Nuages 08.09.2005 18:49:25 | |
---|
Ei aina. Kun pianisti itse soittaa melodiaa/sooloa, hoidetaan se ensisijaisesti oikealla kädellä, paitsi jos sooloon sisältyy isoja sointuja, joissa toinenkin käsi tarvitaan avuksi. Toisaalta, silloin kun pianisti keskittyy komppaamiseen, säestämisessäkin käytetään molempia käsiä, esim. siten, että vasen käsi hoitaa bassonuotit (ja tarvittaessa kvintin tai septimin) ja oikea käsi soinnut tai niiden ylä-äänet. Pelkkä raaka kaksijako "vasen käsi=säestys, oikea käsi=melodia" on kaukana koko totuudesta oikeiden pianistien parissa. Minä soitan pianolla aina siten, että vasen käsi hoitaa bassonuotin ja oikea sitten kaiken muun. En osaa mitään hienoja hajautuksia tms.. nääs.. :p "Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu |
Mrezzye 08.09.2005 18:52:33 | |
---|
Minä soitan pianolla aina siten, että vasen käsi hoitaa bassonuotin ja oikea sitten kaiken muun. En osaa mitään hienoja hajautuksia tms.. nääs.. :p Jucciz taisi todetakin, että "...kaukana koko totuudesta oikeiden pianistien parissa" Sanokaa mitä lystäätte, mutta MINÄ olen oikeassa... ainaskin jos en ole vasemmassa. |
Krice 09.09.2005 00:27:44 | |
---|
Mikä juttu tämä on? |
BMF 09.09.2005 04:10:51 | |
---|
En ymmärtänyt koko aloitus viestiä, eikä ole kappalekkaan jostain syystä tuttu.. :D En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin. |
kimurantti1 09.09.2005 08:40:23 (muokattu 09.09.2005 08:40:31) | |
---|
En ymmärtänyt koko aloitus viestiä, eikä ole kappalekkaan jostain syystä tuttu.. :D Pointtina oli pirun vaikea kipale, varsinkin sellaisille jotka eivät ikänään ole muuta soittanut kuin kvinttisointuja. The Girl From Ipanema kuuluu yleissivistykseen... ;) "Olen oppinut että tämän jutun pääpaino on jossain aivan muualla kuin mediassa ja julkisuudessa."
-Antti Tuisku (Nokian Uutiset 1.8.2005) |
spede from hell 11.09.2005 17:00:48 | |
---|
...en ymmärrä...?!! Thickfingerz |
Leper Messiah 11.09.2005 17:58:49 | |
---|
voisi tuo topah nyt julkaista sen videon, jossa itse soittaa tuon. Propaganda on propagandaa. Kuuntelen mäkin musiikkia, vaikka olen tutustunut MTV:n ohjelmatarjontaan. - Pira
Punttisika #3 Runkku Monsteri #4 |
h.e.k.a 26.09.2005 22:22:00 | |
---|
Tänään päätin alkaa treenata kyseistä kipaletta, ja pikku hiljaa se alkaa sujumaan. Pakko kai yrittää videoida se, että voi sitten laittaa tänne. Saisi ainakin kuulla että meneeko edes yhtään sinne päin... Ps. mikäs tossa mahtoikaan olla oikea tempo? itse soittelen sitä paltiarallaa 130-140 bpm... "I don't want you to play me a riff that's going to impress Joe Satriani; give me a riff that makes a kid want to go out and buy a guitar and learn to play" -Ozzy Osborne |
Ville81 27.09.2005 08:53:37 (muokattu 27.09.2005 09:51:31) | |
---|
eli pystytkö soittamaan kappaleen, niin että pidät koko kappaleen ajan alusta loppuun bassolinjan basistille tyypillisenä vaihtobassona Kyllä. Siitä on nyt pari vuotta aikaa, kun olen tuota viimeksi soittanut. Pitäis vähän kerrata, jos haluaisi videon siitä koostaa. EDIT: Ainiin, piti vielä sanoo, että kitaraa ei ole tarkoitettu tollaseen säätöön. Sitä varten on piano ja muut soittimet, joilla voi helposti soittaa bassoa sointuja ja melodiaa yhtä aikaa Et ole koskaan kuullut kenenkään soittavan klassisella kitaralla yksikseen bossiksia, sambaa tai muuta viihdemusaa? |
rakula 27.09.2005 08:56:03 | |
---|
Ootte kaikki ihan läskejä Eat my ass and balls |
Defactor 27.09.2005 09:41:34 | |
---|
voisi tuo topah nyt julkaista sen videon, jossa itse soittaa tuon. Komppaan raskaalla kädellä! |
Meisseli 27.09.2005 11:20:06 | |
---|
Tottakai pystyn. Hah. Mikä kysymys tää muka on. hah. oikein mahaa täyttyy pittää.hah. mä oonkin Tr00(per) Päivän biisi: Hollies: Bus stop
www.must.fi |
DaKiller 27.09.2005 14:07:28 (muokattu 27.09.2005 14:22:57) | |
---|
E: Ei mitään. Luojan kiitos olen ollut autuaan tietämätön tuollaisesta kappaleesta. Yäk. |
Volle 27.09.2005 14:22:50 | |
---|
Joskus opettelin jotain Blind Blakea ja muita ragtime-juttuja, joissa on vähän vastaavaa, että samaan aikaan vedetään peukulla bassoa. Pitkään vaatii reenaamista eikä mitään saa menemään kunnolla. Tosi turhauttavaa. Sitten löysin kauan kadoksisssa olleen punk rockin uudestaan ja aloin taas nauttia soittamisesta. Ehkä olen vaan paska. :) Nam. |
tähtivaeltaja 27.09.2005 14:31:34 | |
---|
Kylkyl. tämän kun sais tabulatuureina niin opettelisin heti. 'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -Frank Zappa |
Kylkyl. tämän kun sais tabulatuureina niin opettelisin heti. Avaa tuo nuotti tuolta ja paina tabulaattori-näppäintä ja tadaa biisi kääntyy tabulatuureiksi... :) E:typo .taidemok aakom ediaT |
ps3t 27.09.2005 16:33:48 | |
---|
Enmä tajuu....Ai mutta tämähän olikin hyville kitaristeille Life is shit and then you fucking die. |