Mysli 30.09.2005 23:44:40 | |
---|
Terve. Mulla on nyt semmonen ongelma, että on sormenpäät niin kipeet, että ei pysty soittamaan millään. Okei, eihän tässä mitään uutta tai erikoista ole, mutta kun huomenna pitäsi joku pieni keikka soittaa. Flekulla soitto onnistuu, mutta jos jotain nopeampaa pitää soittaa niin ei ole läheskään niin varmaa ja helppoa kuin sormilla. Vielä kun jonkinnäköisiä sooloja pitäs soittaa niin ei. Nyt siis kysyisinkin, että onko teillä mitään kikkoja saada noi haavat "paranemaan"? Teippiä olen joskus tunkenut sormiin, mutta kaikki nyt tietää, että ei silloin saa mitään tuntumaa bassoon ja soitto menee helposti aivan metsään. Entä miten on, toimiiko jos laittaa vaikka puuliimaa sormenpäihin? Olen kuullut, että jotkut näin joskus teki. Siis liimaa vaan sormiin ja homman pitäisi sujua.. Miten on? Niin ja tästä on varmasti puhuttu, mutta haku nyt on tällä hetkellä vähän tommonen ja kun on toi kiire niin auttakaa nyt perhana. |
aijommi 30.09.2005 23:55:52 | |
---|
Sanokaa nyt joku perkele jotai, hän on meidän bändin basisti, itteeki vituttaa tämmöne! |
pardy 30.09.2005 23:57:35 | |
---|
No sanotaan. Mitäs tilasit. Vedä plärällä. |
Royal Banzai 01.10.2005 01:58:28 | |
---|
Paikallispuudutus sormiin ja antaa veren lentää! Yeah! Chug Chug Chug-A-Lug beibi! |
poppamies 01.10.2005 02:36:45 | |
---|
Tästä on puhuttu useita kertoja. Sormenpäinin pitää "kasvattaa" callusta, eli kovettunutta nahkaa. Sitä ei saa kerralla mutta kun soittaa sopivasti ja säännölliseti sen verran että sormet tulee kipeiks mutta ei mee rakoille niin se nahka paksunee päivä päivältä. Jos sormet menee rakoille niin homma on kusenut ja on tavallaan aloitettava alusta. Tuo on tavallisesti aloittelijan tauti tai sellaisen ongelma joka ei soita riittävän säännöllisesti. Myydään EBS MultiComp bassokompura *MYYTY* |
Progbass 01.10.2005 10:18:13 | |
---|
Jos normaalisti vedät etu ja keskisormella, soita tällä kertaa nimettömällä ja pikkurillillä, hehee |
Ihme Basisti 01.10.2005 10:41:04 | |
---|
Kokemus puuttuu seuraavasta niksistä, mutta paksu kerros pikaliimaa saattaisi auttaa hädässä. |
thrashman 01.10.2005 10:50:49 | |
---|
Opettajani kertoi tutustaan, joka oli saanut näppinsä niin huonoon kuntoon, että teipitkään eivät enää auttaneet. Oli sitten kovana miehenä vetänyt näppylähanskat kourassa :D helppopalanakkikakkua |
Mysli 01.10.2005 13:26:13 | |
---|
Okei. Nyt pitää sitten ottaa hanskat messiin. :) Ei silti, veikkaan, että kyllähän vaikka nyt joku tiukka nahkahanska (esim. golffissa käytettävä hanska) menis ihan hyvin. Taidan vetästä liimat käteen. |
Jyräys 01.10.2005 15:05:19 | |
---|
Joo ! Muutama vuosi sitten kun oltiin laivalla keikalla, ni siellä oli Pubiartistina joku Englantilainen äijä, mikä ei ollu mikään huippu, ja sillä oli sormet kitaransoitosta verillä, ja pikaliimaahan se laitto sormienpäihin, kyllä pahaa teki kun sitä vierestä katsoi, mutta näin se painoi menemään ja sormet oli kovat kuin betoniseinä. Jyräys |
Typhus 01.10.2005 18:22:13 | |
---|
Oon jokus kuullu huhua että Flea on kans pistäny pikaliimaa peukkuun kun on peukuttanu sen rikki :D tiiä sitten.. "Play with your soul, Not only with your hands" |
stenel 01.10.2005 18:24:14 | |
---|
Kokeile erittäin ohuita mutta kestäviä kevlar-hansikkaita, jos jostain löydät... |
JukkaPena 01.10.2005 20:34:09 (muokattu 01.10.2005 20:35:15) | |
---|
Omalla kohdallani noi sormenpäät "karaistu" sangen nopeasti. Se ihokudos sormenpäissä on mun kohdalla ainakin uusiutunu aika nopeesti, joskus jopa muutamassa päivässä. Basson soitolla harvoin saa mitään hirveen syviä lovia, jotka veis pitemmän ajan. Jotai paksua kosteusvoidetta vaan reilusti niin pitäs kai parantua vielä nopeemmin. Itse en ole noita erikeepperijuttuja koskaan kokeillut, joten en tiedä miten ne toimii. EDIT Ja sitä kuollutta ihoa ei kannata ruveta repimään ihan hirveesti silloin se tilanne vaan pahenee. Itse rupesin kerran repimään ja meni vaan pitempään. Jos käyttäisin harjoitteluun sen ajan, jonka käytän täällä keskusteluun, olisin hyvä basisti. |
kake313 01.10.2005 20:50:18 | |
---|
tuttu ongelma varmaan monella itsekkin törmäsin siihen, mutta selvisin yllättävän nopeasti ja olen soittanut joka päivä jos pystyn ainakin vähän joka on pitänyt sormet kuosissa. Ja noi plektra jutut on musta kyllä ihan turhia juttuja kunnon basisti soittaa sormilla... |
Ei kai tuohon oikeastaan mitään oikotietä ole. Säännöllistä soittoa ja jos alkaa tuntua sormissa pahalta, niin tajuta lopettaa ajoissa. Kyllä ne sormenpäät aika nopeasti karaistuvat. |
johne 01.10.2005 21:08:22 | |
---|
Teet niin kuin muutkin basistit, eli vedät vähän "puudutusainetta". Kuka piru sitä nyt selvinpäin keikkoja soittelee? Pikku päissään ei haittaa vaikka vähän veri lentää. Tosin jos soitat kikkakore- jazzia niin oot ns. kusessa. onnea keikalle... aina ei voi voittaa eikä edes joka kerta |
Mysli 01.10.2005 23:50:11 | |
---|
Huh huh. Ihan hyvinhän se meni ilman mitään pelleilyä. Pelotti kyl ennen keikkaa, et saakeli kun ei pysty soittamaan. Sit alotin vaan tavallisesti soittamaan ja tuli pienet haavat ja vedin sit vähän väliä flekulla. Nyt on pienet arvet, mut kyl ne tosta menee pois. :) |
Shuffle and Boogie 03.10.2005 22:52:40 | |
---|
Omalla kohdallani noi sormenpäät "karaistu" sangen nopeasti. Se ihokudos sormenpäissä on mun kohdalla ainakin uusiutunu aika nopeesti, joskus jopa muutamassa päivässä. Basson soitolla harvoin saa mitään hirveen syviä lovia, jotka veis pitemmän ajan. Jotai paksua kosteusvoidetta vaan reilusti niin pitäs kai parantua vielä nopeemmin. Itse en ole noita erikeepperijuttuja koskaan kokeillut, joten en tiedä miten ne toimii. EDIT Ja sitä kuollutta ihoa ei kannata ruveta repimään ihan hirveesti silloin se tilanne vaan pahenee. Itse rupesin kerran repimään ja meni vaan pitempään. samaa mielt mut Itse en soita sormen päilä vaan peukalol tai plekul |
Basistin aivot 04.10.2005 02:28:51 | |
---|
ite en oikein tiedä tästä sormenpäiden kovettumisesta. oon tässä jo vuoden jos toisenkin soitellu. pari tuntia joka päivä ja silti jonain päivinä tuntuu että koko kovettunu alue ois kadonnu jonnekki. sillo pitää vetää plekulla. vaikkei osaakkaan kunnolla, tai siis saundi ei oo hyvä. ja peukulla en osaa (vielä) tehdä muuta musikaalista ku rummuttaa pöytää. Some day, i'll be dead and there won't be any tears in your eyes. Because I am an idiot and everybody knows that. |
vanttera 04.10.2005 02:32:41 | |
---|
Mulla riitti yks kerta verille/rakoille asti. Sen jälkeen ollu hyvät. Aina joskus ne tietty vähän kipeytyy, mut nahka kestää kyllä. *h4liih* |