Master of reality 07.06.2003 17:07:26 | |
---|
Onko noi Phaser -pedaalit säröpedaaleja vai jotain muuta? |
-K- 07.06.2003 17:08:15 | |
---|
Onko noi Phaser -pedaalit säröpedaaleja vai jotain muuta? Se on sellainen kaiku. Ei suotta elämys. |
Master of reality 07.06.2003 17:09:48 | |
---|
Niinku delayn vai reverbin tyyppinen? |
hemmo 07.06.2003 17:10:47 | |
---|
Lisää säröä, pyydän! |
Vilhelmus 07.06.2003 17:10:58 | |
---|
Kuuntelepa vaikka IrMa:n Number Of The Beastin alku (vai oliko siinä flangeri?) Uskon pyhään kolmen soinnun voimaan. |
svilo 07.06.2003 19:09:46 | |
---|
Tai J.Winter Captured Live levy..... "kyllä mies kipua kestää, mutta ei häpeää" |
kalkkuna 08.06.2003 15:29:12 | |
---|
Onko noi Phaser -pedaalit säröpedaaleja vai jotain muuta? Hei jäbä, kuuntele bark at the moonin ensimmäinen soolo. Pistä tonne vaikka hakuun Bark at the moon: www.windowsmedia.com |
BaariMikko 08.06.2003 16:36:39 | |
---|
Heh, phaserin luonne efektinä selvinnee parhaiten kuuntelemalla Rekku Rechardtin soittoa 70-luvulta. Ei tainnut soittaa ilman sitä ollenkaan. "Ensin puhutaan naisista ja viinasta ja sen jälkeen rumpali alkaa höpöttämään omista kannuistaan" |
Tomtom 09.06.2003 09:46:24 | |
---|
Mä oon hekumoinu jo jonkin aikaa ostavani E-Harmonixin Small Stone- phaserin, mutta kun ei mahdu lautaan enää. Electro-Harmonixin sivuilla www.ehx.com on aika kivoja sampleja Phaserista, kannattaa käydä kuuntelemassa.. On se kyllä kohta hankittava ja tilaa siihen lautaan vaikka väkisin.. ..näinhän se siis on. Tai siis..hetkonen, mikäs se kysymys olikaan..? |
fatso 09.06.2003 13:38:08 (muokattu 09.06.2003 13:40:24) | |
---|
Mä oon hekumoinu jo jonkin aikaa ostavani E-Harmonixin Small Stone- phaserin, mutta kun ei mahdu lautaan enää. Sääli jos ei mahdu, voin nimittäin suositella lämpimästi. Säätöjähän tuossa ei ole kuin nopeus ja kaksivalintainen color -kytkin, joka muuttaa efektin syvyyttä ja jyrkkyyttä, mutta soundi on niin valmista kamaa ettei enempiä säätöjä kaipaa. (Ainakin Sovtekin valmistama) Small Stone heikentää _hieman_ äänenvoimakkuutta, mutta se on pieni haitta, jonka voi korjata volyymi-pedaalilla tai jättämällä säätövaraa kitaran volyymipotikkaan. Osta pois ja terve menoa 70-luvulle! - Fatso |
Kossu 09.06.2003 14:12:59 | |
---|
Heh, phaserin luonne efektinä selvinnee parhaiten kuuntelemalla Rekku Rechardtin soittoa 70-luvulta. Ei tainnut soittaa ilman sitä ollenkaan. Totta Rekulla oli Nuclear Nightclub aikana varmaan joka biisissä phaseri, mutta toinen todella innokas phase efektin käyttäjän ei ole niin ilmeinen, vaikka ei jääkään paljoa jälkeen efektin viljelyss on Eddie Van Halen! ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
Tomtom 09.06.2003 15:35:00 | |
---|
(Ainakin Sovtekin valmistama) Small Stone heikentää _hieman_ äänenvoimakkuutta Joo, mä suunnittelin nimenomaan tota USA- versioo. Tavoite olis vaihtaa chorus (Coolcatti-on muuten myynnissä jossain torin uumenissa) Small Cloneen ja sitten venakko- Big Muhvi USA- versioksi. Sais ainaki silmälle miellyttävän rivin lautaan, eikä sounditkaan varmaan muodostu ihan sietämättömäksi.. ..näinhän se siis on. Tai siis..hetkonen, mikäs se kysymys olikaan..? |
Kossu 10.06.2003 09:18:47 | |
---|
Se on sellainen kaiku. Kukaan ei tainut oikeastaan kertoa mikä phaser oikeasti on. Se on jollain lailla sukua kaiulle, mutta ei sittenkään. Äänihän on aaltoliikettä ja ennen kaiuttimia se on vaihtosähköä, jonka taajuus kertoo äänenkorkeuden ja aaltomuoto äänenvärin. Phase efektin oikea alkuperäinen nimi on phase shiffer, joka kertookin jo paljon, eli äänen vaihetta muutetaan suhteessa alkuperäiseen ääneen viivästämällä signaalia hiukan. Tämä viivästetty signaali sitten sekoitetaan alkuperäiseen tuloksen on phase (shift) -efekti. Korva ei tajua äärimmäisen pientä viivettä, kaiuksi tai viiveeksi lainkaan vaan kuulemme vain soundin muutoksen joka vielä muuttuu taajuuden mukaan. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
fatso 10.06.2003 11:30:41 (muokattu 10.06.2003 11:36:59) | |
---|
Kukaan ei tainut oikeastaan kertoa mikä phaser oikeasti on. Se on jollain lailla sukua kaiulle, mutta ei sittenkään. Lisätään vielä, että phaser -efekti suunniteltiin alunperin leslie -kaiutinta (rotating speaker) imitoivaksi efektiksi. Jos oikein yrittää, voi esim. Small Stonen kuvitella kuullostavan leslieltä (kitaran tone pienellä ja efektin nopeus puolivälissä). No, alkuperäistä tarkoitustaan phaser ei oikeasti täytä vaan soveltuu ihan muihin tarkoituksiin. Itselläni käytössä puhtailla soundeilla funkki-kompin höysteenä tai fuzzin perässä lead-jutuissa (Ernie Isley wannabe -soundi). - Fatso |
Kossu 10.06.2003 12:10:56 (muokattu 10.06.2003 12:11:29) | |
---|
Itselläni käytössä puhtailla soundeilla funkki-kompin höysteenä tai fuzzin perässä lead-jutuissa (Ernie Isley wannabe -soundi). - Fatso Jumankauta joku muukin muistaa vielä Ernie Isley:n, hiano miäs, sillähän oli uskomaton psykedeelinen-soundi. ChuckJimiJeffThundersJohnyBoHooker |
PoLFus 15.06.2003 17:42:58 | |
---|
Mä oon hekumoinu jo jonkin aikaa ostavani E-Harmonixin Small Stone- phaserin, mutta kun ei mahdu lautaan enää. Electro-Harmonixin sivuilla www.ehx.com on aika kivoja sampleja Phaserista, kannattaa käydä kuuntelemassa.. On se kyllä kohta hankittava ja tilaa siihen lautaan vaikka väkisin.. minkäslainen lauta sulla on? |
Prkl! Sanotaako näin et se on flangerintapanen ihme-efekti! Sen mitä minä oon kaverin v-ampilla testaillu! ?_LEgSA_? |
axe 16.06.2003 16:27:40 | |
---|
|
Lennu 16.06.2003 16:48:21 | |
---|
|
kivi 16.06.2003 19:40:22 | |
---|
Prkl! Sanotaako näin et se on flangerintapanen ihme-efekti! Sen mitä minä oon kaverin v-ampilla testaillu! No kun ei oo! Ei oo flanger, eikä kaiku. Menkää lukemaan aloittelijoiden pedaaliFAQ:sta, viisastutte;-) |