittaa. ;D Ja tähän mennessä oon soittanut stereoiden läpi... Ja vähän kovempaa haluisin ja parempaa soundia ni olisko 60w likaa kotona vaiko 50w ihan hyvä?

Perinteisesti täällä on puhuttu, ettei putkikoneesta saa täyttä hyötyä irti koti/makuuhuonevolyymeilla. Omasta 30w putkikombostani lähtee jo volumen ollessa 2-3 välissä aivan liian kova meteli kerrostaloasumiseen, "and this one goes to twelve!" Että veikkaisin hiukan liikaa olevan tuon 50 wattia. Bändin kanssa tuo riittää vallan hyvin.

EDIT. Jusu oli aivan sairaan nopee.
twist555
17.06.2003 15:38:57
Noh kyllä mä myös soitan muuallakin kun kotona...Siis Mulla on "bändi" mutta siis soitellaan jotian omaa vaan ja kaikkee tylsää... ;D NO kait niitä marshallin vanhaveira on muitakin 50-60w ku putki vahvareita? JA sit kyllä niistä pitäs sit ääntäkin lähtee ku tarttee ja myö en tykkää soittaa hiljaa. 8)
monotone
17.06.2003 17:59:50

JA sit kyllä niistä pitäs sit ääntäkin lähtee ku tarttee ja myö en tykkää soittaa hiljaa. 8)

No, tämähän menee ihan tutun kaavan mukaan. ;-) Mikäpä oli oma eka kunnon vahvistimeni? No Fender Twin Reverb. Tietenkin! :-) Osta pois se 60W styrkka, kyllä se ajan mittaan käynee selväksi että vähempikin (ja tod.näk. halvempikin) olisi riittänyt. Se on vähän kuin ostaisi itselleen bussin työmatkoja varten vaikka polkupyörälläkin pääsisi. 30 wattisessa putkikoneessa riittää headroomia puhtaisiinkin soundeihin yllin kyllin. Ja jos keikka on tuota tarvetta isompi, niin sittenhän kaikki ajetaan kuitenkin PA'sta.
"Suurena miehenä tajusin mä sen, että mulla oli aukkoja tiedoissa."
twist555
18.06.2003 15:43:55
Ok....Meen varmaan parinviikon sisällä katteleen sitä vahvaria...Kait toi marshall sitten on hyvä merkki? Vai onko jtn muuta hyvää merkkiä?.......Taidan sitten kattella 50-60w
Jabe
18.06.2003 16:21:14

mitä se putki combo tarkottaa??

Jos nyt vallan kehtaisin mainostaa itse aloittamaani viestiketjua juuri näistä aiheista. Lukaise tämä - tiedät hieman enemmän: http://muusikoiden.net/keskustelu/p … 4&o=0&x=2a24b2c25d&co=0
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)