Aihe: Hetfield, Rudolf Schenker vai Mustaine tiukin komppaaja?
1 2 3 4 5
pwallin
13.06.2003 19:13:38

Siis jos noista kolmesta pitäisi valita. Itse näin äkisti sanoisin ehkä yllättävästikin että Scorpionsin Rudolf Schenker. Vaikka sen riffit ei olekaan monimutkaisia niin jokin siinä vain pitää minut varpaillaan joka kerta. En hae nyt mitään "kuka komppaa monimutkaisimmin/vaikeimpia juttuja vaan tarkkuutta ja soundin hallintaa. Perustelkaa te omia suosikkejanne.
Kyllä, se olen minä kuten arvasitkin...
Timesby
15.06.2003 11:52:27

hetfield. alaslyöntejen ansiosta.
~Ensi kerralla, Ikaros lentää yöllä~ J. Tervo
Härski
15.06.2003 13:09:01
Kyllähän Rudi on kevyesti paras noista kolmesta! Tukee helkkarin hyvin niin Ulin kuin Mathiaksenkin soittoa. On sillä ihan kohtuullisia soolojakin. Melodiosta nyt puhumattakaan.
jussiohman
15.06.2003 13:50:37
Jätkä puhuu vähän, mutta asiaa. Jos komppaamisesta puhutaan, niin kyllä Hetfield vie ykkössijan sen ultimate downstroke kaasuttelunsa kanssa.
Jos katsoo pöydällä olevaa kahvikuppia tarpeeksi kauan ja miettii että se alkaa liikkumaan, voi sen todella nähdä liikkuvan.
Ozzman
15.06.2003 14:42:05
Jätkä puhuu vähän, mutta asiaa. Jos komppaamisesta puhutaan, niin kyllä Hetfield vie ykkössijan sen ultimate downstroke kaasuttelunsa kanssa.

Samaa mieltä se pikkaa alas niin helvetin nopeesti.
Ariel - Ei vain puhdasta vaan yllätyspuhdasta!
Uli Con Carne
15.06.2003 14:47:01

Schenker on guru, samoten Hetfield.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
pwallin
15.06.2003 15:16:50

Samaa mieltä se pikkaa alas niin helvetin nopeesti.

Miten tuo liittyy soiton tiukkuuteen?
outo_O
15.06.2003 16:07:43 (muokattu 15.06.2003 16:10:30)
Miten tuo liittyy soiton tiukkuuteen?

Kaikilla mahollisilla tavoilla. Hetfieldin riffit on nopeita ja ytimekkään melodisia. Myös vaikeita nopeutensa ja monipuolisuutensa takia

up-down strokella vois vetää hetfieldin jutut 2x nopeemmi, mut kuka sellasta paskaa jaksaa kuunnella?

oon tyly

EDIT: siis mihkään arvojärjestykseen en pistä noita herroja, koska en ole kuunnellut rudolfin tai mustainen tuotoksia.

salee oon tyhmis sen takii ku en kuuntele noita.
ettiskelen jotain käytettyä, hyväkuntoista hevikirvestä ESP Ltd, Jackson, BC Rich, niinpoispäin.
KE-3
16.06.2003 00:41:44
Hetfield tottakai
mathias
16.06.2003 01:05:56
Vähän aikaa kyllä jouduin miettimään, Hetfield vai Mustaine. Mutta kyllä se James on komppaamisen kruunaamaton kuningas.
Kitara on lyömäsoitin ja siinä on oltava vitusti säröä -J. Hynynen-
pwallin
16.06.2003 08:19:59 (muokattu 16.06.2003 08:21:41)

Kaikilla mahollisilla tavoilla. Hetfieldin riffit on nopeita ja ytimekkään melodisia. Myös vaikeita nopeutensa ja monipuolisuutensa takia

Mielestäni ei liity tiukkuuteen. Tiukkuus tulee siitä kuinka tarkasti soitetaan...ei vaikeustason melodisuus tai nopeus taida vaikuttaa asiaan mitenkään. Hetfield ei aina edes soita kovin tarkasti...
Herra Rapu
16.06.2003 09:17:58

Kaikki.
Paino ei ole mikään ongelma.
FAT = MOTION
Jormaz
16.06.2003 19:50:43
Uli J. Rottweiler
Back to the 80's
Brian May jr.
16.06.2003 20:49:18
Mielestäni ei liity tiukkuuteen. Tiukkuus tulee siitä kuinka tarkasti soitetaan...ei vaikeustason melodisuus tai nopeus taida vaikuttaa asiaan mitenkään. Hetfield ei aina edes soita kovin tarkasti...

Joo ei mitään väliä, kaikki tykkää mitä tykkää. Itekki vastaan Hetfield, downstroke-lajissa se o iha kingi, sen soolot o neki hyviä(Master of Puppets, Nothing else matters...)ja sit riffit niinku joku jo sano monipuolisia ja melodisia, ja ihan riittävän tarkka on. Vastaan siis Hetfield.
Uli Con Carne
16.06.2003 20:59:12

Uli J. Rottweiler

Meitsi.
"I suppose you could tie a piano to your crotch, but would it be the same thing?" -Kim Thayil
ANTEMERIDIEM
pwallin
17.06.2003 07:49:26

Eilen tsekkasin Metallica keikan telkusta ja Hetfield tipahti kyllä asteikossa alaspäin. Ei muuten, mutta ei saa tiukkaa soundia enää kuten eka levyillä ja eka levyn biisitkin oli komppipuolella löysiä.
Eemil
17.06.2003 22:26:14
Jos lähetää kehuu Schenkerin rullee nii ettimäl saa ettii parempaa kitaristii/stemmalaulajaa. Ikinä ei oo yhtää huonoo juttuu vissii tehny, se äijä on OIKEE taiteilija. Jos haluu tietää mitä tarkottaa musas fiilis nii skorpparit soimaa ja stemmoi ja kitaroit kuulemaa, mahtava vaari perkele. Mut tiukempi on james koska se käyttää tiukempii saundei. Niist on kyl fiilis kauempana sitte.
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
Uli Con Carne
17.06.2003 22:45:40

Jos lähetää kehuu Schenkerin rullee nii ettimäl saa ettii parempaa kitaristii/stemmalaulajaa. Ikinä ei oo yhtää huonoo juttuu vissii tehny, se äijä on OIKEE taiteilija. Jos haluu tietää mitä tarkottaa musas fiilis nii skorpparit soimaa ja stemmoi ja kitaroit kuulemaa, mahtava vaari perkele. Mut tiukempi on james koska se käyttää tiukempii saundei. Niist on kyl fiilis kauempana sitte.

STEMMALAULAJA??!?! Hahahaaaaa...

Älä ota väärin, meitsi on hoosee 70-luvun Skorppari-fani, mutta stemmalaulaja...?!?!?!?
ANTEMERIDIEM
Eemil
18.06.2003 00:21:31
STEMMALAULAJA??!?! Hahahaaaaa...

Älä ota väärin, meitsi on hoosee 70-luvun Skorppari-fani, mutta stemmalaulaja...?!?!?!?

Häh? Käsitinköhän mä nyt väärin? Ainaki mun levyis lukee ruutolpin kohal et backing vocals...Pidetää toi mun allekirjotus silti mieles... :)
Tietysti on mahdollista että olen väärässä vaikka se mahdotonta onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)