Aihe: Jim Dunlop Doubleshot distortion??
1
aamuunsaakka
20.09.2005 16:49:03
tämä olisi kovan kiinnostuksen kohteena. olisiko jollain tietoa minkätyyppistä säröä tuosta saisi. haluasin kovasti jotain pirun rankkaa, ei mitään heavyä vaan hemmetin metalli tharsh grindcore meininkiä.

http://www.thomann.de/thoiw3_mxr_double_shot_distortion_prodinfo.html
McNulty
20.09.2005 16:52:10
tämä olisi kovan kiinnostuksen kohteena. olisiko jollain tietoa minkätyyppistä säröä tuosta saisi. haluasin kovasti jotain pirun rankkaa, ei mitään heavyä vaan hemmetin metalli tharsh grindcore meininkiä.

Mikset osta samantien sitä MXR DD-11 Dime Distortionia?
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
aamuunsaakka
21.09.2005 16:58:46
Mikset osta samantien sitä MXR DD-11 Dime Distortionia?

no jos se on liian dime?? :)

en kuiteskaan täysin ihannoin kyseisen kitaristin soundia..
ectman
21.09.2005 17:50:11
On toi doubleshot ainakin monipuolinen. Tyytyväinen oon ollu. En löydä myöskään hirveästi syitä ostaa dime -versiota. tietty jos scoop on varmaan paljon kovempi kuin focus. heh heh.
McNulty
21.09.2005 18:04:07
no jos se on liian dime?? :)

Ei se ole liian dime... se on yllättävän monipuolinen josta irtoaa mielestäni kaikkea muuta kuin randall-surinaa :)

en kuiteskaan täysin ihannoin kyseisen kitaristin soundia..

Kannattaa silti testata tuo DD-11. Onpi meinaan rouhea säristin...
"Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something." -Plato (429-347eaa)
McNulty
21.09.2005 18:04:53
On toi doubleshot ainakin monipuolinen. Tyytyväinen oon ollu. En löydä myöskään hirveästi syitä ostaa dime -versiota. tietty jos scoop on varmaan paljon kovempi kuin focus. heh heh.

Totta, mutta jollei tarvi sitä ylempää rivistöä niin doubleshot on turhan kallis. Menee hukkaan siis se "MXR Distortion"-osasto.
aamuunsaakka
21.09.2005 20:26:18

millaset saundit on?? onko tykitystä. millast musaa soitat??
ectman
22.09.2005 22:01:09
Monenlaista raskasta. stoner/alavire rokkia lähinnä nyt. Laidasta laitaan soundit. menee ihan överiks tarvittaessa särö ja irtoo myös boostaus. focuksella saa sen perus V-equtuksen eli aika metal soundia kait. jota voi sitten edelleen korostaa. en oo tohon metal -puolen sondeihin nyt perehtyny ton pedaalin kanssa ku oon ettiny rokimpaa soundia siitä vaan. mesan markIV:n lead kanavasta otan metal soundit jos tarvii, oon kyllä jättämässä tota metal osastoa pois soundivalikoimista. tosi jees kyllä toi että siinä on kaks soundia. se on todellakin kuin kaksi erillistä pedaalia.
Hannu H.
22.09.2005 22:05:20

http://koti.mbnet.fi/hannu-h/sampleja/kksdd11.mp3

Tommosta jälkeä sain pikasella säätämisellä kun boostasin DD-11 kanssa vähän ruvella ollutta jubileeta. Kotivolalla soitettu tämä ja soitto takkuaa viimestä päivää..
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Mrezzye
23.09.2005 09:58:13 (muokattu 23.09.2005 10:01:01)

Itse en saanut kyseisestä spedusta irti yhtään käyttökelpoista soundia putki-Sovtekkini kanssa. Vahvarin särön boostaukseen se ei oikein sopinut pedaalin kummallakaan kanavalla ja jos puhtaalle pohjalle yritti säröä saada päälle, niin reippaammalla säröllä alkoi älytön kiertäminen. En tiedä, ehkä jonkun toisen vahvarin kanssa saattaisi toimia paremmin. Jos mahdollista, niin testaa ennen kuin hankit. Turhan tyyris pedaali ostaa kokeiltavaksi.

EDIT: Ja nimenomaan yritin saada metallisoundia irti.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
ectman
23.09.2005 19:50:24
Laitetaan vielä sitten sämplet
http://www.ect.fi/royalrover/doubleshot.mp3
parin demo-demo biisin pätkiä. taitaa olla molemmissa kaks kitaraa vedetty mxr phase100->doubleshot->mesa mark IV rhy1 kanavaan (clean). Ainakin noi dominoiva soundi on just toi doubleshot. Voi olla että toinen kitara on mxr phase100->boss OD-1 ja jotain kompuraa päälle. shure sm57lla nauhotettu.
vaikuttaa kyllä keppi, vahvari ja kaappi aika paljon tohon pedaaliin, suosittelen omilla vehkeillä testausta.

Ja on todellakin äänekäs pedaali jos täysille laittaa. irtoaa hetkessä Fu Manchun Godzilla soundi.
Exhausted
24.09.2005 13:20:41

ja jos puhtaalle pohjalle yritti säröä saada päälle, niin reippaammalla säröllä alkoi älytön kiertäminen.

Tuskin pelkän pedaalin syytä. Liian huonot mikit, liikaa säröä ja volumea
Mrezzye
24.09.2005 15:02:30

Tuskin pelkän pedaalin syytä. Liian huonot mikit, liikaa säröä ja volumea

Haista huilu! Kai minä nyt jo jotain olen 15 vuoden aikana oppinut soundien säätämisestä. Ja mikit on hyvät, vola oli normaalia bändisoittotasoa hiljaisemmalla... Useilla muilla säröttimillä olen saanut paljon parempaa soundia aikaan, mutta toki parhautta on putkivehkeen oma särö boostattuna overdrivella. Harvoin noista speduista lähtee yksistään mitään käyttökelpoista, mutta niin kuin sanoin, myöskään boostaukseen tuo ei ainakaan minun vahvistimeni kanssa sopinut.
Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa.
aamuunsaakka
26.09.2005 22:40:28
tämä rupes kiinnostaa. tosin jos olis rahaa.
http://www.thomann.de/thoiw3_boss_m … sn=0e1e1395361ae538f8a7bc8634130675

soittelin tolla tossa viimeviikolla ja kyllä lähti tykit saundit. hyviä säröjä. tosi rankkoja ja muokattavissa.
elbowski
26.09.2005 22:42:16
Laitetaan vielä sitten sämplet
http://www.ect.fi/royalrover/doubleshot.mp3
parin demo-demo biisin pätkiä. taitaa olla molemmissa kaks kitaraa vedetty mxr phase100->doubleshot->mesa mark IV rhy1 kanavaan (clean). Ainakin noi dominoiva soundi on just toi doubleshot. Voi olla että toinen kitara on mxr phase100->boss OD-1 ja jotain kompuraa päälle. shure sm57lla nauhotettu.
vaikuttaa kyllä keppi, vahvari ja kaappi aika paljon tohon pedaaliin, suosittelen omilla vehkeillä testausta.

Ja on todellakin äänekäs pedaali jos täysille laittaa. irtoaa hetkessä Fu Manchun Godzilla soundi.

Oijoi, tuo kuulosti hyvältä. Voisi sopia aika hyvin juttuihin bändin kanssa. Pitää tsekkiä.
Näen sen silmistäsi, nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?

IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45
Afterdown
07.03.2009 18:28:33
Vanha ketju, mutta menkööt nyt. Eli kysyisimpä että mahtaako tämä muuntaja käydä Doubleshot Distortioniin, vai pitäkö siihen se Dunlopin 18V muuntaja sitten ostaa.
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=2638
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)