IommI 22.09.2005 14:46:03 | |
---|
Onkohan minkäänlaisia mahdollisuuksia enää ostaa mistään samanlaisia urkuja kuin mitä Lord aikoinaan käytti..? Itse soittelen paljon Purplen tyylistä musiikkia kitaralla ja syntikalla.. mutta syntikassa ei vain ole sitä tiettyä soundia mikä oli Lordilla 70 -luvulla..**keles |
M.i.k.key 22.09.2005 14:51:55 (muokattu 22.09.2005 14:52:41) | |
---|
Onkohan minkäänlaisia mahdollisuuksia enää ostaa mistään samanlaisia urkuja kuin mitä Lord aikoinaan käytti..? Itse soittelen paljon Purplen tyylistä musiikkia kitaralla ja syntikalla.. mutta syntikassa ei vain ole sitä tiettyä soundia mikä oli Lordilla 70 -luvulla..**keles ajatella...!? Osta Hammondit, maksaa kymppitonnin. Joku urkuhomma sun pitää hankkia. Nord Electro, Roland VK yms. EDIT: Ei sitten yks kirjoitus riittänyt... Mä lopetan nää hommat! |
Fuzzy Boner 22.09.2005 15:17:40 | |
---|
ajatella...!? Osta Hammondit, maksaa kymppitonnin. Joku urkuhomma sun pitää hankkia. Nord Electro, Roland VK yms. EDIT: Ei sitten yks kirjoitus riittänyt... Ei sullekaan oo ikinä riittäny yks mimmi/drinkki. Saapuilija |
IommI 22.09.2005 15:26:26 | |
---|
EDIT: Ei sitten yks kirjoitus riittänyt... No kun kone takkusi vähä, niin niitä tuli... pitää etsiä noita hommia.. |
Journeyman 22.09.2005 15:32:13 | |
---|
Onkohan minkäänlaisia mahdollisuuksia enää ostaa mistään samanlaisia urkuja kuin mitä Lord aikoinaan käytti..? Hommahan meni helpoksi - käy kattoon tuolta torilta, siellähän oli B3 Lepalla myynnissä. Oli kyllä aika kiiltävän näköinen yksilö mutta eihän se soittoon vaikuta.. |
Leikari 22.09.2005 16:04:29 | |
---|
Hommahan meni helpoksi - käy kattoon tuolta torilta, siellähän oli B3 Lepalla myynnissä. Oli kyllä aika kiiltävän näköinen yksilö mutta eihän se soittoon vaikuta.. muistanko oikein, että Jon Lordilla olisi ollut A-sarjan urku anyway - - hänen tyyliinsä keikuttamalla ja potkimalla beekolmoseenkin tulee kyllä aidontyylinen patina ;-) se nyt kuitenkin on pakko todeta, että jotain lisähuononninta pitää laittaa electron perään, että siitä jotain lord-tunnelmaa löytyisi - - puhumattakaan siitä lapsellisesta ulkonäöstä mutta kun aidot asiat ovat niin vaikeasti saatavissa niin ehdotetut toiminevat - joissakin syntikoissa/moduleissa voi olla tuurilla joku räkäinen rock-hammondi - minäkin olen korgin n1r:n soundilla pärjännyt Soitetaan jamia! |
Leper Messiah 22.09.2005 16:33:22 | |
---|
taidan suositella nord electro 2:sta. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
seppos-m 22.09.2005 17:01:27 | |
---|
Lord soitti C -3 Hammondia, kuten suurin osa brittiurkureista,( koska B-3 malli oli siellä hyvin harvinainen),siis esim. Emerson. Mun mielestä kyllä YES- urkuri Tony Kaye:llä oli paras murina. Peddlersin Roy Phillips soitti kyllä A-100 Hammondia. Mulla ois muuten myytävänä kahdetkin, joista toinen keikkamalli, käy torilla tsekkaamassa! |
BaariMikko 22.09.2005 18:22:45 | |
---|
se nyt kuitenkin on pakko todeta, että jotain lisähuononninta pitää laittaa electron perään, että siitä jotain lord-tunnelmaa löytyisi - - puhumattakaan siitä lapsellisesta ulkonäöstä Mikähän se tämmönen lisähuononnin muuten olisi? Rokkibändiä ajatellen niinkun. Parissa biisissä on urkua suht kovalla säröllä, mut se viimenen silaus, pahin kireys ja räkä uupuu. Pitäiskö kokeilla jotain kitarasäristintä? "Kun olen inspiroitunut, kaikki menee hyvin, mutta jos yritän menetellä oikein, seurauksena on katastrofi."
-Keith Johnstone |
Leikari 22.09.2005 21:21:30 | |
---|
... viimenen silaus, pahin kireys ja räkä uupuu. Pitäiskö kokeilla jotain kitarasäristintä? jotain tuon tyyppistä oli mielessä - en nyt osaa erityisesti mitään laitetta ehdottaa - käy kitaristikaverisin kassilla kokeilemassa särisevanmurisevantuhiseva analogilaite kuitenkin... Soitetaan jamia! |
Windreaper 23.09.2005 00:42:36 | |
---|
Mikähän se tämmönen lisähuononnin muuten olisi? Rokkibändiä ajatellen niinkun. Parissa biisissä on urkua suht kovalla säröllä, mut se viimenen silaus, pahin kireys ja räkä uupuu. Pitäiskö kokeilla jotain kitarasäristintä? John Lord käytti mun muistaakseni ring modulatoria urkujen perässä. Tais olla joku ihme Pelle Peloton-malli vielä. Jos näkyy jotain kuvia, niin se on se hassu loota, joka on pultattu sen hammondin päälle. |
musamies 23.09.2005 09:56:12 | |
---|
John Lord käytti mun muistaakseni ring modulatoria urkujen perässä. Tais olla joku ihme Pelle Peloton-malli vielä. Jos näkyy jotain kuvia, niin se on se hassu loota, joka on pultattu sen hammondin päälle. Mulle on jäänyt epäselväksi minkälaisen saundin ring modulator tekee? Tekeekö se siis näin: http://www.harmony-central.com/Effects/Articles/Ring_Modulation/ |
Windreaper 23.09.2005 15:06:20 | |
---|
Mulle on jäänyt epäselväksi minkälaisen saundin ring modulator tekee?
Ainakin omista ring mod viritelmistä on tullut aika metallisen kuuloisia, ja sanotaanhan tuolla HC:ssakin, että ring mod on hyvä tapa kellosaundien tekoon. Muodostushan tapahtuu juuri niin kuin tuolla kerrotaan: alkuperäinen signaali summataan joko toiseen signaaliin (esim. analogisynissa oskillaattorien välinen ring mod) tai sitten erikseen generoituun kantoaaltoon efektiloota-tyyppisessä sovelluksessa. |
maza 23.09.2005 15:36:59 | |
---|
Lordilla oli tosiaan C-3, johon oli myöhemmissä vaiheessa myös rakennettu sisään joku sähköpiano (olisko RMI Electra tai joku vastaava ränkätin). Perässä oli tosiaan kehämodulaattori, mutta ei se sillä koko aikaa käytössä ollut. Alkuaikoina urkuja soiteltiin ihan perinteisen Leslien läpi (varmaankin 122/147 tai muu ihan perusvärkki). Machine Headilla urut sitten kytkettiinkin Marsun putkinuppiin (villinä arvauksena 100W Super Lead) ja normaaliin kitarakaappiin; myöhemmissä vaiheessa Lesliet astuivat takaisin kuvaan. Melkein minkä vaan urun perus 888000000-soundin saa kuulostamaan melkoisesti Lordilta kytkemällä sen juurikin hyvään putkinuppiin ja skebakaappiin. Säröä vaan niin perkeleesti, niin siinä se soundi on. Jos C-3:sta havittelet, niin varaudu maksamaan vähintään 5000 euroa Suomessa, jos jostain satut moisen löytämään. Spinetti-Hammondeja heruu onneksi vähän halvemmalla, ja nekin ovat varsin käyttökelpoisia hyvän putkinupin ja Leslien kanssa. :) |
biibob 27.09.2005 13:00:49 | |
---|
Lordilla oli tosiaan C-3, johon oli myöhemmissä vaiheessa myös rakennettu sisään joku sähköpiano (olisko RMI Electra tai joku vastaava ränkätin). Perässä oli tosiaan kehämodulaattori, mutta ei se sillä koko aikaa käytössä ollut. Alkuaikoina urkuja soiteltiin ihan perinteisen Leslien läpi (varmaankin 122/147 tai muu ihan perusvärkki). Machine Headilla urut sitten kytkettiinkin Marsun putkinuppiin (villinä arvauksena 100W Super Lead) ja normaaliin kitarakaappiin; myöhemmissä vaiheessa Lesliet astuivat takaisin kuvaan. Melkein minkä vaan urun perus 888000000-soundin saa kuulostamaan melkoisesti Lordilta kytkemällä sen juurikin hyvään putkinuppiin ja skebakaappiin. Säröä vaan niin perkeleesti, niin siinä se soundi on. Jos C-3:sta havittelet, niin varaudu maksamaan vähintään 5000 euroa Suomessa, jos jostain satut moisen löytämään. Spinetti-Hammondeja heruu onneksi vähän halvemmalla, ja nekin ovat varsin käyttökelpoisia hyvän putkinupin ja Leslien kanssa. :) Ja hyvä putkinuppi+kaappi onkin sitten helposti se 2000-2500e, mutta sehän onkin jo sivuseikka. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Ja hyvä putkinuppi+kaappi onkin sitten helposti se 2000-2500e, mutta sehän onkin jo sivuseikka. No, jos ei nyt mitään hifi hirmua hae, eikä mitään vuosikertavehjettäkään, niin kyllä tuollainen 1500 alkaa riittämään hyvään nuppiin ja kaappiin. Vanhojen Marshallien hinnoista en tiedä, mutta esim. Fenkun Bassmaneja näyttää menevän aika usein vähän alle tonniin ja hyvän kaapin kyllä löytänee sen verran alle tonnilla ettei tuosta 1500:aa luulisi tuon yhteishinnan kovin paljoa ylittävän. Bassman ja joku hyvä kaappi olisi itselläni hakusessa Farfisan seuraksi, mutta se meneekin jo aiheesta aika paljon ohi. Edit: Oletin että viittasit "tavallisiin" kaappeihin tässä, Leslien hinnoista mä en tiedä mitään. Some folks like water, some folks like wine, but I like the taste of straight strychnine! |
M.i.k.key 27.09.2005 19:50:19 | |
---|
Torilla on Leslie 760 tonnilla Oulussa. Mä lopetan nää hommat! |
U.Honey 28.09.2005 06:49:54 | |
---|
Torilla on Leslie 760 tonnilla Oulussa. 760 tonnia on mielestäni liian kova hinta vaikka leslie olisi uudenveroinen! My name is Baron, U.Honey Baron. |
M.i.k.key 28.09.2005 10:54:24 | |
---|
760 tonnia on mielestäni liian kova hinta vaikka leslie olisi uudenveroinen! Elämä on. Mä lopetan nää hommat! |
maza 28.09.2005 15:53:40 | |
---|
Ja hyvä putkinuppi+kaappi onkin sitten helposti se 2000-2500e, mutta sehän onkin jo sivuseikka. Niinhän nuo kitarakoneet. Leslien kaveriksi saa parilla sadalla esim. Saksan ebaystä 50-100W Dynacordin nupin ja samalla rahalla Elkatone/Wersitone/vast. aivan käyttökelpoisen (varsinkin pienellä modifioinnilla) lepan. |