Closure 27.09.2005 18:44:36 | |
---|
Olin se CFE-paitainen miekkonen siinä vieressä. Jeps. Mie kehaisin sinun paitaa ja ruoste veikko sanoi ilmeisesti jotain edellisillan cfe-keikasta :D "Mulla on norjametalli ja 1970s funk CDt vierekkäin levykokoelmassa. Se on vain totuttelukysymys. Ei kuitenkaan pidä lähteä millekkään "kaikki kelpaa" -linjalle, vaan pitää osata tunnistaa musiikista myös dekadenssi-ilmiöt kuten rap." -sub zero |
Turmis 27.09.2005 19:24:48 (muokattu 27.09.2005 19:25:29) | |
---|
Musta tämä taputus-purnaus on aivan naurettavaa, sillä Opeth on kuitenkin omasta mielestä aina ollut enemmänkin proge- kuin mikään pingviinibändi... Minun mielestä ne taputukset, jotka pahimmillaan eivät pysyneet edes tahdissa (Nosturissa ainakin yhden piisin aikana), tappoivat todella tehokkaasti rauhallisten osien maagista tunnelmaa, ei voi mitään. Bändiin totaalisen kilahtanutta fania vituttaa paljon vähemmästäkin. Mutta Blackwater Parkin aikana ne läpsyttelyt onneksi jäivät. Oli kyllä aivan mielettömän upea tunnelma siinä alkupään himmailussa, kun punaiset valot pyyhkivät hiljalleen hämyisessä savussa, rauhallisen kitaranäppäilyn soidessa... huhhuh. Ei voi sanoa muuta kuin että jumalauta. Se oli hienoa se. Niin, ja ne pingviinitrueblackmetalwarriorit tuskin tajuavat Opethista mitään, toisaalta eipä noita keikoilla juuri näkynytkään. Kanttori-W died on dungeon level 24. Killed by kicking a box (nothced keyhole). |
MrHands 27.09.2005 19:28:02 | |
---|
Niin, ja ne pingviinitrueblackmetalwarriorit tuskin tajuavat Opethista mitään, toisaalta eipä noita keikoilla juuri näkynytkään. Missä keikoilla niitä näkee? Ei oo viel missään tullut vastaan. |
Akiman 27.09.2005 19:29:26 | |
---|
Missä keikoilla niitä näkee? Ei oo viel missään tullut vastaan. Pingviinit taisivat kuolla sukupuuttoon kymmenisen vuotta sitten. Telkkarista tulevat luontodokkarit tosin puhuvat joskus Keisaripingviineistä, vaikka kaikki tietävät, että Keisaripingviinit lopettivat jo aikoja sitten neljännen albuminsa jälkeen. :: LEVYARVIOT, HAASTATTELUT YM. -> SONOS METALLICOS :: TUOREIMMAT HAASTATTELUT: OPETH, THE MACHETE, HYPOCRISY :: |
MrFunk 27.09.2005 19:30:49 | |
---|
Meni sunnuntai sitten ihan vituiksi. Meistä riippumattomista syistä saavuimme Nosturille aivan liian myöhään ja yli puolet keikasta meni sivu suun. Grand Conjurationista, Blackwater parkista, Demon of the fallista ja eräästä Still Lifen kappaleesta (en muista, mikä oli nimeltään) oli vaikea nautti, kun päällimäisenä tunteena oli äärimmäinen vitutus. Voin kuvitella... vituttaa ihan sun puolesta. "Soita Paranoid!"
"Soita ite!"
"Soittaisin jos osaisin." |
Ali 27.09.2005 21:02:32 | |
---|
Niin, ja ne pingviinitrueblackmetalwarriorit tuskin tajuavat Opethista mitään, toisaalta eipä noita keikoilla juuri näkynytkään. Noh, en aivan kirjaimellisesti juuri näitä pingviinejä tarkoittanut, mutta esim. "vitun homot, lopettakaa se taputus"-kommentit olivat mielestäni aika naurettavia. Taputtakoon ken niin tahtoo, ei se minun keikkaani pilannut. |
mikko1 27.09.2005 21:15:29 | |
---|
Ja sitten oma nöyrä mielipiteeni, Opethin keikalle ei pitti sovi. Moshaus, nyrkin/pirunsarvien heiluttaminen ja taputtaminen ok, mutta pitti ei vaan mun mielestä istu siihen musiikkiin. Ja rauhallisissa kohdissa voisi jättää ne "kuuntele, määkin osaan öristä" -murahdukset pois. Muuten ainakin etualan yleisö oli mukavasti mukana ja pääasiassa käyttäytyi "etiketin" mukaisesti.
Hyvät naurut sai. On se hyvä, että edes joku tietää, miten keikalla kuuluu käyttäytyä. |
tima 28.09.2005 09:21:18 | |
---|
Hyvät naurut sai. On se hyvä, että edes joku tietää, miten keikalla kuuluu käyttäytyä. Veit jalat suustani. |
ingle 28.09.2005 09:43:41 | |
---|
soittakaa paranoid! ei helvetti... If assholes could fly, this place would be an airport. |
Kulkunen 28.09.2005 10:13:43 | |
---|
Hyvät naurut sai. On se hyvä, että edes joku tietää, miten keikalla kuuluu käyttäytyä. Joo sori, pääsi taas mielipide lipsahtamaan mukaan. Be my reminder here that I am not alone. |
Bacchus 28.09.2005 12:51:47 | |
---|
Ja sitten oma nöyrä mielipiteeni, Opethin keikalle ei pitti sovi. Moshaus, nyrkin/pirunsarvien heiluttaminen ja taputtaminen ok, mutta pitti ei vaan mun mielestä istu siihen musiikkiin. Ja rauhallisissa kohdissa voisi jättää ne "kuuntele, määkin osaan öristä" -murahdukset pois. Muuten ainakin etualan yleisö oli mukavasti mukana ja pääasiassa käyttäytyi "etiketin" mukaisesti... Pääasia on se, että jos menee eturiviin tai sen lähistölle, niin ei kannata hermostua jos joku heiluu ja riehuu. Se on helvetin ärsyttävää jos joku tönkkö mulkero tulee seisomaan ja mulkoilemaan siihen viereen. Niin, ja mun mielestä ne typerät huudahdukset oli hauskoja.;) Mukava muuten tietää että määrittelet keikka-etiketin. Pistä teesit ylös niin noudatamme niitä orjallisesti. ;) Jag är en hund |
PomppoK 28.09.2005 13:50:24 | |
---|
Pääasia on se, että jos menee eturiviin tai sen lähistölle, niin ei kannata hermostua jos joku heiluu ja riehuu. Se on helvetin ärsyttävää jos joku tönkkö mulkero tulee seisomaan ja mulkoilemaan siihen viereen. Niin, ja mun mielestä ne typerät huudahdukset oli hauskoja.;) Mukava muuten tietää että määrittelet keikka-etiketin. Pistä teesit ylös niin noudatamme niitä orjallisesti. ;) Vaikka te näitä vitsaillen esittätekin, tiedän että niin te myös toimitte ja ajattelette. Eli siis voin tulla ensi kerralla kippaamaan BigMac -aterianne lattialle ja läpsimään poskille, kun minua niin vituttaa, jos joku ei vedä McFeastia, niin kuin minä ja kaverini teimme viereisessä pöydässä. Niinhän se meni? Ok. Julkisilla paikoilla lienee etiketin mukaista, että yritetään tulla toimeen ympäristönsä kanssa. Oli sitten kyse pingviinien kokoontumisajoista tai pitsin nypläys -iltamista. |
m. hööd 28.09.2005 15:45:27 | |
---|
alkupuolen nosturin keikalla seisoin tungoksessa siinä aika perällä, sit rupes jotenkin ahdistaa liikaa ja löntystin baariin loppukeikan ajaksi. Mut kyllä meininkiä voi mun puolesta olla, tällä kertaa vaan ei huvittanut siihen sitten jäädä. |
mikko1 28.09.2005 16:27:49 (muokattu 28.09.2005 16:28:30) | |
---|
Vaikka te näitä vitsaillen esittätekin, tiedän että niin te myös toimitte ja ajattelette. Eli siis voin tulla ensi kerralla kippaamaan BigMac -aterianne lattialle ja läpsimään poskille, kun minua niin vituttaa, jos joku ei vedä McFeastia, niin kuin minä ja kaverini teimme viereisessä pöydässä. Niinhän se meni? Ok. Miten tämä liittyi keikkakäyttäytymiseen mitenkään. Julkisilla paikoilla lienee etiketin mukaista, että yritetään tulla toimeen ympäristönsä kanssa. Oli sitten kyse pingviinien kokoontumisajoista tai pitsin nypläys -iltamista. Siis nykyään tarvitaan death metal-keikan katsomiseenkin oma etiketti? Kaiketi myös kaikenlainen hauskanpito on kiellettyä, ettei vaan kukaan häiriinny? Edit: :) |
Tapani L 28.09.2005 16:34:16 | |
---|
Old-skool paita taisi olla tapani_l:llä. Myös samassa porukassa oli KTR ja Ruoste. Näinpä muuten taisi olla. Oli ihan hyvä orkesteri ja vähän jännittävää olla kaupungissa. Mun mielestä yleisöllä pitäisi kaikilla olla samanlainen univormu niin näyttäisi paljon hienommalta. Ja sit sellaisia yhteisiä suosionosoituksia yhtyeelle, kuten esimerkiksi ihmispyramidi ja sellainen kärrynpyörä-show, joita oltaisiin harjoiteltu yhdessä ja kunnolla. |
Cocktus 28.09.2005 18:29:22 | |
---|
Olin sunnuntain keikalla juurikin sillä paikalla mihin pitti järjestettiin. Ei kuitenkaan kiinnostanut jäädä siihen taistelemaan. Löysin hyvän ja rauhallisen mestan muualta. Yleinen riehuminen kuuluu yleiseen keikkakäyttäytymiseen ainakin metallipiireissä. Yleensä olen meiningissä mukana, mutta nyt ei kiinnostanut. En kuitenkaan ottanut asiakseni vittuuntua vaan vaihdoin suosiolla paikkaa. Jos haluaa katsoa keikkaa läheltä lavan reunaa tai niin sen eteen on myös taisteltava ja otettava iskuja vastaan. |
KTR 28.09.2005 21:00:19 | |
---|
Niin olin tosiaan Lauantain keikalla. Mnetistä (ehkä joillekin) tuttuja tyyppejä oli seurassa Ruoste, Tapani L ja Closure. Jees. Hassuja veikkoja jokainen. Mutta hassuja veikkoja olivat myös Extolin heput. Nautin heidän lämmittelystään kovasti, kun he niin hyvää musiikkia tekevät. Soundit kuulostivat korviini hyviltä ja ennestään tuntemattomatkin biisit kolahtivat kovasti. Sitten se pääjuttu, eli Opeth. Pettymyksestä ja Opethista ei voi puhua edes samana vuonna, mutta samanlaisia sydäntä ja sielua liikuttaineita fiiliksiä kuin silloin heidän ekalla Nosturin keikalla koin, ei tapahtunut tällä kertaa. Mutta kyllä toimi! Oikeastaan turha mun on yrittää selittää, kuinka mainio se Opeth oli, kun kaikki paikallaolleet sen itsekin tietävät. Mitä siihen yleisön heilumiseen tulee, niin itse koen sen kyllä ihan asiaankuuluvaksi. Death metallia Opethkin taitaa itse sanoa soittavansa, ja siihen meininkiin kuuluu, että tukka heiluu ja muutkin ihmisruumiin osat. Pari kertaa tosin vähän haittasi, kun Tapani L piiskasi kasvojani tukallaan edessäni, mutta se nyt oli pientä heh juu. Oikein hyvä fiilis jäi kokemuksesta ja sain uutta inspistä omiinkin musajuttuihini taas ihan uudella tavalla. Kyllä ne vaan upeaa musiikkia tekee. Yhden tämän hetken upeimmista bändeistä näkeminen on hieno juttu, kyllä vain. |
Mufasa 28.09.2005 21:18:16 | |
---|
Sunnuntain keikka oli ihan helvetin hyvä. Bändi oli iskussa ja sainpa vielä plekunkin napattua. Ainut valittamisen aihe oli eturivissä ollut helvetin iso kaveri joka löi keikan aikana mun huulen auki kyynerpäällä koska lensin pitistä päin. Vitun homo ei mennä sinne eteen jos ollaan tolla asenteella liikkeellä. Kevyt on askel kuoleman, sillä elämä on raskas taakka kantaa. |
Viipale 28.09.2005 21:26:22 | |
---|
Toissavuotisesta, viimeiset kolme keikkaahan soitettiin syksyllä 2003. Noniinhän siinä pääsi käymään, että vuodet jälleen vierivät... kait :) No jokatapauksessa... *Music is the art of arranging sounds in time so as to produce a continuous, unified, and evocative composition, as through melody, harmony, rhythm, and timbre.* |
Sunnuntain keikka oli ihan helvetin hyvä. Bändi oli iskussa ja sainpa vielä plekunkin napattua. Ainut valittamisen aihe oli eturivissä ollut helvetin iso kaveri joka löi keikan aikana mun huulen auki kyynerpäällä koska lensin pitistä päin. Vitun homo ei mennä sinne eteen jos ollaan tolla asenteella liikkeellä. Olitkohan se just sinä jota mä kirosin koulussa, kun voitti plektran kurottelun parilla sentillä? :) Siinä Lindgrenin edessä. http://www.mikseri.net/artists/?id=21846 |