Aihe: Audioslave
1 2 3 4 519 20 21 22 2327 28 29 30 31
etnopoju
27.09.2005 19:49:51

Eli toisinsanoen kaikki kutakuinkin just kohillaan ;+)

niinno mulle ei riitä pelkät kloonit ja ideoiden kierrätys, vaan mä tykkään, että bändissä on jotain omaakin.
madu
27.09.2005 20:09:20 (muokattu 27.09.2005 20:10:28)
niinno mulle ei riitä pelkät kloonit ja ideoiden kierrätys, vaan mä tykkään, että bändissä on jotain omaakin.

No joo kai nyt Audioslavella jos jollain on täysi oikeus kierrättää Soundgardenin ja RATMin kliseitä vaikka hamaan tappiin saakka koska ko. poppoo koostuu näiden kliseiden luojista. Eri asia on tietysti sitten se onko se musiikillisesti kiehtovaa kierrättää samaa... Ei Audioslave ole tosiaankaan mitään uutta keksinyt.

Mua kiinnostaa muuten yleensäkin oikeasti missä bändissä on sitten loppupeleissä jotain omaa... Kaikilla on aina vaikutteita jostain aiemmista ja se juuri tekeekin musiikista kiehtovaa. Black Sabbathin ja Zeppeliinin innoittamana Soundgarden teki urallaan mielestäni hienoa ja mielenkiintoista jälkeä. Lisäksi jos näitä vaikutteita ynnää perverssisti yhteen vaikka kahdesta eri tyylisuunnan orkesterista saadaan mahdollisesti vieläkin mielenkiintoisempi soppa. Joka tapauksessa ideoiden kierrätyksestä on kuitenkin kysymys aina jollain tavalla.
I'm afraid that I was very, very drunk...
Heartwood
27.09.2005 22:07:01
Jotenkin tuntuu että ne Morellon soolot vingutukset on ympätty sinne hieman väkisin ja turhan pitkiksi.

Samaa mieltä olen. Ensimmäisellä levyllä tämä ei vielä särähtänyt korvaan, mutta Out of Exilellä homma tuntuu jo pikkaisen karkaavan käsistä. Suunnilleen joka ikiseen kappaleeseen (en nyt äkkiä muista onko kaikissa biiseissä soolo) pitää veivata jotain molotusta kun se on kuitenkin herran tavaramerkki. Useissa tapauksissa soolo ei edes sovi ko. kappaleeseen.

Olen pitänyt Morellon soitosta ja sooloista kovasti jo RATM-ajoilta, mutta Out of Exilellä mieheltä on karannut mopo käsistä. Muutaman soolon jos tuolta levyltäkin karsisi pois, niin jäljelle jäävät kuulostaisivat sitäkin paremmalta.
"The colonel is breakdancing! Give me a break!" -William Shatner
etnopoju
27.09.2005 22:38:32

No joo kai nyt Audioslavella jos jollain on täysi oikeus kierrättää Soundgardenin ja RATMin kliseitä vaikka hamaan tappiin saakka koska ko. poppoo koostuu näiden kliseiden luojista. Eri asia on tietysti sitten se onko se musiikillisesti kiehtovaa kierrättää samaa... Ei Audioslave ole tosiaankaan mitään uutta keksinyt.

tottakai, niillä on oikeus tehdä mitä niitä huvittaa. ei siitä ole kyse.

Mua kiinnostaa muuten yleensäkin oikeasti missä bändissä on sitten loppupeleissä jotain omaa... Kaikilla on aina vaikutteita jostain aiemmista ja se juuri tekeekin musiikista kiehtovaa. Black Sabbathin ja Zeppeliinin innoittamana Soundgarden teki urallaan mielestäni hienoa ja mielenkiintoista jälkeä. Lisäksi jos näitä vaikutteita ynnää perverssisti yhteen vaikka kahdesta eri tyylisuunnan orkesterista saadaan mahdollisesti vieläkin mielenkiintoisempi soppa. Joka tapauksessa ideoiden kierrätyksestä on kuitenkin kysymys aina jollain tavalla.

vaikutteet on eri asia, kuin plagiointi. minun mielestäni ratmi kuulostaa led zeppelinin riffeille, johon räpätään päälle ja pistetään sekaan punkia. mua vaan vituttaa ne riffit...mä haluaisin kuulla ratm- riffejä enkä led zeppelin riffejä.
Ziggy Bubba
29.09.2005 14:29:37

Ei ne nyt kyllä kovin suoria kopioita ole. Ei maailmassa oikein ainakaan rock-musiikin puolella kovin erikoista uutta voi keksiä ilman että se jossain muodossa eri tahtilajilla tai eri sävellajissa olisi jo tehty. Itse en ole huomannut Zeppelin-Rage välillä kovin selviä yhtäläisyyksiä.

Mun korvaan nuo Zeppelin vaikutteet on tullu selvemmin esille, ainakin Morellon soitossa, nyt Audioslaven aikaan. Riffeissä on tiettyä "pagemaisuutta". Taisivat äijät itsekin myöntää että tällä uudella levyllä mentiin enemmän sinne yhteisten 70-luvun vaikuttajien suuntaan... Anyhoo, hyvältä kuulostaa tuo Out of Exile. Varmaan ostan kunhan mid-pricelaarista löydän :)
www.mikseri.net/sigkk Fattest shit on the planet!
hjukke
29.09.2005 17:21:31

Mun korvaan nuo Zeppelin vaikutteet on tullu selvemmin esille, ainakin Morellon soitossa, nyt Audioslaven aikaan. Riffeissä on tiettyä "pagemaisuutta". Taisivat äijät itsekin myöntää että tällä uudella levyllä mentiin enemmän sinne yhteisten 70-luvun vaikuttajien suuntaan... Anyhoo, hyvältä kuulostaa tuo Out of Exile. Varmaan ostan kunhan mid-pricelaarista löydän :)

Ahaa, no nyt ymmärrän jo paremmin. Audioslavessa tosiaan on kuultavissa jo, mutta luulin että puhuttiin RATM:ista. Sorry.
"Kunnon pauketta persvakoineen." -Errorist
rheinone
29.09.2005 22:33:34 (muokattu 29.09.2005 22:35:42)
Ahaa, no nyt ymmärrän jo paremmin. Audioslavessa tosiaan on kuultavissa jo, mutta luulin että puhuttiin RATM:ista. Sorry.

Jaa juu. Entäs sitten matrix-hitti Wake Up, eiks se oo selvä Zeppelinin Kashmir?
All you gotta do is plug me into High Voltage Rock'n'Roll.
Dropped C
30.09.2005 00:29:37
Mitä enemmän on tullut kuunneltua, sitä enemmän tykkään. Tottahan toki täytyy tunnustaa että ilman Cornellia tätä ei ehkä jaksaisi kuunnella, mutta äijän ääni on yhä mitä mahtavin ja onhan se musiikkikin ihan menevää perussettiä.

"The Worm" uudelta levyltä on kyllä todella hyvä kappale ihan riffienkin pohjalta.
Come back dear dreams, tales of old. In this sleep, servant of the warsmen.
meitu
30.09.2005 18:31:25

Katsoiko joku viime yönä Audioslaven keikkaa MTV:ltä joskus yöllä? Ite en ees tienny että sellainen tulee..
Ne jotka soittaa, ne tietää.
aiiT
02.10.2005 13:17:50

Voi kökkö. Juu ei ollut tiedossa.
We are accidents waiting to happen.
meitu
26.10.2005 19:54:02

Näiltäkin pukkaa live-dvdtä Kuuban keikalta.. Onko kukaan selvillä julkaisupäivästä?
Ne jotka soittaa, ne tietää.
rheinone
26.10.2005 20:05:07 (muokattu 26.10.2005 20:06:50)
Näiltäkin pukkaa live-dvdtä Kuuban keikalta.. Onko kukaan selvillä julkaisupäivästä?

Viime viikolla olis pitäny olla kaupoissa.

Pistäkäähän heti kommentteja kun pääsette näkemään tallenteen.

"AUDIOSLAVE - LIVE IN CUBA
Interscope

Viime toukokuussa Audioslave teki historiaa esiintymällä ensimmäisenä amerikkalaisena rockbändinä Kuubassa. Lähes 60 000 ihmistä oli pakautunut Havannan Anti-Imprialist Plazalle todistamaan rockinjuhlaa. DVD:n kokonaiskesto 107 min.
Bonus-CD:llä 5 live-versiota AOL-sessioista."
author
26.10.2005 21:24:28

On tuo jo kaupassa ollut ainakin viime viikosta saakka. Mitä kattelin takakantta niin ne soittaa muutaman Ratminkin biisin.
rheinone
26.10.2005 22:07:48
On tuo jo kaupassa ollut ainakin viime viikosta saakka. Mitä kattelin takakantta niin ne soittaa muutaman Ratminkin biisin.

Bulls On Parade / Sleep Now In The Fire on mukana. Perkele miksei löydy Killing In The Name? Nehän vetää sen ihan mallikkaasti.
rheinone
12.11.2005 19:46:14 (muokattu 14.11.2005 14:16:32)
Näiltäkin pukkaa live-dvdtä Kuuban keikalta..

Eka amerikkalainen rock-bändi vetää keikan kommunistisessa Kuubassa: 60 000 katsojaa - historian lehtien havinaa Havannassa. Hieno keikka, vaikkei ihan yhtä kova kuin Helsingissä toukokuussa. Sleep Now In The Fire, Cochise... Anti-imperialistic stuff!

E: Stadin keikka olikin vasta kesäkuussa.
carlos
12.11.2005 20:57:53
Tuli taas tänään todettua, kuinka tykkäänkään Your Time has comen soolokohdasta. Yksinään se tilutus ei niin lämmitä mieltä, mutta siihen lisättynä muriseva bassolaini nostaa jo karvat pystyyn. Se on sen biisin ehdoton kohokohta.

Eipä tässä muuta, jatkakaa :)
Tämon paskaa, sanoi terveydenhoitaja vitsiä kertoessaan.
Repent
13.11.2005 13:46:23
Your Time Has Come on ainakin niin hengetöntä määkimistä ja köyhää matskua, että ainakin tämän perusteella en bändiä kovin korkealle nosta. Ehkä pitäisi kuulla enemmän, että osaisi muodosta vähän tarkemman kuvan.
sammakonkutua
sirdickyj
13.11.2005 14:29:50
Audioslavea vaivaa mun korvissani sama vika ku Soundgardeniakin; kuulostaa ensin sellaselta, että "vittu et on hieno biisi ja hienosti laulettu", sit kumminkin se kuluu loppuun yhtä äkkiä ku rasvaton maito. Cornellin äänikö lienee syynä, en tiedä. Ei jaksa kauaa, se lauluäänihän on loppujen lopuks aika rasittava ja sävytön pidemmän päälle. Hieno ääni toki, ei siinä mitn.
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa minut jäsenekseen!
author
13.11.2005 17:17:38 (muokattu 13.11.2005 17:21:15)
Audioslavea vaivaa mun korvissani sama vika ku Soundgardeniakin; kuulostaa ensin sellaselta, että "vittu et on hieno biisi ja hienosti laulettu", sit kumminkin se kuluu loppuun yhtä äkkiä ku rasvaton maito. Cornellin äänikö lienee syynä, en tiedä. Ei jaksa kauaa, se lauluäänihän on loppujen lopuks aika rasittava ja sävytön pidemmän päälle. Hieno ääni toki, ei siinä mitn.

Mulla jäi tällainen maku Cornellin sooloalbumista(Euphoria Morning). Audioslave on kuitenkin soitannallisesti värikkäämpää siksi pidänkin siitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)