Aihe: Bay City Rollers vai Hurriganes 70-luvulla
1 2 3 4 5
rheinone
30.09.2005 22:05:20
Tällainen vastakkainasettelu oli havaittavissa (ainakin meidän koulussa) silloin 70-luvun puolessavälissä. Tunnustaako kukaan tunnustaneensa jompaa kumpaa puolta?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
salmivaara
30.09.2005 22:07:27

Ikä ei riitä, mutta mulla tulee aina BCR:sta mieleen Soundissa ollut luonnehdinta yhtyeestä; skottiruuturunkkarit.

Kyllä, todella tärkeää tietoa.
Against the grain, thats where Ill stay, swimming upstream, I maintain against the grain
tigrushka
30.09.2005 22:14:15 (muokattu 30.09.2005 22:14:47)
Muistan hyvin tämän vaiheen, enimmäkseen se meni ainakin meidän koulussa niin, että pojat (ja ns. "pahat tytöt") valitsivat Ganesin ja tytöt WCR:n. Pari luokan nöösiä diggaili Abbaa.

Minä olin erilainen ja tykkäsin Elviksestä...
I got stripes ^..^
PL
30.09.2005 22:21:10
Pahasti kääntyi Ganesin ja vastaavien puoleen.
Eukon levyistä löytyy miltei kaikki BCR:t.
Tsugu Way
30.09.2005 22:27:30
Jaa, kyllä ite muistelen, että se oli Abba tai Ganes. Tai itse asiassa jotenkin tuntu silloin vuosina 75-76, että muita ei ollutkaan ku nuo kaksi bändiä. Eka kasetti, jonka sain oli ganesin Grazy days, mutta eka LP, jonka ostin oli abban joku best of (vai olikohan se sittenki se Fonzie favourites, minkä ostin ennen sitä Abban levyä.. hmm..).

Niin, joo kyllä se oli siis Hurriganes (vastaus otsikkoon).
Feggy
30.09.2005 22:48:42

Tällainen vastakkainasettelu oli havaittavissa (ainakin meidän koulussa) silloin 70-luvun puolessavälissä. Tunnustaako kukaan tunnustaneensa jompaa kumpaa puolta?

Jos noista pitää valita, niin Hurriganes. Enemmän kuitenkin tykkäsin (ja tykkään) Beatlesista.
Silvio Dante
30.09.2005 23:10:28
Jos noista pitää valita, niin Hurriganes. Enemmän kuitenkin tykkäsin (ja tykkään) Beatlesista.

Miten toi Beatles tähän liittyy? Hurriganes!
Aijai!
Feggy
30.09.2005 23:12:25

Miten toi Beatles tähän liittyy? Hurriganes!

Siten että kun muut kuuntelivat BCR:ää, Hurriganesia, Glitteriä tai Status Quota, minä kuuntelin Beatlesia.
Silvio Dante
30.09.2005 23:13:59
Siten että kun muut kuuntelivat BCR:ää, Hurriganesia, Glitteriä tai Status Quota, minä kuuntelin Beatlesia.

ja Hurriganesia.
Aijai!
Feggy
30.09.2005 23:18:34

ja Hurriganesia.
rheinone
30.09.2005 23:47:13 (muokattu 01.10.2005 00:08:20)
Muistan hyvin tämän vaiheen, enimmäkseen se meni ainakin meidän koulussa niin, että pojat (ja ns. "pahat tytöt") valitsivat Ganesin ja tytöt WCR:n. Pari luokan nöösiä diggaili Abbaa.

Minä olin erilainen ja tykkäsin Elviksestä...

Vähän tohan tapaan se meilläkin meni, paitsi että meidän luokalla ei kyllä muistaakseni ollu noita hurriganes-mimmejä. Sellaisiin olen kyllä törmännyt nyttemmin, onneksi ;+D

Luokan - siis tossa vaiheessa se piiri rajoittui siihen - suosituimmat mimmit oli skottiruutujengiä. Kundit diggaili Ganesia. Vasta myöhemmin tuli se vaihe, kun mimmit rupes kiinnostumaan rock'n'roll-kundeista. Silloin kuvioissa oli kyllä Ganesin sijaan Gene Vincent, Elvis -55 jne. Jee jee, nostalgiaa!!!

Mutta onko kellään muistoja tyyliin "kun BCR:n kundeja hotellin edustalla kytättiin" jne? Niitä ois mukavaa kuulla.
tigrushka
01.10.2005 08:24:14
Vähän tohan tapaan se meilläkin meni, paitsi että meidän luokalla ei kyllä muistaakseni ollu noita hurriganes-mimmejä. Sellaisiin olen kyllä törmännyt nyttemmin, onneksi ;+D

Osa niistä meidän koulun Ganes-mimmeistä kyllä oli aika pseudofaneja, "diggasivat" Ganesia lähinnä päästäkseen poikien suosioon. Kyllähän te tiedätte ne mimmit joiden musiikkimaku ja pukeutumistyyli vaihtuvat kulloisenkin poikaystävän mukaan... Mutta toki oikeasti Ganesista tykkääviä tyttöjä oli myös.

Luokan - siis tossa vaiheessa se piiri rajoittui siihen - suosituimmat mimmit oli skottiruutujengiä. Kundit diggaili Ganesia. Vasta myöhemmin tuli se vaihe, kun mimmit rupes kiinnostumaan rock'n'roll-kundeista. Silloin kuvioissa oli kyllä Ganesin sijaan Gene Vincent, Elvis -55 jne. Jee jee, nostalgiaa!!!

Siinä vaiheessa olikin kiinnostavaa havaita kuinka kaikki siihen asti Elviksen diggailua pilkanneet alkoivat yhtäkkiä kysellä että "mitäs levyjä sulla olikaan?"

Mutta onko kellään muistoja tyyliin "kun BCR:n kundeja hotellin edustalla kytättiin" jne? Niitä ois mukavaa kuulla.

Lukuisilla silloisilla luokkatovereilla ja varsinkin niden isosystereillä varmaan olisi paljon muistoja aiheesta.
I got stripes ^..^
shagriml
01.10.2005 10:20:43

En ole 70-luvulla eläny mut kyllä Hurriganes BCR'n selättää.

Missä muuten on nykyajan maailmassa ne tytöt jotka pitää Hurriganesista, AC/DC'stä yms ? En ole vielä yhtään rockimimmiä tavannut. Kaikki kuuntelee purkkapoppia tai jotai Teräsbetonia ja mä ku pistän kunnon rokit soimaan ni kommenttina tulee heti "eiks sulla oo mitään nykyajan musiikkia ?".
sirdickyj
01.10.2005 10:45:20
Ei tajuttu silon(kaan) mistään mitään, mutta digattiin Ganesia ja väheksyttiin BCR:ää. Kumpaakin aivan aiheetta, koska vitut mitään Ganesia ees ekalla luokalla oltu kuultu kunnolla. Eikä BCR:ääkään.

Katsokaas tuolloin (v. -77) rokkitouhut ei ollut ihan samanlaista koko perheen hommaa kuin nykyään, ei ollut mitään hittiradioasemia, ei ees rockradiota, se tais tulla vasta paljon myöhemmin. Nuorten sävellahjan muistan ja Toivotaan toivotaan tuli töllöstä. Ei toi musajuttu ollu sillon mitään 7-vuotiaiden leikkiä, kutn nykyään näyttäis olevan, kun jo päiväkodissa soi Anssi Kelat ja Teräsbetonit ja Tik takit. Eikä nettiä tai muutakaan MTV:tä tai Jyrkiä ollut, joten sitä digattiin mistä Suosikki kirjotti.

En väitä että jompikumpi olis parempi tai huonompi, mutta omasta mielestäni oli siistiä, että vanhempiani ei kauheesti napannut nuo rokkitouhut, vaan se oli oikeestikkin siihen aikaan vähän kapinointia.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
HaloOfFlies
01.10.2005 14:17:58 (muokattu 01.10.2005 15:06:40)

Ei tajuttu silon(kaan) mistään mitään, mutta digattiin Ganesia ja väheksyttiin BCR:ää. Kumpaakin aivan aiheetta, koska vitut mitään Ganesia ees ekalla luokalla oltu kuultu kunnolla. Eikä BCR:ääkään.

Katsokaas tuolloin (v. -77) rokkitouhut ei ollut ihan samanlaista koko perheen hommaa kuin nykyään, ei ollut mitään hittiradioasemia, ei ees rockradiota, se tais tulla vasta paljon myöhemmin. Nuorten sävellahjan muistan ja Toivotaan toivotaan tuli töllöstä. Ei toi musajuttu ollu sillon mitään 7-vuotiaiden leikkiä, kutn nykyään näyttäis olevan, kun jo päiväkodissa soi Anssi Kelat ja Teräsbetonit ja Tik takit. Eikä nettiä tai muutakaan MTV:tä tai Jyrkiä ollut, joten sitä digattiin mistä Suosikki kirjotti.

En väitä että jompikumpi olis parempi tai huonompi, mutta omasta mielestäni oli siistiä, että vanhempiani ei kauheesti napannut nuo rokkitouhut, vaan se oli oikeestikkin siihen aikaan vähän kapinointia.

Mitenkäs muuten oli 70-luvulla esim. Kissin tai Alice Cooperin laita? Kummat kuuntelivat enemmän niitä, tytöt vai pojat?
First they steal your mind and then they steal your soul
Feggy
01.10.2005 15:42:41

Mitenkäs muuten oli 70-luvulla esim. Kissin tai Alice Cooperin laita? Kummat kuuntelivat enemmän niitä, tytöt vai pojat?

pojat.
Hohhoijaa
01.10.2005 15:49:43
Äitini kertoo tykänneensä enemmän Ganesista. Tosin lähes kaikki hänen ystävättärensä olivat totaalisen fanaattisia Bay City Rollers-faneja.
Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde)
RB Make
01.10.2005 18:39:02
-No ganes tottakai.Kävin 70 luvulla Ressun poikakoulua (viimeinen lajissaan silloin,onneksi)ja pari tyyppiä erehtyi laittamaan skottiruutuhuivit kaulaansa.Turpaanhan niille siitä tuli ja ne rätit lensi roskikseen.
Mike Monroe oli muuten koulun ainoa pitkätukka v.77 mutta sillä olikin pari kovanaamakaveria jotka suojeli sitä.Olis voinu Mikeltä letti vaikka palaa muuten.
rheinone
01.10.2005 18:58:16 (muokattu 01.10.2005 19:03:03)
Ei toi musajuttu ollu sillon mitään 7-vuotiaiden leikkiä, kutn nykyään näyttäis olevan, kun jo päiväkodissa soi Anssi Kelat ja Teräsbetonit ja Tik takit. Eikä nettiä tai muutakaan MTV:tä tai Jyrkiä ollut, joten sitä digattiin mistä Suosikki kirjotti.

Ei munkaan mutsi ja faija mistään rockenrollista ymmärrä, mutta kavereiden isobroideilta kuultiin Alice Cooperia ja Sladea jo 7-vuotiaana. Suostuivat vanhemmat kuitenkin Cooperin School's Outin ja Billion Dollar Babiesin mulle ostamaan silloin kun ekat stereot hankittiin, muistaakseni 1974. Joo totta, noihan oli just niitä joista Suosikki kirjoitti. Niitä sitten digattiin.

Hurriganes kolahti mulle kunnolla vasta sitten -76, kun Crazy Days tuli ulos. Se oli eka levy jonka omilla rahoillani hankin. Toi oli kyllä jo sitä aikaa että ihan oikeasti kuunneltiin ja arvioitiin juttuja.

Ja yhtä hanakasti oltiin sitä mieltä että BCR oli skeidaa kuin tänä päivänä kommentoidaan milloin mitäkin trendibändiä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)