Aihe: Unelmakamat?
1 2 3 4
mr.bungle
26.09.2005 17:13:31 (muokattu 26.09.2005 17:14:03)

Tuolla kitarakamapuolella kyseltiin, mitkä romppeet ottaisi jos saisi mitkä haluaa. Pannaan sama kysely tänne päälle, että jokainen saa vuorollaan käydä sanomassa tämän:

- Ampeg SVT-AV nuppi
- Ampeg 8x10" SVT-810AV kaappi
- Fender Precision '57
- Fender Jazz Bass '62

That's it.

Wal Mach I
G&K-nuppi
Mesa/Boogie 2x15 perään

Pedullan MVP on kyllä jo niin lähellä kamaihannetta, etten paljoa viitsi vikistä.
bassolla hanuriin
juici
26.09.2005 17:14:43

-Putkinuppi joka säröytyy kivasti pienelläkin volalla, ja vielä mielellään harvinainen malli josta kaikki olisi kateellisia. Näitä pari kappaletta.
-Hyvän 60 -luvun soundin omaava putkinuppi
-Hitonmoinen kasa 4x10 ja 2x15 kaappeja joilla brassailla.
-Fender Precision Bass (all-aroundiin)
-Fender Jazz Bass (humppaan & poppiin)
-Gibson Thunderbird (metalliin)
-Gibson EB-3 (bluesiin ja rokkiin)
-Gibson Grabber tai Ripper (punkkiin ja grungeen)
-Gibson RD Artist (vaikka koristeeksi)
-Mosrite -bass (rautalankaan)

Ja sitten vielä n+1 määrä lisää erilaisia bassoja. Ai niin, roudari pitäisi vielä saada ja varasto missä säilyttää kaikki kamat.
"Vittu kun täällä on kylmä..." Perkele, ei Kannaksellakaan '42 lämmin ollu!
hollstro
26.09.2005 17:19:14

Jaa-ah...
Hankala mennä sanoon, kun on jo kaikki nuo mitkä juki68 tossa listas. Tosin kyllä vaan seitkyt luvun Fendereinä, mutta kuitenkin... Jos löytäis sellasen Fenderin jossa on vaan yksi iso humbukkeri edessä, niin olisin tyytyväinen.

No semmonen on Telecaster Bass vuosilta 1972-1977.
hollstro
26.09.2005 17:20:37

Ampeg SVT-setti kahdella kaapilla niin kuin se alunperin suunniteltin. Bassoksi Pre-CBS Presari ruusupuuotelaudalla.
Jalmus
26.09.2005 17:56:47
Mulla on mun unelmakamat: EBS Gormi ja JAK-jatsari. Varabassona sitten vielä Musari StingReiska5. Mä en tarvi muuta, eikä kyllä oikeasti teistäkään kukaan! :)
Vaikka maailma olisi millä mallilla tahansa, sutenööri se vitut välittää.
Niskamies
26.09.2005 18:37:10
Varabassona sitten vielä Musari StingReiska5. Mä en tarvi muuta, eikä kyllä oikeasti teistäkään kukaan! :)

Eipä tässä ole kukaan puhunutkaan tarpeista. Unelmista tässä puhutaan;-)

Mutta toisaalta, ei se ole kiva jos saisi yhtäkkiä kaikki unelmakamat. Eihän olisi enää mitään unelmoitavaa.
Meitsi on meshissä!
chief
26.09.2005 18:45:43 (muokattu 26.09.2005 18:51:00)
Mutta toisaalta, ei se ole kiva jos saisi yhtäkkiä kaikki unelmakamat. Eihän olisi enää mitään unelmoitavaa.

Tuosta ei olle pelkoa. Joillain ne unelmat tuntuvat vaihtelevan aika taajaan.

EDIT: Joo, kyllä mullakin alkaa olla ihan tosi hyvät kamat. Jatspasso ja presari löytyy. Ja jonkunmoinen kontra. Tarpeeksi tehokas vahvistinkin on. Joku iiiiso kaappi vielä sitten varmaan puuttuu, muuten on hyvin.

Oisko unelmakaappi joku semmonen 6 tai 8 x 10" joka painaa n. 20 kg ja mahtuu henkilöauton takakonttiin.
"It's the ear, not the gear. "
Karlsson
26.09.2005 19:12:56
Niin, siis onx täällä jengiä jotka on tyytyväisiä soittovermeisiinsä? Itte en tällä hetkellä oikein keksi millä faffareilla tai bassoilla saisin jotain parannusta yhtään mihinkään.

Kyllähän sellasia "olis ihan kiva" juttuja on, mutta ei mitään "must have" unelmia. Kiinnosta oikein koko kamarunkkaaminen enää... huoh.
"Sam on maailman rumin koira - jo kolmatta kertaa" -Ilta-Sanomat 6.7.05
absqua
26.09.2005 20:02:05
Niin, siis onx täällä jengiä jotka on tyytyväisiä soittovermeisiinsä? Itte en tällä hetkellä oikein keksi millä faffareilla tai bassoilla saisin jotain parannusta yhtään mihinkään.

Kyllähän sellasia "olis ihan kiva" juttuja on, mutta ei mitään "must have" unelmia. Kiinnosta oikein koko kamarunkkaaminen enää... huoh.

Mä olen ihan hemmetin tyytyväinen mun kalustoon.
Kaikki tarpeellinen löytyy ja mukavasti on kaikkea tarpeetontakin tullut kuormaan mukaan. Aika pitkälti samoilla linjoilla nimim. naigoun kanssa siis. (terveisiä vaan, veditte mahtavasti lauantaina!)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
2541
26.09.2005 21:19:51

Niin, siis onx täällä jengiä jotka on tyytyväisiä soittovermeisiinsä?

Tyytyväinen olen, ainoastaan kaappi aiheuttaa joskus päänvaivaa lievällä resonoimisellaan, mutta sekin tapahtuu lähinnä treeneissä ja ei vaatisi kuin hiukan viitseliäisyyttä asian korjaamiseksi. Mutta unelmoiminen ei lopu koskaan.
hemmo
26.09.2005 21:27:00

No ollaan ollaan. Ihan tarpeeksi on leluja ja nekään ei tahdo enää mahtua mihinkään. Tai no ehkä 15' tai 18' kaappi vielä menisi, mutta se tilaongelma...

Juu-ei, unelmoisin ehkä unelmakamoista eli lisäroinasta, jos olisi John Entwistle-tyylinen kartano kamojen varastointiin.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili "Mutta en ole mikään sisäkkö vaan olen hitsi vie progemies." -arva
Aminohappo
26.09.2005 21:39:53 (muokattu 28.09.2005 15:38:50)
Hmm tästä tulee mukavaa noniin.

Nuppi: Gallien Krueger GT2001RB
Kaapit: Gallien Krueger 410RBH & Gallien Krueger 115RBH

Bassoja: Music Man Stingray 4 ja 5 kielisenä
G&L 2000
Marcus Miller Jatsari.

Kaikki EBS:n spedut juu.

Noh noilla viittis jo.
Moraalisen krapulan syypää on etanoli eli etyylialkoholi, joka lisää tryptofaaniaminohappoa hajottavan entsyymin, tryptofaanipyrrolaasin, tuotantoa.
NYdoll
26.09.2005 23:55:31

Tarvitsisin pari vanhaa precisionia - mustan ja valkoisen. Toinen voisi olla nauhaton ja toinen nauhallinen. Tortoisepleksillä ja vaahteraotelaudalla varustettuna kummatkin. Sitten tarvitsisin sen uusimman line6:sen bass podin, jonkun kätevän floorboardin jolla sitä voisin ohjailla, sekä bändille hyvät PA-kamat joihin sen podin sit tökkäis kiinni...
"Rock 'n' Roll should make you wanna fuck. If it doesn't, it ain't Rock 'n' Roll" -Blackie Lawless
nappo
27.09.2005 10:49:25
Tällä hetkellä G&L SB-1 on varsin riittävä presari. Tulossa olis vielä Yamahan BB-1200s aktiivielektroniikalla.

Sitten pitäisi olla vielä nelikielinen musari nauhattomana ja Gibsonin Thunderbird tai vaihtoehtoisesti Ripper.
Vintageosastosta nyt ei kannata edes alkaa puhumaan, niitä olis niin paljon hienoja...

Vahvistinosasto Ampegia ja varalle vaikka Fenderin Bassman.
Kaapit Ampeg.
"Uidaan poikki vuoksen, on vitun hieno sää!"
Progbass
27.09.2005 11:13:04
Pistetään vaikka:

Käsintehty basso
MTD
ja fender jazzari

SWR sm-900
SWR:n tai Ampegin kaapeilla
Typhus
27.09.2005 11:49:09
Turina osasto:
- Ampeg SVT-AV nuppi
- Ampeg 8x10" SVT-810AV kaappi
Vaihtoehtona:
-EBS Fafner head
-EBS-810 Fullrange 8x10” 1200 W RMS

Keppi osasto:
-Warwick Infinity 4-string (monipuolinen)
-Yamaha attitude limited II (Rock basso)
-Fender USA Jazz 4-string (Kevyen musiikin peli)
-Warwick Streamer stage I 6-string (Proge peli)
-Warwick Bleached Blonde (Ihan vaan näön vuoksi!:D)

Spedut:
Kaikki EBS:t

Vaatimatonta? :D
"Play with your soul, Not only with your hands"
Keny
27.09.2005 11:57:20
mulla on jo.Yhen tietyn foderan viellä joskus ostan mutta siihen menee aikaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
balzary
27.09.2005 12:00:53

Ei noista merkeistä ole niin väliä, vahvareista:
-laadukas iso stäkki reeneihin/stadionkeikoille/pitserian nurkkakeikoille
-laadukas pieni keikkasetti roudausväsymyksen varalle
-laadukas pieni kotikombo himanysväykseen ja äänittelyyn

Bassoiksi jotain vanhaa vintagea, millä herättää kanssabasisteissa kateutta. Nykyisillä bassoilla kyllä klaaraa sen mitä tarttee, mutta sitähän tässä ei kysytty.

Ainiin, Jolana-merkkisiä bassoja useampi kappale, pakko saada.
World domination equals world suffocation
It's dread out there you know!
Prowleri
27.09.2005 16:20:18
Näin siis omakuvauksessaan mies itse. Onko tyyli siis muuttunut poliittisemmaksi "en kommentoi"-linjaksi?

Kyllä! Muutoksen on täytynyt tapahtua.

- Proileri, paremman bassonsoiton tulevaisuuden puolesta
Ostetaan lippu Sentencedin hautajaisiin
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)