Ziggy Bubba 28.09.2005 16:30:20 | |
---|
Kyllä mun näpeistä meinaa tuntuma kadota jos 9-settiä virittää alaspäin. Hiukan paksummalla setillä (en nyt meinaa mitään 13-satsia) paranee mun mielestä tatsi kyllä huomattavasti. Vaatii aluksi kyllä hiukan tottumista. 10-setillä luulisi irtoavan Eb:stä ihan pätevästi.. Vaikka olisi 34 nauhaa :P www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet! |
Ben_D 28.09.2005 18:25:16 | |
---|
Kuten sanottu, mulla on tossa RR:ssä Eb ja 10-46 joten olen tottunut vähän löysään tatsiin. Se joskus kokeilemani paksumpi satsi tais olla joku Zakk Wylde GHS setti eikä tule enään ikinä näkymään meikäläisen kitarassa. |
elbowski 28.09.2005 18:28:09 | |
---|
Zakk Wylde GHS setti eikä tule enään ikinä näkymään meikäläisen kitarassa. Tuo nyt on joku maailman turhin kielisetti. 10-46 Minäkin vedän Eb-vireessä. Hyvä tatsi. Tosin minun kitarassa on lyhyempi skaala. Näen sen silmistäsi,
nyt jokin on hullusti
Kuiskaat korvaan hiljaa kysyen:
Jaatko kanssani salaisuuden?
IMIK #25 | Kelpaisiko pastilli? | Bella Italia #2 | Jukka-Pekka #2 | THV-Klubi #45 |
Ben_D 28.09.2005 18:34:42 | |
---|
Tuo nyt on joku maailman turhin kielisetti. 10-46 Minäkin vedän Eb-vireessä. Hyvä tatsi. Tosin minun kitarassa on lyhyempi skaala. Ei kai se sen turhempi ole kun muutkaan, mutta hemmetin paksuja halkoja ne kielet olivat. |
Ze Kink 28.09.2005 18:38:35 (muokattu 28.09.2005 18:39:57) | |
---|
Kuten sanottu, mulla on tossa RR:ssä Eb ja 10-46 joten olen tottunut vähän löysään tatsiin. Se joskus kokeilemani paksumpi satsi tais olla joku Zakk Wylde GHS setti eikä tule enään ikinä näkymään meikäläisen kitarassa. Joo, tuossa Zakk Wylde -setissä paksuin kieli on 0.60, eli aika helkkarin jäykkä. 0.60 on juuri sopiva B-kieleksi 25.5" skaalaisessa kitarassa. E-vireessä voi olla "hieman" jäykkä. Itselläni on E-vireessä käytössä 11-52 Tokaissa ja 10-52 Ibanezissa. Molemmissa siis 25.5" skaala. Jos Eb -vireen laitan, niin pitää se 11-52 setti olla ainakin, D-virekin vielä menee tuolla 11-52. Siitä alaspäin mennessä sitten 12-settiä ja 13-settiä, joskin harvemmin tulee viritettyä ihan B:hen asti. 09-42 olen kuitenkin todennut aivan liian ohueksi omalle tatsilleni (bendit menevät yli ja vibratosta tulee helposti liian laaja, kieliä katkeileekin). Kokeilepa joskus 10-52 -settiä, itse ainakin ihastuin siihen jo ensimmäisellä kokeilulla. [KTR-] tai biisin nimeks "PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!" nii sit yleisö huutais "SOITTAKAA PARANOID JA TAHDON MYÖS SANOA ETTÄ OON LÄSKI HOMO!!"
[KTR-] sit bändi ois ihan :---D |
overtake 28.09.2005 18:41:43 (muokattu 28.09.2005 18:47:02) | |
---|
Ei kai se sen turhempi ole kun muutkaan, mutta hemmetin paksuja halkoja ne kielet olivat. Kyllä se ainakin niin hirveän epätasapainoinen setti on ettei sille paljoa käyttöä ole, kun yläkielet ovat niin spagettia ettei niistä ole iloa kuin standardivireellä ja alakielet taas ovat sellaista vaijeria ettei niitä ole mitään järkeä virittää standardiin asti. e: Wylde 10-60 setistä siis puhe |
lapio 28.09.2005 18:45:24 | |
---|
Tuo nyt on joku maailman turhin kielisetti. 10-46 Minäkin vedän Eb-vireessä. Hyvä tatsi. Tosin minun kitarassa on lyhyempi skaala. Meikäläisen Ibanezissa jossa on tuo 25,5" skaala on just 10-46 setti Eb-vireessä. Hieman liian löysä meikäläisen makuun. E-vireessä juuri sopiva. En vain ole jaksanut säätää floikkaa siten, että saisin tuon 10-46 setin kunnolla E-vireeseen niin että talla ei olisi vinossa. Pirullinen laitos on se. 9-42-setti ei tulisi kysymykseenkään enää. Live fast, die 72 year old. |
Pnctocn 28.09.2005 20:31:15 | |
---|
Eilen laitoin säädöt kohdilleen ja huomasin, että toi 9-settihän on aivan loistava ainakin E-vireellä. Onko kellään vastaavan paksuista kielisatsia Eb-vireessä ja 24-nauhaisessa kitarassa? Meneekö liian letkuiksi kielet? Joku kuuluisa kitarsisti taitaa vastaavaa settiä käyttää..Oliskohan ollu Kari Kuningas? Ensinnä, onneksi olkoon ostoksestasi. Jos ysisetti tuntuu hyvältä ei tarvitse vaihtaa vaikka muut sanoisivatkin niin. Jos tuntuu että haluaisit kokeilla Es:sä, kokeile ihmeessä - jos et tykkää tatsista, et hävinnyt mitään. Kielten paksuus kirvoitti muistaakseni aiemminkin hyvät rähinät. Kaikki alle kymppisetin on munattomille... Daddariot/EB:t/DR:t/... on parhaita ja muut paskoja... Itselläni kielet väliltä 10-46 Es ja 13-56 normi. Kai se on kuitenkin soittotyyli/kitara/soitettava-musiikki mikä siihen paksuuteen eniten vaikuttaa. ...ja paras kielisetti on HarleyBentonin ysisetti, jonka saa edullisesti vaikka huutonetistä tuplahintaan. |
nikander 29.09.2005 15:24:08 | |
---|
Mulla on 24.75 skaala, ja 11-50 d-vireessä. Toimii hyvin. Mielestäni _liian_ paksuilla kielillä voi tappaa soitosta aika paljon, tietyn kepeyden yms. |
kimurantti1 29.09.2005 16:36:00 (muokattu 29.09.2005 16:38:49) | |
---|
Mulla on 24.75 skaala, ja 11-50 d-vireessä. Toimii hyvin. Mielestäni _liian_ paksuilla kielillä voi tappaa soitosta aika paljon, tietyn kepeyden yms. Mielestäni liian ohuilla kielillä voi tappaa soitosta kokonaan tatsin ja sen munan, eikä ainakaan kymppisetti oo E-vireellä vielä niin jäykkä etteikö sillä ihan mitä vaan soittaisi kepeästi. Mutta tottumuskysymyksiä ja kukin tavallaan :) Mulle 009-042 on aivan liian löysä. Saati jos virettä vielä laskee Eb:n, niin en ainakaan saisi minkäänlaista tatsia kieliin. Jos laskisin vireen D:n niin 11-setin kävisin kaupasta hakemassa. Edit: Niin ja skaala jota suosin on perinteinen 25,5". "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
kivi 29.09.2005 16:46:04 | |
---|
Tuo nyt on joku maailman turhin kielisetti. 10-46 Minäkin vedän Eb-vireessä. Hyvä tatsi. Tosin minun kitarassa on lyhyempi skaala. No, mä jouduin kerran soittamaan yhden keikan vierailijana sillai että bändillä oli alavire, ja uuden sormituksen miettiminen niihin riffeihin ei vain toiminut, joten mullakin on siis kokemus Eb-vireessä soittamisesta. Kitarana oli Les Paul 59-reissue, ja kielisetti oli mun standardivireelläkin käyttämä GHS 10-46, ja soitto meni muuten ihan kivasti, paitsi että joka ikisessä bendissä meinas otelauta loppua kesken ja kielet mennä kaulan taakse :-) Aika kumia. Olematon sustain, eikä soinnista tietoakaan, paitsi mitä nyt säröpurkki huusi. Jos vire olisi ollut vielä puoliaskelen alemmas, D-vireeseen, niin olisi kielet vaihtuneet esim. 12-56 -settiin. |
Mietin tässä josko sittenkin kokeilis vähän jykevämpää tohon toiseen Jacksoniin ja laittais GHS:n TNT setin eli 10-52. Nyt muistu GHS:n sivuja selaillessani mieleen, että se Les Paulissa kokeilemani järkyttävä GHS Zakk Wylde satsi oli 10-60 :( |
rosberg 29.09.2005 16:59:40 | |
---|
daddariot on ollu mulla aina käytössä. ghs:t tukkeutuu aika nopeesti, eivätkä muutenkaan mitään luotettavimpia. fenderinkään kielet ei oo häävejä, yamahan on halpoja ja ihan ok, muttei mitään ihmeellisiä. elixirit on hyvät treenis-kielet pinnoitteensa puolesta. floikkakepeissä se tatsi on mun mielestä löysempi jo pelkästään sen kammen takia. keep on truckin! |
Kampuzzjeah! 29.09.2005 17:30:46 | |
---|
minulla on 10-46 Eb vireessä ja hyvin pelaa. Here we are,now lay the burden down.We're coming to the end of our road.Sorrowful yet glorious somehow,to be humming this one last ode.
R.I.P Sentenced 1989 - 2005 |
DaKiller 29.09.2005 17:51:22 | |
---|
Vaihdoin juuri 10-52 setin kitaraan ja vire on tuo Eb. Mielestäni ihan sopivat siihen vaikkakin näin alkuun tuo 52 tuntuu aika paksulta. Tulee sitä rouheuttakin riffittelyyn heti kättelyssä ;) |
Niskamies 29.09.2005 17:53:00 | |
---|
Vaihdoin juuri 10-52 setin kitaraan ja vire on tuo Eb. Mielestäni ihan sopivat siihen vaikkakin näin alkuun tuo 52 tuntuu aika paksulta. Tulee sitä rouheuttakin riffittelyyn heti kättelyssä ;) Mullakin on 10-52 setti C-1 Classicissa, vireenä e. Yläkielet tuntuvat hitusen löysiltä, mutta se ei hirveästi haittaa. Onneksi, noita kielisettejä on varastossa parikymmentä:P |
nikander 29.09.2005 18:31:18 | |
---|
Mielestäni liian ohuilla kielillä voi tappaa soitosta kokonaan tatsin ja sen munan, eikä ainakaan kymppisetti oo E-vireellä vielä niin jäykkä etteikö sillä ihan mitä vaan soittaisi kepeästi. Mutta tottumuskysymyksiä ja kukin tavallaan :) Totta, ei ne kielet voi ihan lakuakaan olla. Mutta nämähän on loppujen lopuksi saundi- ja tatsikysymyksiä, esim. SRV:n ja Allan Holdsworthin tai Lukatherin kitarat ovat varmaan erilaisia soittotatsiltaan, mutta molempien soitossa munaa "ainakin jonkun verran". |
Minushuman 29.09.2005 20:53:48 | |
---|
(ZW10-60) Kyllä se ainakin niin hirveän epätasapainoinen setti on ettei sille paljoa käyttöä ole, kun yläkielet ovat niin spagettia ettei niistä ole iloa kuin standardivireellä ja alakielet taas ovat sellaista vaijeria ettei niitä ole mitään järkeä virittää standardiin asti. Tää on tietysti soittajakohtainen kysymys mutta toi on ainoa valmissetti joka on mulla standardivireessä (Gibsonissa) toiminu. Ok. Oon huano soittaja. SDMF |
BMF 30.09.2005 00:23:04 | |
---|
Ei kai se sen turhempi ole kun muutkaan, mutta hemmetin paksuja halkoja ne kielet olivat. Öh, nojoo halkoja.. :) Mulla on PS-4:ssa 09-sarjan kielet ja vire on normi E. Kellyssä sitten 12- sarjalaiset, ja vire kaksi sävelaskelta alas eli C. Minulla ainakin hyvin molemmissa toiminut. :) Tuohan on ihan tottumus kysymys. Jos on ikänsä soittanut ohuemmilla kielillä, niin aivan ymmärrettävää, että joku 11-settikin tuntuu tönköltä. MUTTA! itse asiaan, oma kokemukseni on, että Eb vireeseen tuo 10-sarja on aivan passeli vaihtoehto. Niin ja onhan niitä ns. "sekotettujakin" sarjoja, että kolme ohuinta kieltä 09-sarjaa, ja kolme paksuinta 10-sarjaa. Kokeile mistä eniten tykkäät. En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
overtake 30.09.2005 00:34:57 | |
---|
Ei normaali 12 setti mitään halkoa ole, mutta tuon Wylde setin 60 vahvuinen ala E on jo melkonen vaijeri standardivireessä kun yläkielet kuitenkin ovat 10 settiä. Itsekin tykkään 11 setistä mutta ei siihen mitään 60 vahvuisia tarvita balanssia pilaamaan. |