Aihe: Uudet Fenderit
1 2
Niskamies
16.06.2003 11:10:36
No mulla on kaks hyvää bassoa, USA Fender ja JApanin Yamaha. Vastaten alkuperäiseen kysymykseen vastaan että nykyfenderit ovat erittäin laadukkaita, varsinkin USAt, mutta kyllä parilla hyvällä mehikaanollakin olen kaupassa soitellut. Vaikka soitan usa fenderillä, niin mielestäni japanin yamahassa on parempi construction. Sillä neck-throughlla on tosi nautinnolista soittaa, ja Fendereiden tallat on aina ollu halpiksia. Yammussa on kunnon meininki tallassa, virittimissä, ja hinhatapeissa. Kylla kasari japani yammut on tosi hyviä
D'Addario may burn in hell!
Karlsson
16.06.2003 13:33:55
ja Fendereiden tallat on aina ollu halpiksia.

Niin on, mutta ilmeisesti tärkeä osa soundia. Olen kuullut kerrottavan, että esmes vaihdettaessa vaik Bad Ass-talla presariin, häviää osa alapäästä...

Esim.Talk Bassissa varoitellaan usein vaihtamasta orkkis tallaa muuhun modifioitaessa vanhoja Fendereita.
"Sehän selviää vain maistamalla!" -Riitta Väisänen
p130
16.06.2003 13:55:12

moi p 130.

Omistan yhden Mexicossa valmistetun fretless jazz basson,
yhden made in Usa precisionin,
kaksi made in Usa jazz bassoa
yhden precision `51 basson (made in Usa)
sekä yhden made in Usa Straton
Sekä useita akustisia Fendereitä+
akustisia bassoja.

Ja minusta kyseinen Mexicolainen on todella laadukas.

Mutta en ole törmännyt yhteenkään squieriin, Tokaihin tai muihin japseihin jotka olisi tuntuneen niin laadukkailta
että niitä olisi voinut kehumaan alkaa.
Enkä ole koskaan kuullut kenenkään joka Usassa valmistetuilla soittelee niin kehuvan Japseja.
Taitaa olla japsien kehujat niitä joilla vain sellaisia on?
mene ja tiedä?

Hmm... Oudolta kyllä kuullostaa jos ei koskaan ole törmännyt oikeasti hyvään japsiin... Ehkä niistä vain puuttuu se jokin... Fender - teksti kenties.

Itse olen vaihtanut sekä jenkkistraton että jenkkijazzbasson huomattavasti paremmalta soundaaviin japseihin (ja sain vielä rahaa...). Strato vaihtui Tokai stratoon ja '91 am. std jazzbasso 70- luvun Mayaan johon tosin piti mikit vaihtaa mutta kaula ja 1- palabody ovat yksinkertaisesti uskomattoman hyvät.

Edelleen löytyy jenkkipresari ja erittäin hyvä jenkkistrato.

Harvapa sokkotestissä osaisi kertoa soittimen merkin... mutta pakkohan se on myöntää että kyllä F- sana lavassa tiettyä hohtoa antaa.
"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock."
handegunnar
16.06.2003 16:22:56
Harvapa sokkotestissä osaisi kertoa soittimen merkin... mutta pakkohan se on myöntää että kyllä F- sana lavassa tiettyä hohtoa antaa.

Fenix ?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)