Aihe: Rasmuksen linja
1 2 3 4
tähtivaeltaja
23.09.2005 21:21:35
Totuushan on se, että alkoholi rentouttavana päihteenä on tämän tyyppisessä esiintyvässä ammatissa joillekkin ihmisille vain hyväksi. Suomi on seipään syöneitä karisman puutteesta olevia toimistomuusikoita täynnä. Keikalla artisti kuuluu antaa kaikkensa ja jos se jää siitä kiinni, että otsalohkossa itsehillintä pitää jöötä, niin mieluusti annan sillekin kurpalle pullon kaljaa, jotta headbang lähtee munista perseeseen.

Ja näillä toimistomuusikoilla on jonkinlainen salakerho joka hylkii ja sabotoi karismaa omaavia muusikkoja. Ja niitä 'oikeita' taiteilijoita.
'Why do you necessarily have to be wrong just because a few million people think you are?' -FZ
spede from hell
23.09.2005 22:30:35 (muokattu 23.09.2005 22:31:08)

Aivan sama... Mutta muuten on rasmuksen linjaus vaisua ja ponnetonta. Ovat olevinaan niin synkkiä, mutta kaikesta paistaa läpi turvallisuus ja riskittömät ratkaisut. Uus levy on sontaa mun mielestä. Vaisua ja tasapaksua.

FEAR NO BEER!!!
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
Prowleri
24.09.2005 00:44:52
Ja veikkaampa että jos joku ei niin mediaseksikäs suomalaisyhtye kuin rasmus tekisi tuon niin ei sitä ruotsalaisessa iltapäivälehdessä uutisoitaisi.
Ostetaan lippu Sentencedin hautajaisiin
terone
24.09.2005 01:00:27
ne varmaan käyttää sit huimausaineita.
a dj, a dj, let´s get out of here!!
Antsa
24.09.2005 12:09:49
Rasmus käy kuulemma myös palavereissä kaikki keikat läpi videotallenteiden avulla.

hahaha

"Pauli sä olit aika vaisu. Sun täytyis ottaa enemmän lavaa haltuun. Mä voin näyttää tällä fläppitaululla, että miten se toimii..."
tony.wirtanen
24.09.2005 19:10:40

Rasmus käy kuulemma myös palavereissä kaikki keikat läpi videotallenteiden avulla.

Ettekö te itse käy bändin kanssa keikkoja läpi, jos ne on kuvattu? Itse ainakin yritän kehittyä kaikilla mahdollisilla tavoilla paremmaksi esiintyjäksi. :)

On kiva patsastella ja kehua keskenään toisiaan. ;) *tirsk*
Ei keikkailu oikeesti oo niin vakavaa. Ei tehdä kivistä tiedettä. Ehkä mokaat, ehkä et. So not. Tsänssit on kuitenki fifti-sixti. ;)
Kosminen
24.09.2005 23:46:47

Totta hitossa keikkavideot katotaan porukalla. Mä en vaan ehkä kutsuis sitä palaveriksi.
"Älkää pelätkö niitä, jotka tappavat ruumiin mutta eivät kykene tappamaan sielua. Pelätkää sen sijaan häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin." (Matt. 10:28) Kalamies#16 >-)))>
spede from hell
25.09.2005 00:45:13

Mä en muuta katsokaan ku itteäni, saati sitten kuuntele! Mulla on itteni kans välillä mööttejä ja palavereita... Sitten mä aina kehun hulluna.
Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B.
Deathrace King
25.09.2005 04:41:02

Rasmus Nalle. Ottakaa vähän maitoa, isi toi Makaota, kaks lusikkallista saatte pistää mausteeks. Tulosruudun jälkeen nukkumaan ja unihousut jalkaan. Muistakaa pestä hampaat.

Siis eiks se ny oo jokaisen oma asia, vetääkö kännit, kunhan hoitaa keikat OK. Bändikohtainen absolutismi, on se kyllä kunnon pelleilyä. Grrrrrrrrrrr!!!!
Ei ressiä, RÄSSIÄ!!! www.chaoscreation.net
Henko
26.09.2005 16:34:06

Tokkopa sillä mitään on väliä juovatko vai eivät. Eihän sitä välttämättä huomaa monestakaan bändistä, ovatko ryypänneet ennen tai jälkeen keikan. Vetikö W.A.S.P. kännissä edelliset Suomen keikkansa? Tai Judas Priest? Tai Nick Cave? Mitä väliä?
Olen true-uskottava.
Chemo
26.09.2005 17:59:49

Mä en kommentoi Rasmusta, mutta tästä vois jutella...

Onko tämä rockmusiikin tuleva suuntaus?

Maailmahan on muuttunut muutenkin. 70-luvulla esim. teollisuudessa tapahtuvaan kaupankäyntiin kuului paljon dokaamista. Tämä on vähentynyt radikaalisti, ja missään tapauksessa ei tänä päivänä asiakkaan luo mennä viinaltahaisevana. Toiselta puolen katsottuna saattaa ilmaisen viinan perässä kuolaava henkilö hyvinkin vaikuttaa halvalta surkimukselta.

Ja parantaako se itse musiikkia ja meininkiä?

Joissakin yhteyksissä tiukka organisointi ja ammattimaisuus ovat niitä tapoja joilla homma skulaa parhaiten. Toisaalta riskejä ja varjopuoliahan tunnetusti ovat ainakin:

-se, että kaupaksi saadaan myös sellaista tavaraa mikä on todellisuudessa täysin vailla substanssia - ja viedään huomiotilaa oleellisemmilta proggiksilta
-hyvälaatuistenkin särmien hioutuminen tuotantokoneiston rattaissa
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
ydinaukio
26.09.2005 20:48:47
ROCK!!!
moottorisaha
27.09.2005 02:15:52

Siis jos käsitin oikein, niin tässä on kyseessä sellainen ratkaisu, että koko kiertueella kukaan ei saa juoda alkoholia. Porukka on mielestäni sekoittanut tässä threadissa hieman eri juttuja siinä mielessä, että heidän mielestään kieruteella juominen = kännien vetäminen ennen keikkaa. Ainakin niillä bändeillä mitä itse olen seurannut, homma on mennyt niin että ollaan juotu hyvin rauhallisesti, jos sitäkään, ennen keikkaa, mutta sitten itse keikan jälkeen täräytetty tietyissä tilanteissa menemään... ja tällähän ei itse esityksen kannalta ole enää suurta merkitystä. Ei se kiertueilla dokaaminen välttämättä tarkoita sitä että on "loaded 24/7" ja että keikat menisivät sen takia päin vittua.
"Roll with it, or get rolled over motherfucker!" - Dimebag Darrell 1966-2004 R.I.P.
vanttera
27.09.2005 04:38:42
Sitäpaitsi, todistin tossa viime kesänä Kotiteollisuus-pändin viinanLANTRAUKSEN!!!1

Epätr00.

Mut tota, aiheestakin vähän, sellaisten ihmisten kenen suoritukseen alkoholi vaikuttaa häiritsevästi, ei kannata ottaa. Eli "Lapa" Ylösen mukaan The Rasmus on tämmönen pändi. Sitten taas, mun mielestä, jos sä oot fidysti parempi esiintyjä/soittaja/mies/nainen päissäsi, ota ihmeessä!

Molemmat käy mulle.
*h4liih*
aikavaikea
27.09.2005 08:56:05 (muokattu 27.09.2005 09:26:45)
Sitäpaitsi, todistin tossa viime kesänä Kotiteollisuus-pändin viinanLANTRAUKSEN!!!1

Epätr00.

Oisko ne äityneet lanttaamaan oheisen lainauksen vuoksi (tai enhän mä tiedä näitkö ko. kauheuden DBTL:ssä vaiko muualla)? Eli ote Kotiteollisuuden keikkapäiväkirjasta 2005:

"Turun Down by the Laiturissa haisee epätoivo. En tarkemmin osaa määritellä mistä on kysymys, mutta joku tuntuu mättävän. Jotenkin leväperäistä toimintaa, vaikkakin aikataulut toimivat ja ohjeet roudaukselle yms. ovat varsin selvät. Mutta jotenkin tuntuu, että tapahtuma on järjestetty vain sen takia, koska se on tapana ollut. Tunne puuttuu."

E: Juu, ihan silkkaa off-topiccia, sori vaan.
On täällä paljon pieniä. Ja pienen pienen pieniä. Ja sitten vähän isompia pieniä, mut nekin on niin kovin kovin pieniä.
paavi
27.09.2005 09:11:49
No beer...destination dullness...

no ei kai, mistä sitä tietää...
...and left his cave, glowing and strong, like a morning sun coming out of gloomy mountains.
Tympee Huttunen
27.09.2005 12:09:51 (muokattu 27.09.2005 12:10:16)
Onhan HC-piireissä myös noita "selviä" yhtyeitä. Mikäs siinä. Aerosmith kielsi koko kiertueorganisaatiolta päihteidenkäyttämisen jne. etteivät itse retkahtaisi.
Minä Jos tarvitset magnetofonia, sohvakalustoa, putkiradioita, ota yhteyttä. Ilmaista tai halpaa.
kivi
27.09.2005 13:15:05
Onhan HC-piireissä myös noita "selviä" yhtyeitä. Mikäs siinä. Aerosmith kielsi koko kiertueorganisaatiolta päihteidenkäyttämisen jne. etteivät itse retkahtaisi.

Tässäpä se järki taitaa piilläkin, ensimmäistä kertaa koko ketjun aikana.

Jos mä vien yhtyeen Tuurijuopot & Alkoholistit (nimi keksitty) studioon ja tiedän että tyypit pitää saada pysymään selvinpäin, ja sitten näen äänittäjällä olutpullon kädessä, niin se äänittäjä lähtee heti eikä kohta.

Jos mä vien saman yhtyeen keikoille, niin bändiä on varmaan viihdytettävä omassa bussissa lavalle asti, ja lavalta takaisin, etteivät eksy harhateille. Ja jos siellä bussissa esim vieraileva toimittaja kaivaa oman pullon esiin, niin sen toimittajan on lähdettävä.

Näin siis, jos yhtye on oikeasti tuurijuoppoja ja alkoholisteja, ja jos on sovittu, että keikoilla pysytellään kuivilla. Jos eivät ole, niin ei sit mitään.

Mutta sairaita ihmisiä ei kiusata.
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)    
jogo3000
27.09.2005 14:19:10

Minun puolestani saavat käyttää kiertueella olevan "vapaa-ajan" aivan miten lystäävät. En tiedä miksi tarvitsisi todistaa rock-uskottavuuttaan kenellekään ryyppäämällä. Eiköhän se riitä että lavalla ja studiossa homma pelaa.
"Muut jutteli lepposia soffalla, Jogo tilutti sielä nurkassa synkkiä säveliä..." -Bonham
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)