Tsugu Way 30.09.2005 22:43:42 | |
---|
Puin ylleni tänä iltana töihin yövuoroon lähtiessäni punaisen ruutupaidan. Se toi lämpimästi mieleeni nuoruuden suosikkibändini Greedence Clearwater Revivalin (tuttavallisesti CCR). Aikoinaan heidän aidon ja rehellisen rock`n rollinsa symbolina olivat ruutupaidat. Taitaapa John Fogerty pitää edelleenkin ruutupaitaa (ellei ole sitten pukenut ylleen toista reilun miehen symbolia farkkupaitaa). Suomessa ruutupataita-rokin rehtiä mainetta piti yllä Kolmas Nainen. Eppu Normaalikin jaksoi olla reilusti ruutupaidoissaan muutaman vuoden, mutta sitten he tulivat vieläkin lähemmäksi meitä tavallisia kansalaisia pukeutumalla lavalla paskaisiin verkkareihin. Viime vuosikymmenen alussa Amerikan Seattlesta kuului kummia grungeksi nimetyn uuden rajun musiikkityylin myötä. Jälleen kaivettiin kirpputoreilta risaisia ruutupaitoja. Farkut revittiin reikiä täyteen ja se oli grungea se. Ruutupaidasta tuli hetkeksi vastaisku meikatuille nahkahousu rock-idoleille. Tänään katselin masentuneena vaatekaappini sinisiä ja punaisia ruutupaitoja. Jotenkin ne tuntuvat eniten kuitenkin ehkä junttiuden multihuipentumalta. Kysyn siis teiltä arvon nuoremmat gollegat, että rehellistä rokkenrollia, grungea vai juntismia? |
Kysyn siis teiltä arvon nuoremmat gollegat, että rehellistä rokkenrollia, grungea vai juntismia? vähä fifti sixti
|
tähtivaeltaja 01.10.2005 00:52:25 | |
---|
Aloin kiinnostua rock-musiikista kun grunge alkoi olla valtamediassa iso sana. Niitä hemmetin bändejä puski joka tuutista. Meikit ja Iso tukka on minulla vastaisku ärsyttäville wannabee-luusereille jotka lässyllä musiikillaan pilasivat varhaispuberteettini. Halusin jotain uutta ja kapinallista ja tässä sitä ollaan. Isoja ja iskeviä kertosäkeitä, egoja, näyttävyyttä, kauhua. Poltan ruutupaidan jos sellaisen näen. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
rheinone 01.10.2005 01:03:28 (muokattu 01.10.2005 01:05:51) | |
---|
Kysyn siis teiltä arvon nuoremmat gollegat, että rehellistä rokkenrollia, grungea vai juntismia? Olen tota juttua grungen näkökulmasta pohdiskellut ja punninnut, mutta päätynyt sitten kuitenkin juntismiin. Juntismi liittyen myös Fogerty-hommiin; siinähän on aimo annos sitä hiilipatipippaata. Mutta kyllä CCR:n musa on hienoa kamaa, vaikka texas-juttu onkin! Ja onhan niitä muitakin tosi kovia maalaisbändejä. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
rheinone 01.10.2005 01:04:33 (muokattu 01.10.2005 01:05:38) | |
---|
too much seconal. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
Jani The Rock 01.10.2005 01:09:46 | |
---|
too much seconal. But still alive and well! Mulla on mukava, lämmin ruutupaita ylläni tälläkin hetkellä. Juntti mikä juntti, vaikken julkisilla paikoilla viitsi enää ruutupaitaa käyttääkään. Daddy Was A Preacher But Mama Was A Go-Go Girl! Bella Italia #1
MegaMan Club #002 - Quiff Man |
tillotson 01.10.2005 08:47:59 | |
---|
Vähän riippuu miten ja minkä vaatteiden kanssa sitä käyttää.. |
tigrushka 01.10.2005 09:08:25 | |
---|
Ei ruutupaita miestä pahenna ellei mies ruutupaitaa... Naiset taas joutuvat funtsimaan ns. väärintulkitsemisen riskin mahdollisuutta mutta kyllä ainakin kotioloissa flanellinen ruutupaita on poikaa! I got stripes ^..^ |
Hohhoijaa 01.10.2005 16:02:02 (muokattu 01.10.2005 16:07:21) | |
---|
Junttiutta, ehdottomasti. Oleellinen osa pukeutumistani. Olen ylpeä. En pue sitä grungen nimissä. Puen sen täysin junttiuden nimessä! Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
hipps 01.10.2005 16:14:16 | |
---|
Kyllä se riippuu muistakin kuteista aikalailla, miten ruutupaidankin tulkitsee.. Esim. yhdistettyinä rikkinäisiin farkkuihin ja vaikkapa vanhaan nahkarotsiin voi vaikutelma olla aika grunge, kun taas paskaisten verkkareiden kanssa se suorastaan huutaa junttiuttaan... |
Hohhoijaa 01.10.2005 16:15:26 (muokattu 01.10.2005 16:15:37) | |
---|
Kyllä se riippuu muistakin kuteista aikalailla, miten ruutupaidankin tulkitsee.. Esim. yhdistettyinä rikkinäisiin farkkuihin ja vaikkapa vanhaan nahkarotsiin voi vaikutelma olla aika grunge, kun taas paskaisten verkkareiden kanssa se suorastaan huutaa junttiuttaan... Jaa. Minulla on kyllä ihan tavalliset farkut ja avainketju. Verkkareita en vapaa-ajan asusteena käytä ;) Mutta eipä siitä sen enempää. Harrastaisit mieluummin vaikka Koillis-Kirgisialaista fuusiojazzia. (DeWilde) |
inot88 01.10.2005 17:33:23 | |
---|
Housut korvissa + ruutupaita=Juntismia, mut jos ei muuten sellaseks pukeudu ni ei se sitten juntiks tee:P Ongelmat vahvistaa, mutta entä jos ongelma on ettei vahvistu? |
Stain 01.10.2005 19:36:04 | |
---|
Juntismi liittyen myös Fogerty-hommiin; siinähän on aimo annos sitä hiilipatipippaata. Mutta kyllä CCR:n musa on hienoa kamaa, vaikka texas-juttu onkin! Ja onhan niitä muitakin tosi kovia maalaisbändejä. Häh? CCR oli San Fransiscosta eikä Texasista. Hippejä ne oli, eivätkä punaniskoja, vaikka musiikki olikin country/blues -vaikutteista. Joo, flanellipaidat liitetään junttiuteen. Itse asiassa Seattlen alueella pidettiin flanellipaitoja siksi, koska ne olivat lämpimiä. We had some good times
But they're gone
The winter's comin' on
Summer's almost gone |
rheinone 01.10.2005 19:54:56 | |
---|
Häh? CCR oli San Fransiscosta eikä Texasista. Hippejä ne oli, eivätkä punaniskoja, vaikka musiikki olikin country/blues -vaikutteista. Joo oikeessa olet, Californiasta ovat kundit lähtöisin, väärin muistin taas. Fogerty on ehkä jossain mielessä maalaishippi, ja kuten sanoit CCR:n musiikki oli varsin country-vaikutteista. Ehkä se Fogertyn olemus ruutu/farkkupaitoineen ja diktatorinen tyyli bändijutuissa on tuonut mulle käsityksen junttiudesta. All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll. |
konehes 01.10.2005 21:48:01 | |
---|
Itse pidän raitapaitaa. Siinä on ruutupaidan grungemaisuus ilman junttiutta. Turvallinen vaihtoehto. |
Dutteri 02.10.2005 10:37:31 (muokattu 18.03.2006 15:57:56) | |
---|
Ruutupaitahan on perkeleen tyylikäs asuste jos sitä käyttää oikein! "Äitit keittää ja määrää, ja isit tekee töitä" -Tuukka 3weeIMIK #13 Pastilli? |
wrshredder 02.10.2005 23:36:38 | |
---|
grunge=junttia! Ruutupaita on jees jos oot TUKKIJÄTKÄ! prkl! mikkään kynäniskapoppigrungehilsetukkajunttihomot ei saa ruutupaitaa pitää!!,. :) hymiötä perään.. Romantikkoitkijät#23
"Now excuse me, i have a funeral afterparty to attend to.." |
LamaAjanElvis 03.10.2005 07:13:43 | |
---|
Itte kun laitan ruutupaidan niin se on puoliksi kiinni ja alhaalta solmittu vyötäisille. Näyttää hienolta! hmm... sexyä, ropnoa! |
Super-Jari 03.10.2005 07:22:52 | |
---|
Eikös grunge ja junttius ole muutenkin sama asia? |
Bilharzia 03.10.2005 09:20:11 | |
---|
Mä käytän flanellipaitaa. Minulla on syksyisin kylmä ja mun sisällä asuu pieni lesbo. Mä tykkään mun flanellipaidasta. Se tuntuu mukavalta. Ai laav mai flanelli. AI LAAAAVVVV FLANELLI!!!! mään Mää keksin tähän joskus jotain hienoo. |