Aihe: Aloitusongelmia..
1
El Magneto
28.09.2005 13:48:35
Elikä tarkoitus ois alkaa rakentelemaan telecaster -tyyppistä vehjettä, mutta itse ajattelin raapustaa piirrustukset, koska tarkotus ois vähän vielä muunnella muotoja. Onko tämä itse piirtäminen kannattavaa/mahdollista? Oisko jotain hyviä vinkkejä esim. kaulapaikan piirtämiseen tms. Oon kuullu että 12. nauhan ja tallan välillä pitäis olla tasan joku tietty etäisyys? Onko näin ja mikä mitta se etäisyys mahtaisi olla?
Myynnissä Ibanez RG1550 LOISTAVASSA KUNNOSSA!!!
El Magneto
28.09.2005 14:31:59
Mitenkäs tuo bodyn itsesuunnittelu? Tuleeko esim. kaulan asetteleminen bodyyn olemaan hankalaa jos on itse raapustanut kitaran piirrustukset ?
Myynnissä Ibanez RG1550 LOISTAVASSA KUNNOSSA!!!
Johnny99
28.09.2005 14:36:04
Miksi olisi? Jos vain on hyvä tila kiinnittää se kaula
On kumma miten vähän saa aikaan, jos vain lakkaa yrittämästä. Pauline 8v.
Tim
28.09.2005 14:36:07

Mitenkäs tuo bodyn itsesuunnittelu? Tuleeko esim. kaulan asetteleminen bodyyn olemaan hankalaa jos on itse raapustanut kitaran piirrustukset ?

Kannattaa varmaankin ottaa valmiista mallista kaulan ja tallan etc paikat, ja sitten muotoilet vaan nuo rungon ääriviivat uudestaan niiden ympärille.
vrajala
28.09.2005 15:37:13
Tuo Timin mainitsema tapa on ehdottomasti helpoin. Teet kaiken minkä voit piirustuksen mukaan ja muokkaat vain tiettyjä kohtia.

Kuitenkin kannattaa ensin ihan oikeasti perehtyä tarkemmin kitaran anatomiaan ja rakentelun saloihin. Sitten kun sulla on jonkinlainen käsitys siitä mikä on tärkeää ja mikä ei, sekä miten eri seikat vaikuttavat toisiinsa, voit vaikka piirtää koko kepukan alusta asti. Pelkkiin piirustuksiin luottaminen on hitusen kyseenalaista. Tärkeämpää on se että soittimesta tulee kunnollinen kuin kuvanmukainen.
Ota näistä sitten selvää
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)