jj86 15.06.2003 17:23:10 | |
---|
Eihän se sen vaikeempaa oo, se vaan vie vähän enempi aikaa ja vaatii tarkkuutta. Sit ku se on virees ni se kans pysyy puolet paremmin vaik vääntää kampeeki. Nii mut aloittelijalle tuo tarkkuus voi olla tuskaa... kuten mulla oli mun kitaran kanssa ku ekan kerran laitoin uuden kieli setin... Mutta muuten oonki ollu floikkaan tyytyväinen... vaikka en sitä kampea paljoa käytäkkään........ Seuraavassa kitarassa kyllä tulee olemaan ihan kiinteä talla. Mun Äidinkieli kusee aika rankasti. |
trih 16.06.2003 01:00:27 | |
---|
Aloittelijan kannattaa panostaa kokonaisuuteen, eli keppi + vahvari. Vai meinaako ostaa pelkän kitaran ja loput myöhemmin... En ainakaa suosittele vanhan iban hankkimista ku uusia ja jälleenmyyntiarvoltaan parempia saa samaan hintaan. Floyd Rose-jutut taas riippuu siitä, että tykkääkö harjoitella kammen heiluttelua kuinka paljon? Ite alotteluaikoina soitin vuoden verran kiinteätallaisella vanerirunkoisella Ö-luokan ritsalla ja siitä siirryin Floyd-osastoon. Tuli ainakin opittua virityksen alkeet ku ekassa ritsassa ei pystyny säätämään kielten pituutta eikä korkeutta ;) Jos tykkää esim Metallicasta ni ESP:n LTD-mallisto vois toimia. Siellä Musamaailmassahan niitä on. Esim. M-50 maksaa n.230€. Jacksonillakin (DLX:ssä)on jotai halpamalleja about samoihin hintoihin. Näissä halvemmissa on yleensä stratotyylinen vibratalla joka ei kammen käytössä hyvin virettä pidä. Mutta ekaks kepiks varmaa toimii jos ei kampea tarvi. Ite alotellessa tuli todettua että hyväsoundinen vahvistin/multiefekti on aika ratkaseva koska paska soundi ei välttämättä hirveästi houkuta soittamaan. Joku Squier strato+Fenderin 15W purkki ei tuota kovinkaan Metallicamaisia äänimaailmoita ;) Niin ja ainoastaan humbuckereilla soitetaan metallia ;) ! Kannattaa kuluttaa muutama päivä keppien kokeilemiseen/vertailemiseen ja ostaa parhaimmalta tuntuva vaihtoehto eikä missään nimessä ostaa "kai tää on ihan jees"-periaatteella. Oh,been out rolling On the Blessed Hellride... |
bubi 16.06.2003 11:05:52 | |
---|
Paskat soundit vie kyllä soittohalut aloittelijaltakin. Suosittelisin yamaha pacifica - sarjan kitaroita aloittelijalle, hyvä viimeistely 200 € kitaraksi. ei ole paljon pahaa kuullut keneltäkään tästä kitarasta. pääasiassa kehuja. kohtuuhyvät soundit vielä kaupan päälle. ja toi virittelykin on vähän helpompaa aloittelijalle...vrt. kiinteä talla vs. Floyd rose. Hyväksi vahvistimeksi olen todennut Laney tube fusion sarjan - vahvistimet, TF200-malli taisi olla siinä 400-450€ euron välissä. monipuoliset soundit ja tätäkään ei ole haukuilla pilattu. taittuu kevyt jammailu ja raskaampi hevikin. parhaimpia hinta/laatu/soundi - ratkaisuja =) |
Eemil 16.06.2003 14:55:05 (muokattu 16.06.2003 14:55:55) | |
---|
Laneyn tubefusionia suosittelen mäkin lämpimästi. Saa ainakin koko rahal säröö! Ja saita ostaa aina käytetyn!! Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin. |
Prowleri 17.06.2003 01:01:57 | |
---|
Suosittelen välttelemään kuitenkin tuota Floykkaa eli Floyd Rose -tallaa tuossa hintaluokassa. Sekä tietty mitä vähemmän osia kitarasta löytyy sitä kestävämpi - ja yleensä myös parempisaudisempi - se on hintaluokassaan. Njän njän njän njää, njän njää, njännä nää njännjännjää.
-Absoluuttinen Nollapiste: Harhailua Maastossa |
Minäkään en suosittele niitä halvimpia kampihirvityksiä. Aikoinaan oli pakko saada ensimmäiseksi kunnon kepiksi lukkovibrallinen ja olihan se kivaa heittää pari ekaa viikkoa divebombia ja huomata miten hyvin pysy vireessä. Mutta sitten ku piti vaihtaa virettä tai uudet kielet...Eihän sitä säätämistä jaksanu. Eiku tavaraa floikan ja rungon väliin ja kammen käyttö loppu siihen. Nykyään kelpaa meikäläiselle ainoastaan kiinteätallaiset kepukat. Ei ainakaa heti tule yhtään kammella väännettyä hyvää riffiä mieleen ;) Oh,been out rolling On the Blessed Hellride... |