Aihe: Basso DT:n keikalla
1 2
sirdickyj
28.09.2005 10:08:16
...oli täysin kateissa, Miten voi olla mahdollista, että tuon tason bändi on liiikkeellä tuollaisen meiningin kanssa? Varmasti tietoinen ratkaisu, mutta kumminkin. Silloin kun siitä bassoa onnistui hieman kuulemaan niin hohhoijaa mikä soundi...eihän semmoinen hymy-eq-soundi mihinkään voi erottuakkaan, ja vielä ihan vittumaisella tavalla lytyssä. Ja ei, se basso ei edes tuntunut, kuten esim. Mike Porcarolla, jolla ei varsinaisesti myöskään viimeks jäähallissa mikään Chris Squire-soundi ollut. Mitä nää jätkät oikeen kelaa?
En ikinä liittyisi bändiin, joka ottaa MINUT jäsenekseen!
J.Hollström
28.09.2005 10:16:31
En ollut keikalla, mut eikös se ollut vanhassa jäähallissa? Se on aika v-mäinen paikka bassosoundeille ja riippuu kai aika paljon siitä missä kohtaa on kuuntelemassa. Mutta olen minä ollut monella keikalla siellä jossa basso on kuulunut hienosti.

Mitä sie tommossii teinitiluprogebändejä meet ees kattomaan?
Modulaatio
28.09.2005 10:29:26
Juu kyllä basso "soundi" oli todella muhjuinen mitä siittä sattui edes kuulemaan.
Prkele
sirdickyj
28.09.2005 10:51:34
En ollut keikalla, mut eikös se ollut vanhassa jäähallissa? Se on aika v-mäinen paikka bassosoundeille ja riippuu kai aika paljon siitä missä kohtaa on kuuntelemassa. Mutta olen minä ollut monella keikalla siellä jossa basso on kuulunut hienosti.

Juu ei ole vittumainen paikka bassosoundille, itse asiassa paljon parempi kuin Areena. Keikka siis oli kuin olikin vanhassa hallissa.

Mitä sie tommossii teinitiluprogebändejä meet ees kattomaan?

Vähän tolla fiiliksellä tuli kyllä keikalle mentyä, mutta hyvin vetivät, ja niillä oli muutama hieno biisikin. Mutta kyllä siitä pikkusen semmonen fiilis jäi, että kun vertaa muihin tämmösiin poskettoman hyvin soittaviin bändeihin (vaikkapa Toto, Mr. Big, Yes, Steve Vai, Steely Dan), niin niillä se lähtökohta tuntuu jotenkin enemmän olevan se poikamainen pikkujätkien musandiggailu ja piereskely, DT:stä ei välttämättä tätä riemua aisti. Mutta hienosti vetivät kumminkin, ei sanansijaa siinä suorituksessa.
J.Hollström
28.09.2005 10:55:15
Juu ei ole vittumainen paikka bassosoundille, itse asiassa paljon parempi kuin Areena. Keikka siis oli kuin olikin vanhassa hallissa.

Areenassa en oo muistaakseni käynyt muita kattoon kuin Steely Danin. Mutta ainakin siihen lavan eteen tuli basso hienosti.

No, se on muutenkin niin amatörimäinen harrastelijoiden bändi että varmaan ihan vahingossa saivat sen kuulumaan.
sirdickyj
28.09.2005 10:55:25
Eikös se ole ihan faktana pidetty asia että DT:llä on paskat bassosoundit? Että ei siinä mitään ihmettelemistä.

Jep, makunsa kullakin, mutta paska on. Sitäkin enemmän huvitta Myungin Yamaha-mainos, jossa mies kertoo jotain sellaista, että hänen päämääränsä elämässä on etsiä ultimate-soundia. Poika, sulla on pitkä tie edessäs.

Ja tosiaan, monesti se, että basso ei "kuulu" on näennäistä, koska se tosiaan kumminkin on siellä jossain alla möyrimässä, esim. Mitja Tuuralalla (näin saatiin muuten Mitja ja Myung samaan keskusteluun). Mutta tuolla keikalla ei voi puhua edes basson läsnäolosta.
sirdickyj
28.09.2005 10:56:22
No, se on muutenkin niin amatörimäinen harrastelijoiden bändi että varmaan ihan vahingossa saivat sen kuulumaan.

Joo, niillä oli vittumaisia piikkejä varmaan siinä, miksaajan moka. Oletan, että kuulosti sitten räveltämiseltä se soittokin?
J.Hollström
28.09.2005 11:00:30
Oletan, että kuulosti sitten räveltämiseltä se soittokin?

Joku tummaihoinen mutruhuuli sitä yritti siinä jostain papereista näpeltää, kun ei siis osannut biisejäkään, mutta ei siitä tullut hevonpersettä siitä sen soitosta, kun se kikkarapää telecasterkitaristi tilutteli kokoajan jotain paskaa siihen soiton päälle. Joku mimmiköörikin siinä uikuitti ja joku Kornilius Pamppus puhalteli räkää pilliinsä. Ihan syvältä koko viritys.
hemmo
28.09.2005 13:20:37

Tuota, mie aattelin otsikon perusteella, että kyse on Turkun DownTown-keikkamestasta, jossa tosin on kuin onkin hankala säätää bassoa, kun se koko lavarakennelma toimii subbarina.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
vanttera
28.09.2005 14:33:42
Tuota, mie aattelin otsikon perusteella, että kyse on Turkun DownTown-keikkamestasta, jossa tosin on kuin onkin hankala säätää bassoa, kun se koko lavarakennelma toimii subbarina.

Pöliä! Eri helppoo näin:

Käytä talon Ampeg B-100 comboa joka on nostettu abaut tissien korkeudelle.
*h4liih*
hemmo
28.09.2005 15:21:16

Pöliä! Eri helppoo näin:

Käytä talon Ampeg B-100 comboa joka on nostettu abaut tissien korkeudelle.

No oisit heti sanonu.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
sirdickyj
28.09.2005 16:07:46
Bassopalstan hienous; ei off-topic mitään, vaan se, että mitä kauemmas edetään, sitä syvemmällä suossa kynnetään! I love it!
Karlsson
28.09.2005 16:09:50
Bassopalstan hienous; ei off-topic mitään, vaan se, että mitä kauemmas edetään, sitä syvemmällä suossa kynnetään! I love it!

Suomalaine basisti ku menee mettää, ni menee kans kunnolla, kele!
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
sirdickyj
28.09.2005 16:12:23
Suomalaine basisti ku menee mettää, ni menee kans kunnolla, kele!

Kyä!
Teijo K.
28.09.2005 16:24:10

...oli täysin kateissa, Miten voi olla mahdollista, että tuon tason bändi on liiikkeellä tuollaisen meiningin kanssa? Varmasti tietoinen ratkaisu, mutta kumminkin. Silloin kun siitä bassoa onnistui hieman kuulemaan niin hohhoijaa mikä soundi...eihän semmoinen hymy-eq-soundi mihinkään voi erottuakkaan, ja vielä ihan vittumaisella tavalla lytyssä. Ja ei, se basso ei edes tuntunut, kuten esim. Mike Porcarolla, jolla ei varsinaisesti myöskään viimeks jäähallissa mikään Chris Squire-soundi ollut. Mitä nää jätkät oikeen kelaa?

Miehän tätä olen samaa toitottanut DT edellisestä keikasta lähtien. Onko kukaan uskonut? Mitä mie sanoin? Silloinkin Dave Meros soudasi mitä mainioimmalta samassa tilassa.
Munsta.
Karlsson
28.09.2005 16:25:08
Miehän tätä olen samaa toitottanut DT edellisestä keikasta lähtien. Onko kukaan uskonut? Mitä mie sanoin? Silloinkin Dave Meros soudasi mitä mainioimmalta samassa tilassa.

Eli mitä me opimme tästä?

Paska bändi, paskat kamat.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
sirdickyj
28.09.2005 16:44:15 (muokattu 28.09.2005 16:44:33)

Joo, tavallaanhan toi oli tiedossa, mm. juuri sun lausuntojesi perusteella, ja on muutkin sanoneet samaa.

Äijä leipoo ku raivotautinen muslimiterroristi, ja tulos; pyöreä nolla.

Olen tuota jo muuallakin mankunut, mutta kaikesta taitavuudestaan huolimatta DT on sairastunut samaan tautiin kuin nämä pomppumetallibändit, eli soundilliseen muka-rankkuuteen. Kitarassa on niin paljon kaikkea, ja alavirettä kaupan päälle vielä, että ei meinaa muuta enää sointiin mahtua. Tulos; ei dynamiikkaa lainkaan.

Esim. Steve Vai on tässäkin suhteessa mestari ja DT:n ukot kisällejä (minkä onneksi pääsee 11.10 Nosturiin toteamaan, nelikielisen varressa vieläpä The Great One, jonka maestrokin muistaa riittävän usein mainita), että siihen sointiin mahtuu kaikkea, ja nimenomaan kokonaisuutta palvellen. No, palveli kai tuo Myungin soundikin kokonaisuutta.
ozmo
28.09.2005 17:06:09
(minkä onneksi pääsee 11.10 Nosturiin toteamaan, nelikielisen varressa vieläpä The Great One, jonka maestrokin muistaa riittävän usein mainita)

Mitenkäs iso rooli muuten sillä Sheehanilla on siinä bändis? Meinaan ku ittekin oon lähdös kattoon, enkä oikeestaan ikinä oo kuullu Steve Vain musaa. :D
Huvittaa vaan tietää, et petynkö suuresti jos odotan järkyttävän upeita bassosooloilusuorituksia? :)
Why drink n' drive when you can smoke n' fly...
Typhus
28.09.2005 19:45:35
mua taas epäilyttää mathuuko Steven ja Billyn egot yhtäaikaa lavalle o_O :D
"Play with your soul, Not only with your hands"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)