Tonppa 17.06.2003 09:33:56 | |
---|
Joo, eli miten saan floikka kitarastani kieliä kireämmälle siten ettei vire muutu. Tuntuu nimittäin kielet sen verran spagetilta että on vaikea soittaa. |
Juzzu 17.06.2003 09:39:46 | |
---|
Joo, eli miten saan floikka kitarastani kieliä kireämmälle siten ettei vire muutu. Tuntuu nimittäin kielet sen verran spagetilta että on vaikea soittaa. Taitaisi fysiikan lakeihin joutua tekemään muutoksia jos meinaat saada kielet kireämmällä ilman vireen muutosta. Marginaalisia muutoksia voit kyllä (ehkä) hakea etsimällä "kireitä" kielimerkkejä, mutta muuten joudut vaihtamaan paksumpiin kieleen (ja nauttimaan floikkakitaran mukavasta säätämisestä tämän jälkeen). Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts! |
Tähän väliin niksi: Floikka tallan virittämistä helpottaa huomattavasti kun blokkaa tallan virittämisen ajaksi oikeaan kulmaan ja virittää aivan normaalisti. Kun kielet ovat vireessä niin poista blokki ja väännä kitara jousia kiristämällä vireeseen. Näin talla on oikeassa kulmassa ja todella helppo virittää tarkasti. Tällä konstilla olen ainakin itse säästänyt paljon aikaa ja välttynyt vitutukselta. Tällä tavoin suoritettuna operaatio floikan viritys on paljon kivuttomampaa kun kitaran saa suht nopeasti soitto kuntoon. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |
Tonppa 17.06.2003 09:58:54 | |
---|
Meinasin vaan kun mulla on toisessa kitarassa sama vire ja saman merkkiset kielet ja yhtä paksut, mutta kielet ovat timmimmät ja paremmat soittaa. |
Absoluto 17.06.2003 10:04:14 | |
---|
Meinasin vaan kun mulla on toisessa kitarassa sama vire ja saman merkkiset kielet ja yhtä paksut, mutta kielet ovat timmimmät ja paremmat soittaa. Oliskohan että toisessa kitarassa olis suurempi mensuuri? Siis periaatteessa pidempi kaula. Ahh! Nyt erittyy hormooni! -Raptori |