juici 01.10.2005 23:36:06 | |
---|
Joo. Uutta bassoa tekisi mieli. Joulun tienoilla pitäisi napsahtaa ihan kiva summa veronpalautuksia niin mihinkäs muuhun ne investoisi kuin kunnon työjuhtaan joka kestäisi seuraavat vuodet. Nykyisestä Washburnistani en aio luopua vaan saneeraan siitä C-G-C-F -vireessä möyryävän pelin jolla voi rymistellä HC:tä ja System Of A Downia. Elikkäs Precisionia, Thunderbirdiä ja EB-3:a olen miettinyt vaihtoehdoiksi. Tässä hieman mietintöjäni bassojen suhteen. PRECISION: *Tokai Hard Puncher MIJ, Fender MIM tai käytetty MIJ +perinteinen - mutta hyvä - soundi, kuultavissa sadoilla levyillä +yli 40 vuotta kestänyt muotoilu on hyvä ja tukeva +sopii lähestulkoon mihin musatyyliin tahansa -helkkarin yleinen basso (image kysymys), joka toisella on aito Fenkku tai kopio THUNDERBIRD: *Epiphonen versio lienee parempi kuin Tokain? +Tosi rock -muotoilu, sopii punkkiin, rockiin ja metalliin kuin nakutettu +Raskaampi ja tuhdimpi soundi kuin Passossa -Kaulapainoisuus (korjattavissa ainakin hihnatapin osalta) -Muotoilu epäkäytännöllinen (iso rockbag tai laukku hommattava) EB-3: *Epiphonen versio +Tykkään SG -muotoilusta, tosi rock! +Ei tule ihan jokaisella vastaan +Useammalta olen kuullut pelkkää hyvää ko. bassosta -Kaulapainoinen tämäkin? -Onko soundi liian tumma? -Mahtuuko normaaleihin rockbageihin vai vaatiiko enemmän tilaa? Mainittakoon, että olen päässyt ylläolevista testaamaan viimeaikoina ainoastaan Tokain Hard Puncher MIJ:tä. EB-3:sta olen päässyt pikaisesti kokeilemaan viimeksi kaksi vuotta sitten, Epin versiota Thunderbirdistä en vielä koskaan. No niin basistiveljet, nyt on aika antaa teidän spekuloida ja sotia mikä noista olisi paras minua varten. On toki selvää, että minähän päätöksen loppupelissä teen, mutta olisi mukavaa jos voisitte kertoa omia kokemuksianne em. bassoista. Passo, Birdi ja Ebi ovat vaihtoehtoina jos käsitellään uusia bassoja. Jos käytettynä sattuu tulemaan vastaan Gibsonin leipälapiobassoja (Ripper, Grabber) niin valinta saattaa nopeasti kallistua sellaiseen. Ja tässä vaiheessahan kaikki luonnollisesti haluavat tietää budjetin: se on 600-700 ecua! "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
juici 01.10.2005 23:39:03 | |
---|
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
ötzi 02.10.2005 11:52:45 | |
---|
no ota se thunderbirdi! minusta SG-body ei käy bassoihin, kitarat on ihan siistejä mutta siitä vaan puuttuu jotain mitä bassossa pitäsi olla. passosta minulla ei oo kokemuksia |
Basser 02.10.2005 12:55:06 | |
---|
Puhun nyt omasta kokemuksestani epin tunderbirdin omistajana. Eli Ukkoslintu todella jyrää saundinsa osalta. Sen ääni on enemm'n tai vähemmän painava tone potikan sassennosta riippuen. Ja soittotatsi tuntuu vain paranevan joka kerta kun nappaat sen käteen. Ja todella se kaula painaa, mutta ei ole mikään ylitsepääsemätön ongelma. Kirjoittajalla leveä remmi riittää tasapainottamaan basson vallan hyvin, ja kun on soittanut jonkin aikaa leveämmän remmin kanssa niin kaulanpainoisuus ei ole enään huomattava ongelma. Eli jos haluat HEAVYN kirveen näköisen maantiejyrän jota tullaan ihastelemaan naapurin tyttiä myöten, niin ota tämä. Soittimena toimii Epiphone thunderpird IV goth, ääntä vahvistamassa behringerin 120W mötikkä, plus saundia muokkaa joku rocktronin tulitikkuaski. |
minä olen passon kannalla |
NYdoll 02.10.2005 14:25:05 (muokattu 02.10.2005 14:26:15) | |
---|
Minä sanoisin, että Epiphone, koska kannatan persoonallisinta vaihtoehtoa. Siinä on mielenkiintoisin mikkikonfiguraatiokin. edit : typo "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
hemmo 02.10.2005 17:27:17 | |
---|
Munsta kannattaa kylmän viileesti ostaa nuo kaikki, jos mieli tekee. 8-= "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
"Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva |
Samu S. 02.10.2005 18:41:01 | |
---|
Munsta kannattaa kylmän viileesti ostaa nuo kaikki, jos mieli tekee. 8-= No niinhän SÄÄ tekisit. Omasta puolestani sanosin, että ota toi Hard Puncher. Ne ovat hyvässä maineessa ja no, presarin kanssa kun nyt ei ikinä voi mennä kauheasti vikaan. Imagokysymykset ovat ihan eri asia sitten. Mutta kyllä sitä näkee hyvin monenlaisissa bändeissä Presareilla vedettävän. Seer-o - pelkkää säveletöntä nylkytystä! |
NYdoll 02.10.2005 19:02:30 | |
---|
hieman offtopickia, mutta minkäslainen kiinnitys tuossa Epin EB-3:ssa on? Pultti- vai liimakaula? "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Samu S. 02.10.2005 19:06:26 | |
---|
Seer-o - pelkkää säveletöntä nylkytystä! |
NYdoll 02.10.2005 19:15:39 | |
---|
mä oon laiska etsimään ;) "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
Bassolow 02.10.2005 19:30:10 | |
---|
minusta SG-body ei käy bassoihin, Kattos kuule mun omakuvaa ja mieti uudestaan. Kyllä mä hankkisin ekana sen Passon, sitten gassaisin muut. |
juici 03.10.2005 00:57:58 | |
---|
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
juici 03.10.2005 00:58:46 (muokattu 03.10.2005 11:24:18) | |
---|
Minä sanoisin, että Epiphone, koska kannatan persoonallisinta vaihtoehtoa. Siinä on mielenkiintoisin mikkikonfiguraatiokin. EB-3:a vissiin tarkoitat? "Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu! |
NYdoll 03.10.2005 12:59:13 | |
---|
EB-3:a vissiin tarkoitat? juu, unohtui mainita tuo malli. Sitäpä juuri. Torilla olisi yksi myynnissä. "Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless |
LiiJan 03.10.2005 14:26:39 | |
---|
Ukkoslintu tietysti.Suosittelen+++++ Mutta kannattaa kokeilla mikä ittestä tuntuu hyvältä soitella kaulapainoisuus korjaantuu hihnanupikan paikan vaihdolla. |
Maisteri 04.10.2005 15:23:55 (muokattu 04.10.2005 15:30:39) | |
---|
Birdiä suosittelen minäkin. Nimenomaan hyvän, raskaan saundin ja ulkonäön ansiosta. Toisaalta kopio-birdeissä on paksu kaula (nut width 1,73"), mikä toki vaikeuttaa soittoa ja aiheuttaa kaulapainoisuutta. Presareitakin, joiden nut width on 1,62", haukutaan joskus halkokaulaisiksi ja tuohan on sitäkin paksumpi. Kannattaa siis ainakin testata kunnolla nuo tatsihommat ennen ostoa. Aidossa Gibsonissani taas tuo mitta on vain 1,5", eli kaulapainoisuutta ei ole juuri nimeksikään ja kaulakin on ihanan helpposoittoinen. Onhan tuossa toki se saundi ja sustainkin vielä ihan eri luokkaa kuin pulttikaulakopioissa. Reilulla tonnillahan voi jo löytää jostain aidon Thunderin, joten... ;) EDIT: Jos niitä G3/Grabber/Ripper -leipälapioita kävelee vastaan, niin ilman muuta semmosen hommaisin mieluummin ku mitään noista kopioista. Ovat kumminki laadukkaampia, mutta sit taas suht harvinaisiaki. |
hollmi-5 04.10.2005 19:45:27 (muokattu 04.10.2005 19:47:25) | |
---|
Gibsonin Thunderbird. Se on Rock ja Roll. Hienon näköinen ja soundaa ihan hirmuisen hyvälle. Näin rumpalin näkökulmasta siis. Edit: siis Presari on toinen hieno näistä, mutta jos Ukkoslintu on harkinnassa, niin se. Mika Hollström |
kake313 09.10.2005 10:59:46 | |
---|
Ehdottomasti ukkoslintu itselläni on myös sellainen. |
Chaka 12.10.2005 08:37:33 | |
---|
Tottakai ukkoslintu, mut gibsonin versio ;) "I don´t know when, my time will go, but there is no one to tell goodbye, not a lover, no a friend, so I`ll guess I move it on untill the end..." -R.Coffinshaker- |