Aihe: mistä/minkälainen kosketinsoitin
1
williams
01.10.2005 15:17:33

Teen kotona omia nauhoituksia kitaralla mutta rummut ja basso puuttuu. Pitäisi saada alle 100 euron kosketinsoitin missä olis hyvät rumpu ja basso saundit. Ei siis mitään valmiita rumpupohjia vaan itse haluaisin ne tehdä.
mr.muzak
01.10.2005 16:15:11
Teen kotona omia nauhoituksia kitaralla mutta rummut ja basso puuttuu. Pitäisi saada alle 100 euron kosketinsoitin missä olis hyvät rumpu ja basso saundit. Ei siis mitään valmiita rumpupohjia vaan itse haluaisin ne tehdä.

Tolla budjetilla ei hirveesti voi valita, tsekkaile käytettyjä..
mr.muzak
02.10.2005 01:25:06
thanks. katellaanpa lisää rahaa budjettiin.Paljonko lisää vielä pitää laittaa?

Itse nyt ostaisin n. 500e koneen käytettynä, esim. torilla myynnissä oleva Roland XP-30 tai joku muu halvemman sarjan käytetyn ammattilaispelin.
Leikari
02.10.2005 11:57:08 (muokattu 02.10.2005 12:14:18)

tsekkailepa netistä tietoja Zoom, Boss - yms. rumpukoneista - - vanhempia malleja liikkuu kohtalaisesti huuto.netissä, muusikoiden.net in torilla ja keltaisessa pörssissä. Joissakin malleissa on bassosounditkin mukana so. juuri kitaristeille tarkoitettuja. -- tuo satasen hintaluokka voisi juuri riittää. esim http://muusikoiden.net/tori/nayta.p … id=20da70c2bd763f92839c3c946c2b52e3 ja vertailun vuoksi http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-178410.html

Yamahan RM1X ja Korgin Electribet ovat nykyään käytettynä halpoja - ehkä kolmisensataa - - etenkin yamahassa on erittäin hyvä sekvensseri, johon voi tehdä rumpu- ja bassojutut. Soundit vaan on enemmänkin tekno-disco yms. orientoituneita eikä niiltä bassojakaan varsinaisesti voi kehua - ei ehkä sinun laitteitasi siis kuitenkaan -- jos kuulisit jossain niin voisit tietysti tsekata ja päättää sitten

käytettyä työasemasyntikkaa voit kyllä katsella jopa 300-400 hintaluokasta so. että on sekvensseri, rumpusoundit ja synakoskettimisto. Korgin OW- ja M-mallit kävisivät varmaan myös eikä Ensoniqiakaan pidä väheksyä, vaikka ei niin yleinen olekaan - hinta-laatusuhteeltaan E:t ovat varmaan yleensä parhaita.

suosittelen kuitenkin sinulle rumpukonetta - helppo käyttöliittymä ja hyvät soundit

käytetystä - kannattaa maksaa noin 30-50% uuden vastaavan _nykyhinnasta_ - - yli viisivuotiaasta alle puolet
Soitetaan jamia!
williams
02.10.2005 16:23:13

Mikä parasta minun hommiin olisi kyllä oikeat sähkörummut ja basso. Mutta kun on noita pikkuisia niin tilaa ei hirveästi ole. Onko muuten kaikissa kosketinsoittimissa rumpu/basso toimintaa? Kun olen selaillut kaikenmaailman musiikkiliikkeitä netistä käsin ja en tiedä millä nimellä rumpu ja bass toiminta on. Joissakin se on selvästi ilmoitettu. Esim. CASIO CTK-591 thomanilla on selvästi ilmoitettu rumpu juttuista.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)