Aihe: Freerecordissa musa-DVD:itä halvalla
1 2
Cathi777
27.09.2005 16:00:27

Minkälainen on?

Todella ärsyttävästi leikattu. Keikka vois olla tosi hyväkin, mutta leikkaus on kuin jossain musavideossa. Koko ajan loikitaan paikasta toiseen ja tulee sellainen tunnelma, että homma ei pysy ollenkaan hanskassa. Mutta toisaalta, ei se hintakaan ollut kuin sen 7 euroa.
Only pop music can break my heart...
aksiom
27.09.2005 17:18:07 (muokattu 27.09.2005 17:19:11)
Onko kenelläkään kokemusta tuosta 7 euron Zappa-DVD:stä?

Jos puhut halpisdvd:stä nimeltä "Token of his extreme" niin kyseessä on hintaansa nähden aivan loistava keikka. Ei voi kuin kehua.

Olen nähnyt jonkun toisenkin, mutta siitä ei ole tietoa.

Niin, lisäänpä vielä että leikkaus on toisinaan aivan kauheaa (mutta ei läheskään koko ajan). Mutta eipä minua häirinnyt.
Frank Zappa: Joe's Garage - Packard Goose (3:15 - 4:08)
Jormaz
27.09.2005 18:07:53
Todella ärsyttävästi leikattu.

Kieltämättä vähän vituttaa kun Hammetilla kitara vaihtuu jatkuvasti biisien keskellä. Ite keikka on hyvä ja soundit loistavat. Tää on siis sama kuin -92 Live Shit-boksissa.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4 Mactep - Love Metalia Neuvostoliitosta
saturnzreturn
27.09.2005 19:15:42
kivi:

Vaan eipä tuolla mun Nokialla näy. :-( 90-luvun loppupuolelta muistaakseni, scart-liitännät löytyy.

sama, eipä näkynyt 90-loppupuolen finluxillakaan.
my wallet's fat and so is my head
18is9
28.09.2005 08:11:26

Heittäkääs jotain kommentteja tuosta Genesis-dvd:stä.

Ääni ja kuva eivät ole synkassa yhtään, varmaan 0.5 sekunnin heitto keikkojen loppuluolella. "The Black Concert" on nimensä mukainen, ruudulla näkyy lähinnä mustaa. Menusta kun klikkailee niin päätyy ihan muihin biiseihin kuin mitä menussa lukee.

Periaatteessa nämä olisivat paikka paikoin ihan OK bootleg -kamaa jos synkka olisi kohdallaan. Mutta ei hel*, tästä kuitenkin piti maksaa 7E. Ei mitään rajaa rahastuksella.

Kysymys: onko Genesikseltä olemassa mitään hyvää julkaisua Gabrielin aikaisilta keikoilta?
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Leikari
28.09.2005 09:15:17
Elokuvayhtiössä työskennellessä niitä kyllä näkyi, eivätkä ne kaikki voineet olla työtovereitten muuttokonteissa Ameriikasta tulleita.

kavereiden uudehkoissa telkkareissa ntsc-normi näkyy aivan kunnolla väreissä - mun 80-lukulaisissa telkkareissa mustavalkoisena (scartilla) & Sanyo-videotykillä (komponentti-liitäntä) väreissä

- - -

paitten, että halpis-dvd:t niin muutenkin on tullut mieleen, että pitäisikö tänne avata dvd-arvostelu/esittelyryhmä. Kirjoitusten otsikot olisivat muotoa "artisti : dvd:n nimi" - - sinne voisi kartuttaa näkemyksiä - - ei oikein uskalla ostaa nykyään muuta kuin mitä on jonkun luona nähnyt tai jonkin harvan luotettavan tuntuisen kehuarvostelun lukenut
Soitetaan jamia!
kivi
28.09.2005 10:50:54 (muokattu 28.09.2005 10:55:06)
Vaan eipä tuolla mun Nokialla näy. :-( 90-luvun loppupuolelta muistaakseni, scart-liitännät löytyy.

Ettei vika olis DVD-kieputtimessa?
Jos se ei ole aluekoodivapaa, niin ei varmasti näy.

Ikävä kuulla, meillä näkyy niin Intian kuin Afrikan kuin Amerikankin levyt mainiosti niin vanhalla Siemensillä kuin uudella Nokiallakin. Huomasin kylläkin vasta ostettuani vahingossa pari NTSC-elokuvaa, ja sitten leffan pyöriessä vilkaisin koteloa, ja hämmästyin: "Ai, että tää toimiikin?"
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
ozz3
28.09.2005 12:03:13
Meitsi osti tyttöystävän kanssa puoliks sen. Ei jumalauta sitä paskaa.

Mahtoi olla kyllä elämys. Itsellä ei olisi kyllä pokkaa kävellä tiskille Village Peoplen dvd:n kanssa.
Be just and fear not| MegaMan Club #009 - Shadow Man |THV-klubi #6
saturnzreturn
28.09.2005 12:15:14
Mutta hei, tässähän ei sinänsä oo ongelmaa, koska NTSC-DVD:t näkyy mun kokemuksen mukaan ihan mainiosti Scart-liittimen kautta televisioon vedettynä kutakuinkin millä tahansa niin uudella telkulla, että siinä muita kuin antenniliitin on.

mun pointti tässä olikin se, että käsittääkseni laatu ei ole samanlaista suoraan ntsc-singnaalia lukevalla telkkarilla, kun sellasella pal telkkarilla, joka osaa kääntää ntsc-koodauksen pal-koodiksi lennossa. ainakin tuo gunnarit oli mielestäni heikompi esitys telkkarista, kuin tietokoneella, jolla ei varmaankaan ole sitten (softasta tms. riippuen) väliä kumpaa kiekkoa sinne pesään lykkää.
my wallet's fat and so is my head
Blue Moon
28.09.2005 14:16:54

kivi: Ettei vika olis DVD-kieputtimessa?
Jos se ei ole aluekoodivapaa, niin ei varmasti näy.

Ongelma on se, ettei töllöstä pysty vaihtamaan värinormia PAL:ista NTSC:hen.
- Blues ain't nothin' but a lowdown shakin' chill -
kivi
28.09.2005 15:33:29
saturnz:
kuin tietokoneella, jolla ei varmaankaan ole sitten (softasta tms. riippuen) väliä kumpaa kiekkoa sinne pesään lykkää.

Onko sillä Scartin kautta väliä, hei tietävät? Scartissahan kulkee pelkkä RGB ja kaksi kanavaa audiota lisäksi, mä en edes tiedä miten RGB-signaali suhtautuu ruudun päivitystaajuuteen.

Värien pitäisi ainakin olla "oikeat" kun kerran pelkällä raa'alla RGB:llä pelataan.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
Umpihullu
29.09.2005 14:14:09 (muokattu 29.09.2005 14:15:30)
Tulipa testattua noita 6,99 € DVD juttuja. Ostin AC/DC:n, Iggy Popin ja John Fogertyn lätyskät. Kaksi ensinmainittua eivät ollet mitään rapeaa laatua. Toki on ymmärrettävä ettei Bon Scotin aikaiset nauhoitukset muutenkaan mitään hifiä ole, mutta samat pätkät olen nähnyt parempinakin versioina. Iggy Popissa sai vääntää volyymit täysille että äänen sai kuulumaan, tunnelmaa silti keikassa oli kuin hirvikolarissa. Fogerty sen sijaan soi todella hyvin (tosin äijä vaikutti muumiolta). Hypistelin käsissä vielä Neil Youngin DVD:tä, onko kukaan tuota ehtinyt katsoa ja voisko kertoa onko se minkälainen?
Muista syödä nautaa, jos joudut kaivamaan hautaa!
Voitto Ankka
29.09.2005 14:58:44
Tere!

Mullakin noita on muutama. Ainakin Genesis, AC/DC ja Alice Cooper. Voi olla muitakin, mutta en nyt muista. En minä niistä mitään erityistä nautintoa odottanut kuvan ja äänen laatujen suhteen, enkä sellaista kyllä saanutkaan. Markalla saa markan tavaran.
Sellainen vain tuli mieleen, että onko kenelläkään muulla ongelmaa noiden ääniraitojen suhteen? Mulla on nimittäin DVD-soitin kiinni vahvistimessä sekä optisella kaapelilla, että perus-RCA:lla. Kaikilla muilla paitsi noilla FNM:n levyillä yhdistelmä toimii oikein, eli vahvistin ottaa signaalin sieltä mistä se tulee, ja oletuksena on aina optinen liitäntä, jos sattuukin tulemaan molemmista. No, näillä levyillä vahvistin menee sekaisin, eli yrittää väkisin soitella optisen liitännän kautta, vaikka sieltä ei tule mitään, eli joutuu manuaalisesti vaihtamaan analogiselle puolelle. Tai voihan se kyllä olla DVD-soitinkin joka sekoaa...

j.
Horhor
29.09.2005 15:10:39
Mahtoi olla kyllä elämys. Itsellä ei olisi kyllä pokkaa kävellä tiskille Village Peoplen dvd:n kanssa.

No onneks se myyjä oli seurannu meijän keskusteluu siitä dvdeestä. Ja oli mulla sitten Kingston Wallin livekin siin messis.
In Goth We Trust!
The 666 Club #4
Dr. Muff
29.09.2005 15:46:00 (muokattu 29.09.2005 15:48:35)
kavereiden uudehkoissa telkkareissa ntsc-normi näkyy aivan kunnolla väreissä - mun 80-lukulaisissa telkkareissa mustavalkoisena (scartilla) & Sanyo-videotykillä (komponentti-liitäntä) väreissä

Kait sulla on sellanen scartti missä kaikki pinnit on kytketty. Taistelin joskus tota mustavalkoisuutta vastaan ja ratkaisu oli yksinkertainen. Toisella scartilla toimi ja toisella ei, toisessa kaikki oli kytketty, toisessa ei.

Scartissahan kulkee pelkkä RGB

Eiks scartissa kulje rgb jos telkku sitä tajuaa ja soitin osaa lähettää, kaikki vanhemmat ei tajua ja kaikissa soittimissa ei tota mahdollisuutta ole.
Tuumasta toiseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)