Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland Fantom-Kilta
1 2 3 4 5
hanipai
26.09.2005 20:32:08 (muokattu 26.09.2005 20:33:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin toivottavasti tälläista ei ole jo perustettu. Katselin, että Motifille on jo tehty. Rupesin tossa kiinnostamaan pitkän etsiskelyn jälkeen Fantom X8. Aika kallis uutena, mutta käytettynä suht hyvänhintanen. Onkos koskettimisto millanen, jos vertaa Yamahan sähköpianojen graded koskettimiin. eikös tässäkin oo graded. Pianosoundit ilmeisesti hyvät? Käytettävyys. Kertokaaapa. Tiedän, että Fantomista on puhuttu, mutta nyt kootaan kaikki tähän, jos sopii. Täten julistettakoon Fantom-kilta avatuksi. Motif-miehet vaviskoon (entinen Motif 6:sen omistaja :) Ja nyt puhutaan siis nimenomaan uusista Fantomeista!
 
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Leikari
26.09.2005 20:35:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

remppaa pukkaa...
 
;-P
 
Soitetaan jamia!
M.i.k.key
26.09.2005 20:37:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja nyt puhutaan siis nimenomaan uusista Fantomeista!
 
No höh, mun S-88:lla ei siis päästä mukaan?
 
Jotenkin diggaan S:n pianosoundista enemmän kuin X:n. Tiedä sitten mistä johtuu.
 
Mä lopetan nää hommat!
Fuzzy Boner
26.09.2005 20:42:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No höh, mun S-88:lla ei siis päästä mukaan?
 
Jotenkin diggaan S:n pianosoundista enemmän kuin X:n. Tiedä sitten mistä johtuu.

 
Sama täällä. Studiossakin todettu S:n Concert Grand ihan todella hyväksi.
 
Toi X on turhaa hypetystä ;)
 
(huomioi hymiö)
 
T: Kahen motif es:n omistaja ja yhen Fantom S:n
 
Saapuilija
hanipai
26.09.2005 21:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No höh, mun S-88:lla ei siis päästä mukaan?
 
Jotenkin diggaan S:n pianosoundista enemmän kuin X:n. Tiedä sitten mistä johtuu.

 
No pääsee S-88:lla, muttei sillä vanhalla 76 koskettimisella :)
 
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
hanipai
26.09.2005 21:13:06 (muokattu 26.09.2005 21:14:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sama täällä. Studiossakin todettu S:n Concert Grand ihan todella hyväksi.
 
Toi X on turhaa hypetystä ;)
 
(huomioi hymiö)
 
T: Kahen motif es:n omistaja ja yhen Fantom S:n

 
Täällä saa myös vertailla Motifin ja Fantomin soundeja. Käytettävyyttä jne jne. Täällähän on oikein oma sivusto, mutta ei Fantom-kilta :) http://www.fantomized.info/
 
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
mart-t
26.09.2005 21:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No pääsee S-88:lla, muttei sillä vanhalla 76 koskettimisella :)
 
No mites vanhalla 61-koskettimisella?
 
nimim. myinkö yamahan turhaan?
 
Fuzzy Boner
26.09.2005 21:56:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Täällä saa myös vertailla Motifin ja Fantomin soundeja. Käytettävyyttä jne jne. Täällähän on oikein oma sivusto, mutta ei Fantom-kilta :) http://www.fantomized.info/
 
Motifissa on mielestäni paremmati lead-soundit ja matto-osasto sekä tollasen JUMP-soundin saa rakennettua helepommin ja parempiki se mielestäni on. Rhodes ja piano-asiat ovat makuasioita. Mulle on just tulossa toi Yammun ES-90 joten vertailen sitä tohon RD-300SX:n ja Fantom S-88:in. On ainaki kolme eri pianosoundia 88:seissa jota sitten tarpeen tullen voi kustaki käyttää..
 
Saapuilija
Windreaper
26.09.2005 23:26:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonnih, vihdoinki porukat huomanneet, että Fääntöm on se true työasema (mulla S-61). Valitettavasti Motifin presetit ovat todellakin parempia, mutta Fantom on maailman helpoin ohjelmoitava ja sitä pystyy oikeasti käyttämään ilman manuaalia. Toisaalta Rolandien hyvät saundit ovat olleet ns kortilla jo JV-sarjasta lähtien.
 
Jabbe
27.09.2005 00:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sekä tollasen JUMP-soundin saa rakennettua helepommin ja parempiki se mielestäni on...
 
Joko osaat ihan ite rakennella? ;)
 
Dogmaattisuus on fundamentaalisesti perseestä.
hanipai
27.09.2005 00:30:53 (muokattu 27.09.2005 00:41:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonnih, vihdoinki porukat huomanneet, että Fääntöm on se true työasema (mulla S-61). Valitettavasti Motifin presetit ovat todellakin parempia, mutta Fantom on maailman helpoin ohjelmoitava ja sitä pystyy oikeasti käyttämään ilman manuaalia. Toisaalta Rolandien hyvät saundit ovat olleet ns kortilla jo JV-sarjasta lähtien.
 
Helppokäyttöisyys on tullut muuallakin esille. Aattelin ensin hommata sähköpianon, mutta tulin sen aikaansaamiin rajoitteisiin ja rupesin miettiä muuta vaihtoehtoa. Ajattelin, että josko hommais Sl-880 ja räkin. Kysyin vaimolta mielipidettä ja se sanoi: "hyi ei kai se oo musta.":) Sitten aattelin, että hitto pitää siis olla nätti syna ja sitähän X8 on. Joten nyt se ois hakusessa ebaysta varmaan. Onhan siinä paneelissa muutakin, mitä SL-880 ei ole, joten ei se väri sitä ratkaissut. On se kyllä pirun paljon kalliimpikin.
 
Mun mielestä Motif oli vaikeakäyttöinen, en koskaan jaksanut kunnolla perehtyä sen käyttöön. hommasin scsikovonkin käyttääkseni sampleja, mutta oli sekin aika vaivanloista puuhaa. Lisäksi en tykännyt plug-in kortin viiveestä patchien välillä. Fantom tuntuu jotenkin niin loisteliaalta, että kai se on ostettava :) !!!!!!!
 
P.S. Niin alkuun tosiaan aattelin XR-räkkiä, mutta siitä puuttuu niin paljon sellaista minkä voi liittää vain Fantomin helppokäyttöisyyteen. X8:n Paneelista löytyy drumpadit, mikä on myös loistavaa. Iso väriruutu. Mitä muuta voisi toivoa. Sanokaa nyt ne huonot puolet?:) Ai niin eräs kuuluisa tuottaja ja miksaaja sanoi mulle, että Motifissa on niin kirkkaat äänet, että niitä on vaikeampi saada toimimaan miksauksessa kuin esim. Rolandin soundeja.
 
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
JPQ
27.09.2005 03:39:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Helppokäyttöisyys on tullut muuallakin esille. Aattelin ensin hommata sähköpianon, mutta tulin sen aikaansaamiin rajoitteisiin ja rupesin miettiä muuta vaihtoehtoa. Ajattelin, että josko hommais Sl-880 ja räkin. Kysyin vaimolta mielipidettä ja se sanoi: "hyi ei kai se oo musta.":) Sitten aattelin, että hitto pitää siis olla nätti syna ja sitähän X8 on. Joten nyt se ois hakusessa ebaysta varmaan. Onhan siinä paneelissa muutakin, mitä SL-880 ei ole, joten ei se väri sitä ratkaissut. On se kyllä pirun paljon kalliimpikin.
 
Mun mielestä Motif oli vaikeakäyttöinen, en koskaan jaksanut kunnolla perehtyä sen käyttöön. hommasin scsikovonkin käyttääkseni sampleja, mutta oli sekin aika vaivanloista puuhaa. Lisäksi en tykännyt plug-in kortin viiveestä patchien välillä. Fantom tuntuu jotenkin niin loisteliaalta, että kai se on ostettava :) !!!!!!!
 
P.S. Niin alkuun tosiaan aattelin XR-räkkiä, mutta siitä puuttuu niin paljon sellaista minkä voi liittää vain Fantomin helppokäyttöisyyteen. X8:n Paneelista löytyy drumpadit, mikä on myös loistavaa. Iso väriruutu. Mitä muuta voisi toivoa. Sanokaa nyt ne huonot puolet?:) Ai niin eräs kuuluisa tuottaja ja miksaaja sanoi mulle, että Motifissa on niin kirkkaat äänet, että niitä on vaikeampi saada toimimaan miksauksessa kuin esim. Rolandin soundeja.

 
Kirkkaus komentti oli hyvä kuulla musta tuntuu samalta Yamaha s30 synan kanssa. Lisäksi eniten arvostamani suomalainen kosketinsoittaja käyttää Fantom X8 ja toki muutakin. Tosin en tiedä löytyykö myös Motif.:)
Ja Fantom demot rulas muutenkin enempi valitan motif kilta tätä mielipidettä mutta näin on.
 
mr.muzak
27.09.2005 10:25:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...Lisäksi eniten arvostamani suomalainen kosketinsoittaja käyttää Fantom X8 ja toki muutakin....
 
Kiitti!
 
M.i.k.key
27.09.2005 11:50:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti!
 
HOHO
 
Mä lopetan nää hommat!
JPQ
27.09.2005 12:53:48
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitti!
 
Et vaan liene oikea henkilö koska hän ei tietääkseni täällä mikserissä
ole eikä muutenkaan netissä kait? ja eikä ole pahemmin täällä edes
mainittu. Lisäksi soittanut jo ainakin 1970luvun lopusta,säveltää,ja
soittaa PALJON muutakin ja on silti tunnettu. Vai oliko
kiitos tiedosta ?
 
M.i.k.key
27.09.2005 12:55:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et vaan liene oikea henkilö koska hän ei tietääkseni täällä mikserissä
ole eikä muutenkaan netissä kait? ja eikä ole pahemmin täällä edes
mainittu. Lisäksi soittanut jo ainakin 1970luvun lopusta,säveltää,ja
soittaa PALJON muutakin ja on silti tunnettu. Vai oliko
kiitos tiedosta

 
Voit kyllä ihan kertoakin että kuka tämä suosikkisoittajasi on?
 
Mä lopetan nää hommat!
JPQ
27.09.2005 13:45:33
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Voit kyllä ihan kertoakin että kuka tämä suosikkisoittajasi on?
 
ja siis suomalaisista. Okei niin voinkin varmaan Eero 'Safka' Pekkonen. Ulkolaisista en määrittele koska haluaisin tietää soittaako eräs livenä oikeasti jos niin hän saa ääneni.
 
hanipai
27.09.2005 14:34:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muuten mietin tässä, että kuinkahan paljon parempi tuo X-sarja on tuohon S-sarjaan verrattuna. Hintaero taitaa olla melkoinen, mutta se niin paljon parempi teistä?
 
Kehittymisesi esteenä voivat olla laiskuus, lyhytjännitteisyys, muut intressit, ylimielisyys, epärealistinen kyky arvioida omat kyvyt, kannustamaton ilmapiiri, ajanpuute, nalkuttava vaimo (vaimon suusta:)!
Fuzzy Boner
27.09.2005 14:43:37 (muokattu 27.09.2005 14:47:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joko osaat ihan ite rakennella? ;)
 
----- en viitsikään ilkeillä. Joo, en osaa vielä. Onneks sä muutat kohta stadiin niin saat taas tulla auttamaan!:)
 
Saapuilija
Fuzzy Boner
27.09.2005 14:46:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ja siis suomalaisista. Okei niin voinkin varmaan Eero 'Safka' Pekkonen.
 
Eli siis Mr Muzak!
 
Ai että, saan just korjaamolta mun S-88:n. Jo toista kertaa oli paskana. Ei kestä näköjään paiskomista ilman casea ;)
 
Saapuilija
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «