Da Make 15.06.2003 18:40:55 | |
---|
Tota mä olen vaan ruvennu ihmettelee, kun täällä puhutaan aina jostain hevistä ja muusta sellaisesta. Eikö kukaan enään soita "bluusia". Nimittäin minä ainakin soitan ja olen aina soittanut. Niin tänne voi sitte heittää ihan mitä tahansa bluesin soitteluun liittyvää. |
vantage 15.06.2003 19:03:53 | |
---|
Tota mä olen vaan ruvennu ihmettelee, kun täällä puhutaan aina jostain hevistä ja muusta sellaisesta. Eikö kukaan enään soita "bluusia". Nimittäin minä ainakin soitan ja olen aina soittanut. Niin tänne voi sitte heittää ihan mitä tahansa bluesin soitteluun liittyvää. Kyllä mää soitan joskus bluesia (huippua) Heavy Metal Is The Law |
Härski 15.06.2003 19:27:15 | |
---|
No tässä sulle blueskitaristi. Terve. Kyllä mä rockia ja rautalankaakin soittelen. Tuntuu kyllä, että bleskitaristeja on vain harvassa... |
HulluSimo 15.06.2003 19:32:16 | |
---|
Yksi blueskitaristi ilmoittautuu tänne muiden joukkoon. Tuleehan sitä tietenkin rokkiakin soiteltua. ...or still alive! Katsokaa Wanted! |
PekKampela 15.06.2003 19:37:55 (muokattu 15.06.2003 21:29:26) | |
---|
EDIT: Hupsista keikkaa, mitä sitä on tullut kirjoiteltua.Tuostahan sai aika -kamojensa orja- käsityksen. Toki yritän soittaa kitaralla kuin kitaralla kaikenlaista. Mutta siis semmoset bluessessiot on ny jääny vähän vähemmälle, kun on tuota ibaa veinannu enemmän. Tuttu tapahtuma minullekin tuo, että iltasin ei uni tuu ja rupeaa jammailemaan. Sillon oma soitto kuulostaa jotenkin niin käsittämättömän hyvältä, eikä vieheitä kuule...aah Ps.Olis hieno perustaa oma bluesorkesteri... Kyllä se hylamaito muroissa menee! |
MrGuitarist 15.06.2003 19:49:53 | |
---|
Kyllä bluesia on kiva välillä räimiä. Monesti hyvän fiiliksen löytyessä jääkin soittelemaan blues-licksejä pidemmäksikin aikaa. Bändin kanssa tosin bluesia ei tule soitettua. |
P-Nut 15.06.2003 20:19:34 | |
---|
Jep tuleehan sitäkin välillä bluessiakin fiilisteltyä vaikka rockia enemmän soitankin :) Moni tunti on öisin kulunut kun ei ole nukuttanut ja on ottanut kitaran syliin ja alkanut fiilistellä silmät kiinni :) Kyllä se siitä kun vähän potkii |
Härski 15.06.2003 20:33:09 | |
---|
Moni tunti on öisin kulunut kun ei ole nukuttanut ja on ottanut kitaran syliin ja alkanut fiilistellä silmät kiinni :) Joo, toi on petollista hommaa.. mulla lähti kerran semmonen sopiva putki päälle, kun eräänä arkiyönä (joku pari vuotta sitten) ei tullu unta, ni otin kitaran ja aloin soittelee. Huomasinkin siinä yhtäkkiä, että kohta pitäis varmaan lampsia kouluun. Se olikin sitten kovin levoton päivä, heh. |
Keppi 15.06.2003 21:40:33 | |
---|
Paljonhan blues vaikutteita kuulee myös muuntyyppisessä musassa. Jos ei nyt jotain sukkahousuheviä oteta lukuun, ni melkeen voi sanoo, ett bluesjuttuja löytyy kaikkialta. Ei se oo vaan sitä 12 tahtia. Omassa soitossakin käytän paljon blues fiilinkiä, vaikka en bluesia soittaskaan. Juuup! |
mikko1 15.06.2003 21:50:22 | |
---|
joo, kyllä soitan...sopivan vaikeeta, sillei että ei oo liian helppoa eikä liian vaikeeta... "Henkilökohtaisesti, en ole niitä ihmisiä jotka ajattelevat että kitaroilla on tissit ja perse" - Slash |
Hannu H. 15.06.2003 22:20:32 | |
---|
kyllä sitä bluesia joskus tulee soiteltuu, mut aika lapsenkengissä tuo puoli... |
d-e 16.06.2003 09:17:36 | |
---|
Onhan tuolla Roots-keskustelualue johon blues on hyväksytty...mitä on sitten blues - aiheesta vois vääntää kättä varmaan vähän pitempäänkin. |
Tässä yksi blues-soittaja lisää! "Like my brother Jimmie says, I play like I'm breaking out of jail." -Stevie Ray Vaughan |
JTTH 16.06.2003 10:50:27 | |
---|
Onko kukaan tutustunut Louhensuon Blues Station -opukseen? Sopiiko aloittelevalle kitaristille? |
Tinmo 16.06.2003 12:19:50 | |
---|
Bluussiahan tuo mun SG murisee Onko tuo alkoholi sinulle ongelma? -Ei ole, mutta akalla on paha alkoholiongelma. Mikä? -Minä |
Da Make 16.06.2003 12:44:09 | |
---|
Onko kukaan tutustunut Louhensuon Blues Station -opukseen? Sopiiko aloittelevalle kitaristille? Kyllä se on ihan hyvä kirja, mutta minusta tämä Guitarist lehdestäkin tutun Neville Martenin "Giants of blues" on parempi. Se on selkeä, siinä on kaikki parhaat: Robert Johnson, T-Bone Walker, Elmore James, John Lee Hooker, Muddy Waters, BB King, Albert King, Freddie King, Buddy Guy, Chuck Berry, Eric Clapton, Peter Green, Jimi Hendrix, Jimmy Page, Paul Kossof, Gary Moore, SRV, Robert Cray, Walter Trout ja Robben Ford. Aika monipuolinen teos tuo on. Ja CD tulee mukana. Blues se miehen tiellä pitää |
Ossi 16.06.2003 13:03:08 (muokattu 16.06.2003 13:16:19) | |
---|
EDIT: väärä palsta "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
pwallin 16.06.2003 13:04:09 | |
---|
Tämä on "soittaminen" osasto. Blues muusikothan ei osaa soittaa, joten siksi ne ei myöskään kirjoita tänne vaan "aloittelijat" osastoon...egh!...;) Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin... |
Ossi 16.06.2003 13:15:53 | |
---|
Tämä on "soittaminen" osasto. Blues muusikothan ei osaa soittaa, joten siksi ne ei myöskään kirjoita tänne vaan "aloittelijat" osastoon...egh!...;) Äh.. sori. Onneksi on tuo muokkaustoiminto. "..ttu tästä mitää tuu. Saako muuten kaupunkialueella pitää siipikarjaa?" |
Lonesome 16.06.2003 13:47:53 | |
---|
Tämä on "soittaminen" osasto. Blues muusikothan ei osaa soittaa, joten siksi ne ei myöskään kirjoita tänne vaan "aloittelijat" osastoon...egh!...;) Aivan oikein. Lisäksi blues on lähinnä tunnetila. Ja aloittelevat blues-soittajat voivat olla about nelikymppisiä entisiä rock-kitaristeja, kuten minäkin. Ehkä sitten kuuskymppisenä osaa jo hieman todella soittaa bluesia. "Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC) |