Aihe: DT octavaruim Helsinki 27.9 settilista?
1 2 3 4 5 6
tommijk
28.09.2005 20:04:48 (muokattu 28.09.2005 20:06:05)
Ennen introa kuulu ainakin Pain of Salvationin Used.

Ja
-Porcupine Tree - Lazarus
-Fates Warning - Another Perfect Day
-Mars Volta - Cygnus... Vismund Cygnus
-Musen joku biisi (hysteria?)
nämä ainakin tulivat.

Keikka oli kyllä ihan mahtava.. biisivalinnat oli mielestäni erittäin onnistuneita ja muutama harvinaisuuskin kuultiin.

Äijät näyttivät todella nauttivan soittamisesta ja yleisökin tuntui olevan sopivan äänekästä, ainakin edessä :) Labrien laulu suoritus oli kyllä ihan omaa luokkaansa.. loistavaa! Äijä vaan parantaa iän myötä.

Soundit nyt eivät olleet parhaat mahdolliset, mutta onneksi en ole niin hifisti että se olisi häirinnyt liikaa..

Parhautta.
"Tommy The Cat is my name and I say unto thee..."
joelr
28.09.2005 20:24:48
Opethin In my time of need taisi soida myös siinä alussa (tai joku muu biisi Damnationilta).
rakula
28.09.2005 20:59:20 (muokattu 28.09.2005 21:04:19)
VIRHEITÄ TULI! (sokeatkuurot)
Portnoy löi kerran ridesta ohi. pahapaha.
Petrucci sotki demppischaibat under a glassmoonissa.
Labrie unohteli sanoja ja kohtia.

Soundit oli joo puuroa ehkä kaikkialla muualla kuin
mikauspöydällä vai olikohan sielläkin. Bassossa
järkyttävä viive. Olis tarvittu matalille taajuksille
ne lisäkaapit keskelle hallia.

Ite konsertti oli tietenkin silti senseissön.
loistava. mahtava hjee.

Missäköhän kohtaa se Labrie unohteli? Kiinostais vain. Saatanan tiukka vääntö oli. Turha mun mielestä vinkua vanhoja biisejä enemmän, nimittäin nyttenkin oli tavallista enemmän niitä kasarivääntöjä.
Eat my ass and balls
kärsä
28.09.2005 21:20:35

Olin vasemmassa reunassa 4 rivi A3 katsomo, kaikki soundit kohdallaan, paitsi Rudessin koskettimet ei tahtoneet kuulua välillä.

Change of Seasonsin joskus vielä haluaisin kuulla, mutta tämäkin setti oli aivan loistava. Aika varmaa on seuraavallekin keikalle meno. Anthrax Ilosaaressa ja tämä vuoden kovimmat.
Perämoottori varastettu http://kotisivu.mtv3.fi/woodpecker/vene.html
Aleksi Gaiss
29.09.2005 11:35:37
Tossa muutamia kuvia ja videopätkiä mitä napsin:

http://www.roomsband.com/dt05helsinki/dt05helsinki.html
J_Mikkonen
29.09.2005 11:40:09
Seisoskelin Petruccin edessä lähes aidassa kiinni. Muuten kuulosti kyllä hyvältä mutta basso huusi välissä ihan helvetisti ja välissä ei kuulunut mitään. Ja välissä katoili LaBrien laulu.
Settilista oli muuten hyvä, paitsi vähän jäin kaipailemaan slovareita. Lähes koko keikka oli täyttä paahtoa.
Varmaan tulee nyt paskaa niskaan, mutta Octavarium on ehkä maailman huonoin livebiisi. Samoin Six Degreesin biisit ei oikein iskeny. Mutta lopetus oli mahtava.
Käynks mä täällä usein?
Boltsa
29.09.2005 13:23:02
Varmaan tulee nyt paskaa niskaan, mutta Octavarium on ehkä maailman huonoin livebiisi. Mutta lopetus oli mahtava.
Tuosta olen samaa mieltä. Ja mielipiteethän on mielipiteitä.
Boltsa
jarialhanen
29.09.2005 16:25:19 (muokattu 29.09.2005 16:26:03)
vasen katsomo. a1, ensimmäinen rivi.

-luulisi että nykypäivänä saisi väännettyä laulusta ärsyttävän honotuksen pois?

-hiljempaa soittamalla olisi myös varaa nostaa laulu kuulumaan...

-petruccin kitara umppasi aina kun hää soitti matalalta "tittyy-UMMBBFFF-tiityky-UMMBBFFF"...

-passo kuului kolme kertaa, muuten koko keikka oli passon osalta yhtä nuottia...

-selvää soitosta sai toisen setin alussa, silloin, kun kamat olivat hetken hiljempaa...

onneksi soittivat encorena ne mitä soittivat, muuten olisi saattanut jäädä ***ka maku kotimatkaksi...

kävi hiukan sääliksi niitä muijia, joita pojat olivat tyttöystävinään paikalle raahanneet. tytöt kuuluvat bon jovin keikalle. sen viihdyttävyysarvo on 10+...

mutta kaikesta huolimatta oli kiva nähdä DT taas kerran.
kitarasoolot voisi kieltää jossain asetuksessa. rumpusooloissa voisi olla normi, joka rajoittaisi kuviot sellaisiin ...jotka jytkyttävät persausta.
rakula
29.09.2005 16:57:07 (muokattu 29.09.2005 16:59:12)
Tuosta olen samaa mieltä. Ja mielipiteethän on mielipiteitä.

Puolittain samaa mieltä. Tossa biisissä riehuminen pysähtyi permannolla hetkeksi ja keskityttiin enemmän musiikkin. Silti mä diggasin. Kiitoksi muuten tosta linkistä missä oli kuvia ja videopätkiä! +
Eat my ass and balls
w/Stone
29.09.2005 17:41:52
Hyvä keikka oli... Jengi meinas jo ekan encoren jälkeen paeta paikalta, mutta tulipahan sieltä se encore mitä odoteltiin...
Jos epäröit, tuplaa nopeus!
Soma city ward
29.09.2005 20:36:16
Kiitoksia muuten tosta linkistä missä oli kuvia ja videopätkiä! +)

Kun joku kyseli niitä sanojen unohduksia, niin Octavariumin alkupuolella oisko ollu Labrien lyyrikoiden aikana tuli joku unohdus muistaakseni.
Miten se muuten vaihto sanoja As I Amin 2. kertosäkeen lyriikoiden aikana?
Ei tehdä elämässä eikä musiikissa lainkaan virheitä.
petrutsi
29.09.2005 20:43:58

Miten se muuten vaihto sanoja As I Amin 2. kertosäkeen lyriikoiden aikana?

Eat My Ass And Balls (tm)
Hey baby scratch your number on my electric cucumber!
LexaR
29.09.2005 22:09:06
siin 10m pääs lavalt, aluks ei meinannu saada kitarast tai synast pahemmin selvää ja rummut ja laulu paahto älyttömästi läpi, mut sit varmaan miksauspöydässä herättiin ja alko kaikki kuulua suht hyvin.

oha se ny selvä ettei tollanen vanha jäähalli oo akustiikaltaan mistään kotoisin ja se mikä toimii jossain kohtaa kuulostaa skeisselt muual

setlisti oli ihan kova, oisin ehk kaivannu vähän lisää scenesii ja images & wordsii, mut jooh... onneks ei vetäny i walk beside yout :)

ja kyllähän se EMAAB tuli sielt, viel As I Amiin
Lauri_89_
29.09.2005 22:37:51 (muokattu 29.09.2005 22:50:24)
Loistava konsertti! Settilista hyvä!(ei onneksi montaa octavariumilta) this dying soul ja pull me under jäi ehkä parhaiten mieleen.

Labriel laulo tosi puhtaasti ja hyvin verrattuna esim images and words in tokyo keikkaan verrattuna. John Myung veti fiiliksellä. Normaalisti näyttää keikkavideoissa aika alakuloiselta.

Soundit muuten tyydyttävän hyvät, mutta basso löi varsinkin ekan partin lopussa tosi pahasti yli ja peitti petruccii ja rudesta aik paljon. Olin kyllä eturivissä Myungin jalkojen juuressa ja bassokaapeista parin metrin päässä, et se selittää aika hyvin sen ylilyönnin.

Näytti, että pojat nautti esiintymisestä, että toivotaan hartaasti että tulee vielä suomeen!
Adarkar
30.09.2005 05:40:17
Settilista hyvä!(ei onneksi montaa octavariumilta)

?

Keikasta kolmasosa oli tuota levyä ja siltä soitettiin kaikki paitsi kolme biisiä (eli viisi).
bazi
30.09.2005 10:51:43
Muuten hyvä keikka, mutta rumpusooloa jäin kaipaamaan.
Ensimmäinen setti oli parempi...
J_Mikkonen
30.09.2005 12:05:20
Muuten hyvä keikka, mutta rumpusooloa jäin kaipaamaan.

Minun mielestä oli melkeinpä parempi että ei tullu kitara/syna/rumpusooloja. Settilista keskittyi näin enemmän siihen musiikkiin eikä soittajien sorminäppäryyden korostamiseen, mitä se tahtoo kyseisellä orkesterilla muutenkin olla. Toki olisihan se ollu hauskaa jos joku olisi päässy sinne lavalle Portimon kanssa rumpuja paukuttelemaan.

Kumma juttu, keikan jälkeen fiilis oli semmoinen että parempaan on vaikea päästä, mutta kummasti se paikallisen baarin blyysbändi paremmin veti.
Käynks mä täällä usein?
ydinaukio
30.09.2005 12:06:34
Settilista keskittyi näin enemmän siihen musiikkiin eikä soittajien sorminäppäryyden korostamiseen

heh.
J_Mikkonen
30.09.2005 12:35:11
heh.

Kannattaa varmaan lukea se pilkun jälkeinen osio niin ymmärtää helpommin. Eli:
mitä se tahtoo kyseisellä orkesterilla muutenkin olla.
Käynks mä täällä usein?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)