Vodka Family Winstons 15.06.2003 21:42:56 | |
---|
Seattlelaisen Nirvanan vuonna 1991 julkaisema klassikkokappale Smells Like Teen Spirit on äänestetty kaikkein merkittävimmäksi biisiksi viimeisimmän 25 vuoden ajalta. Valinnan suorittivat musiikkikanava VH1:n katsojat. Toiseksi listattiin Michael Jacksonin Billie Jean ja kolmanneksi parhaaksi äänestettiin Guns N´ Rosesin Sweet Child O´ Mine. Kymmenen kärki näyttää tältä: 1. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 2. Michael Jackson - Billie Jean 3. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 4. Eminem - Lose Yourself 5. U2 - One 6. Run-DMC - Walk This Way 7. Prince - When Doves Cry 8. Whitney Houston - I Will Always Love You 9. The Police - Every Breath You Take 10. Madonna - Like a Virgin Punk Rock is Freedom. |
Härski 15.06.2003 23:10:40 | |
---|
Toi Police voi ehkä kuulua johonkin top 20- listaan, mutta noi muut.. mitä vittua? Eihän noilla oo mitään merkitystä ollu missään ikinä! Noh, se olkoon yleisön mielipide.. |
Skebaholikko 16.06.2003 00:39:24 (muokattu 16.06.2003 00:40:54) | |
---|
Seattlelaisen Nirvanan vuonna 1991 julkaisema klassikkokappale Smells Like Teen Spirit on äänestetty kaikkein merkittävimmäksi biisiksi viimeisimmän 25 vuoden ajalta. Valinnan suorittivat musiikkikanava VH1:n katsojat. Toiseksi listattiin Michael Jacksonin Billie Jean ja kolmanneksi parhaaksi äänestettiin Guns N´ Rosesin Sweet Child O´ Mine. Kymmenen kärki näyttää tältä: 1. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 2. Michael Jackson - Billie Jean 3. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 4. Eminem - Lose Yourself 5. U2 - One 6. Run-DMC - Walk This Way 7. Prince - When Doves Cry 8. Whitney Houston - I Will Always Love You 9. The Police - Every Breath You Take 10. Madonna - Like a Virgin Hehe.....en tarkoita siis nauramista huonossa mielessä, mutta mielestäni on vain hauska katsoa listaa missä on kasariklassikkoa ja tietysti kaikkien "paraslaulueverlistojen" mandatorinen Duftaa Teinixhengelle, ja sitten seassa Lose Yourself;) Siis se on mielestäni parhaita räpbiisejä mitä olen kuullut, mutta erottuu siis vain silmään tuosta joukosta. Kyllä noille kaikille paikan ymmärtää, Houstonin I Will... on kyllä upeimpia laulusuorituksia mitä koskaan olen kuullut, heti Freddie Mercuryn ja Ronnie James Dion tuotosten jälkeen, mutta Princeltä olisin suonut olevan listalla Purple Rainin(upea biisi), mutta en olekkaan VH1:sen katsoja kun ei näy täällä;) Mutta missä on JUMP!?!?!? Hävetkää........sori, unohtakaa, en halua provota.......ny minä nukkumaan prkl! Jos hyppäät laskuvarjolla, eikä se aukea, ja ystäväsi ovat katselemassa, - niin voisi olla hauska temppu, jos esittäisit uintiliikkeitä. |
mongoloidi 16.06.2003 19:30:26 | |
---|
1. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 2. Michael Jackson - Billie Jean 3. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 4. Eminem - Lose Yourself 5. U2 - One 6. Run-DMC - Walk This Way 7. Prince - When Doves Cry 8. Whitney Houston - I Will Always Love You 9. The Police - Every Breath You Take 10. Madonna - Like a Virgin Mitäs helvettiä!?!?! tuo G`N`R ja ehkä Police kuuluis toho listalle... Muut on arvotonta hevonpaskaa. Jokaisella saa tietysti olla omat mielipiteet, mutta silti:Mihin unohtui esim. Terveet Kädet - Pissaa ja paskaa? "Sorry Baby, I left my heart in my other pants"-Topper Harley (Hot Shots 2) |
KooAa 16.06.2003 20:15:00 | |
---|
Nuo äänestykset on sikäli puolueellisia että äänestäjäkunta on ko. kanavan katsojista koostuvia. Sama jokin asteinen puolueellisuusvaiva taitaa kyllä olla äänestyksessä kuin äänestyksessä. Koo(Aa)lla ei ole väliä ! |
Bonham 16.06.2003 20:19:23 | |
---|
Ei ole tollasilla listoilla hevon vitun humpan väliä. Kakarat, jotka ovat kuunnelleet musiikkia just kolme vuotta äänestävät. Seassa muutama onneton aikuinen kontrastihyypiöinä. Opinons are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan) |
krushing 17.06.2003 02:46:15 | |
---|
Ei ole tollasilla listoilla hevon vitun humpan väliä. Kakarat, jotka ovat kuunnelleet musiikkia just kolme vuotta äänestävät. Seassa muutama onneton aikuinen kontrastihyypiöinä. näinhän se yleensä menee, eikä tämmöisillä tosiaan oo mitään väliä. tossa kuitenkin mun mielestä oleellista on se, että kyseessä on merkittävimmät biisit -lista, ei välttämättä parhaat biisit -lista (semmoista olisi vielä turhempi kasata, vaikka sitäkin sinnikkäästi vähän väliä yritetään täälläkin). kyllähän joku like a virgin ja smells like teen spirit on omilla tahoillaan tietynlaisia pop-merkkipaaluja, ja sillä tavalla ymmärtäisin ton emineminkin tuolla (ehkä jonkinlaisena hiphopin/rapin mainstreamistumisen lakipisteenä), vaikka tuskin se siellä olisi jos viiden vuoden päästä äänestettäisiin. mutjoo. eipä noista äänestyksistä koskaan samaa mieltä oo kukaan kuitenkaan. |
mathias 17.06.2003 03:49:10 | |
---|
Tuo Eminem kyllä tuntuu olevan vähän väärässä paikassa. Mikähän on äänestäjien keski-ikä? Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen- |
SURf 17.06.2003 07:16:01 | |
---|
...kaikkein merkittävimmäksi biisiksi... ...kolmanneksi parhaaksi... Siis oliko nyt kyseessä parhaiden biisien äänestys vai merkittävimpien biisien äänestys? ilmeisesti parhaiden, äänestäjistä päätellen. Insinööri kaatui heinikkoon |
kid ego 17.06.2003 10:24:18 | |
---|
Mun listani olisi hyvinkin toisennäköinen. Ei mulla ole mitään Eminemiä vastaan, vaan pikemminkin puolesta, mutta on äärettömän naurettavaa että alle vuoden ikäinen biisi on 25 vuoden merkittävimpien biisien joukossa. Katsellaan sitten parinkymmenen vuoden päästä uudestaan. Do you really want to funk with me? |
jarkkkk 17.06.2003 10:25:54 | |
---|
pysti meni oikeeseen osotteeseen. roses are red, violets are blue, i'm a schitzophrenic and so am i. |
Kyllä toi teen spirit ainakin on aika merkittävä laulu grungen kannalta. Vaikka se laulu nyt onkin jo kulutettu puhki niin on se silti aika merkittävä... No en mä noista muista oikeen tiedä... Siellä olis voinu olla esim. jonkun genren ensimmäisiä lauluja, kuten esim. jotain James Brownia, Elvista ja sellasta... EDIT: Oho en huomannut että kyseessä oli 25 vuoden ajalta. "Stay out of the road if you wanna grow old"
-Pink Floyd |
heska 17.06.2003 14:29:44 | |
---|
1. Nirvana - Smells Like Teen Spirit 2. Michael Jackson - Billie Jean 3. Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine 4. Eminem - Lose Yourself 5. U2 - One 6. Run-DMC - Walk This Way 7. Prince - When Doves Cry 8. Whitney Houston - I Will Always Love You 9. The Police - Every Breath You Take 10. Madonna - Like a Virgin Lose yourself julkaistiin n. puoli vuotta sitten, eli voi ehkä olla hieman vaikea sanoa, sitä aikakautemme neljänneksi merkittävimmäksi lauluksi. Run DMC:n walk this way toisaalta aloitti rap-buumin; se melkeinpä keksi rapin . Kyllä nuo muut ymmärtää, mutta ehkä eri järjestyksessä. kuivaa ja karua |
maelstorm 17.06.2003 14:36:32 | |
---|
olenko minä ainoa ihminen, joka voisi tuosta listasta puolustaa U2:n Onea? Hevarirokkarisaatananpalvaaja olen itsekin kyllä, mutta en silti heti disauttaisi "Hevonpaskaksi" tolta listalta kaikkea paitsi G'nRää.. U2:n One on raastava laulu rakkaudesta - kaunis, ja niin paljon ajatuksia herää minussa niistä sanoituksista. Katkeraa lopun alkua, se, kuten toverinsa with or without you massiiviselta Joshua Tree levytykseltä.. Smells like teen spirit:n ymmärrän myös sijoitukseltaan sikäli, että eritoten enemmän teininä niin monet aloittivat pitkien hiuksien kasvattamisen ja kitaratunneilla käymisen tuon bändin takia, ja tuo bändihän lähti elämään mainitun hittinsä vuoksi... On tuossa kyllä biisejä joista minä en välitä pätkääkään, kuten lose yourself ja like a virgin. Jos tuo lista olisi tehty jokunen vuosi sitten Lose Yourselfin tilalla olisi Dr. Dre:n "California Love", West Coast gangstaihmeellisyyden ja mainstreamin 'lakipiste' (Jo unohdettua hevonpaskaa, kuten lose yourself hetken kuluttua vaikka tällä hetkellä toimiva ja ympäripyörivä räp rällätys onkin.) the Mystic may release maelstorms of fire, delete freewill, enter the land of the Spirit, or even stop time. |
ozz3 17.06.2003 15:04:34 | |
---|
Nirvana, Gunnarit ja U2 ovat ihan omilla paikoillaan, mutta kuka hemmeti sinne on Eminemiä, Run-DMC:eetä ja Whitney Houstonia änkemään?!? |
Toveri 17.06.2003 17:26:57 | |
---|
olenko minä ainoa ihminen, joka voisi tuosta listasta puolustaa U2:n Onea? Et. Dr. Dre:n "California Love" 2Pac. Oon vaarallinen. Janoatko mua? |
Ai mää vai? 17.06.2003 23:43:01 | |
---|
Miksihän näitä äänestyksiä järjestetään? Jonkun on pakko saada näistä rahaa,mainostajat? Maailman parhaaksi biisiksi on monta kertaa äänestetty Stairway to heaven. Mitä sitten? Ihan hyvä biisi,mutta minusta loppuunkulunut. Yhtä hyvin voitaisiin tehdä äänestys maailman kauneimmasta naisesta 100V ajalta. Äänestyksen tulos on keskimääräisen äänestäjäkunnan keskimääräinen mielipide. Haa! SLTS on siis keskimäärin hyvä biisi! Hyvää jatkoa jos oma ei riitä. (Välikausitakki) |
karlos 18.06.2003 15:29:19 | |
---|
Jos VH1:n katsojien musiikkimaku hämmästyttää jotakuta, niin on todettava, että kyllä suomalaisetkin osaavat - muistaakseni kesällä 1995 joku suomalainen radioasema järjesti vastaavan äänestyksen, jonka voittajaksi valikoitui muuan Den Glider In. Sivumennen sanoen, tuo lista vahvistaa mun näkemystäni siitä, että kaikki merkittävä rock-musiikki tehtiin yli 25 vuotta sitten... :) |
KooMikko 18.06.2003 16:25:31 | |
---|
Joo, kyllä täytyy todellakin tuota Eminemiä ihmetellä. Mutta Nirvana ja Gunnarit ovat paikkansa ansaitneet. |
BluesKossi 18.06.2003 19:23:03 | |
---|
Kyllä sai hyvät naurut tuota listaa pällistellessä. Nirvana ja GNR ovat paikkansa ansainneet, mutta muutoin silkkoa sisältä ja päältä. Juuri tuo Eminemi herättää huvitusta ole kuningas - osta aurinkolasit |