Aihe: Turkoosi (Helsinki)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
januszian
01.10.2005 16:02:52

Sympatiat orkesterien puolelle. En ees HARKITSE sitä mestaa potentiaalisten keikkapaikkojen listalle...
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
sirdickyj
01.10.2005 17:11:03 (muokattu 01.10.2005 17:11:40)
E: Sen verran vielä että miksi hitossa ette soittaneet poliiseja paikalle? Mä olisin tehnyt niin hetimiten kun olisi paskan nakkelu alkanut.

Ihan mielenkiinnosta, mitä olisit sanonut poliiseille? "Nää sedät on ilkeitä"? Mikä tuossa oli se oletettu rike, joka olisi pystytty näyttämään toteen?
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
Kuutostie
01.10.2005 17:15:37 (muokattu 01.10.2005 17:16:24)

Ihan mielenkiinnosta, mitä olisit sanonut poliiseille? "Nää sedät on ilkeitä"? Mikä tuossa oli se oletettu rike, joka olisi pystytty näyttämään toteen?

niinpä. Kyllä se tuli mieleen, mutta miten todistaa mitään kun on vain sana sanaa vastaan... Eli tästä eteenpäin otan kaikki sopimukset paperilla ja kehoitan muita tekemään samoin. Varsinkin jos saattaa ilmetä kielimuureja tai kyseessä on arvelluttava paikka.
Turkoosi on ruma väri.
Mohla
01.10.2005 17:42:13

Mustaa valkoselle vaan.
Sit jos henkilökunta on törkeä ja vittumainen, niin niille voi olla ihan yhtä torkeä ja vittumainen takaisin, koska sopimus on kuitenkin paperilla.
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski?
-Charlie McCharty
sirdickyj
01.10.2005 17:57:26
niinpä. Kyllä se tuli mieleen, mutta miten todistaa mitään kun on vain sana sanaa vastaan... Eli tästä eteenpäin otan kaikki sopimukset paperilla ja kehoitan muita tekemään samoin. Varsinkin jos saattaa ilmetä kielimuureja tai kyseessä on arvelluttava paikka.

Nimenomaan, juuri näin. Voin kertoa, että tuolla on muutamakin keikkapaikka, jossa ollaan todella vittumaisia ja välinpitämättömiä soittajaa kohtaan, mutta kun reunaehdot on sovittu paperilla, niin eihän siellä tarvitse kuin soittaa ja kuitata sovittu summa. Eri asia, onko tuo nastaa, ja viitsiikö mennä enää uudestaan jne.

Onneksi muuten noita ihan persepaikkoja on koko ajan vähemmän, välillä tuntuu menevän jopa överiksi tuo homma, kun järjestäjä (joka siis maksaa kiinteän liksan) tulee häntä koipien välissä pyytelemään anteeksi, kun ei ollut jengiä. Olen muutamankin kerran joutunut selvittämään, kuinka ME olemme ne, joiden pitäisi anteeksi pyytää. Vaikkei mikään nimibändi ollakaan, cover-urpoja vaan
Epämuusikko
01.10.2005 22:09:30 (muokattu 01.10.2005 22:09:37)
Takuu? Ei saatana... Boikottiin vain.
Raksamiehetkin vissiin maksaa tonnin per nenä takuuksi siitä että kämppään muuttaja maksaa vuokransa.
Virallisesti semi-urpo! ÄrLä #009
sirdickyj
01.10.2005 22:32:11
Takuu? Ei saatana... Boikottiin vain.
Raksamiehetkin vissiin maksaa tonnin per nenä takuuksi siitä että kämppään muuttaja maksaa vuokransa.

? Mitäs tällä on tämän asian kanssa tekemistä?
JCM
01.10.2005 23:06:13

? Mitäs tällä on tämän asian kanssa tekemistä?

Raksamiehet on duunissa siellä, ja asukkaat on heidän työpaikkansa asiakkaita.

Oisinko väärässä?

En mä maksa siitä että mä saan käydä töissä.
BaariMikko
01.10.2005 23:23:27

Oisinko väärässä?

En mä maksa siitä että mä saan käydä töissä.

Tismalleen. Ja selvennettäköön nyt vielä, että Turkoosi on paikka, jonka alakerrassa on erillinen livemusalle tarkoitettu tila, jossa on säännöllisesti bändejä. Niinpä siis mun mielestä tässä tapauksessa juttu menee niin, että ravintoloitsija buukkaa sinne bändejä ikäänkuin tilapäistyövoimaksi omaan konseptiinsa. Kyse ei ole senkaltaisesta jutusta, että bändit vuokraisivat tilaa omaan käyttöönsä jne, mitä tuossa aiemmin jossain viestissä pidettiin keikkailun perustana.
"Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi." -Keith Johnstone
Cutter
02.10.2005 00:37:24
Tismalleen. Ja selvennettäköön nyt vielä, että Turkoosi on paikka, jonka alakerrassa on erillinen livemusalle tarkoitettu tila, jossa on säännöllisesti bändejä. Niinpä siis mun mielestä tässä tapauksessa juttu menee niin, että ravintoloitsija buukkaa sinne bändejä ikäänkuin tilapäistyövoimaksi omaan konseptiinsa. Kyse ei ole senkaltaisesta jutusta, että bändit vuokraisivat tilaa omaan käyttöönsä jne, mitä tuossa aiemmin jossain viestissä pidettiin keikkailun perustana.

Joo niinpä. Omat yksityispippalot on sitten erikseen jos haluaa tilaa vuokrata. Me tuotiin jengiä enemmän kun turkoosissa olis norm. pe iltana, ihmiset tuli kuuntelemaan livemusaa ja me viihdytettiin, josta palkaksi saatiin : ei mitään, vittuilua, vittuilua, törkeyksiä ja meinattiin vielä joutua maksamaan koko hoidosta. Ei bensarahaa, ei edes ainoatakaan ilmasta tuoppia, aika jees. Kantsii tulla uudestaan. Ei mulla ole ainakaan varaa maksaa siitä että saan käydä keikkailemassa,tuhlata rahaa bensaan ja roudata kamat treenikselle yöllä takasin. Jos tää on linja tulevaisuudessa, niin mä taidan lopettaa musan tekemisen.
"Nyt menee muuten ihan kaikki putkeen..."
MrQ
02.10.2005 04:45:08 (muokattu 02.10.2005 22:03:51)
Joo niinpä. Omat yksityispippalot on sitten erikseen jos haluaa tilaa vuokrata. Me tuotiin jengiä enemmän kun turkoosissa olis norm. pe iltana, ihmiset tuli kuuntelemaan livemusaa ja me viihdytettiin, josta palkaksi saatiin : ei mitään, vittuilua, vittuilua, törkeyksiä ja meinattiin vielä joutua maksamaan koko hoidosta. Ei bensarahaa, ei edes ainoatakaan ilmasta tuoppia, aika jees. Kantsii tulla uudestaan. Ei mulla ole ainakaan varaa maksaa siitä että saan käydä keikkailemassa,tuhlata rahaa bensaan ja roudata kamat treenikselle yöllä takasin. Jos tää on linja tulevaisuudessa, niin mä taidan lopettaa musan tekemisen.

Ja tämä nimenomaan itsessään on riittävä ja AINOA syy siihen miksi moista paikka tulee ja ehdottomasti pitää vältää vastaisuudessa.

Ja vastaavia paikkoja. Kuten sanoin aikaisemmin, ei ole mitään vikaa siinä että hinnoittelee itsensä ulos. Tässä yhteydessä se tarkoittaa että YHTYEEN EI TULE IKINÄ ASEMASTAAN RIIPPUMATTA MAKSAA TOIMINNASTAAN keikkapaikoille muodossa tai toisessa. Pikemminkin päinvastoin.

Kuten JCM asian ilmoitti, ei kukaan meistä maksa siitä että pääsee tekemään töitä.
Täten on tärkeää, ilman että mitään mielipiteen vaihtoa, ilman mitään keskustelua alleviivata ja todeta seuraava:

Turkoosiin ei yksikään mun yhtye mene soittamaaan, koskaan.
32788
02.10.2005 10:56:12
Kun täällä kerran tällainen keikkapaikat-alue on, voisi olla järkevää tehdä ketju, jossa mainittaisiin keikkapaikkoja, joita tulisi välttää... Se vaikka pysyväksi sitten. On meinaan paljon helpompaa katsoa tuo yksi ketju, kuin kahlailla monta kymmentä ketjua läpi.
Nappaat henkeni mutta sinulle käy samoin Ammut musketilla mutta lävistän sinut Kun odotat seuraavaa hyökkäystä Seiso, et voi perääntyä Merkkitorvi soi ja taisto alkaa Tässä ei ole yhtään voittajaa Savun ja hevosen hengityksen haju sieraimissani
sirdickyj
02.10.2005 11:05:01
Tismalleen. Ja selvennettäköön nyt vielä, että Turkoosi on paikka, jonka alakerrassa on erillinen livemusalle tarkoitettu tila, jossa on säännöllisesti bändejä. Niinpä siis mun mielestä tässä tapauksessa juttu menee niin, että ravintoloitsija buukkaa sinne bändejä ikäänkuin tilapäistyövoimaksi omaan konseptiinsa.

Oleellinan kysymys; soittiko ravintoloitsija teille ja tilasi teidät (tai kuka hyvänsä siellä on soittamassa ollutkin) esiintymään, vai etsiskelittekö itsellenne keikkapaikkaa, ja tällainen Turkoosi sitten sattui löytymään?

Jos tyrkyttäydyitte itse keikalle, niin kyllähän se ravintoloitsija oli jo siihen mennessä tehnyt aikamoisen duunin; sillä oli liiketila siinä vuokralla, sitten sillä oli jengiä duunissa, kapakan pitäminen avoinna kun ei ole mikään ilmanen juttu.

Muistakaa erottaa toisistaan kaksi asiaa; ravintoloitsijat, jotka ajattelevat, että nyt kannattaisi (syystä tai toisesta) ottaa Menneisyyden Vangit esiintymään, koska sillon varmaan myytäis helvetisti kaljaa ja hyvän hintaisia lippuja. Okei, ne maksaa ton ja ton verran, otanpa riskin, koska olen kuullut, että niillä on tuvat täynnä.

Sitten on nämä muut, eli ravintoloitsijat, joilla ei ole mitään intrwssiä ottaa riskejä järjestämällä live-iltoja. He voivet kuitenkin antaa tilojaan erilaisten järjestävien tahojen käyttöön, kunhan tämä järjestävä taho huolehtii siitä, että illan BRUTTO tuotta on tietyn verran. Tarkennettakoon, että tästä BRUTTO tuotosta vähennetään henkilökunnan palkat, tilan vuokra, mahdolliset tappiolliset päivät, koska ravontolatoiminta on tiettyihin myyntihuippuihin perustuvaa jne. Eli ei sille ukolle/akalle jää siitä sitä 800,- voittoa.

Menkääs kysymään, aukaiseeko Merimaa Tavastian teidän esiintymistä varten, jos vedätte vaikka ilmaiseksi. Ei avaa. Ja sielläkin tehdään lippuriskikeikkoja (jopa maan isoimmat artistit), silloin Merimaa pelimiehenä tietää, että kun hän tarjoaa bändille tilat, ja bändi ottaa lipputulot, niin kyllä se jengi sitten kaljaakin ostaa, kunhan kyseessä on tarpeeksi suuri nimi. Myyntitakuuhommaa se on tuokin, vaikka vähän toisenlaista. Jos ei jengiä tule, niin ennenpitkää ei tarvi enää keikoillakaan k.o. paikassa käydä.
sirdickyj
02.10.2005 11:15:06 (muokattu 02.10.2005 11:17:02)

Oisinko väärässä?

Kyllähän sä olet ihan väärässä kun vertaat noita raksaukkoja bändihommiin. Vertaa mieluummin kiertävää sirkusta; se tulee mestoille, varaa jonkun tontin (josta mahdollisesti maksaakin jonkun korvauksen), pystyttää telttansa ja toivoo että jengiä tulis. Jos ei tule, ei tuu rahaakaan, mutta kulut juoksee silti.

Raksamiehen on taas joku tilannut erikseen tekemään jotakin työsuoritetta tiettyä vastiketta vastaan voidakseen hänen työsuorituksensa johdosta myydä vaikkapa asunnon jollekkin kolmannelle osapuolelle. Jos kuitenkaan tätä rakennuttajaa epäilyttää, että näinköhän sitä kolmatta osapuolta ikinä tulee sellaista asuntoa ostamaan, ei hommaan kannata ryhtyä. Jos rakennusmies silti vaan on sitä mieltä, että kyllä se ostaja sieltä ilmaantuu ja ostaa sen kämpän tohon hintaan, niin silloinhan hänen kannattaisi ehdottomasti lupautua hommiin palkkansa ehtona se, että kauppa käy. Eikö? Ja tottakai rakennuttaja haluaisi myös sijoittamilleen fyrkille (esim. materiaalit, alihankintana teetetyt työt jne.) jonkinlaisen takuun.

Ei keikkojen järjestäminen ole mitään hyväntekeväisyystoimintaa, sitä varten on olemassa julkisrahoitteiset nuorisotalot ja seurakunnan tilaisuudet.
JCM
02.10.2005 11:30:25

Ei keikkojen järjestäminen ole mitään hyväntekeväisyystoimintaa, sitä varten on olemassa julkisrahoitteiset nuorisotalot ja seurakunnan tilaisuudet.

Keikkojen tekeminenkö on hyväntekeväisyystoimintaa, siitä vaan sitten jos susta siltä tuntuu.

Mä oon tehny tähän mennessä lähes kaikki keikkani nollatuloksella. Ja teen nollakeikkoja jatkossakin varmasti määrittelemättömän määrän, mutta miinuksen puolelle en mene. Tosin yksi poikkeus on olemassa, keikka joka tehtiin täysin omalla kustannuksella. Poikkeus vahvistakoon tässä säännön.

Ja jos mä oon järjestäny keikkatapahtuman, niin olen pitänyt huolen siitä että bändit saavat "talon" puolesta A)Matkakorvaukset B)Ruoka, juoma C)Majoitus. Enkä järjestä ellei ole varmuutta että bändit saavat vähintään sen mikä heille kuuluu.
januszian
02.10.2005 11:34:49

no eikös tuossa lukenut näin:

"Kitaristimme joka sopi keikan muistaakseni joskus elokuun alussa (olin mukana ja paikalla) sopi että alakertaan 100e myyntitakuu josta heitettiin valmiiksi niille tuo 100e ns. pantiksi josta kirjoitettiin viellä laput käsin ja pari bissee/soittaja."

Kun asioista kirjoitetaan laput, ja sitten tehdään vastoin sitä mitä lapuissa lukee, siitä tulee sopimusrikkomus joka on korvattava teko rikotun hyväksi.
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
sirdickyj
02.10.2005 11:38:47
Keikkojen tekeminenkö on hyväntekeväisyystoimintaa, siitä vaan sitten jos susta siltä tuntuu.

Ei, mä saan kyllä liksani aina. Mutta mä meenkin vaan semmosille keikoille, joihin erikseen tilataan esiintymään. Kysymys kuuluikin; oliko esim. tässä Turkoosin tapauksessa erikseen tilattu juuri nämä esiintyjät ravintoloitsijan toimesta sinne esiintymään?

Ja jos mä oon järjestäny keikkatapahtuman, niin olen pitänyt huolen siitä että bändit saavat "talon" puolesta A)Matkakorvaukset B)Ruoka, juoma C)Majoitus. Enkä järjestä ellei ole varmuutta että bändit saavat vähintään sen mikä heille kuuluu.

Maksoitko ihan omasta taskustasi? Ja vielä; sä olet silloin kutsunut sinne bändejä soittamaan, jotka ovat varmasti ainakin joltain osin itse valita. Otetaan sellainen oletettu tilanne, että sinne tyrkyttäytyisi soittamaan bändi, joka ei itseäsi helvettiäkään kiinnostaisi, ja jonka olettaisit myös yleisöä kiinnostamaton, vuokraisitko silti omilla rahoillasi tilan tapahtuman järjestämistä varten ja hommaisit vielä omalla riskilläs järjestysmiehet paikalle? Rehellinen vastaus, hommaisitko?

Tai ottaisitko opetetun karhuesityksen takapihalles kun joku vakuuttelis sulle, että kyllä sitä jengiä tulee, vuokraa vaan omilla rahoillas teltta ja osta makkaraa, kyllä kauppa kääy? Opetettuun karhuesitystaiteeseen perehtyneet varmasti uskovat vilpittömästi asiaansa, mutta kuinka on sinun laitasi (olettaen, ettet ole k.o. taiteenalaan hirveän perehtynyt)? Näinköhän uskoisit vakuuttelijaa?
Bonham
02.10.2005 11:39:16
Kun täällä kerran tällainen keikkapaikat-alue on, voisi olla järkevää tehdä ketju, jossa mainittaisiin keikkapaikkoja, joita tulisi välttää... Se vaikka pysyväksi sitten. On meinaan paljon helpompaa katsoa tuo yksi ketju, kuin kahlailla monta kymmentä ketjua läpi.

Just joo, ja kuka sen määrittelee, onko vika keikkapaikassa vai jossain muussa???
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
sirdickyj
02.10.2005 11:47:34
Just joo, ja kuka sen määrittelee, onko vika keikkapaikassa vai jossain muussa???

Niinpä, silloinhan kuka hyvänsä voisi ladella mitä hyvänsä sontaa mistä hyvänsä keikkapaikasta. Esim. tämä ketju on oiva osoitus siitä, kuinka soittajat eivät tajua ravintoloitsijan intressiä, vaikka toki on ihan hienoa että kusipäisestä käytöksestä tiedotetaan. Veikkaanpa, että se turkoosin ukko/akka ei viillä ranteitaan auki, jos ei saa sinne nyt nimettömiä (olkoon kuinka hyviä tahansa) bändejä esiintymään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)