Eschaton 28.09.2005 13:12:00 | |
---|
|
Campylobacter 28.09.2005 13:15:38 (muokattu 28.09.2005 13:17:01) | |
---|
Miksi 4x12" kaappi? Oletko miettinyt pärjäisitkö esim. 2x12" kaapilla? Jos 4x12" tahdot halvalla niin Harley Bentonin kaappi muistaakseni 177€ Thomannilla. Tuolla laneyn sivuilla sanottiin että noi laneyn kaapit on just laneytä varten suunniteltu että toimivatko ne ihan ok muillakin nupeilla? Eiköhän ne toimi nupilla kuin nupilla, kunhan ohmit täsmää. |
Miikathebest 28.09.2005 13:23:33 (muokattu 28.09.2005 13:28:55) | |
---|
Musicstorekölnillä olis fame, mutta niitten sivusto on ilmeisesti päivitysten takija jonkin aikaa sulki. Muistaakseni se oli aika edullinen ja siinä oli "vintage30" elementit... sitä ainakin minä harkitsisin. HUOM!!! Käytettynä saat samaan hintaan "laatukaappeja". |
JuSu 28.09.2005 13:37:34 (muokattu 28.09.2005 13:38:03) | |
---|
HUOM!!! Käytettynä saat samaan hintaan "laatukaappeja". Kyllä. Jos ei ole tulenpalava kiire, niin mm. Mnetin Toria kyttäämällä voi neljänsadan budjetilla saada (ja saakin) oikeinkin hyvän kaapin. Esim. itse löysin Hughes&Kettnerin 4x12" -kaapin Celestion Greenbackeilla (CC 412 A25) hintaan 500 euroa, listahinta pyörii lähempänä tonnia. Täytyy muuten ihmetellä, että 1960 Marshall revittiin käsistä parissa tunnissa, mutta ym. Kettusen komero komeili palstalla päivätolkulla. Hintaero oli loppujen lopuksi aika pieni. JuSu I'm afraid of the candle but live for the flame. |
Eschaton 28.09.2005 13:37:39 | |
---|
Miksi 4x12" kaappi? Oletko miettinyt pärjäisitkö esim. 2x12" kaapilla? Jos 4x12" tahdot halvalla niin Harley Bentonin kaappi muistaakseni 177€ Thomannilla. Jees kylhän mä sitä mietin mutta jotenkin mieli vie tohon 4x12 kaappiin.Joo noi Harley bentonit olis halpoja mutta taidan ne kumminkin jättää väliin:) |
Eschaton 28.09.2005 13:46:49 | |
---|
Täytyy muuten ihmetellä, että 1960 Marshall revittiin käsistä parissa tunnissa, mutta ym. Kettusen komero komeili palstalla päivätolkulla. Hintaero oli loppujen lopuksi aika pieni. Toi 1960 olis käytettynä 300 euroon yhes liikkees. Pitäis mennä katsomaan kun on kuulemma sen näköinen että on ollut keikka käytössä ja on ainakin 5 vuotta vanha. |
MikkoPaskavasara 28.09.2005 13:56:46 (muokattu 28.09.2005 14:04:06) | |
---|
Katos hemmetti kun osui sopiva aihe, kiitos. Itselläni on Thunder-nuppi ja siinä tällä hetkellä kiinni 1x12-kaappi Celestion V30 -elementillä... ja vihaan sitä. Meinaa pää räjähtää kun seisoo kaapin edessä, soundi on aivan saatanallisen tuskaisen riipivä. Olen alkanut miettimään että onko nupissa tai elementissä vikaa, mutta cleanit kuulostaa oikein mukavilta, joten en usko että jokin olisi hajoamassa. En oikein tiedä mitä tekisi kun rahatilanne on aikas heikko. 10-alueinen EQ efektilenkkiin, putkien vaihto tummempiin, kaapin vaihto? Onhan noita vaihtoehtoja mutta pelkään että sokkona joutuu tekemään ratkaisun kun vaikuttaa että Tampereella ei soitinkaupoissa ole varastossa muita Behringerin kaappeja. Ja netin arvosteluiden lukeminen on aika turhaa puuhaa kun kaikki tuntuvat olevan ristiriidassa toistensa kanssa. EDIT: Pientä korjausta ja selvennystä. Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |
Jucciz 28.09.2005 14:18:48 | |
---|
Nopea ja edullinen vinkki: vaihda putket JJ:ksi. Soundista tulee tummempi ja miellyttävämpi. Itselläni oli vähän samaa vikaa Orangen vakioputkilla, mutta JJ:t vaihdettuani soundipaletti muuttui hurjasti käyttökelpoisemmaksi. |
msm40 28.09.2005 14:39:21 | |
---|
Juu kyllä ainakin Thunderiin ja Screameriin kannattaa heti kun on mahdollista vaihtaa JJ:t etuseen. Nimim. Kokemusta molemmista. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Spike 28.09.2005 15:33:18 | |
---|
Juu kyllä ainakin Thunderiin ja Screameriin kannattaa heti kun on mahdollista vaihtaa JJ:t etuseen. Nimim. Kokemusta molemmista. Tasottaako se sen kamalan yläpään paljonkin siedettävämmäksi? So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
msm40 28.09.2005 15:43:49 | |
---|
Tasottaako se sen kamalan yläpään paljonkin siedettävämmäksi? Mun mielestä häviää just se yläpään tirinä. Itse vaihdoin tossa äsken Thunderiin JJ:t ja nyt voi kääntää treble potikkaakin myötäpäivään ilman sitä vittumaista sirinää. Pitäisi kokeilla päätteeseenkin JJ:n putkia kunhan saan aikaiseksi. All you really need is your imagination... And few pedals... |
Spike 28.09.2005 15:50:01 | |
---|
Mun mielestä häviää just se yläpään tirinä. Itse vaihdoin tossa äsken Thunderiin JJ:t ja nyt voi kääntää treble potikkaakin myötäpäivään ilman sitä vittumaista sirinää. Pitäisi kokeilla päätteeseenkin JJ:n putkia kunhan saan aikaiseksi. Pitäis varmaan kaivaa jostain klippejä JJ:n putkilla. Ajelin Screamer50combon, ja se yläpää oli kyllä hirveä. No, ei välttämättä ollu mun vahvistin muutenkaan. So you did but did nothing. Sama meni mänät. |
meneekö ne JJ:t suoraan heittämällä vai pitääkö säätää biasia ja muuta? Jotkin päivät elämme... zombeina |
MikkoPaskavasara 28.09.2005 21:09:31 | |
---|
Etuasteputket menee heittämällä. Mulla tosin vähän pakkaa sekoittaa se, että Thunderissa on vakiona kolme ECC 83 -mälpyrää etuasteessa ja bonuksena yksi samanmoinen päättärissä ( www.engl-amps.com) kahden 5881:n kanssa. Eli voiko kaikki _neljä_ ECC 83:sta vaihtaa vaikka JeiJeihin ilman biasointia? Loppujen lopuksi aika samapa tuo jos pistää koko setin uusiksi ja vie kauppaan biasoitavaksi, mutta rahanpuutteessa olisi kiva selvitä pelkällä etuputkien vaihdolla. Sex, drugs, rock n' roll and rubber chickens! |
RandomHero 28.09.2005 21:51:31 | |
---|
Itselläni on Screamerin perässä kiinni tommonen bääringerin 412s ja toimii muuten hyvin ja hyvän kuuloisesti...Ostin 180€:llä käytettynä täysin kunnossa ym...Ja voisinpa sanoa että noista antamistasi vaihtoehdoista on paras. Kaikkia en tosin ole testannut mutta mitä arvosteluitakin on lukenut. Itselläni oli jonkinaikaa sitten sama ongelma ja lähes samoja kaappeja punnitsin ja olen tyytyväinen, että löyty toi behru noin halvalla. Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered |
Crackis 28.09.2005 23:41:54 | |
---|
Jos noista kaapeista pitää valita niin Peavey ihan vain pikaisen musakauppatestin perusteella. Ei läheskään niin kireä kaappi, kuin perus marsu. Eli tässäkin puhutaan nyt vähän makuasioista, mutta tuosta jäi sellanen kuva että ulosanti on hyvin selkeä ja yläpäätäkin löytyy, mutta se ei ole pistävä niinkuin joissain kaapeissa. |
päänahka 29.09.2005 10:04:16 | |
---|
Etuasteputket menee heittämällä. Mulla tosin vähän pakkaa sekoittaa se, että Thunderissa on vakiona kolme ECC 83 -mälpyrää etuasteessa ja bonuksena yksi samanmoinen päättärissä (www.engl-amps.com) kahden 5881:n kanssa. Eli voiko kaikki _neljä_ ECC 83:sta vaihtaa vaikka JeiJeihin ilman biasointia? Voi. Soolot on perseestä. AKKK #7 |
RandomHero 29.09.2005 20:22:07 | |
---|
Sanokeepas mitkä jj:t tai muutkin putket on teitin mielestä parhaan kuuloset vaikkapa screameriin. Lines join in faint discord and the stormwatch brews a concert of kings as the white sea snaps at the beels of a soft prayer whispered |
msm40 29.09.2005 21:14:28 | |
---|
Sanokeepas mitkä jj:t tai muutkin putket on teitin mielestä parhaan kuuloset vaikkapa screameriin. Ite olen käyttänyt JJ:n ecc83s etusputkia. Screameriin kokeilin ekaksi putkeksi ecc81:stä mutta eipä ollut mun mieleen. Jollekkin muulle toimii miedommat putket mutta itse olen ecc83/12ax7 linjalla. All you really need is your imagination... And few pedals... |
dropD 21.09.2007 10:18:36 | |
---|
Ikivanha ketju mutta tähän liittyen kysemys... Etuasteputket menee heittämällä. Mulla tosin vähän pakkaa sekoittaa se, että Thunderissa on vakiona kolme ECC 83 -mälpyrää etuasteessa ja bonuksena yksi samanmoinen päättärissä (www.engl-amps.com) kahden 5881:n kanssa. Eli voiko kaikki _neljä_ ECC 83:sta vaihtaa vaikka JeiJeihin ilman biasointia? Loppujen lopuksi aika samapa tuo jos pistää koko setin uusiksi ja vie kauppaan biasoitavaksi, mutta rahanpuutteessa olisi kiva selvitä pelkällä etuputkien vaihdolla. Thunderiin tai Screameriin JJ:tä vaihtaneet: Oletteko vaihtaneet pälkät etusputket vai myös tuon päättärin ECC83:n? Kannattaako? Mikä vaikutus? |