Aihe: Mesan Rectifier topic!
1 2
januszian
27.09.2005 04:04:16 (muokattu 27.09.2005 06:46:32)

moro. eli nyt kaikki rectifier fanit ja käyttäjät kertomaan juttuja vahvareistaan ja putki kombinaatioistaan.

Itte ostin tossa tovi sitten Dual Rectifier Trem-O-Verbin käytettynä ja siinä oli ja on vieläkin päättärissä JJ EL34 putket ja etusessa 6 kpl Groove Tubesin 12AX7C putkia.

Oon kelannu että vaihtasin etusputket 12AX7EH:ksi mutta keräilen rahaa. Onkos kellään muuten tietoa ku isot pojat Harmony Centralissa sanoo että Mesa lätkii nykyään omaa leimaa noihin Electro Harmonixin 12AX7:hin nimellä "Mesa 12AX7 RUSSIAN 2?" On meinaan varmasti hyviä yksilöitä jos Mesan putken testaus-, ja valinta-juttuihin on uskomista.

Recitfier Putket tuossa oli vaihettu Sovtek 5AR4:ksi ja syyksi myyjä sanoi että se default putki oli liian hidas. No, nyt en enää löysempää kaipaa joten sitä en lähde vaihtamaan. :)

6L6GC putkia olen myös kelannut tuohon. Miten saundi muuttuu jos korvaan nuo EL34:set Svetlanan 6L6GC:llä?
Bias modifioitu tuo Mesa kaiken lisäksi.

Mitäs muuten asiantuntijat sanoo mun ihan uskomattomasta amispohjasesta kytkentäkaaviostani:

http://www.zilakka.com/IMG_1441.jpg

Tarkotus olis saada nuo yli määräiset gain moodit joita saa vaihdettua vain etupaneelin puikko kytkimillä, "poljettavaksi?" Tai lähinnä G-Majorin kakkos releohjaimen käyttöön. Ykkönen vaihtaa jo main kanavia. Eihän se haittaa että tuolla modilla molemmat kytkimet vaihtaa joka polkasulla asentoa? Tai voiko siitä tulla harmia jos nuo piuhat yhdistyy toisiinsa kyseisellä tavalla?
"Oma kämppä on aina plussaa." - Aristoteles. http://www.zilakka.com
Ben_D
27.09.2005 07:49:51 (muokattu 27.09.2005 07:57:30)

Ei mitn.
SirElwood
27.09.2005 08:12:51 (muokattu 27.09.2005 08:25:09)
Ei tuo nyt ihan ydinfysiikkaa ole, mutta tuleepa mieleen, että onkohan nyt kaikki tuo oikeasti tarpeellista... Putkia on tietty kiva vaihtaa, ja soundiinkin se vaikuttaa, mutta se on aika loputon suo kahlattavaksi. IMO kannataisi hankkia vahvistin jonka soundi miellyttää heti, niin säästyy suurelta vaivalta, eikä modauksien yms. takia jälleenmyyntiarvokaan laske. Mutta kukin toki tehköön tavallaan. :)

Ja sitäpaitsi, tuo kytkin juttu ei toimi. Siihen pitäisi releet laittaa. Et pysty mekaanista kytkintä noinvain kääntämään, tarvitset sähköisen kytkimen.

EDIT: Lisätääs vielä tämä:
Oon kelannu että vaihtasin etusputket 12AX7EH:ksi mutta keräilen rahaa. Onkos kellään muuten tietoa ku isot pojat Harmony Centralissa sanoo että Mesa lätkii nykyään omaa leimaa noihin Electro Harmonixin 12AX7:hin nimellä "Mesa 12AX7 RUSSIAN 2?" On meinaan varmasti hyviä yksilöitä jos Mesan putken testaus-, ja valinta-juttuihin on uskomista.

Ei nuo EH:n etusputket minusta mitään über loistavia ole. Hyvää ja laadukasta peruskamaa minusta. Ja aina ei ole pakko uskoa isoja poikia (etenkään minua, vaikka iso en olekkaan). Ei ne uudet leimat putkissa lisää yleensä muuta kuin hintaa. Itse kääntyisin JJ:n putkien suuntaan, tai sitten Tungsol 12AX7 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla. Ota näistä nyt selvää sitten. :)
januszian
27.09.2005 08:46:39 (muokattu 27.09.2005 08:50:46)

Ei tuo nyt ihan ydinfysiikkaa ole, mutta tuleepa mieleen, että onkohan nyt kaikki tuo oikeasti tarpeellista... Putkia on tietty kiva vaihtaa, ja soundiinkin se vaikuttaa, mutta se on aika loputon suo kahlattavaksi. IMO kannataisi hankkia vahvistin jonka soundi miellyttää heti, niin säästyy suurelta vaivalta, eikä modauksien yms. takia jälleenmyyntiarvokaan laske. Mutta kukin toki tehköön tavallaan. :)

Ja sitäpaitsi, tuo kytkin juttu ei toimi. Siihen pitäisi releet laittaa. Et pysty mekaanista kytkintä noinvain kääntämään, tarvitset sähköisen kytkimen.

Ei nuo EH:n etusputket minusta mitään über loistavia ole. Hyvää ja laadukasta peruskamaa minusta. Ja aina ei ole pakko uskoa isoja poikia (etenkään minua, vaikka iso en olekkaan). Ei ne uudet leimat putkissa lisää yleensä muuta kuin hintaa. Itse kääntyisin JJ:n putkien suuntaan, tai sitten Tungsol 12AX7 voisi olla mielenkiintoinen kokeilla. Ota näistä nyt selvää sitten. :)

- no entäpä se paljon puhuttu OMA SAUNDI? Varsinkin Rectoissa ku ainaki 3 kitaristia käyttää niitä. ;)

ja emmä kenenkään lupaa kysyny että saanko ostaa EH:t. Mulla on niitä ollut ja ne hyväksi todennut. piste. JJ:t on liian tummat mun makuun.
Kyselin vaan josko joku tietäisi että onko ne Mesan russian 2:set nykyään noita EH:ta.
Default Mesahan lähtee kiinalaisilla 12ax7:lla tai Sovtek 12AX7WA tai WB putkilla.

En seuraa tossa kytkin hommassa. Jos mekaanisen kytkimen liittää jalkapedaalimalliseen mekaaniseen kytkimeen niin mihin tarvin sähköä? johdot yhteen tai irti toisistaan?

Kuten sanottu mulla on tuo G-Major jossa on 2 sähköistä relettä jolla laite polkee patchi kohtasesti sille käskemälläni tavalla.
SirElwood
27.09.2005 08:59:52 (muokattu 27.09.2005 09:02:59)
- no entäpä se paljon puhuttu OMA SAUNDI? Varsinkin Rectoissa ku ainaki 3 kitaristia käyttää niitä. ;)

Jos ihan omaa soundia hakee, niin sitte tehdään vahvistimet itse. :)

Kuten sanottu mulla on tuo G-Major jossa on 2 sähköistä relettä jolla laite polkee patchi kohtasesti sille käskemälläni tavalla.

Jaaniin siinä g-majorissa on releet itessään... sitte se kaiketi toimii. Ymmärsin että siinä on vaan ohjaus releelle.

EDIT: En seuraa tossa kytkin hommassa. Jos mekaanisen kytkimen liittää jalkapedaalimalliseen mekaaniseen kytkimeen niin mihin tarvin sähköä? johdot yhteen tai irti toisistaan?

Mutta kun sen vipukytkimen pitää kääntyä myös, sun pitäs ottaa ne vivut kokonaan pois. Sitte se toimisi ihan tavallisella mekaanisella jalkakytkimellä.
januszian
27.09.2005 09:02:16 (muokattu 27.09.2005 09:04:03)

Jos ihan omaa soundia hakee, niin sitte tehdään vahvistimet itse. :)

- osaiskin... ei sellasta nuppia ookkaan joka täysin tyydyttäis. paitsi joku tuhannen kallis. tai siis useemman tuhannen. Mut toi Mesa vie mut niin lähelle high gain osastolla sitä mitä haen että en tiiä miten päin olis.

Jaaniin siinä g-majorissa on releet itessään... sitte se kaiketi toimii. Ymmärsin että siinä on vaan ohjaus releelle.

- keskity. :)
SirElwood
27.09.2005 09:11:27
- osaiskin... ei sellasta nuppia ookkaan joka täysin tyydyttäis. paitsi joku tuhannen kallis. tai siis useemman tuhannen.

Tottahan tuo on. Tietynlaista luovuutta tarvitaan.

Mut toi Mesa vie mut niin lähelle high gain osastolla sitä mitä haen että en tiiä miten päin olis.

Hi-gainiin kannattaa oikeasti kokeilla Tungsol:n 12AX7 putkia jos ylimääräistä aikaa/rahaa siunaantuu. Samoin etusputkissa voi sekoitella erilaisia ristiinrastiin...

- keskity. :)

Liian aikainen aamu.
januszian
27.09.2005 09:20:30

Mutta kun sen vipukytkimen pitää kääntyä myös, sun pitäs ottaa ne vivut kokonaan pois. Sitte se toimisi ihan tavallisella mekaanisella jalkakytkimellä.

siis jos jätän vivut "auki." ja suljen niitä omin avuin. Sitten taas jos mulla on plugireikä tyhjänä niin vivut määrää.
SirElwood
27.09.2005 09:34:38
siis jos jätän vivut "auki." ja suljen niitä omin avuin. Sitten taas jos mulla on plugireikä tyhjänä niin vivut määrää.

Hmm... En kyl osaa nyt enää sanoo mitään tähän. Pitäis nähdä ihan oikea kytkis. Kokeilemallahan tuo ainakin selviää. Ei pidä aliarvioida sekalaisen näpertelyn onnistumismahdollisuuksia. :)
Spike
27.09.2005 10:02:31
kukaan päässyt testimään sitä B-52 nuppia, jonka pitäisi olla vähän recto?
So you did but did nothing. Sama meni mänät.
januszian
27.09.2005 10:05:35

mä tyyppasin sen Stealth bomberin F-musiikissa Hesassa ja ihan mähee oli. tosin jollain hemmetin H&K WARP kaapilla et ei se oikeeta kuvaa antanu.
Focke Wulf
27.09.2005 10:09:01
http://www.bulldogairshows.com/video/1999promo/1999promo.mpg
päänahka
27.09.2005 10:21:59

Tolla systeemillä kun otat piuhan pois plugista, niin kumpi tahansa vipu kytkee molemmat päälle.

Asia korjautuu sillä, että laitat stereojakin tuohon, ja kytket vivuilta piuhat jakin ringiin ja sleeveen, ja yhteisen maan tippiin. Tässä yhteydessä ei luulisi olevan väliä, missä päin piuhaa maa on. Pitää kuitenkin varmaan käyttää kotelosta eristettyä jakkia.
Soolot on perseestä. AKKK #7
Tubeman
27.09.2005 11:27:05 (muokattu 27.09.2005 11:27:39)
moro. eli nyt kaikki rectifier fanit ja käyttäjät kertomaan juttuja vahvareistaan ja putki kombinaatioistaan.

Itte ostin tossa tovi sitten Dual Rectifier Trem-O-Verbin käytettynä ja siinä oli ja on vieläkin päättärissä JJ EL34 putket ja etusessa 6 kpl Groove Tubesin 12AX7C putkia.

Recitfier Putket tuossa oli vaihettu Sovtek 5AR4:ksi ja syyksi myyjä sanoi että se default putki oli liian hidas. No, nyt en enää löysempää kaipaa joten sitä en lähde vaihtamaan. :)

6L6GC putkia olen myös kelannut tuohon. Miten saundi muuttuu jos korvaan nuo EL34:set Svetlanan 6L6GC:llä?
Bias modifioitu tuo Mesa kaiken lisäksi.

Mitäs muuten asiantuntijat sanoo mun ihan uskomattomasta amispohjasesta kytkentäkaaviostani:

http://www.zilakka.com/IMG_1441.jpg

Tarkotus olis saada nuo yli määräiset gain moodit joita saa vaihdettua vain etupaneelin puikko kytkimillä, "poljettavaksi?" Tai lähinnä G-Majorin kakkos releohjaimen käyttöön. Ykkönen vaihtaa jo main kanavia. Eihän se haittaa että tuolla modilla molemmat kytkimet vaihtaa joka polkasulla asentoa? Tai voiko siitä tulla harmia jos nuo piuhat yhdistyy toisiinsa kyseisellä tavalla?

Tuosta 5AR4:stä,mitähän myyjä nyt on ajatellut,putken nopeus on tuttu käsitteenä suurtaajuuspuolelta,katodin kyky irroittaa elektroneja varauskuljettimeksi kun alkaa jäämään jälkeen niin tehot putoaa esim lähettimen pääteasteessa,mutta tasasuuntaaja liian hidas... ehkä olisi
katseltava sarjainduktanssin suuntaan virtalähteessä,eli siis kuristimen väärä arvo voi aiheuttaa tasurille rasitusta..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
vjvesa
27.09.2005 12:47:47
kukaan päässyt testimään sitä B-52 nuppia, jonka pitäisi olla vähän recto?

Minkä hintainen laite on Suomessa?
Drink or Die
januszian
27.09.2005 14:34:36

Tuosta 5AR4:stä,mitähän myyjä nyt on ajatellut,putken nopeus on tuttu käsitteenä suurtaajuuspuolelta,katodin kyky irroittaa elektroneja varauskuljettimeksi kun alkaa jäämään jälkeen niin tehot putoaa esim lähettimen pääteasteessa,mutta tasasuuntaaja liian hidas... ehkä olisi
katseltava sarjainduktanssin suuntaan virtalähteessä,eli siis kuristimen väärä arvo voi aiheuttaa tasurille rasitusta..

Voi olla että puhuttiin saundista ja sen reaktio nopeudesta. Eli toinen oli liian "löysä" saundinen. En tiedä mitä tuolla todella tarkotettiin. Noi Rectifierithan on vaan tunnettuja siitä että niillä ei yleisesti voi kovin nopeita dempattuja lurautuksia soittaa ilman puuroutumista.

Omallani kylläkin voi.
januszian
27.09.2005 14:35:34

Minkä hintainen laite on Suomessa?

Se oli muistaakseni sen perus 1,5 kiloo. Voin olla väärässäkin. B52:selta mielenkiintosin tuote on se AT-100 nuppi. Mutta niitä ei taida missään olla näytillä?
Tubeman
27.09.2005 14:43:57
Voi olla että puhuttiin saundista ja sen reaktio nopeudesta. Eli toinen oli liian "löysä" saundinen. En tiedä mitä tuolla todella tarkotettiin. Noi Rectifierithan on vaan tunnettuja siitä että niillä ei yleisesti voi kovin nopeita dempattuja lurautuksia soittaa ilman puuroutumista.

Omallani kylläkin voi.

Voihan se olla tosiaan jos putken tyypin vaihto on auttanut asiaa,täytyypä verrata vanhojen jenkkitehtaiden datoja Sovtekin ja Svetlanan datoihin,jotain uutta voi ollakin..
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
januszian
27.09.2005 20:06:29

Harmony Centralissa ja muuallakin tuo on yks aika yleinen kikka kuulemma saada Recto ruotuun. :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)