Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Klassinen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Bachia klassisella (pari videota)
1 2
JulliH
18.09.2005 14:54:24
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöstä jälkeä synty kun kokeilin klasaria jossa on sähköliitännät ja soololovi, lisäsin ääneen jonku verran kaikuakin. Kehnoa soittoa vaan ei efektit paranna =)
 
Pystyisiköhän joku noista pätkistä arvioimaan, olisiko 1/3 jo suoritettavissa?
 
www.students.tut.fi/~huusari/Bach-BWV999.wmv
 
www.students.tut.fi/~huusari/Bach-BWV1001fugue.wmv
 
-Ei kyntömies vakoaan valitse.
wrshredder
18.09.2005 15:03:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho , ihan pikkutiedostoja..
menee hetki kun lataan, odotan innolla... kohta kerron.
 
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
JulliH
18.09.2005 15:05:30
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei toki kannata odottaa paljoa, virheitä meinaan riittää noissa.
 
-Ei kyntömies vakoaan valitse.
wrshredder
18.09.2005 15:07:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noo, virheitä tekee kaikki.
no nyt on jo puolet latautunu, noputu heti ko laitto latausohjelman pois päältä ::)
 
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
wrshredder
18.09.2005 15:29:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Peijjoni ,en saanut videota toimimaan kun on Linux ja toi on wmv.
mutta äänet tuli..
Kyllä toi tiätääkseni jo 1/3 kattaa..
 
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
JulliH
18.09.2005 19:28:42
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkäs videotyypit pyörii Linux:ssa? Voisin seuraavan vetästä sellaselle tyypille..
 
Olis ollu hyvä saada jotain kommenttia sormien käytöstä, eihän pelkästä ääniraidasta voi kattavaa kommenttia antaa.
 
-Ei kyntömies vakoaan valitse.
wrshredder
18.09.2005 19:57:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitkäs videotyypit pyörii Linux:ssa? Voisin seuraavan vetästä sellaselle tyypille...
 
(Melkein) kaikki muut. :) avit ja mpg parhaiten. (jos on joku tosi uusi pakkausmuoto niin voi olla ettei näy)
kyllä ton wmv pitäis toimia ,mutta mulla saattaa olla vanhat ohjelmistot..
 
Romantikkoitkijät#23 A mänskadaduu wada mänskadaduu.
Albiinokaamio
22.09.2005 22:34:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En tiedä mikä on ku en saanu videoita windowsissakaan toimimaan mutta voin sanoa että kannattaa muistaa että edes 1/3 tutkintoa ei mennä tekemään niin että menet konservatorioon tai musiikkiopistoon ja sanot että minäpä teen peruskurssin ensimmäisen tutkinnon. Kaiken lisäksi pitää osata myös muuta kun 2 kappaletta. Tarkemmin en osaa sanoa sillä omasta 1/3 tutkinnosta on aikaa 8 vuotta ja sekin oli eri soittimessa.
 
Odin owns ye all!
wrshredder
22.09.2005 22:39:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Kaiken lisäksi pitää osata myös muuta kun 2 kappaletta..
 
Eiks se oo kitaralla että 15 kappaletta pitää osata ,joista 5 soitetaan kokeessa.
 
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
wrshredder
22.09.2005 22:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaiken lisäksi pitää osata myös muuta kun 2 kappaletta..
 
Eks se oo että 15 kappaletta pitää osata joista 5 soitetaan kokeessa.
 
Romantikkoitkijät#23 en vittu maksa., meen vaikka linnaan. mut en maksa tveen kattomisesta..
Albiinokaamio
22.09.2005 23:21:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eks se oo että 15 kappaletta pitää osata joista 5 soitetaan kokeessa.
 
Voipi olla. Sellolla oli muistaakseni muutama kappale sekä etydi ja asteikoita.
 
Odin owns ye all!
Jäärä
27.09.2005 12:10:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olis ollu hyvä saada jotain kommenttia sormien käytöstä, eihän pelkästä ääniraidasta voi kattavaa kommenttia antaa.
 
Ite oon soittanut tota fuugaa A-mollista ja tota preludia D-mollista ilman capoa. Varsinkin tota fuugaa aika erillaisilla sormituksilla, mistä olit ne saanut? En sano, että ne olisivat välttämättä mitkään huonot, erillaiset vaan. Tää oli vaan tällainen amatöörin kommentti.
 
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
hörhö
27.09.2005 19:17:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa vain hinkata lisää niin, että on sitten varaa myös miettiä, miten nuo soittaisit ja pahimmat virheetkin häviää.
 
"Only sick music makes money today" -Nietzsche (1844-1900)
JulliH
28.09.2005 23:53:40 (muokattu 28.09.2005 23:58:34)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis se capo oli ainoastaan siksi, koska toi on lainakitara ja siinä on kielet hävyttömän ylhäällä (tallapalan alla mikrofoni) joten asialle en voinut muuta tehdä. Ton fuugan sormitukset oon osittain ottanu Julian Breamin videolla soittamasta versiosta (mun mielestä paremman kuulonen kun se yleisin versio), loput oon pistäny oman tatsini mukaan.
 
Mitä Hörhö tarkoitit kommentillasi? Sormitusten vaihtoa?
 
Ai niin, voin sen verran sanoa että tatsi omaan klasariini on jotain ihan toista luokkaa kun tohon millä noi videot nauhotin..
 
-Ei kyntömies vakoaan valitse.
Pentinpuro
24.11.2005 22:07:51
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1/3 tasosuorituksessa vaaditaan ohjelmistoon 4 erityylistä/eritekniikkaista biisiä, jotka ovat vaikeusasteeltaan tasokokeeseen sopivia. Esim. ylemmistä asemista soittoa ei vielä tässä vaadita.
 
Kurssiohjelmiston lisäksi soitettuna pitää olla kolminkertainen määrä vastaavia kappaleita.
 
Asteikkoja vaaditaan duurit ja mollit yhteen etumerkkiin asti ja kaksi oktaavia, vapaita kieliä saa käyttää. Asteikot siis C,a,F,d,G,e.
 
Lisäksi on vielä jokin helppo yksiääninen prima vista -koe.
 
wrshredder
07.12.2005 15:51:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://media.putfile.com/Tulkinta
 
tossa mun tulkinta Tarregan lagrimasta. toivottavasti toimii. ei se nyt aivan täydellisesti mennyt ,mutta ihan ok.
 
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
JulliH
07.12.2005 16:24:40
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin mun korvaan kuulosti hyvältä. Miten/millä nauhotit?
 
Älä viitti olla tollanen
wrshredder
07.12.2005 16:58:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin mun korvaan kuulosti hyvältä. Miten/millä nauhotit?
 
no kiitoksia :)
ööh, tälläi vaan. ensin jollain ohjelmalla, sitten siirsin sen wav. tiedoston audacityyn ja nopeutin sitä ,koska mun tietokone on huono ja ruma ja se hidastaa jostain kumman syystä noita nauhoituksia. puhetta kun nauhottaa niin ok ,mutta kun äänittää soittoa niin se tulee matalemmalta .. ??.
ja mukaan tulee myös rahinaa. johtuu varmaan mun 8e mikistä :D
 
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
JulliH
07.12.2005 17:14:31 (muokattu 07.12.2005 17:15:20)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audacity. Sulla on siis linux käytössä. No joo ei siinä softassa ihmeellisyyksiä, sitä vaan että millanen mikki ja veditkö mikistä suoraan äänikortin kautta vai käytitkö jotain vahvistinta välissä?
 
Meinaan itellä on Shuren 57 ja sen kun vedän (integroituun!) äänikorttiin suoraan ni aika nihkeästi tulee mitään. Tai puhetta pystyy kyllä nauhottamaan ja hyvää tulee (suhteellisen) mutta noi kitaran äänet ei tahdo tulla siististi. En tiedä pitäisikö sitte pistää euroja johonkin pieneen esivahvistimeen. Itellä on xp ja softana muistaakseni joku Magix Studio 7. Softassa ei kyllä ole haukkumista, sieltä saa eteen ihan kunnon mikserin et en tiiä jos sitä säätämällä (matalia taajuuksia pienelle ja korkeita isommalle) parantuis nauhotuksen laatu.
 
Mutta hittojako jauhan, pistä lisää pätkiä tulemaan! Paljonko muuten maksat opetuksesta siellä konservatoriolla?
 
Älä viitti olla tollanen
wrshredder
07.12.2005 20:09:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mutta hittojako jauhan, pistä lisää pätkiä tulemaan! Paljonko muuten maksat opetuksesta siellä konservatoriolla?
 
En yhtään!. lällislää!! :D
Kun sain vapaaoppilashakemukseni läpi niin ei tartte maksaa ,paitsi oli joku yks maksu 15e ,mut porukat makso sen.. joten ei yhtään. ens vuonna kattoo sit uudellee. kai se on suurinpiirtein 200e lukukausi, en o varma.
 
Olin itseasiassa just tunnilla. meni vähän altariman kun minätyhmäpoika viilasin just ennen tuntia kynsiä hieman liikaa ja tatsi katos. :) se on tarkkaa puuhaa.
Ens viikolla koevuositutkinto. jau! soitan ton lagriman ja brouwerin etydin.
 
Ja toi etydi mulla on myös nauhotettuna. voin laittaa sen tonne kans, mut siin o kans aika hirvee äänenlaatu kun siinä on enemmän bassoääniä. luulen että se johtuu siitä. mut nyt meen ostaa maitoa. sitten vasta huvit :D
 
Romantikkoitkijät#23
Soundi lähtee käsistä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «