Aihe: Fillit ja tekniikka?
1 2
Simbe
27.09.2005 14:16:13 (muokattu 27.09.2005 14:18:42)
Juuri tätä olen ihmetellyt että mistä se väli sinne oikein tulee? Itsekin olen vuosia sitten soittanut samoja treenejä tunneilla, mutta ei enää muista kaikkea.

Tämä http://www.vicfirth.com/education/rudiments/10ninestrokeroll.html voisi havainnollistaa pulmaani. Eli miten esimerkiksi tuo muuttuu kun siitä otetaan kaari pois?

rrllrrl R viimeinen vasuri jää pois. Silloin se ei enää ole 9-stroke roll, vaan rolli ja erillinen aksentti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Joustinpatja
27.09.2005 14:16:16
Sekotitte vielä enemmän mun käsitystä rolleista ;/
rm_wispila
27.09.2005 14:53:37
rrllrrl R viimeinen vasuri jää pois. Silloin se ei enää ole 9-stroke roll, vaan rolli ja erillinen aksentti.

Sulta taisi puuttua yks leftin isku rrllrrll = rolli
Kapulakieli = rumpalien oma kieli.
Simbe
27.09.2005 15:33:23 (muokattu 27.09.2005 15:37:54)
Sulta taisi puuttua yks leftin isku rrllrrll = rolli

Niin kyse oli nyt vain esimerkistä miten soitetaan rollia ilman sitä kaarta. Jos tossa olisi vaikka 4 tahtia kestävä double stroke roll ja sen jälkeen aksentti ilman kaarta (tai seuraava rolli - ilman kaarta), niin eikö se 4 tahtia ole roll? Vaikka siitä jättäisikin sen viimeisen leftin pois? se ei ole varsinaisesti mikään ?-stroke roll -rudimenttikaan koska se viimeinen left ei ole aksentti.
Rock 'n roll 'n blues 'n jazz, kiss my ass. Kiss my ass. Myytävänä LP practice conga!
Ruutikallo
27.09.2005 17:48:49
Tää on aika tehokas ja tulee liidattua molemmilla käsillä:

snare, tom1, tom2, tom3
rlrl rlrl rlrl rlrr

Ja sitten sama metodi isotomista snareen päin ilman taukoja, jolloin snaren neljä viimeistä iskua ovat LRLL
sitäpä pyörittämään.
Basarilla 4-osat ja haikka 2 & 4

SAman voi tietysti hoitaa 16-osa trioleina.
Onhan elämä kallista, mutta siihen sisältyy matka auringon ympäri kerran vuodessa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)