Aihe: Suomen lahjakkaimmat ja monipuolisimmat pop-/rock-säveltäjät?
1 2 3 4 5 6 7
etnopoju
24.09.2005 16:22:02

ainoa suomalainen pop- tai rock- bändi, josta pidän on sielun veljet.

ja donkkarit on ihan vesitettyä mummojen rokkia. toisaalta kie von hertzen on ehkä suomen paras rock- kitaristi ainakin niistä joita olen kuullut, mut harmi että donkkarit on niin hanurista. harmillista.
ydinaukio
24.09.2005 16:24:28
Kyllähän Tommi Liimatta on aivan omassa luokassaan.
etnopoju
24.09.2005 16:25:55

mä sijoittaisin tommin mielummin "parhaat haastateltavat" -listalle.
tuhti
24.09.2005 18:21:53

mä sijoittaisin tommin mielummin "parhaat haastateltavat" -listalle.

Kyllähän se sinne molempiin mahtuu oikein hyvin.
"persoonallista" - Kim
nikomati
27.09.2005 14:24:14

Matti Mikkola, ja ei kaipaa perusteluja. Kiitos.
Kalle 1200 Vuotiaat Leivät Osaa Yksin Näyttää Tissiä
-Spade-
27.09.2005 14:31:06
Matti Mikkola, ja ei kaipaa perusteluja. Kiitos.

Juurikin näin.

Onko kellään muuten tietoa mitä Matin uudelle bändille kuuluu?
Ohan se varma.
Boyakasha
27.09.2005 14:48:47
Onko kellään muuten tietoa mitä Matin uudelle bändille kuuluu?

Treenaa Päällikön mukaan päivittäin, mutta valmis keikkatatamille aikaisintaan ensi vuoden puolella.
"On tämäkin nyt helvetti! Suomen paskin arvostelija jauhaa paskaa nyt jo netissäkin." -Nimimerkki "hanhjelm" Muusikoiden.netissä 19.05.2005 14:22:19
Hargon
27.09.2005 15:01:29
Andy on tehnyt järkyttävän määrän järjettömän hienoja pop-, rock- ja punkbiisejä.
She's dead! Wrapped in plastic.
sa-ku
28.09.2005 10:11:11
Lahjakkain ja kiinnostavin on selvästi Kaizu Wasabi.

http://www.student.oulu.fi/~kimmosat/
Sliv
28.09.2005 10:17:35
no eipä noita kansainvälisen tason säveltäjiä taida olla kuin Andy,Valo,Nightwishin äijä ja joku rasmuksen heebo.
guitarist1991
13.07.2006 17:04:18
Andy on tehnyt järkyttävän määrän järjettömän hienoja pop-, rock- ja punkbiisejä.

-Totta, McCoy kunniaan!!!
carnation
13.07.2006 17:36:24
-Totta, McCoy kunniaan!!!

Nostit sitten tämänkin ketjun ylös, vaikkei ollut tuon kummempaa sanottavaa? :P
"Ostin myös Morrisseyn uuden levyn. Olen aina ollut kiinnostunut vinkuvista, valittavista homoista, jotka arvostelevat mm. muiden ihmisten ruokatottumuksia. Meat is murder. Vittu, mikä pelle." (Jouni Hynynen)
juuso a
13.07.2006 19:33:55 (muokattu 13.07.2006 19:35:20)

Komppaan noita edellämainittuja ja tunnettuja:

- Tony Wirtanen
- Kerkko Koskinen
- Maija Vilkkumaa
- Tehiksen Masa
- Knipi
- Lasse Kurki
- Kie Von Hertzen (ja ilmeisesti muutamat muutkin donkkarit)
- Ismo Alanko

Sitten nämä tyypit jotka tekee piilossa biisejä. Niinkun esim. se joka tekee PMMP:lle, kuka nyt taas olikaan. Ja ei kait kukaan voi väittää että Asikais Risto on ihan paska biisin tekijä?
"The only thing Columbus discovered was that he was lost! " -Windom Earle
carnation
13.07.2006 19:42:35
Sitten nämä tyypit jotka tekee piilossa biisejä. Niinkun esim. se joka tekee PMMP:lle, kuka nyt taas olikaan.

Jori Sjöroos. Monipuolinen hemmo, joka on tehnyt vähän vaikka minkälaista musaa. Mutta tosiaan, tässä ketjussa lienee jo kaikki tärkeimmät mainittukin... A.W. Yrjänälle (ehkä vähän niin ja näin tässä kohdassa, kuinka paljon CMX:n sävellyskrediitit jakautuvat Halmkronan ja Yrkän kesken), Tuomari Nurmiolle ja Hectorille täytyy antaa äänet täältä. Myös sanoittajina arvostan näitä miehiä yli kaiken, mutta relevanttia ja mielenkiintoista musiikkia ovat myös säveltäneet aikojen saatossa. Nurmio on ainakin sellainen mies, joka osaa säilyttää teränsä vuosien jälkeenkin ja joka uskaltaa kokeilla erilaisia tyylisuuntia ja sovitusratkaisuja musiikissaan. Iso käsi Nurmiolle.
"Ostin myös Morrisseyn uuden levyn. Olen aina ollut kiinnostunut vinkuvista, valittavista homoista, jotka arvostelevat mm. muiden ihmisten ruokatottumuksia. Meat is murder. Vittu, mikä pelle." (Jouni Hynynen)
Milkop
13.07.2006 20:11:12

Tehiksen Matti ja Jukka Tolonen tuli ensimmäisinä mieleen. Ja perusteluna vaikka se, että niiden tekemästä musiikista tulee hyvälle mielelle.
Raimo
13.07.2006 20:47:13

Hector on kyllä aika pirun kova.

Rasmus- pojathan ovat kyllä superammattilaisia(lähinnä kait Lauri ja Pauli), kuten myös tuo Valon Ville...

Onhan noita monia.
Blah.
Notefix
13.07.2006 20:57:31

Jori Sjöroos.

Joo, jostain syystä mä diggaan. Sillä on ihan oma soundi ja PMMP:n vikalla levyllä oon kuullut ehkä ainoita kotimaisia biisejä, jotka on mulle kolahtaneet. Jotkut Rasmuksen biisit ovat olleet myös hyviä.
"Layers of layers of shit!"
ganesha
13.07.2006 21:54:26
eipä tule yhtään suomalaista MONIPUOLISTA säveltäjää popin/rokin puolelta mieleen. kyllä HYVIÄ säveltäjiä on liuta, mutta kyllä nämä alangotyrjänätmartikaiset etc.etc. tekevät sitä omaa juttuaan vuodesta toiseen vain hiukan nyansoiden. ehkä jyrkimpiä sävyeroja sävellyspuolella on ollut Ismo Alangolla, onhan äijällä uraakin jo vaik kuin ja kauan. kyllä Hassisen Kone eroaa oleellisesti Sielun Veljistä joka puolestaan on ihan eri tyylistä taas kuin jäbän soolomatksu - tiedä sitten kuinka paljon asiaan ovat vaikuttaneet Ismon bändi kunakin aikana. mut whatever. hyvää shittiä kuitenkin.

kun se vaan on ainakin meikäläisen mielestä niin ettei tuo monipuolisuuden määritelmä oikein täyty vaikka sen rokkibiisin säveltäisikin vaihteeksi johonkin muuhun sävellajiin kuin E-duuriin.

esimerkkiä monipuolisesta sävelmateriaalista: Mr. Bungle
viina. hanuri. ja naiset.
Raimo
14.07.2006 10:55:52

Ettet nyt vain sekoita sävellystä ja sovitusta? Ismollahan on vahvat maneerit säveltäjänä... Mutta hyviä biisejä se on kyl tehnyt.
Blah.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)