eino mutku 14.09.2005 13:10:46 | |
---|
Rahti on painon mukaan, eikä se ollut edes kallista. Sitten kun bassari on 26", niin se ei enää tule postipakettina ja hintaa tulee rahdille ja tullille jopa 500 euroa. Olen nähnyt setin tulevan laatikossa, johon bassari juuri ja juuri mahtuu. Kaikki muu oli osina laatikon sisällä. Esimerkiksi 12 ja 13" tomit kun eivät mahdu sisäkkäin lugeineen, niin lugit oli irti. Pieni tarklisäys, näin ammatin puolesta: Hinta ei määräydy pelkästään painon mukaan, vaan paketin kokoa ja painoa verrataan, ja raskaamman mukaan veloitetaan. Näin siis lentolähetyksissä sekä merikuljetuksissa kappaletavarana (LCL). Posti ja pikarahtiyhtiöt ovat asia erikseen, sielläkin on kyllä esim. koon suhteen rajoituksia, esim. ympärysmitta max 3m. yms. Lentolähetyksissä 1 cbm=167 kg ja merikuljetuksissa 1cbm=1000kg. Sitä vastoin kotimaan terminaaleissa ja maantieliikenteessä 1cbm=333kg. Eli jos tilaat merirahtina jotain jenkeistä jonka paino on vaikkapa 250 kg mutta kokoa 1,3 kuutiota, saat rahtilaskun 1,3x tarjottu hinta (esim. usd 100 W/M) eli 130 taalaa, ET 0,25x100=25 taalaa! Pienissä lähetyksissä kaiken lisäksi kaiken maailman sivukulut muodostavat paljon suuremman summan kuin varsinainen rahti. Vastoin yleistä luuloa kollimäärällä ei varsinaisesti ole vaikutusta hintaan, eli yksi kolli ei ole halvempi kuin kolme! Tavarat kannattaa pakata niin, että tuo tilavuus-painosuhde on mahdollisimman lähellä 1:tä. Ilma maksaa aina, joten DIY-mies kyllä säästää aikalaillakin jos on valmis ruuvaamaan ne lugit itse paikoilleen, yleensä ainakin. Pienissä lähetyksissä pikarahtiyhtiöt ovat yksityishenkilölle usein paras vaihtoehto. kalamies#23 >-)))>
-"Ihminen katuu vanhana vain kahta asiaa: tehtyä ja tekemätöntä" |
okoranta 21.09.2005 14:56:01 | |
---|
Tuossa olisi pilkunviilajalle oiva lista sovellettavaksi rumpujen ostoonkin. Ihan kaikki eivät ole sen arvoisia ostajaehdokkaita, että jaksaisi kauppaa ryhtyä hieromaan: Toi autojuttu on aivan uskomaton!! Jos tuommoisia pyörisi torilla kyselemässä, niin eihän kaupanteosta tulis v*t*aukaan!! Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
okoranta 21.09.2005 15:08:10 | |
---|
Itse tykkään kaupanteossa olla yhteydessä puhelimitse!! Ei tarvi jaakailla milloin toinen vastaa sähköpostiin tai tekee tarjouksen. Homma hoituu yleensä niin simppelisti, että soittaa ja soveltaa Armeijassa opittua puhuttelu,esittely,asia meinikiä, niin johan alkaa asiat rullaan. voi kertoa tuotteesta kaikki tarvittavat ja monesti jos on ostamassa jotakin, pelkästään myyjän äänestä voi jo päätellä onko tavara priimakakunnossa vai jotain siltä väliltä, sanavalinnat,painotukset ja sävy ovat tärkeitä!!Itse olen muutenkin kaupan alalla, ja olen oppinut jo hieman tunnistaan onko asiakas jaakailija,miettijä,katselija,hintavertailija, tosiostaja vai joku Huijari joka pissii jokaisen rehellisen ihmisen silmään!! Elikkä tarkasti kuuntelemalla voi jo saada kuvan onko tavara ostamisenarvoinen vai ei!!Tietysti on ennen myynti/ostoa hankittava hintatietoa, että on sit joku pohja, mistä pystyy tarjoaan/tinkiin! En tiedä minkalainen olen itse puhumaan, mutta myyjän asemassa olen kyllä yleensä semmone MOOTTORITURPA, että kaikki oleellinen yleensä tulee ilmi!! Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
HCW 21.09.2005 18:25:38 | |
---|
Itsellä kaupat ovat toimineet hyvin. Mitään mukisemista ei oikein mistään löydy. Myyjät ovat olleet ystävällisiä ja vastailleet asiallisesti. Meitä on moneen junaan. Tuo stoori autosta oli loistava :D Rek-tum-ta-ka-tum! |
Dr. Funkenstein 21.09.2005 18:35:27 (muokattu 21.09.2005 18:36:40) | |
---|
Joo sanokaapas muuta. Itselläni 3/4 kaupasta on mennyt todella sujuvasti, mutta aina joskus on kummallisia ostajaehdokkaita, jotka kikkailevat epämiellyttävästi. Täytyy katsoa, että itse hoitaa mallikkaasti kaupat aina. Suomi on kuitenkin pieni paikka. Jos perseilee, ei kamat yhtäkkiä enää menekään niin hanakasti kaupaksi. |
Dr. Funkenstein 21.09.2005 18:35:50 | |
---|
Niin ja nyt puhuttiin siis mnetin kautta syntyneistä kaupoista. |
vapauskauppias 21.09.2005 19:37:42 | |
---|
Täytyy itsekin myöntää, että se pistää ärsyttämään, jos kauppakumppani jättää yhtäkkiä vastaamatta viesteihin. Mikä siinä on niin vaikeaa ilmoittaa, ettei nyt kiinnostakaan? Yleensä kaupat ovat sujuneet hyvin, mutta näitä poikkeuksiakin on. |
Mr. Morrow 21.09.2005 21:08:55 | |
---|
Minulla on kyllä kaikki kaupat sujuneet hyvin ja puhelimessa kaverit ovat vaikuttaneet eri fiksuilta Kiitos sitä samaa sinulle! =) Olen sen verran neuro, että jos myyn jotain niin pyrin pakkaamaan sen idioottivarmasti. Kerran oli matkahuolto kolhinut riden reunaan lommon ja ostaja soitti, mutta oli ilmeisesti saanut asian lopulta sovittua MH:n kanssa, koska ei enää ottanut yhteyttä. Täällähän minä, täällähän minä! Lommo oli pahemman näköinen, kuin mitä se todellisuudessa sitten olikaan. En jaksanu sitä paperisotaa ja otin riskin ja annoin asian olla. On se sen verran paksu ride, että edelleen soitan sillä, eikä mitään halkeamia/muitakaan ongelmia! Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
Muovinen 22.09.2005 08:45:49 | |
---|
Lommo oli pahemman näköinen, kuin mitä se todellisuudessa sitten olikaan. En jaksanu sitä paperisotaa ja otin riskin ja annoin asian olla. On se sen verran paksu ride, että edelleen soitan sillä, eikä mitään halkeamia/muitakaan ongelmia! No mukava kuulla ettei tuon pahemmin käynyt! Oisit varmaan joutunut sitä mahdollista korvauskäsittelyä odottelemaan aika kauan ja olisiko siitä kulujakin tullut? -Muovinen Viitonen |
PeeKoo 22.09.2005 15:07:41 | |
---|
Tuossa olisi pilkunviilajalle oiva lista sovellettavaksi rumpujen ostoonkin. Ihan kaikki eivät ole sen arvoisia ostajaehdokkaita, että jaksaisi kauppaa ryhtyä hieromaan: Heh, plussa paukahti=) 'En mie tiiä, mie vaan vejän - Anssi Nykänen' |
Mr. Morrow 22.09.2005 18:06:41 | |
---|
No mukava kuulla ettei tuon pahemmin käynyt! Oisit varmaan joutunut sitä mahdollista korvauskäsittelyä odottelemaan aika kauan ja olisiko siitä kulujakin tullut? Soitin Matkahuoltoon ja vaikutti vähän turhan hankalalta tuo homma, niin otin riskin. Ja kai se jotain olis maksanutkin. Kaikkihan maksaa nykyään! Ei sillon kun mä oli nuori... =) Heikoille voi olla liikaa kutsu Metallin, muttei niille joita ohjaa vaisto soturin! |
okoranta 29.09.2005 14:31:30 | |
---|
Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
ToMi88 29.09.2005 21:47:38 | |
---|
|
e r s k i 29.09.2005 23:17:47 (muokattu 29.09.2005 23:18:37) | |
---|
Joo taas tuli torilla olevan amatöörikauppiaan kanssa sählättyä. Maileihin vastattiin miten sattuu, myymisestä ei oltukkaan "varmoja". Luvattiin ilmoittaa silloin ja silloin ja sitten lopuksi kun jotain infoa tilanteesta sai e-mail-pimennon jälkeen haalittua, kerrottiin tuotteen olevan jo myyty muualle. Pistää kyllä urakalla vituttamaan tuollainen. Hauskinta tässä on se että sähköpostilla kerrottiin aluksi kaupattavasta tavarasta että "kyllä se sinnepäin lähtee.." |
Tässä teille rahapulaisen opiskelijan todellista kaupankäyntiä:) http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=21742245 Tuosta kun katsoo noi myyjältä kysytyt kysymykset niin kovin moni on vaivautunut haistattelemaan päin naamaa, mutta kyllä tuo mielestäni osoittaa paljon parempaa huumoria kuin ilmoitukset mallia: Myydään New Sound rummut! Tästä valmis setti jokaiselle aloittelijalle ja toki ammattilaisellekkin mukaan tulee TOMTOM,snaredrum,basso,toinen TOMTOM sekä hithat ja toinen huippu symbaali (headliner) joka tosin on keskeltä niin pahasti halki että ei pysy ständissä..Hintakin on halpa vain 1500€ |
ToMi88 30.09.2005 13:20:05 | |
---|
Tuosta kun katsoo noi myyjältä kysytyt kysymykset niin kovin moni on vaivautunut haistattelemaan päin naamaa, mutta kyllä tuo mielestäni osoittaa paljon parempaa huumoria kuin ilmoitukset mallia: Myydään New Sound rummut! Tästä valmis setti jokaiselle aloittelijalle ja toki ammattilaisellekkin mukaan tulee TOMTOM,snaredrum,basso,toinen TOMTOM sekä hithat ja toinen huippu symbaali (headliner) joka tosin on keskeltä niin pahasti halki että ei pysy ständissä..Hintakin on halpa vain 1500€ Jep! Ja sitten ärsyttää tosipaljon kun ei voida kirjoittaa kunnolla. Siis tyyliin näin: "tosi hyvät rummut juuri vaihdettu kalvot ja pellit hyvässä kunnossa soiteltu vain kotona ei keikkailtu tai muutakaan" Tai sitten se että kuvaus on ihan paska. Lukee vaan jotain "kaikki kuvassa näkyvä kaupan" |
Youni 30.09.2005 13:35:04 (muokattu 30.09.2005 13:35:19) | |
---|
Huhhuh! Nauroin tuolle autojutulle oikeasti niin, että vatsaan alkoi sattua...vedet silmissä! Tällaista tänään, huomenna jotain muuta.
[Kuva setistä profiilissa] |
okoranta 30.09.2005 14:24:16 (muokattu 30.09.2005 14:25:07) | |
---|
Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!! |
ToMi88 30.09.2005 14:50:05 | |
---|
|
Mr. Morrow 30.09.2005 14:53:22 | |
---|
No ei tässäkään kovin paljoa ylihintaa ole: http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=21457869 Nämä muutama viimeinen lause varsinkin ovat SE kerma SIINÄ kakussa: "vaikka merkki on pulse, tämä setti on valmis keikoille vaikka heti, on minullakin parilla keikalla mukana ollut. Mitään vikoja en kyllä löydä, muutakuin se että tomipidikkeiden kiristysruuvit ovat menneet rikki siitä basarin liittimestä, mutta pysyvät hyvin. Eli noissa On pulsea vain tuo runko." *iso hymiö* Yhteinen kohtalomme on verinen, mutta veri on vieraan... |