Aihe: Trace Elliot nupit.
1
Typhus
29.09.2005 20:52:22
ELikkä mulla on jo monia vuosia ollu tuommoinen Trace elliotin nuppi käytössä ja nyt vihdoin löysin sen kuvan ja vähän tietoa netistä:
http://www.harrysguitarshop.com/Mer … nt2/graphics/00000001/U-TRAH100.jpg

Tuollainen 100wattinen peli. Osaisiko kukaan sanoa missä hinnoissa nämä liikkuu ja onko kuin harvinaisia? Saundista oon kyllä aina tykänny, mutta kun puuttuu toi XLR liitäntä PA:han tuosta suoraan niin vähän harmittaa. Niin, tosiaan.. kellään tietoa/kokemuksia moisista? :)
"Play with your soul, Not only with your hands"
Akkari
29.09.2005 22:16:03
mutta kun puuttuu toi XLR liitäntä PA:han tuosta suoraan niin vähän harmittaa.

Älä nyt hyvä mies vahvistinta vaihda direct-outin puuttumisen takia. Hommaat DI-boxin ja täts-it. Varsinkin kun kerran tykkäät vahvarin soundista.

Sitä paitsi ne vahvarien di on aikalailla häiriöherkkiä. Olen törmännyt aika moneen jotka pitää melkosta pauketta. Omanikin (hartke 3500) on takkuillut lähes uudesta asti. Mutta harvoin tuota edes tarvitsee käyttääkkään. Keikkoilla ainoastaan, mutta keikkapaikoiltahan löytyy noita erillisiä boxeja, joten ainakaan en itse koe tarvitsevani moista.

Mutta jos tarvetta ilmenee niin valinnan varaa on. esim. http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_di100_ultra_di_prodinfo.html alkaen.
...such is life...
pardy
29.09.2005 22:19:47

Älä nyt hyvä mies vahvistinta vaihda direct-outin puuttumisen takia. Hommaat DI-boxin ja täts-it. Varsinkin kun kerran tykkäät vahvarin soundista.

Sitä paitsi ne vahvarien di on aikalailla häiriöherkkiä. Olen törmännyt aika moneen jotka pitää melkosta pauketta. Omanikin (hartke 3500) on takkuillut lähes uudesta asti. Mutta harvoin tuota edes tarvitsee käyttääkkään. Keikkoilla ainoastaan, mutta keikkapaikoiltahan löytyy noita erillisiä boxeja, joten ainakaan en itse koe tarvitsevani moista.

Mutta jos tarvetta ilmenee niin valinnan varaa on. esim. http://www.thomann.de/thoiw3_behringer_di100_ultra_di_prodinfo.html alkaen.

Ite suosittelen tätä: http://www.thomann.de/thoiw3_samson_sdirect_aktive_dibox_prodinfo.html

Jos haluut sen Trace-soundin ni efekti-sendistä vaan DI:hin ja homma on hoidossa.
Teijo K.
29.09.2005 22:40:07

Joo mulla oli juuri tuollainen. Käytössä kymmenkunta vuotta, ehkä vajaat sata keikkaa. Vaihdoin pois kun tehot ei aina ihan riittäneet kaikissa keikkamestoissa jos piti pärjätä pelkällä backlinella. Mutta yllättävän hyväsoudinen peli on, etenkin pienillä volumeilla ja kuulokkeista.

Taisi toimia paremmin (=parempi soundi) pöytään DI-boksista basson ja nupin välistä kuin line-outista.

Liikaa kuumenemista kannattaa välttää, koska silloin soundi kärsii. Helpoin keino on järjestää reilusti tilaa takaseinän jäähdytysripojen ala- ja yläpuolelle jotta ilmankierto olisi riittävä.

Myin sen noin vuosi sitten muistaakseni 300 eurolla, ei mennyt kylläkään ihan heti kaupaksi. Aikoinaan maksoin siitä jotain 2200 mk.

Varmaan toi 300€ on kohtuu passeli edelleen. Onhan se laatumerkki, mutta auttamattomasti vanhentunutta tekniikkaa, ja vielä sillälailla huonolla tavalla.
Munsta.
Typhus
30.09.2005 00:08:08
Varmaan toi 300€ on kohtuu passeli edelleen. Onhan se laatumerkki, mutta auttamattomasti vanhentunutta tekniikkaa, ja vielä sillälailla huonolla tavalla.

Tjo-o, en mie tuota taida myyä... sama säästää rahaa ja omistaa sit 2nuppia :) ... Pitää varmaan alkaa ettiin hyvää DI poksia sit :)
okoranta
30.09.2005 18:56:50

Sitä paitsi ne vahvarien di on aikalailla häiriöherkkiä. Olen törmännyt aika moneen jotka pitää melkosta pauketta. Omanikin (hartke 3500) on takkuillut lähes uudesta asti.

Voi perkule, siitäkö se on kiinni.. ollaan monella keikalla ihmetelty miksi välillä paukkuu ja yhdessä vaiheessa luultiin, että marsun kaappi meni rikki!! onpa hyvä ku sai tietää:)
Muse:n Hysteriassa maailmankaikkeuden hienoin bassoriffi!! Rock!!
Paviaani
03.10.2005 22:44:25
Mulla on ihan samanlainen nuppi (ah 100) käytössä.Ihan suhtkoht tyytyväinen olen ollu.Kaappeina on 1*15" ja 2*10" hartket .Treeneihin on riittäny ihan hyvin ,mut ei paljon tehoja ylimmääräistä ole.Maksoin n. vuosi takaperin muistakseni 250 eur. Kallien Grueger Backline 600 on jo pidemmän aikaa ollu mielessä,meinasin että trace jäisi kotivahvistimeksi.En sit tiedä paraneeko soundit niin paljon et kannattaa maksaa 350 eur.NO,olisi ainakin ihan uusi.
Lohikoski
04.10.2005 11:09:06

Soittelen ihan tyytyväisenä vanhahkolla TE:llä (Series 6 AH300 vuodelta 1990). Siksi kiinnostaisikin tietää, mitä tarkoitat tuolla huonolla tavalla vanhentuneella tekniikalla?

Olen tosin kuullut huhuja, että joitakin vahvistimia pystyy kantamaan myös yksin.
Basismi
04.10.2005 12:14:34

Ja pöh. Varo vain, TE tulee takaisin!
http://www.trace-elliot.co.uk/
Viistous helpottaa soittamista!
Jesus Muerte
04.10.2005 13:58:51
Soittelen ihan tyytyväisenä vanhahkolla TE:llä (Series 6 AH300 vuodelta 1990). Siksi kiinnostaisikin tietää, mitä tarkoitat tuolla huonolla tavalla vanhentuneella tekniikalla?

Minuakin kiinnostaisi, käytän AH500:sta jostakin vuoden 1985 paikkeilta, eikä kyllä ole ollut valittamista.

Olen tosin kuullut huhuja, että joitakin vahvistimia pystyy kantamaan myös yksin.

Pyh, kateellisten paskapuheita.
Tsekkaa Impishin demo! www.impish-band.com
Typhus
04.10.2005 16:47:29
Mulla on ihan samanlainen nuppi (ah 100) käytössä.Ihan suhtkoht tyytyväinen olen ollu.Kaappeina on 1*15" ja 2*10" hartket .Treeneihin on riittäny ihan hyvin ,mut ei paljon tehoja ylimmääräistä ole.Maksoin n. vuosi takaperin muistakseni 250 eur. Kallien Grueger Backline 600 on jo pidemmän aikaa ollu mielessä,meinasin että trace jäisi kotivahvistimeksi.En sit tiedä paraneeko soundit niin paljon et kannattaa maksaa 350 eur.NO,olisi ainakin ihan uusi.

Hoho, mulla on samanlainen setti käytössä... mutta hartken 2*10 ja fenkun 1*15 :)
Lohikoski
04.10.2005 17:19:37

Pyh, kateellisten paskapuheita.

Aivan. Basistin vahvistin.
Teijo K.
04.10.2005 19:30:46

Justiinsa toi, painava ja heikkotehoinen vrt. 100w nykypäivän min. 300w nuppeihin. Tuollaisia 100w trankkunuppeja ei taideta bassolle juurikaan nykypäivänä enää valmistaa edes. Soundi noissa on miusta leimallisen trankkumainen, kaikessa hyvässä ja pahassa.
Munsta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)