pwallin 16.06.2003 08:47:41 | |
---|
En kyllä tajua miksi se käyttää tekosyytä "kuulostaa muuten liikaa Yngwieltä" siihen ettei käytä vibratoa. Eihän sitä pakko ole yhtä laajaa vibratoa käyttää ja kuulostaako muka kaikki kitaristit Ynkältä jotka osaa luoda "elävyyttä" soittoonsa? Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Voihan se olla tietenkin silleinkin ettei hän edes osaa vibraatoa. Kun sai kitaran ekaa kertaa käteen, skipannut vain kaikki "tyyliä" luovat hommat ja siirtynyt suoraan nopeusharjoituksiin. Nauratti kyllä kun kuuntelin jossain vaiheessa taas stratovariusta niin aivan kauheita ne soolot. Pelkkää tympeää steriiliä tilutusta. |
R.Cooley 16.06.2003 12:38:50 | |
---|
Minun mielestäni stratovaarit tekivät ihan hyvää musaa. HUOM tekivät, hunting high and low oli top Nopeus on soittotaidon mittari. |
Boner-Joe 16.06.2003 13:10:55 | |
---|
Vibratohan on yksi vaikeimmista asioista kitaransoitossa, ei siis ihme että Tolkin tasoinen kitaristi ei sitä ole vielä kyennyt opettelemaan.
Joo.. jos oletettaisiin että se ei osais sitä, niin sillä menis alle 2 minuuttia kun se opettelis sen. Mikähän on totuus? |
pwallin 16.06.2003 13:12:46 | |
---|
Vibratohan on yksi vaikeimmista asioista kitaransoitossa, ei siis ihme että Tolkin tasoinen kitaristi ei sitä ole vielä kyennyt opettelemaan. Joo.. jos oletettaisiin että se ei osais sitä, niin sillä menis alle 2 minuuttia kun se opettelis sen. Mikähän on totuus? Kahdessa minuutissa ei kyllä kunnon vibraattoa opi. Se on jopa eleämäntehtävä joillekin ja tsekkaa vaikka vertailuksi Leslie West... Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Herra Rapu 16.06.2003 15:27:19 | |
---|
ainoo missä Tolkilla on vibraa, on sen maha. |
anguished 16.06.2003 16:02:11 | |
---|
Noh noh, Herra Rapu :) Omasta mielestä Tolkin soolot on siihen musiikkiin ihan sopivia. Mutta kyllähän vibrato on rok! |
Arry 16.06.2003 21:42:54 | |
---|
Mikähän kumma siinä on että suurin osa tiluttajista ei käytä vibratoa ollenkaan, ja ne jotka käyttävät, kuulostaa se heillä kauhealta. Esim. Kirk Hammet, Alexi Laiho, Michael Angelo jne. Nyt sitten odotellaan niitä teinisaatanoita jotka haukkuvat minut vitun nörttihomoksi kun en osaa vetää molliskaalaa nopeudella 100 nuottia/sekunti. Kaikki on hyvin niin kauan kun voi syyttää muita. |
Hammer Of The Gods 16.06.2003 21:54:11 (muokattu 16.06.2003 21:55:17) | |
---|
Mikähän kumma siinä on että suurin osa tiluttajista ei käytä vibratoa ollenkaan, ja ne jotka käyttävät, kuulostaa se heillä kauhealta. Esim. Kirk Hammet, Alexi Laiho, Michael Angelo jne. Ehkä se vaan johtuu siitä ettei vibraatot välttämättä sovi ton tyyliseen musaan niin hyvin ku muihin. Mitä helpommin, sitä helpommin! |
Miikathebest 16.06.2003 21:58:39 (muokattu 16.06.2003 21:59:44) | |
---|
Joo ehkä sille ei vaan tuu mieleen vetää vibratoa, tai se ei halua. Kyllähän Tolkki aina ns. "kämmenvibratoa" käyttää kellutallalla. |
Spiff 17.06.2003 04:42:37 | |
---|
Ehkä se vaan johtuu siitä ettei vibraatot välttämättä sovi ton tyyliseen musaan niin hyvin ku muihin. Niin, eihän siitä surinasta normaali ihminen erota edes yksittäisiä säveliä saati sitä mahdollista vibratoa. |
Keppi 17.06.2003 05:44:53 | |
---|
Vibratohan on yksi vaikeimmista asioista kitaransoitossa, ei siis ihme että Tolkin tasoinen kitaristi ei sitä ole vielä kyennyt opettelemaan. Joo.. jos oletettaisiin että se ei osais sitä, niin sillä menis alle 2 minuuttia kun se opettelis sen. Mikähän on totuus? No ei sitä opi kahdessa minuutissa...piste! Lookiseltahan se kuulostas, ett jos osaa soittaa nopeesti, niin osais soittaa myös hitaasti. Sama ajatus on varmaan ton vibraton kanssa. Se on kuitenkin väärä olettamus...niinkun on tullut monesti todettua. Oon jonkun verran kuunnellu näitä sämplejä, kun kitaristit on pistäneet omia soiton näytteitä tännekkin...ja siellä on ollu tosi virtuoosimaisia juttuja. Sellasia, mistä vois kuvitella ett ne on jonkun Malmsteenin soittamia. Tuntuu vaan, ett sitt kun tullaan näihin hitaisiin kohtiin, niin totuus valkenee. Ei kuulostakkaan enää yhtään niin ammattimaiselta. Tulee vaan joskus mieleen, ett onko järkee treenata asioita tossa järjestyksessä...mutt sehän on tietysti jokaisen oma asia. Täytyy sanoa, ett makuasiat vaikuttaa noissakin jutuissa. En itse oo ikinä välittäny tollasesta heavy-vibratosta. Esim. John Petruccin vibraatto on kyllä aika helvetillistä kuunneltavaa meikäläiselle. Zakk Wylden taas saa karvat jo nousemaan pystyyn. Mutta kuten sanoin...nää on makuasioita. Eiköhän se Tolkkikin vibraatot hallitse. Sillä tuntuu vaan muutenkin olevan niin ihmeellisiä perjaatteita...niinkun se ei ois ihan täysillä mukana Juuup! |
pwallin 17.06.2003 08:21:27 | |
---|
Niin, eihän siitä surinasta normaali ihminen erota edes yksittäisiä säveliä saati sitä mahdollista vibratoa. Kyllähän ne kuuluu jos on kunnollinen soundi ja puhdas tekniikka. Vibraton pystyy muuten soittamaan vaikka näppäilisi ja venyttäisi samaan aikaan...kertokaa tuo Tolkille ja Laiholle joskus. Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |