Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Musiikin teoria ja säveltäminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mnetin Finale-forum
1 2 3 4 5 6 733 34 35 36 37
baron
27.09.2005 09:44:56
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oho! Finalen omilla sivuilla hinnat on kyllä juuri toisin päin. http://www.finalemusic.com/finale/pricelist.aspx
 
100 dollaria on-line?
No kyllä mä sen mieluummin otan.
 
(Kunhan PC tulee korjaamolta kun kovalevy hajosi. Mä joudun joka tapauksessa uusasennukseen ja kerjäämään uuden "mikäkoodisenytolikaan" että saan toimimaan.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
MrShaft
30.09.2005 22:14:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletkos kuullut Synful Orchestran demoja?- - http://www.synful.com/
 
Tunnustan etta en ole... Isot pojat teki vahan listaa. Naita kaytetaan, suunnillleen
tassa jarjestyksessa, siis suoraan hinnassa mennaan.
Esim. EWQ - Gold on mielestani korvinkuultavasti parempi kuin Garritan.
Toisaalta Garritan ei vie tilaa kuin sen 5 gigaa.
Aika harva suomalainen tarvinnee 6000 taalaa maksavaa Vienna Librarya, varsinkin kun se vie tilaa yli 250 gigaa... Nykyaan USAn leffabisneksessa
synamockupit on historiaa. Demojen pitaa jo kuulostaakin vahan joltain, ja
silloin on luonnollista etta ihmiset naita kayttaa, mutta eipa taida suomessa
leffojen saveltamisesta tulla niin paljon rahaa etta kannattaisi Viennaan
investoida...
 
Vienna Symphonic Library
Sonic Implants
East West Quantum Symphonic Orchestra (Platinum)
East West Quantum Leap Symphonic Orchestra (Gold)
East West Quantum Leap Stormdrums
East West Quantum Leap RA
Garritan Personal Orchestra
 
MrS
 
Try not to become a man of success but rather try to become a man of value. - Albert Einstein
baron
19.10.2005 08:00:11 (muokattu 19.10.2005 09:41:48)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä ostin Finalen pari vuotta sitten 2003.
Tähän asti tuotetuki ollut hyvää:
1. Ostin läppärin 2004 ja asensin myös siihen ja sain koodit puhelimitse siihen heti viikonloppuna keskiyöllä USA:n aikaa
2. Vaihdoin himaPC:n viime tammikuussa ja parissa päivässä sain koodit sähköpostilla.
 
Nyt kuukausi sitten mun uusi PC levähti, kaikki hävisi.
Asensin muiden joukosssa Finalen uudelleen ja yritin rekistöidä sen ja kertoi, että ne kaksi kertaa, jotka mahdollisia jo käytetty.
 
Lähetin sähköpostin Codamusiciin ja sieltä palaute:
Mistä oon Finalen hankkinut ja mun serial number ei oo rekisteröity.
 
Mitä ne oikein sekoilee:
1. Mä tilasin 2005 päivityksen suoraan niiltä, asennus-CD:n hinta tuli melkein kaksinkertaiseksi kun siihen lisättiin rahti, tulli ja ALV
2. Mun tiedoissa niitten kotisivulla selvästi sanotaan, että 2005 päivitys on mun serial numberilla mulle rekisteröity.
 
???????
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
19.10.2005 09:16:41
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä ne oikein sekoilee:
1. Mä tilasin 2005 päivityksen suoraan niiltä, asennus-CD:n hinta tuli melkein kaksinkertaiseksi kun siihen lisättiin rahti, tulli ja ALV
2. Mun tiedoissa niitten kotisivulla selvästi sanotaan, että 2005 päivitys on mun serial numberilla mulle rekisteröity.???????

 
Aika hyvä ... :/ Siis huono meininki!!
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
20.10.2005 20:44:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika hyvä ... :/ Siis huono meininki!!
 
Nyt asiat on kunnossa, sain uusasennuksen rekisteröityä.
On se kumma, että mikään ei toimi kun yrittää sivistyneesti keskustella, mutta kun vähän HUUTAA, asiat suttaantuvat jouheasti.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
Dr Dominant
21.10.2005 08:20:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt asiat on kunnossa, sain uusasennuksen rekisteröityä.
On se kumma, että mikään ei toimi kun yrittää sivistyneesti keskustella, mutta kun vähän HUUTAA, asiat suttaantuvat jouheasti.

 
Jostain se Kummelin "... kun vähän potkii ..." on inspiraationsa saanut. ;)
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
Sävis
21.10.2005 10:01:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt asiat on kunnossa, sain uusasennuksen rekisteröityä.
On se kumma, että mikään ei toimi kun yrittää sivistyneesti keskustella, mutta kun vähän HUUTAA, asiat suttaantuvat jouheasti.

 
Hyvä että homma hoitui. Välillä kyllä tuntuu, että ei riitä että hakkaa päätään seinään Finalea käyttäessä, vaan myös sen toimimaan saaminen pitää olla mahdollisimman hankalaa.
 
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
baron
21.10.2005 10:12:12
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hyvä että homma hoitui. Välillä kyllä tuntuu, että ei riitä että hakkaa päätään seinään Finalea käyttäessä, vaan myös sen toimimaan saaminen pitää olla mahdollisimman hankalaa.
 
Onhan se periaatteessa ymmärrettävää, että bisnestähän ne yrittää tehdä ja siksi tehdä laittoman kopioimisen hankalaksi, mutta samalla laillisen käyttöönoton myös turhan hankalaksi.
 
The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument.
kilju
26.10.2005 12:26:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota... anteeksi ummikkouteni ja tynnyrissä vietetty elämäni, mutta mikä tämä kyseinen ohjelma oikein on? Mihin sitä voi käyttää? Kannattaako se hankkia?
 
Keksitty todellisuus on joskus tarua ihmeellisempää
baron
26.10.2005 12:43:28 (muokattu 26.10.2005 12:45:41)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuota... anteeksi ummikkouteni ja tynnyrissä vietetty elämäni, mutta mikä tämä kyseinen ohjelma oikein on? Mihin sitä voi käyttää? Kannattaako se hankkia?
 
Finale on Codamusicin nuotinkirjoitusohjelma. Se on niitten "luxus-malli" ja maksaa kultaa. Niillä on ilmainen "karvalakkimalli" Notepad.
Downloadaa se ja kokeile sitä.
Halpisversio on sitten Printmusic.
 
http://www.finalemusic.com/
 
Mä en oo koskaan oppinut kirjoittamaan nuotteja käsin, enkä varmaan tulekaan oppimaan, kun on tää Finale.
 
My name is Baron, Sir Baron.
cubasisti
26.10.2005 13:54:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaako se hankkia?
 
Ei kannata, koska Sibelius on paljon parempi. ;)
http://www.sibelius.com/
 
Dr Dominant
26.10.2005 14:00:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata, koska Sibelius on paljon parempi. ;)
http://www.sibelius.com/

 
Ja mennäänpäs siitä sitten tuonne Sibelius-forumin puolelle, olkaa hyvä! Se löytyy tuolta hieman alempaa ... ;-)
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
baron
26.10.2005 14:28:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata, koska Sibelius on paljon parempi. ;)
http://www.sibelius.com/

 
Finalella tulee paljon parempaa musaa kuin Sibeliuksella!!
 
My name is Baron, Sir Baron.
etnopoju
26.10.2005 14:37:48
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Finalella tulee paljon parempaa musaa kuin Sibeliuksella!!
 
no jos ohjelman nimi vaikuttaa siihen jotenkin, niin ehkä kyllä.
 
Sävis
26.10.2005 14:57:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei kannata, koska Sibelius on paljon parempi. ;)
http://www.sibelius.com/

 
Sibeliusta käyttää vaan ne, jotka on liian huonoja käyttämään Finalea. :P
 
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
cubasisti
26.10.2005 20:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten esimerkiksi Pat Metheny.
 
baron
26.10.2005 22:11:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten esimerkiksi Pat Metheny.
 
Mä tuun kohta hilluun Sibelius-säikeelle!
 
My name is Baron, Sir Baron.
Sävis
27.10.2005 20:35:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuten esimerkiksi Pat Metheny.
 
No se nyt onkin ihan huono.
 
"Sävis on mukava ja haisee valkosipulille." -Tellu
"Sävis on semmoinen kiva pätkä." -Juoppohurtta
baron
16.11.2005 22:21:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En mä muista oonko kysynyt tätä, mutta yksi keikka lappu meni vähän yli A4:sen ja sitten mä pitäen edelleen kiinni helppolukuisuuden takia 4 tahtia riville systeemistä sain sen ängettyä yhdelle sivulle ja aika tehokkaastikin, että jäi joutilasta tilaa.
Nuottiviivastoja voisi jopa harventaa.
Miten mä saan Finalen pistämään nuottiviivastot yhtä suurin välein toisistaan niin että ne kauniisti täyttävät sivun esteettisen näköisesti.
 
Tällä hetkellä se näyttää siltä kuin joku olisi kännipäissään sutaissut viivastot sattumanvaraisesti.
 
My name is Baron, Sir Baron.
Dr Dominant
17.11.2005 09:34:06 (muokattu 17.11.2005 09:37:21)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten mä saan Finalen pistämään nuottiviivastot yhtä suurin välein toisistaan niin että ne kauniisti täyttävät sivun esteettisen näköisesti.
 
Joko automaatilla tai käsin. Nämä ohjeet toimii ainakin Finale 2002:een asti - en tiedä onko uusimmissa versioissa muutettu olennaisesti jotain ...
 
1) Automaatilla:
 
- Valitse "Page Layout Tool"
- Valitse Page Layout-ylävalikosta "Space systems evenly"-toiminto
 
2) Käsin:
 
- Valitse "Page Layout Tool"
- Valitse Page Layout-ylävalikosta "systems --> edit margins". Ruutuun pitäisi aueta dialog-boxi jossa määritellään kunkin systeemin marginaalit ja etäisyys seuraavaan systeemiin etc.
- Aktivoi ensimmäinen systeemi klikkaamalla kerran keskelle ko. systeemiä.
- Naputa 1. systeemin ylämarginaali sen korkuiseksi että biisin otsikko ym. mahtuu mukavasti sivun ylälaitaan. Klikkaa "apply"-nappulaa jotta marginaalit päivittyvät.
- Yritä ja erehdy kunnes näyttää hyvältä.
- Aktivoi ensimmäisen sivun toinen systeemi ja sen jälkeen shift pohjassa sivun viimeinen systeemi. Näin aktivoit ekalta sivulta kaikki muut systeemit paitsi ensimmäisen. (Edit margins-dialogissa pitäis nyt näkyä change system '2' ja through 'ekan sivun viimeisen systeemin järjestysnumero')
- Hae kokeilemalla systeemien ylä- ja alamarginaalien sopivat koot, jotta sivun alin systeemi on tarpeeksi lähellä sivun alamarginaalia. Kokeile samoja arvoja systeemin ylä- ja alamarginaaleiksi (esim. 1 ja 1 cm) tai niin että ylämarginaali on isompi kuin alamarginaali. Itse käytän orkesteristemmoissa ja 1-rivisissä lead sheeteissä ylä 1,6 ja ala 0,6 cm. (Muista tarkistaa että options-valikon measurement units on valittu cm, jos kokeilet näillä)
- Kun löydät ekalle sivulle hyvän systeemien koon 2. ja viimeisen systeemin välillä, voit sen jälkeen valita tulevaisuudessa toimia seuraavasti:
 
- Merkitse muistiin hyväksi havaitsemasi marginaalien koot ensimmäiselle systeemille (otsikon mahtuminen etc.) ja muille (2. systeemi ja siitä eteenpäin). Tee työpohja, johon laitat kaikkiin systeemeihin samat marginaaliasetukset. (Edit margins-dialogissa klikkaa 'select all', sitten naputa lukemat ja 'apply'). Sitten vaihdat ekaan systeemiin isomman ylämarginaalin sen mukaan minkä olit kokeillut otsikon kanssa.
 
- Jos lappu menee toiselle tai siitä seuraaville sivuille, katso toista sivua, ja jos sivun alalaidassa on enemmän tyhjää kuin ylälaidassa, suurenna toisen sivun ensimmäisen systeemin marginaalia sen verran että sivu näyttää hyvältä. Kun olet löytänyt sopivan ylämarginaaliarvon sivuille 2 -->, kirjoita se muistiin samaan paikkaan missä nuo edelliset marginaaliarvot ovat. Vaihda tarvittaessa kolmannen etc. sivujen ekan systeemin ylämarginaalit tämän arvon mukaan.
 
- Kannattaa muistaa lisätä toiselle ja sitä seuraaville sivuille biisin nimi sivun yläreunaan ja sivunumero vaikkapa sivun alareunaan, jottei sitten mene laput sekaisin kun ne printtaa ja tiputtaa vahingossa samaan kasaan muiden 100:n lapun kanssa! ;)
 
- Säästät tulevaisuudessa aikaa, mikäli teet työpohjasi siten, että siinä on valmiina tekstikentät otsikolle, tempolle ja tyylille sekä säveltäjä/sanoittajatiedoille ekalla sivulla, biisin nimen ja sivunumeron tekstikentät sivuille 2+, ja tahteja niin paljon että lappu on ainakin kolme sivua pitkä ja joka systeemillä neljä tahtia. Fiksaa myös noi systeemien marginaalit valmiiksi koko työpohjaan.
 
Sitten kun käytät tätä työpohjaa tulevaisuudessa, sun tarttee vaan tallentaa heti kärkeen uudella nimellä, vaihtaa biisin nimet ja säveltäjät yms. (muista vaihtaa nimi myös 2+ sivulle), vaihtaa sävellaji ja tahtilaji ja alkaa kirjoittamaan. Marginaaleista ei tartte huolehtia ollenkaan. Kun lappu on valmis, aktivoit Mass Moverilla kaikki loppuun jääneet ylimääräiset tahdit ja painat deleteä. Homma on nipussa!
 
Tulipas vuodatus.
 
EDIT: Ai niin - tuossa automaatin käytössä on se ongelma, että jos se jakaa sellaiset sivut tasan, joilla on vain vaikka viis tai vähemmän systeemejä, näyttää yleensä ihan kamalalta. Mun silmään näyttää sekin kamalalta että peräkkäisillä sivuille on tasan sivulle jaettu eri määrä systeemejä. Tätä voi tietysti säädellä automaatin "Spacepages more than x%" dialogilla joka on siellä "space systems evenly" dialogissa. Mun henk. koht. mielipide on se, etten tykkää tässä systeemien välistyksessä käyttää mitään automaatteja, vaan teen käsin että näyttää hyvältä, kun automaatti ei mun makuun tee ikinä just niinkuin itse haluan välistyksen näyttävän.
 
"Dr Dominant, I Presume?!"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 733 34 35 36 37

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «