BMF 30.09.2005 00:45:36 | |
---|
Ei normaali 12 setti mitään halkoa ole, mutta tuon Wylde setin 60 vahvuinen ala E on jo melkonen vaijeri standardivireessä kun yläkielet kuitenkin ovat 10 settiä. Itsekin tykkään 11 setistä mutta ei siihen mitään 60 vahvuisia tarvita balanssia pilaamaan. Kerros mikä on sitten "epänomaali" 12-setti? Todellakaan en kenoile, mutta haluan tietää onko tästä moniakin variaatioita? En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Terry Pantheras 30.09.2005 06:36:21 (muokattu 30.09.2005 06:46:36) | |
---|
Jimi Hendrix käytti 9-settiä Hasse Wallin Riffi-lehden stoorin mukaan ja eikös se vetäänt Eb:stä? Eddie Van Halen 8-settiä ja Iommi tietenkin kans kasilla... Ja kaikkihan on/oli ihan munattomia kitaristeja! ;) Edit: Itse käytän Eb:ssä 10-46-settiä tai 10-52-settiä ja välillä dropped-sepikumpulais-vireessä. Eli ala-Eb -> C#. Löysemmällä satsilla saa jotenkin enemmän imua soittotatsiin kuin paksummalla satsilla. Ja nopeutta. Ainakin miä... "If you're going to kill me, you should show some "Hunter Etiquette" and eat me." -Trey Spruance |
Jos jotain kiinnostaa niin näin sanoo Kari Kuningas: D'Addario. I use different gauges, depending on the tuning. For D#, I use .009-.042. For C#, I use .010-.046 and if we drop-D, I put a .056 on the bottom, instead of the .046. |
Ben_D 30.09.2005 11:58:34 | |
---|
Sinne läks kitara Kristian Oechille laitettavaksi ja kielisetti Daddarion 10-52. Kokeillaan välillä vähän jämäkämpää. |
Pnctocn 30.09.2005 12:50:52 | |
---|
Sinne läks kitara Kristian Oechille laitettavaksi ja kielisetti Daddarion 10-52. Kokeillaan välillä vähän jämäkämpää. varmaankin passeli |
hannlain 30.09.2005 13:25:22 | |
---|
Sinne läks kitara Kristian Oechille laitettavaksi ja kielisetti Daddarion 10-52. Kokeillaan välillä vähän jämäkämpää. Mulla on normi-E -vireessä .010-.052 -setti (Dean Markley Blue Steel). Aiemmin tuossa oli saman merkin .009-.046 -setti, ja paksuumpaan settiin vaihdon yhteydessä mielestäni ainakin riffittelyyn tuli enemmän sitä paljon puhuttua '*unaa'. Tiluttelu ei enää ollut ihan niin kevyttä, mutta eipä se häävisti sujunut tuolla ohuemmallakaan kielisatsilla ;) Ja kitara on 25,5" skaalalla & floikalla varustettu. Vaihdon jälkeen on koko ajan ollut tuo .010-.052 -setti kiinni (toki kieliä on vaihdettu, mutta aina samanlaiseen settiin), mutta tekis taas mieli kokeilla tuota ohuempaa settiä joku kerta. Ei vaan yhtään nappais ruveta säätämään tuota floikkaa & kaularautaa eri kielisetille vaan kokeilun takia. Paljonkos muuten Oech ottaa tuosta säätötyöstä? |
Ze Kink 30.09.2005 13:38:54 (muokattu 30.09.2005 13:39:02) | |
---|
Jimi Hendrix käytti 9-settiä Hasse Wallin Riffi-lehden stoorin mukaan ja eikös se vetäänt Eb:stä? Eddie Van Halen 8-settiä ja Iommi tietenkin kans kasilla... Ja kaikkihan on/oli ihan munattomia kitaristeja! ;) Ja Srv veti paksuimmillaan 15-setillä, ja Hra Rapuhan vetää kait 13-setillä, ja yksi kaveri myös tiluttaa 13-setillä. Se on paras mistä itse tykkää. Ja Iommillahan ei kauheesti ollu muuta mahdollisuutta kuin vetää noilla kaseilla, kun ei ois sormet kestäny muuten. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
Ben_D 30.09.2005 14:37:24 | |
---|
Paljonkos muuten Oech ottaa tuosta säätötyöstä? Se on about 40 + kielet. Tuleepahan säädettyä kunnolla. Todella ammattimaista työtä. |
hannlain 30.09.2005 14:44:38 | |
---|
Se on about 40 + kielet. Tuleepahan säädettyä kunnolla. Todella ammattimaista työtä. Ite oon kanssa aatellut käyttää keppiä Oeschilla trimmattavana, mutta ensin pitäis lopullisesti päättää mitä kielisettiä aikoo sitten käyttää tai menee rahat hukkaan. Toi tallan ja satulan viilaus + kaularaudan säätö (ja mitä muuta siihen sitten kuuluukaan) tehdään kuitenkin tiettyä kielisettiä varten, joten ei auta sitten mennä vaihtamaan eri paksuisiin kieliin. Kaipa tuossa on suositeltavaa ettei vaihtaisi edes eri valmistajan kieliä, vaikka niiden paksuus pysyisikin saman, tai säädöt eivät enää ole niin optimaaliset. |
Herra Rapu 30.09.2005 14:48:50 | |
---|
Ja Srv veti paksuimmillaan 15-setillä, ja Hra Rapuhan vetää kait 13-setillä, ja yksi kaveri myös tiluttaa 13-setillä. Se on paras mistä itse tykkää. Ja Iommillahan ei kauheesti ollu muuta mahdollisuutta kuin vetää noilla kaseilla, kun ei ois sormet kestäny muuten. Plegendaaplegendaa. 12-setti ESP:ssä (normivire tai ½-alas) 11-jotain Hamerissa ja Sepossa (normivire) 13-settiä kyllä kokeilin ESP:ssä mutta säätövara tais loppua G-kielen kohdalla kesken.. |
apuri 30.09.2005 14:55:49 | |
---|
Sinne läks kitara Kristian Oechille laitettavaksi ja kielisetti Daddarion 10-52. Kokeillaan välillä vähän jämäkämpää. Oesch kiristää floydin pultit liian kireälle ja siitä seuraa että kieliä tallapaloissa pitävät pienet metallipalat murtuvat. lisäks vanhemmissa schellereissa pohjalevyn tallapalaa paikallaan pultit kierteet korkkaavat tuollaisessa käsittelyssä todella helposti. Virityskoneistojen ja lukkosatulan ruuvit ruuvit vedetään Oeschin toimesta momenttiin ihan turhaan. Kannattaa siis säätää kitarat itse niin saa just sellasen kun haluaa. |
saha 30.09.2005 15:29:30 | |
---|
Itselläni on jaskassa ZakkLow:t, eli 11-70. C-dropped on vire. Hyvältä tuntuu. Siinä skaala mahtaa olla se 25" ja risat. Ibanezissa(22-nauhanen) mullon GHS gbm:t, 11-50. Juuri sopivat vakiovireeseen. Tuo 50 on kyllä melkoista muusia, mutta pidän siitä silti jostain syystä. kassper: "Mun elämäntavoilla tarvittas 2,5 maapalloa. Footprint oli 4,3... Pitää vissiin vähän alkaa funtsimaan." Lennu: "Ei se mitään, afrikkalaiset tasottaa." |
Sir Härö 30.09.2005 15:55:29 | |
---|
Oman kitaran säätämisestä ammattilaisella maksan 10€+kielisatsi. Sisältää kielten vaihdon, laskemisen/nostamisen, intonaation yms... Mitäs kielikaliiberia kannattaisi käyttää C-vireessä? 010-052? Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1 |
Invader 30.09.2005 17:00:18 (muokattu 30.09.2005 17:01:56) | |
---|
Mun mielestä tollanen .070 kieli, mikä esim tossa ZW-LO-setissä on, vie paksuudellaan siitä soundista sen särmän ihan täysin. Sellainen tumppu. Noh, basson kielet erikseen :P Tällä hetkellä on 11-50-setti 25,5" skaalaisessa Jacksonissa, vireenä C#, ja toimii mielestäni helkkarin hyvin. Lyhyempiskaalaisessa Les Paulissani pidän tuota samaa settiä Eb-vireessä. Toimii siinäkin just sopivasti, sillä erolla että sillä kitaralla soittelen pääasiassa pluussia ja rokkenrollia, Jacksonilla hevanderia. Mitäs kielikaliiberia kannattaisi käyttää C-vireessä? 010-052? Itse paksuntaisin noita ohuempia kieliä vähän. Tai sitten ei.. |
trih 30.09.2005 17:09:41 (muokattu 30.09.2005 17:09:59) | |
---|
Mun mielestä tollanen .070 kieli, mikä esim tossa ZW-LO-setissä on, vie paksuudellaan siitä soundista sen särmän ihan täysin. Sellainen tumppu. Noh, basson kielet erikseen :P Miten helvetissä säätävät intonaation wyldelle? Eihän t-o-min tallapalan siirtovara voi mitenkään riittää 70:lle. Hyvä jos 56:lle. As the water flows over the bridge, as we walk on the floodland, as we walk on the water, we forget. |
Sir Härö 30.09.2005 17:17:42 | |
---|
Itse paksuntaisin noita ohuempia kieliä vähän. Mitäs tune-o-matic siitä tykkää? Itellä hieman huonoja kokemuksia 11 ja 12-seteistä. Se oli hirviää kun joskus imeskelin "lonttia" naaraspuolisen ihmisen kaulaan ja suussani alkoi maistumaan veri....Löysin itseni. Nykyään juon verta päivittäin. Nihilisti #1 |
Invader 30.09.2005 17:21:14 | |
---|
Mitäs tune-o-matic siitä tykkää? Itellä hieman huonoja kokemuksia 11 ja 12-seteistä. Ainakin mulla LP:ssä toimii ihan jees toi 11-setti, intonaation saa kohdilleen ja säätövaraakin jää vielä. Tai sitten ei.. |
BMF 30.09.2005 17:29:42 | |
---|
Kari Kuningas: Kuka hän on? En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
Niskamies 30.09.2005 17:30:32 | |
---|
Kuka hän on? Kerry King |
Ze Kink 30.09.2005 17:35:34 | |
---|
Mitäs kielikaliiberia kannattaisi käyttää C-vireessä? 010-052? Itse ostin juuri 013-056 (punotulla G:llä) C-virettä varten. Viimeksi koitin 012-056, mutta eivät ne toimineet, alemmat kielet olivat liian löysät. Dropped C:ssä toimivat hyvin. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |