Leikari 27.09.2005 17:44:41 | |
---|
Heehehee:D Saattoi noita juttuja kuunnellessa revetä parin sinfoniaorkesterin pelihousut silloin aikoinaan... vaan eilenpä tuli postissa Erkki Erkaman Emille v. 1971 tekemä hammond-levy sekä Harry Bergströmin (v. 1974?) tekemä urkulevy (joku aivan outo merkki oli soittopelinä). Erkamaa kuuntelea aivan sujuvasti - Bergströmin urku, rummut, basso -trio vaatii jo asennetta. Soitetaan jamia! |
Prophet 27.09.2005 19:51:11 | |
---|
vaan eilenpä tuli postissa Erkki Erkaman Emille v. 1971 tekemä hammond-levy sekä Harry Bergströmin (v. 1974?) tekemä urkulevy (joku aivan outo merkki oli soittopelinä). Onko toi Ertaman Something for You -levy kuinka harvinainen tapaus? Olen yrittänyt etsiä sitä divareista ja kirppiksiltä, mutta ei ole tullut vielä vastaan. Minkälainen kansikuva siinä on? Ertamalta olen onnistunut löytämään 13 Suosittua (Ep) sekä Suomalaisia Ikivihreitä ja Joulun Hammond (kasetit). |
Karlsson 27.09.2005 19:53:50 | |
---|
Heh, mulla on vessan seinän kokoelmassa toi Ertaman Something For You. Kannessa ukkeli vilkuttaa GEM-urkujen takaa stagella ja toisella puolella on valkoinen Marshalin kokostäkki ja toisella musta bassostäkki. Tyylikäs! "Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05 |
BaariMikko 27.09.2005 22:18:13 | |
---|
Torilla oli muuten myös Bergman-merkkinen ruotsalainen putkiurku kaupan - tietääkö joku tästä jotain? "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
Leikari 28.09.2005 09:07:03 | |
---|
Heh, mulla on vessan seinän kokoelmassa toi Ertaman Something For You. Kannessa ukkeli vilkuttaa GEM-urkujen takaa stagella ja toisella puolella on valkoinen Marshalin kokostäkki ja toisella musta bassostäkki. Tyylikäs! uskon että olisi tyylikäs --- minun Ertama levyni on "Taste of Organ" - - siinä on joku ruusu kannessa - - tylsää... Soitetaan jamia! |
|
mhh 03.10.2005 15:38:45 | |
---|
vaan eilenpä tuli postissa Erkki Erkaman Emille v. 1971 tekemä hammond-levy sekä Harry Bergströmin (v. 1974?) tekemä urkulevy (joku aivan outo merkki oli soittopelinä). Erkamaa kuuntelea aivan sujuvasti - Bergströmin urku, rummut, basso -trio vaatii jo asennetta. Vautsi, voisipa olla mielenkiintoista. Pitääpä kaivella jostain yllämainitusta paikasta käsiin. Mut siinä ei kai olekaan ihan tarkoituksena sinfiksen plagiointi? Hyvä voittaa pahan 6-0 |
garyfey 03.10.2005 16:07:59 | |
---|
Mä epäilen että se on käytetty, muuten voisin harkita. Kaikki soittavat käytetyillä! Jottei elämä olisi liian yksitoikkoista osa koskettimista on mustia. |
jysi 03.10.2005 22:58:31 | |
---|
Kaikki soittavat käytetyillä! Kaikki paitsi midimiehet. Ne ei soita käytetyllä, ne soittaa sekvensserillä. |
maxtheman 28.10.2005 22:55:56 | |
---|
Kun nyt Erkki Ertamasta on puhetta, tietääkö joku onko hän joskus soittanut havaijikitaraa? Levyllä? Max |
baron 29.10.2005 03:15:54 (muokattu 29.10.2005 03:17:37) | |
---|
Kun nyt Erkki Ertamasta on puhetta, tietääkö joku onko hän joskus soittanut havaijikitaraa? Levyllä? Ei mulla oo tietoa, mutta kiipparisti, joka on ollut Suomen Hammond-uranuurtajia, miksi hän olisi soittanut? Hänen ikäluokkalaisensa Onni Gideon taas oli havaijikitaran uranuurtajia Suomessa, tietämättä asiasta mitään, mä veikkaisin Onni Gideonia. My name is Baron, Sir Baron. |
maxtheman 30.10.2005 02:38:57 | |
---|
Tokihan Onnin tiedän... Jostain vain kuulin että Ertama olisi havaijikitaraa soittanut, taisi olla pötypuhetta. Vaan tietääkös joku Suomalaisesta havaijikitaran soittajasta nimeltään Holger Hersholt? Teki jokusen levyn 50-luvun alussa... Tämä ei taida olla oikea paikka kysellä, tiedän... Max |
maza 01.11.2005 14:30:51 | |
---|
Torilla oli muuten myös Bergman-merkkinen ruotsalainen putkiurku kaupan - tietääkö joku tästä jotain? Mä kävin kerran testaamassa tollaista mutta hintapyyntö oli sen verran suolainen (muistaakseni 500e) että ostamatta jäi. Kyllä siitä semmoinen saamarin räkäinen urkusoundi irtosi ja kunnon ruvet ihan vaan riittävästi volaa laittamalla. Lepan kanssa vois olla kovakin peli persoonallista soundia etsivälle. |
uneksija 02.11.2005 11:21:19 | |
---|
Mä kävin kerran testaamassa tollaista mutta hintapyyntö oli sen verran suolainen (muistaakseni 500e) että ostamatta jäi. Kyllä siitä semmoinen saamarin räkäinen urkusoundi irtosi ja kunnon ruvet ihan vaan riittävästi volaa laittamalla. Lepan kanssa vois olla kovakin peli persoonallista soundia etsivälle. Yks Combo Organ -postituslistalta tuttu ruotsalainen tyyppi kerran lähetti mulle sähköpostia, että ois tommonen putki-Bergman Ruotsissa halvalla jos oisin kiinnostunu. Vastasin että oisin, mutta vehje oli mennyt jo, sillä en ollu just sattumalta päässyt viikkoon lukemaan sähköpostia, joten viesti oli ehtiny lojua mun inboxissa sen viikon. Voi voi. |