Aihe: Plekukäden harjoituksia!!
1 2
Cletus Awreetus
15.06.2003 13:53:19
Kertokaapas hauskoja kipaleita, joilla voi treenata plektratekniikkaa (ei mitään string-skipping harjoituksia, vaan armotonta sahausta!). Mielellään jotain tunnettuja klassisia sävellyksiä, joiden nuotteja saa esim. kirjastosta. En vaan millään jaksaisi luritella näitä Troy Stetinan harjoituksia, kun ovat vaan niin helvetin tylsiä. Ja muuten, en ole kuitenkaan mikään aloittelija, että saa kertoa haastaviakin kappaleita/harjoituksia!
Tosimiehet tiluttavat, ja paljon!!
JarnoH
15.06.2003 14:12:54

No varmaan kimalaisen lento olis hyvä...
" La ballerina si chiama bella rusa "
R.Cooley
15.06.2003 14:25:22

Mulla on Troy Stetinan versio siitä (kirjassa speed mechanics for lead guitar)
Nopeus on soittotaidon mittari.
Cletus Awreetus
15.06.2003 17:33:17

Joo, onhan se, mutta sitä on tullut soitettua kyllästymiseen saakka. Olisko muita?
sarkjan
15.06.2003 19:26:14
Joo, onhan se, mutta sitä on tullut soitettua kyllästymiseen saakka. Olisko muita?

Hmm.. Mitäs jos kehittelsit itse omia treenejä?
Everything louder than everything else!
Cletus Awreetus
15.06.2003 22:40:20
Hmm.. Mitäs jos kehittelsit itse omia treenejä?

Noh, mielelläni soittelisin jo valmiiksi sävellettyjä KAPPALEITA. Siis sellaisia biisejä, joita on hauska soittaa, eikä mitään skaalaa ylös-alas.
onseartsi
15.06.2003 22:53:44
Kokeileppas SRV:n Rude Mood! Siinä saa harjoitusta toinenkin käsi.
pwallin
16.06.2003 13:14:39

Noh, mielelläni soittelisin jo valmiiksi sävellettyjä KAPPALEITA. Siis sellaisia biisejä, joita on hauska soittaa, eikä mitään skaalaa ylös-alas.

No miksi et tee itse kappaleita joita on kiva soittaa? Samalla kehittyy se sävellyspuolikin...
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Cletus Awreetus
16.06.2003 13:17:33
No miksi et tee itse kappaleita joita on kiva soittaa? Samalla kehittyy se sävellyspuolikin...

Koko ajan teen, mutta en sillä perusteella että niitä voisi sahata hirveellä vauhdilla. Ettekö oikeasti keksi mittään?
pwallin
16.06.2003 13:19:02

Koko ajan teen, mutta en sillä perusteella että niitä voisi sahata hirveellä vauhdilla. Ettekö oikeasti keksi mittään?

Soita AC/DC:n Thunder -biisin introa ja nopeuta metronomin kanssa. Itse soitan sen kokonaan pikkaamalla.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Tanu
16.06.2003 13:21:05

Hassua, kaikki kitarasovitukset, jotka olen löytänyt, ovat puhtaasti täppäämistä. Tosin kyllä kai sen pikkaamallakin saa menemään.
HCW
16.06.2003 13:48:25
Tolta klassiselta puolelta löytyy hyviä pikkaus treenejä,esim.Bachin inventiot, edellä mainittu Rimsky-Korsakovin kimalaisen lento jne.Nettihän on noita tekniikka harjoituksia pullollaan,(esim.tilumiehet ja alanlehdet).Eiköhän noilla pääse alkuun, riippuu tietenkin paljon siitä minkälaisia juttuja haluat soittaa.
blackorwhite
07.02.2007 08:39:13
Vaikkapa Jason Beckerin 5th capriisi.
Parempi koffi käessä ku kaks olvia toisessa käessä.
msormune
07.02.2007 09:34:06
Ettekö oikeasti keksi mittään?

"BWAAA BWAAAAAA ne ei kerro mulle mitään hyviä biisejä..."

Yngwie Malmsteenilla on varmaan joitain hyviä klassisia biisejä sovitettuna sähkökitaralle.
Metalrock
07.02.2007 09:47:31

ei mitään string-skipping harjoituksia!
Antti1
07.02.2007 10:02:18

On se kiva, että ihmiset osaavat sotkea suomenkielen ja englanninkielen noin luontevasti sekaisin. Oikein Beckerin teos vai? :D Nus nus...

Mitä aloittaja haluaa treenata, riippuupi siitä. Kato läpi vaikka Jason Beckerin tuotanto, jos sweepit kiinnostavat. Paul Gilbertiltä löytyy string skippingiä. Jos hurjempi metalli kiinnostaa, niin All Shall Perish ja Scar Symmetry varmaan tekee tehtävänsä. Niissä riittänee blokkailemistakin illan ajanvietteeksi.
John Titor
07.02.2007 12:35:44

Kertokaapas hauskoja kipaleita, joilla voi treenata plektratekniikkaa (ei mitään string-skipping harjoituksia, vaan armotonta sahausta!). Mielellään jotain tunnettuja klassisia sävellyksiä, joiden nuotteja saa esim. kirjastosta. En vaan millään jaksaisi luritella näitä Troy Stetinan harjoituksia, kun ovat vaan niin helvetin tylsiä. Ja muuten, en ole kuitenkaan mikään aloittelija, että saa kertoa haastaviakin kappaleita/harjoituksia!

Hommaa Paul Gilbertin Guitars from Mars I -video, se kuulostaa olevan just omiaan tohon tilanteeseen. Pelkkiä klassisesta musasta pöllittyjä pätkiä, jotka soitetaan NOPEESTI!

Lisäksi voit videota etsiessäsi treenailla Paganinin Moto Perpetuoa tempoon 300, luulis riittävän.
Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro.
Ze Kink
07.02.2007 16:29:41
Luontevasti jatkettiin taas 4v vanhaa topiccia. Hä?
kimurantti1
07.02.2007 17:18:26

Joo, kannattaa treenata myös muut Beckerin kapriisit...ööh eiku. Nuo kuuluisat kapriisit on säveltänyt Niccolo Paganini, kauan ennen kuin sähkökitaransoitosta tiedettiin yhtään mitään...
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)