Aihe: Ska-musiikki
1 2
mr_b
27.09.2005 14:59:27

-Skatalites
-Toots & The Maytals
-Prince Buster
-Desmond Dekker
-Wailers
-Lee "Scratch" Perry
-Joe Gibbs

Näin. Mutta:

The Specials oli omana aikanaan tietenkin todella mainio, ja ehkä joku Madness myös, mutta molemmat ovat ikävä kyllä soinniltaan niin sitä itseään 80-lukua, ettei niitä oikein kelpaa nykykuulijalle tarjoilla.

Höps höps. Hyvältä ne edelleen kuullostavat. More Specialsin lounge-meininki on suorastaan nerokasta ja Madnessin pophelmiä kelpaa kuunnella. 'Puhdasta' skatahan tuo ei ole mutta kaikki musiikki kehittyy ja muuttuu ja se on vain hyvä asia.
Assume the position!
Volle
27.09.2005 15:10:32
Huomenna olisi Tampereen klubilla asiasta kiinnostuneille tarjolla suomalaista skata ja puolalaista reggaeta. Asialla Menopaluuna, jossa on mm. Voimaryhmästä tuttuja naamoja, ja Paprika Korps, joka soittaa "heavy reggaeta". Jälkimmäisen olen nähnyt Suomessa jo kolme kertaa ja olen jo vähän kyllästynytkin siihen, mutta Menopaluunaa voin suositella.
Nam.
herra hakkarainen
29.09.2005 13:36:13
Niin. Mikä sitten loppujen lopuksi on skata... More Specials on minunkin mielestäni hieno levy, mutta edustaa jo ihan omaa, muunlaista tyyliään. Pyrkimys eroon siitä suoraviivaisesta backbeat-musiikista joka villitsi kaljupääkansaa oli minusta kyllä tuossa vaiheessa aika selkeä. Pian levyn tultua bändi vakiinnuttikin nimekseen sivuprojektinimen Special aka. Muuten, vaikka makuasioista kannattaa/ei kannata kiistellä, lisään vain että ikävä kyllä nykyisin minulle tuo muinoin niin rakas 80-luvun soundi suorastaan nostaa näppylöitä. Sääli sinänsä. Silloin oli kyllä paljon hienoja: Clash, Buzzcocks, Jam, Style Council, Depeche Mode, Smiths, Stone Roses...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)