Aihe: danelectro mini
1
PoLFus
17.06.2003 13:54:00

onko noista kokemuksia?
fridgebuzz
17.06.2003 14:26:08

On kokemusta parin vuoden ajalta tuosta Tuna Melt tremolosta, joka on kyllä pirun hyvä pedaali. Sen huomaa siitä että se on laudassa viihtynyt tosiaan sen pari vuotta. Vastikään sain siihen eräältä kiltiltä sielulta ilmatteeksi sellaisen potikkasuojan, joten pysynee ja kestänee käytössä vielä pitkään. Se on laudassa tosi jämerästi kiinni, pohjan ja kuoren välistä nippusiteellä laudan läpi. Vähän joutui sitä kuorta jyrsimään puukolla, mutta nyt ainakin pysyy. Ei minkäänlaista valittamista. Olen myös käyttänyt kyseistä pedaalia muutamassa kohdassa keikkaa buustina (depth nollassa), koska pedaalilla on taipumus nostaa volumea hitusen verran.
"Majatalossa, huonossa hapessa; teen matkan, untani jatkan."
OSTETAAN: True Bypass -boksi, Volume-boosteri (itsetehdytkin kelpaavat)
PIM
17.06.2003 14:59:56
Jos ostat niin ole varovainen niiden nuppien kanssa. Ne ei kestä pienintäkään kolhua vaan napsahtaa helposti juuresta poikki, mikä haittaa säätämistä jonkin verran.

Nimim. Kokemusta on.
Myydään: Fostex digitaali-8-raitapaketti VM200&VR800 700e, Pignose G40V täysputkivahvistin 330e
Pertsa
17.06.2003 15:44:56
Itsekin ostin tuon Tuna Meltin pari kuukautta sitten ja täytyy sanoa, että en ole saanut millekään muulle uutena ostetulle pedaalille yhtä paljon rahoille vastinetta. Uutena ostin ja 50 euroa maksoin. Varsinkin hintaisekseen todella hyväsoundinen kapistus. Aika paljon saa laittaa rahaa tiskiin, että paremman saa. Uskon sen kestävän hyvin, kun se on laudassa kiinni, eikä ole tapana muutenkaan pedaaleja potkia hullun lailla.

Sain myös mukana tuon nappuloille tarkoitetun suojuksen, joka on ihan fiksu keksintö Danelectron puolelta. Taitaa nykyään kuulua vakiovarustuksena noihin Danon mineihin.

Vahvistimena mulla on tällä hetkellä Peaveyn Delta Blues, jossa siis on jo itsessään tremolo. Tuna Meltin soundi on parempi kuin DB:n oma tremolo. Syy ostoon oli kuitenkin se, että alkoi syömään miestä, kun vahvistimen oman tremolon kytkee päälle, niin volumetaso tippuu aika huomattavasti. Tuna Melt ei tätä tee, eikä kyllä mielestäni nostakaan volumea. Tekee juuri sen, mitä tremolon pitääkin. Tremolo on minun mielestäni yksi hienoimmista efekteistä ikinä kaikessa yksinkertaisuudessaan.

Ainakin Tuna Meltiin olen siis erittäin tyytyväinen. Suosittelen. Muista mineistä ei ole oikeastaan kokemusta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)